[HUN] Harckocsibeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 096
113
Dán, a norvégoknak 52 darab ex holland 2A4 van, állítólag ebből 32 más források szerint 36 van aktív használatban. Ők azon tipródnak, hogy upgrade vagy csere más típusra.

https://www.defence24.com/armoured-...main-battle-tank-or-leopard-upgrade-programme

https://forsvaretsforum.no/k2-black...-sorkoreanske-eller-tyske-stridsvogner/124863


Gondolom velük nem vagyunk elég jóban, ha a politikai térre gondolunk, meg aztán pénzük is van, de ha ezt így meglebegtették, akkor egy értelmes összeggel(nem amerikai költségvetésűvel persze) lehet, hogy lenne hajlandóságuk eladni őket. Ha a következő generációs projektjükhöz már hozzá tud százalékosan értelmesen járulni a keret, akkor szerintem nem lenne biztos a 2025-ig hadrendben tartás, nekünk meg lenne vagy tartalékunk, mégha nem is első vonalas, vagy lenne mit upgradelni és akkor viszont már igen.

Kérdés, hogy a vásárlás+upgrade (ha lehet ebben ráció) nekünk megérné-e?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 305
120 178
113
Gondolom velük nem vagyunk elég jóban, ha a politikai térre gondolunk, meg aztán pénzük is van, de ha ezt így meglebegtették, akkor egy értelmes összeggel(nem amerikai költségvetésűvel persze) lehet, hogy lenne hajlandóságuk eladni őket. Ha a következő generációs projektjükhöz már hozzá tud százalékosan értelmesen járulni a keret, akkor szerintem nem lenne biztos a 2025-ig hadrendben tartás, nekünk meg lenne vagy tartalékunk, mégha nem is első vonalas, vagy lenne mit upgradelni és akkor viszont már igen.

Kérdés, hogy a vásárlás+upgrade (ha lehet ebben ráció) nekünk megérné-e?
Állapotfüggő.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 703
6 482
113
Gondolom mivel a képességfenntartásra figyelnek, legalább tűrhető az állapotuk, már legalábbis azoknak, amik aktívak. A többi mégha csak alkatrész bázis is, nálunk is betölthetné ezt a szerepet.
én annyira nem örülnék ha szutyok szarokból csinálnánk itthon alkatrész bázist , nem véletlen nem hoztuk el a spanyol A4-eket még csak alkatrésznek sem :confused:o_O
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 096
113
én annyira nem örülnék ha szutyok szarokból csinálnánk itthon alkatrész bázist , nem véletlen nem hoztuk el a spanyol A4-eket még csak alkatrésznek sem :confused:o_O

Aham, aztán amikor esetleg belenézünk egy kellemesebb hadakozásba, akkor pár futógörgőért, vagy váltóalkatrészért malmozgatva várjuk a német postát, mert hadiállapotban tökre ráér.

Mellé meg egészséges gépekről volt szó elsősorban, amik szívesen vennék a plusz alkatrészt olcsón. Persze tudom, hogy sokaknak borsódzik a háta a másodvonal megteremtésének a gondolatától, pedig értelemszerűen az olcsóbbsága tudna a politikus agyakban hajlandóságot kifejteni a rohadt drága, részben presztízs elsővonalas beszerzések mellett.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 703
6 482
113
Aham, aztán amikor esetleg belenézünk egy kellemesebb hadakozásba, akkor pár futógörgőért, vagy váltóalkatrészért malmozgatva várjuk a német postát, mert hadiállapotban tökre ráér.

Mellé meg egészséges gépekről volt szó elsősorban, amik szívesen vennék a plusz alkatrészt olcsón. Persze tudom, hogy sokaknak borsódzik a háta a másodvonal megteremtésének a gondolatától, pedig értelemszerűen az olcsóbbsága tudna a politikus agyakban hajlandóságot kifejteni a rohadt drága, részben presztízs elsővonalas beszerzések mellett.
1.) "hadakozás" nincs csak úgy egyik napról a másikra, még mindig
2.) nem kell a német posta mert lesz itthon elég alkatrész (elvileg)
3.) bocs Te azt mondtad hogy "legalább tűrhető az állapotuk, már legalábbis azoknak, amik aktívak. A többi mégha csak alkatrész bázis is, nálunk is betölthetné ezt a szerepet." nekem ebből az jön le hogy amit már nem tudnak még csak képességfenntartásra SE használni (ergo majdhogynem full szar) az legyen alkatrész bázis, nekem ez

más: nem attól borsódzik az ember háta ha valaki arról beszél hogy legyen tartalék vagy valami másodvonalas nem fontos pozira vas, hanem attól hogy ilyenkor amikor van pénz ( legalábbis a 2015-16 előtti állapotokhoz képest) arról beszélünk hogy milyen levedlett szarokból csináljunk alkatrész bázist meg milyen másodvonalas cuccokat adjunk a srácok alá , pici haderőnk van, most van rá (kb) akarat és pénz hogy ledobáljuk a levedlett 30-40(-50) éves szarokat, értsük már meg, legjobbat a srácoknak most amíg van rá lehetőség
 
  • Tetszik
Reactions: marton

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 096
113
1.) "hadakozás" nincs csak úgy egyik napról a másikra, még mindig
2.) nem kell a német posta mert lesz itthon elég alkatrész (elvileg)
3.) bocs Te azt mondtad hogy "legalább tűrhető az állapotuk, már legalábbis azoknak, amik aktívak. A többi mégha csak alkatrész bázis is, nálunk is betölthetné ezt a szerepet." nekem ebből az jön le hogy amit már nem tudnak még csak képességfenntartásra SE használni (ergo majdhogynem full szar) az legyen alkatrész bázis, nekem ez

más: nem attól borsódzik az ember háta ha valaki arról beszél hogy legyen tartalék vagy valami másodvonalas nem fontos pozira vas, hanem attól hogy ilyenkor amikor van pénz ( legalábbis a 2015-16 előtti állapotokhoz képest) arról beszélünk hogy milyen levedlett szarokból csináljunk alkatrész bázist meg milyen másodvonalas cuccokat adjunk a srácok alá , pici haderőnk van, most van rá (kb) akarat és pénz hogy ledobáljuk a levedlett 30-40(-50) éves szarokat, értsük már meg, legjobbat a srácoknak most amíg van rá lehetőség

Attól még lehet hadakozás viszonylag gyorsan és ha az elvileg lesz elég bázisunkat épp elkoptattuk gyakorlaton, akkor szopón vagyunk. Kit zavarna, miért zavarna pár letárolt szutyok(hozzátenném, nem kötelezőek, de hasznosak lehetnek ilyen krízis esetén). Még csak nagyon törődni sem kell velük egy tető alatt, de lehet a szervíz vonalon szétszedetni is az újoncokkal, hogy tanulják a vasat.

A tűrhetőekből meg amit szeretnék odaálmodni ezekből a levedlett szarokból, szükség, akarat esetén lehet csinálni elsővonalas technikát, ezt fentebb elhangzott. Úgy, hogy az alapja megvan, nem 2028-ra készül el, mert ha mondjuk egy kmw nem rendelkezik kapacitással, még mindig van egy Rheinmetall, meg spanyol gyártósor akik biztos örülnének a bevételnek. Amit akkor fizetnénk meg ha szükségünk lenne rá.

44 db leo 2a7-et vettünk, nem 88-at ami megnyugtatóbb lenne. Ezekből lehet csinálni majdnem ugyanolyan szintet mint az a7+. ha a németeknek jó, meg a dánoknak is jó, akkor nekünk biztos szar.

Attól, hogy a 44 db leónk új gyártású, a lényege a 40 éves levedlett szar, csak fel lett húzva magas szintre. Szóval ha veszünk még egy ilyen erőnek megfelelő alap gépet OLCSÓN, amit csak a szükség esetén húzunk fel alkatrészekkel, akkor az szar?

Akkor nem érné meg a gondolat, hogy bepróbálkozzunk egy vásárlással?
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 096
113
Attól még lehet hadakozás viszonylag gyorsan és ha az elvileg lesz elég bázisunkat épp elkoptattuk gyakorlaton, akkor szopón vagyunk. Kit zavarna, miért zavarna pár letárolt szutyok(hozzátenném, nem kötelezőek, de hasznosak lehetnek ilyen krízis esetén). Még csak nagyon törődni sem kell velük egy tető alatt, de lehet a szervíz vonalon szétszedetni is az újoncokkal, hogy tanulják a vasat.

A tűrhetőekből meg amit szeretnék odaálmodni ezekből a levedlett szarokból, szükség, akarat esetén lehet csinálni elsővonalas technikát, ezt fentebb elhangzott. Úgy, hogy az alapja megvan, nem 2028-ra készül el, mert ha mondjuk egy kmw nem rendelkezik kapacitással, még mindig van egy Rheinmetall, meg spanyol gyártósor akik biztos örülnének a bevételnek. Amit akkor fizetnénk meg ha szükségünk lenne rá.

44 db leo 2a7-et vettünk, nem 88-at ami megnyugtatóbb lenne. Ezekből lehet csinálni majdnem ugyanolyan szintet mint az a7+. ha a németeknek jó, meg a dánoknak is jó, akkor nekünk biztos szar.

Attól, hogy a 44 db leónk új gyártású, a lényege a 40 éves levedlett szar, csak fel lett húzva magas szintre. Szóval ha veszünk még egy ilyen erőnek megfelelő alap gépet OLCSÓN, amit csak a szükség esetén húzunk fel alkatrészekkel, akkor az szar?

Akkor nem érné meg a gondolat, hogy bepróbálkozzunk egy vásárlással?

Sőt, ha azt vesszük figyelembe, hogy képességnövelés nem egy a7 áráért, akkor gondolom az a4m can szintje szintén nem kelt hányingert a katonák között, ha arra gondolnak, hogy összesen 44 a7 vagy 44 a7 és 44 a akármivel mennek hadba. Szeretem a mindenből legjobbat dolgot, de ha a legjobb rohadt drága hozzá, hogy eleget vegyünk belőle, akkor csak azért nem megtámogatni a második vagy harmadik legjobb eszközzel, mert az nem ugyanaz a presztízs, az szerintem baromság. Mind tudjuk, hogy ez kevés amit beszerzünk, ez nato vállalás miatt lesz beszerezve, a honvédelem ezzel még nincs megoldva és ha nem akarunk ennyit költeni, esetleg mert nem tudunk, akkor kevesebből kell építkezni hasonló képességek felé növelve az erőt, az elégséges mennyiségig, olcsón. Azért olcsón, hogy ne költsünk sokat de nőjön az erő, képesség, azért olcsón, hogy a politikusok kiszorítsák azt az összeget mert nagyobbakhoz szoktak és kevésnek tekintve megvegyék.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Gondolom velük nem vagyunk elég jóban, ha a politikai térre gondolunk, meg aztán pénzük is van, de ha ezt így meglebegtették, akkor egy értelmes összeggel(nem amerikai költségvetésűvel persze) lehet, hogy lenne hajlandóságuk eladni őket. Ha a következő generációs projektjükhöz már hozzá tud százalékosan értelmesen járulni a keret, akkor szerintem nem lenne biztos a 2025-ig hadrendben tartás, nekünk meg lenne vagy tartalékunk, mégha nem is első vonalas, vagy lenne mit upgradelni és akkor viszont már igen.

Kérdés, hogy a vásárlás+upgrade (ha lehet ebben ráció) nekünk megérné-e?

Abból ,amit a norvégokkal kapcsolatosan tapasztaltam nem azt gondolnám, hogy az aktív vagy inaktív gépeik le lennének rúgva. Másrészről viszont nem gondolom, hogy egy 2A4 ma komolyabb értéket képviselne. Ha nagyon akarunk még harckocsit, szerintem ezzel a 2A4-et veszünk, hogy legyen mit upgradelni nem igazán tudunk komoly összeget megtakarítani.
A dán Leo 2a5 gépekre is olyan 5 millió dollár/darab körül kellett rákölteni, hogy elérjék az A7 szintet, miközben ezek a változatok voltak a legfejlettebb A5 variánsok, ahol már az átépítés közben figyelembe vették a későbbi fejlesztést is. A dánoknál ennek ugye nagy hagyománya van.
Én azt gondolom, hogy jelenleg örülni kell a 44 modern gépünknek, felesleges ezen pörögni. Ha megnézed nálunk lényegesen nagyobb országoknak arányosítva sok esetben messze nincs ennyi harckocsija. Nincs mire szégyenkezni. Ha szépen lefut az egész program és már nem lesz gond megfelelő óraszámot repülni, vagy a 10 éves Leopardjainkat napi szinten karban tartani, akkor el lehet gondolkozni azon, hogy legyen plusz egy harckocsi zászlóaljunk vagy nehéz dandárunk.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 653
14 638
113

Ezzel egyetértek, de nem úgy ahogy szeritnem te gondolod.

Minél sz*bb az állapotuk, és ezáltal minél olcsóbbak, annál inkább érdemes lenne megvenni őket.


Ha A7+ ra akarjuk átépíteni őket, akkor ahhoz kb. mindent cserélni kel la régebbi gépeken, szóval bőven elég ha maga a váz ill.torony rendben van.

Motor, váltó, futómű, páncélbetétek, optika, löveg, minden cserélve lenen egy iylen átépítésnél.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and marton

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
Én sem nagyon értem, amikor sokan keveslik a jövendőbeli 44A7-ünket..
Mivel szomszédainknál még szándék sincs nagyon cserére, így akár ezek a gépek évtizedkig(!!) a térség lejobb masinái lesznek!
44 az nem nagy szám? Nem, nem az, de úgy már igen, hogy egy programba (Z2026) szinte az egész haderőt le kell cserélni,másra is kell a pénz. Ez az első lépcső. Könyörgöm,, sokan leírták már itt, hogy mik is vannak a szomszédba, ha tetszik, ha nem az a 44 Leo2A7, meg az százas nagyságrendü LYNX óriási ütőerő lesz a térségben,, mégegyszer: szomszédokban az ilyen irányu beszerzések még sehol sincsenek!
Amúgy én is örülnék használt A4-es vásárlásnak, mert (szintén az itt olvasottak alapján) a térségbe még igenis korszerűnek számit ez a teknika is,,, meg persze addig sem a román veszi meg :D
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 888
12 436
113
Amúgy én is örülnék használt A4-es vásárlásnak, mert (szintén az itt olvasottak alapján) a térségbe még igenis korszerűnek számit ez a teknika is,,, meg persze addig sem a román veszi meg :D

Amugy ha ez a Rheinmetall venture osszejon, mire oda jutunk hogy lesz Leo 3-as(vagy nevezzek is majd barhogyan), jok lesznek a pozicioink, ugy ertve hogy kis orszagkent lesz eselyunk hamarabb kapni az ujbol(mar ha lesz ra igeny persze) mintha semmi egyuttmukodes elotte nem lett volna.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 414
113
Amugy ha ez a Rheinmetall venture osszejon, mire oda jutunk hogy lesz Leo 3-as(vagy nevezzek is majd barhogyan), jok lesznek a pozicioink, ugy ertve hogy kis orszagkent lesz eselyunk hamarabb kapni az ujbol(mar ha lesz ra igeny persze) mintha semmi egyuttmukodes elotte nem lett volna.
Ha az MGCS-re gondolsz, akkor abból először a fejlesztők fognak kapni. Abban, ha jól emlékszem, a RM csak 1/4-ed részben van benne.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 881
91 445
113
Én sem nagyon értem, amikor sokan keveslik a jövendőbeli 44A7-ünket..
Mivel szomszédainknál még szándék sincs nagyon cserére, így akár ezek a gépek évtizedkig(!!) a térség lejobb masinái lesznek!
44 az nem nagy szám? Nem, nem az, de úgy már igen, hogy egy programba (Z2026) szinte az egész haderőt le kell cserélni,másra is kell a pénz. Ez az első lépcső. Könyörgöm,, sokan leírták már itt, hogy mik is vannak a szomszédba, ha tetszik, ha nem az a 44 Leo2A7, meg az százas nagyságrendü LYNX óriási ütőerő lesz a térségben,, mégegyszer: szomszédokban az ilyen irányu beszerzések még sehol sincsenek!
Amúgy én is örülnék használt A4-es vásárlásnak, mert (szintén az itt olvasottak alapján) a térségbe még igenis korszerűnek számit ez a teknika is,,, meg persze addig sem a román veszi meg :D
Egyébként ezzel fején talaltad a a szöget.
Melyik szomszedunkban mi van m,i várható?
Szlovakia T-72 + BMP
Románia T-72 / TR-85 + Piranha
Szerbia T-72 + M-98 Vidra

Ilyen csúcsgépekről, mint nálunk lesz, nem nagyon álmodhatnak. Nem hiszem, hogy idén, jövőre a gazdasági visszaeséskor ebbe fognak beruházni. 2023-2025 körül lépéselőnyben leszünk.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 703
6 482
113
Attól még lehet hadakozás viszonylag gyorsan és ha az elvileg lesz elég bázisunkat épp elkoptattuk gyakorlaton, akkor szopón vagyunk.
mégegyszer, NINCS olyan hogy egyik napról a másikra itt hadakozás van, sose volt, sose lesz, ha lenne bármi jele akkor nem koptatnánk azt a bizonyos logisztikai hátteret amiről Te azt gondolod valamiért hogy pár gyakorlat és nullán lesz
Kit zavarna, miért zavarna pár letárolt szutyok(hozzátenném, nem kötelezőek, de hasznosak lehetnek ilyen krízis esetén). Még csak nagyon törődni sem kell velük egy tető alatt, de lehet a szervíz vonalon szétszedetni is az újoncokkal, hogy tanulják a vasat.
jaja, végülis amik jönnek A4-ek pont erre a célra amit Te mondasz nem estek át ipari nagyjavításon hogy mindazokra képesek legyünk amit mondtál... ja várj de :D ez nem egy T72 amivel nem kell foglalkozni aztán elvan a garázsban, finom műszer, oké harckocsi szóval azért vörös szönyeget nem borítunk elé de egészen más üzemeltetési kultúra lesz szükséges hozzájuk mint a 72-esekhez, ha meg arra gondolsz hogy csak azért vegyünk néhány szart hogy a műszaki betanulók majd szedegetik szét meg tanulnak rajta hát komplett hülyeség, minimum egy ipari nagyjavítás kéne bár a spanyol vasakra még azt is kár rákölteni pl, nem véletlen mondta kriss hogy " állapotfüggő " én nem vagyok az A4 ellen magában sem, felhúzva főleg nem, de csak azért hogy több legyen mi a szarnak??? nem 1990 van hogy sok lúd disznót győz alapon megyünk, pont ez az a szemléletváltás amit igyekeznek most véghez vinni bent de látom/láttam eddig is hogy rohadt nehéz lesz... ha már annyira akrunk még A4-et venni akkor menjünk a finnekhez inkább ők kb most vontak ki 100-130 darabot azt hiszem de ne azért "mert a több jobb"
Sőt, ha azt vesszük figyelembe, hogy képességnövelés nem egy a7 áráért, akkor gondolom az a4m can szintje szintén nem kelt hányingert a katonák között, ha arra gondolnak, hogy összesen 44 a7 vagy 44 a7 és 44 a akármivel mennek hadba. Szeretem a mindenből legjobbat dolgot, de ha a legjobb rohadt drága hozzá, hogy eleget vegyünk belőle, akkor csak azért nem megtámogatni a második vagy harmadik legjobb eszközzel, mert az nem ugyanaz a presztízs, az szerintem baromság. Mind tudjuk, hogy ez kevés amit beszerzünk, ez nato vállalás miatt lesz beszerezve, a honvédelem ezzel még nincs megoldva és ha nem akarunk ennyit költeni, esetleg mert nem tudunk, akkor kevesebből kell építkezni hasonló képességek felé növelve az erőt, az elégséges mennyiségig, olcsón. Azért olcsón, hogy ne költsünk sokat de nőjön az erő, képesség, azért olcsón, hogy a politikusok kiszorítsák azt az összeget mert nagyobbakhoz szoktak és kevésnek tekintve megvegyék.
pontosan milyen képességnövekedésre is gondolsz? itt lenne egy halom lehasznált szar (ha pl a spanyol vasakra gondolunk) amik jó ha menni tudnak sőt még csak legénység sincs hozzá :D hol itt a képességnövekedés?? max az a képességünk nő hogy megint sok pénzt tudunk elbaszni aztán a médiában max az jön le hogy hurrá legalább tudnak menni (bár többségének még ez is nehezen ment...)
magas az ára? hát baszod :D az megvan remélem hogy a világ legmodernebb harckocsi zászlóalját illetve tüzérosztályát vettük meg ugye? mindezt úgy hogy kb az üzemeltetési kultúránk/felkészültségünk a béka segge alatt volt ami az ilyen technikát illeti, nyilván drága... amúgy is drága nemhogy egy váltásnál , HA rendelünk még esetleg majd Leo2-t könnyebb dolgunk lesz és vszeg olcsóbban is jön majd ki egy harckocsi mint most mert akkor már a szükséges infrastruktúra meglesz

de térjünk rá a kedvenc részemre, szerinted , az A4 (teegyük fel hogy valamiért veszünk még és tegyük fel hogy kifogástalan állapotban lesznek tehát akár többre is jó mint kiképzésre) alapjáraton egy képességnövekedés...well, hát , ha azt vesszük mi van a környéken :
Egyébként ezzel fején talaltad a a szöget.
Melyik szomszedunkban mi van m,i várható?
Szlovakia T-72 + BMP
Románia T-72 / TR-85 + Piranha
Szerbia T-72 + M-98 Vidra
(amúgy a románoknál nincs T72 koma , kivonták őket már rég)
ehhez képest talán azt lehet mondani hogy oké, simán elmegy ide az A4, lehet, igen ebben még egyet is értek Veled, de azért csodát ne várjunk egy A4-től még akár egy picivel turbózott 72-es ellen sem , főleg ha ő látja meg először és nem fordítva , ha meg azt nézzük hogy a 21. században élünk... hát nem éppen a csúcs , jójó most lehet jönni hogy a szar sem elég büdös mit vagyok oda mert hát még mindig hihetetlen nagy ugrás már az A4 is és jogosan mondaná bárki ezt nekem HA nem vettünk volna A7+ is és úgy szidnám az A4-et, najó oké de hát akkor ahogy Te is mondtad : küldjük ki a németekhez upgradere így sokkal többet tudunk spórolni és hát " a több jobb" ráadálsul ezeket A7-re simán fel lehet húzni , aham, @papi sajnos ebben már megelőzött , gondolom olvastad is a kommentjét, minden benne van, azzal egészíteném ki csak hogy Ő a dán A5-ről beszélt amikre volt költve rendesen tehát nem rohadtak valahol és a legfejlettebb variánsok voltakés így kerültek darabonként 5 misibe hmmmm tehát ha megvesszük az szutyok szar (pl spanyol) A4-eket és elküldjük őket hansékhoz ( ha egyáltalán vállalják, bár van az a pénz...) hogy figyimár akkor A7-re kérjük őket, akkor 1.)kiröhögnek 2.) lehúznak annyira hogy annak az árából már lehet ott vagy hogy egy új A7+ de valahol biztos hogy a közelében vagy, szóval ezt a teóriádat hogy vegyünk sok használt szart aztán tuning, szerintem felejtsük el
kérdezem én, hova kevés a világ legmodernebb harckocsijából nem elég a 44db ? oké miért nem 88? vagy tudod mit , miért nem egyből 220? drága? igen baszod drága :D később ha nem jön hozzá olyan fajlagos költség ami megdobja a darabárra leosztott végét a csekknek akkor majd olcsóbb lesz
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 881
91 445
113
mégegyszer, NINCS olyan hogy egyik napról a másikra itt hadakozás van, sose volt, sose lesz, ha lenne bármi jele akkor nem koptatnánk azt a bizonyos logisztikai hátteret amiről Te azt gondolod valamiért hogy pár gyakorlat és nullán lesz

jaja, végülis amik jönnek A4-ek pont erre a célra amit Te mondasz nem estek át ipari nagyjavításon hogy mindazokra képesek legyünk amit mondtál... ja várj de :D ez nem egy T72 amivel nem kell foglalkozni aztán elvan a garázsban, finom műszer, oké harckocsi szóval azért vörös szönyeget nem borítunk elé de egészen más üzemeltetési kultúra lesz szükséges hozzájuk mint a 72-esekhez, ha meg arra gondolsz hogy csak azért vegyünk néhány szart hogy a műszaki betanulók majd szedegetik szét meg tanulnak rajta hát komplett hülyeség, minimum egy ipari nagyjavítás kéne bár a spanyol vasakra még azt is kár rákölteni pl, nem véletlen mondta kriss hogy " állapotfüggő " én nem vagyok az A4 ellen magában sem, felhúzva főleg nem, de csak azért hogy több legyen mi a szarnak??? nem 1990 van hogy sok lúd disznót győz alapon megyünk, pont ez az a szemléletváltás amit igyekeznek most véghez vinni bent de látom/láttam eddig is hogy rohadt nehéz lesz... ha már annyira akrunk még A4-et venni akkor menjünk a finnekhez inkább ők kb most vontak ki 100-130 darabot azt hiszem de ne azért "mert a több jobb"

pontosan milyen képességnövekedésre is gondolsz? itt lenne egy halom lehasznált szar (ha pl a spanyol vasakra gondolunk) amik jó ha menni tudnak sőt még csak legénység sincs hozzá :D hol itt a képességnövekedés?? max az a képességünk nő hogy megint sok pénzt tudunk elbaszni aztán a médiában max az jön le hogy hurrá legalább tudnak menni (bár többségének még ez is nehezen ment...)
magas az ára? hát baszod :D az megvan remélem hogy a világ legmodernebb harckocsi zászlóalját illetve tüzérosztályát vettük meg ugye? mindezt úgy hogy kb az üzemeltetési kultúránk/felkészültségünk a béka segge alatt volt ami az ilyen technikát illeti, nyilván drága... amúgy is drága nemhogy egy váltásnál , HA rendelünk még esetleg majd Leo2-t könnyebb dolgunk lesz és vszeg olcsóbban is jön majd ki egy harckocsi mint most mert akkor már a szükséges infrastruktúra meglesz

de térjünk rá a kedvenc részemre, szerinted , az A4 (teegyük fel hogy valamiért veszünk még és tegyük fel hogy kifogástalan állapotban lesznek tehát akár többre is jó mint kiképzésre) alapjáraton egy képességnövekedés...well, hát , ha azt vesszük mi van a környéken :

(amúgy a románoknál nincs T72 koma , kivonták őket már rég)
ehhez képest talán azt lehet mondani hogy oké, simán elmegy ide az A4, lehet, igen ebben még egyet is értek Veled, de azért csodát ne várjunk egy A4-től még akár egy picivel turbózott 72-es ellen sem , főleg ha ő látja meg először és nem fordítva , ha meg azt nézzük hogy a 21. században élünk... hát nem éppen a csúcs , jójó most lehet jönni hogy a szar sem elég büdös mit vagyok oda mert hát még mindig hihetetlen nagy ugrás már az A4 is és jogosan mondaná bárki ezt nekem HA nem vettünk volna A7+ is és úgy szidnám az A4-et, najó oké de hát akkor ahogy Te is mondtad : küldjük ki a németekhez upgradere így sokkal többet tudunk spórolni és hát " a több jobb" ráadálsul ezeket A7-re simán fel lehet húzni , aham, @papi sajnos ebben már megelőzött , gondolom olvastad is a kommentjét, minden benne van, azzal egészíteném ki csak hogy Ő a dán A5-ről beszélt amikre volt költve rendesen tehát nem rohadtak valahol és a legfejlettebb variánsok voltakés így kerültek darabonként 5 misibe hmmmm tehát ha megvesszük az szutyok szar (pl spanyol) A4-eket és elküldjük őket hansékhoz ( ha egyáltalán vállalják, bár van az a pénz...) hogy figyimár akkor A7-re kérjük őket, akkor 1.)kiröhögnek 2.) lehúznak annyira hogy annak az árából már lehet ott vagy hogy egy új A7+ de valahol biztos hogy a közelében vagy, szóval ezt a teóriádat hogy vegyünk sok használt szart aztán tuning, szerintem felejtsük el
kérdezem én, hova kevés a világ legmodernebb harckocsijából nem elég a 44db ? oké miért nem 88? vagy tudod mit , miért nem egyből 220? drága? igen baszod drága :D később ha nem jön hozzá olyan fajlagos költség ami megdobja a darabárra leosztott végét a csekknek akkor majd olcsóbb lesz
Egyébként én nem vennék több A4-et. A kolléga, akire reagáltam pont azt irta, hogy a környéken az A7+ top, mégha 44 is és kilátásban sincs hasonló. Erre hoztam a példát.
Mivel 2025-re lesz 44+12+30 tankunk, nem lesz rajtunk nyomás. Szépen megfontoltan a lehetőségeket mérlegelve dönthetünk a hogyan továbbról.