A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Bocs, de a csendőrség egy katonai alapon szervezett rendvédelmi testület. A magyar vidéken szükség lenne egy ilyen szervezetre, mondjuk szerintem az elnevezés mindegy is.

Mire gondolsz, hogy egy katonai alapon szervezett szervezet (:)) hatékonyabb lenne mint a mostani felállás, mint ahol egy rendvédelemre specializálódott szervezet látja el a dolgot megfelelő specializációval. Most példának okáért a csendőrség látta el háborús körülmények között a katonai rendészet szerepkörét is. Ez a két vh -ban meg is mutatta a gyengeségét - főleg annak "tömeges" mivolta miatt. Úgy gondolom, hogy a jelenlegi erőforrásokkal és feladatrendszerrel megkapná egy csendőrség nevű szervezet a rendőrség feladatainak egy részét, akkor nem lenne hatékonyabb. Profánabbul fogalmazva, ha a jelenlegi körzeti meghízottakat átnevezzük csendőrré kb. semmi nem változna.

Igen, jól hangzik az, hogy 15.000 fős "idegállapotba jött" tömeget akkoriban 4 csendőr sikeresen megfékezett. Még úgy is, hogy ezen a téren korántsem voltak olyan modern kiképzésük és eszközparkjuk erre. Az akkori eszközök erre például jelenkorban alkalmatlanok - pl. sortűz, szuronyroham (aki olvasgatott akkori szabályzatot az tudja milyen szigorú szabályi voltak ennek főleg a kivitelezés terén - kőkeményen büntették, aki rosszul csinálta), igaz ez utóbbiakhoz azért általában hívtak egy-két szakaszt erősítésnek ...

Az, hogy esetleg a rendőrség állományát erősítsék, mind eszközpark (itt most nem puska, szurony vagy szablyára gondoltam - de még csak nem is darutollra :)) mind kiképzés terén egyes területeken azt támogatni tudnám. Most egy külön szervezet csak azért, hogy kettő legyen azért nem kellene. A Rendőrségen belül is van elég specializáció - ennek keretein belül megoldhatóak lennének az elvárt feladatok.
 
Nekem megfelel helyettes államtitkárnak!

5f4672ede5e6e300489593.JPG
 
Mivel már a sokadik hozzászólást kapom. Nem, nem azt írtam, hogy maradjanak napi szolgálatban, csak azt, hogy karban lehet(ett volna) tartani (szerintem nem nagy összeg és nagy feladat lenne az üzemképes állapotban tartás, akár tartalékosokkal is, a fogyasztás meg van, amikor mindegy) és letárolni, hisz ha olyan szituáció lesz jövőben, amiért magát az MH-t is fenntartjuk, akkor igen nagy számban lehet szükség szállító kapacitásra és igen jól jöhet olyan, ami az aszfaltról is le tud menni. Már a 68-as felvidéki bevonulás is megmutatta, hogy a MN eszközállománya sem volt elegendő egy ilyen korlátozott, és alapvetően békés akcióhoz. Ma pedig hiába van több közúti szállítójármű az országban, de egyrészt külföldi tulajdonú, de mindenesetre nem állami, mint anno; másrészt ezek legjelentősebb része csak szilárd útburkolaton tud közlekedni és -szerintem- sokkal kisebb számban és arányban vannak olyan járművek, amik a terepen tudnak közlekedni (ugye a mezőgazdasági szállítás is a régi terepes-platós járművekről a traktor vontatásra és a kamionos szállításra tevődött át). Mindezek mellett igaz, hogy kerültek honvédségi beszerzésre teherautók, de ez valóban elég-e és másik kérdés, hogy mennyi idős is a legidősebb Rába is?
 
Mivel már a sokadik hozzászólást kapom. Nem, nem azt írtam, hogy maradjanak napi szolgálatban, csak azt, hogy karban lehet(ett volna) tartani (szerintem nem nagy összeg és nagy feladat lenne az üzemképes állapotban tartás, akár tartalékosokkal is, a fogyasztás meg van, amikor mindegy) és letárolni, hisz ha olyan szituáció lesz jövőben, amiért magát az MH-t is fenntartjuk, akkor igen nagy számban lehet szükség szállító kapacitásra és igen jól jöhet olyan, ami az aszfaltról is le tud menni. Már a 68-as felvidéki bevonulás is megmutatta, hogy a MN eszközállománya sem volt elegendő egy ilyen korlátozott, és alapvetően békés akcióhoz. Ma pedig hiába van több közúti szállítójármű az országban, de egyrészt külföldi tulajdonú, de mindenesetre nem állami, mint anno; másrészt ezek legjelentősebb része csak szilárd útburkolaton tud közlekedni és -szerintem- sokkal kisebb számban és arányban vannak olyan járművek, amik a terepen tudnak közlekedni (ugye a mezőgazdasági szállítás is a régi terepes-platós járművekről a traktor vontatásra és a kamionos szállításra tevődött át). Mindezek mellett igaz, hogy kerültek honvédségi beszerzésre teherautók, de ez valóban elég-e és másik kérdés, hogy mennyi idős is a legidősebb Rába is?
Alkatrészt honnan szerzel hozzá?
 
Athozom ide...

Nem, még ez sem profi, de az igaz, hogy összemérhetetlenül jobb kivitelezés, mint bármelyik eddigi “toborzóvideó”.
Kommunikációs szempontból az elsö értékelhetö munka: van koncepció(!) és hozzá valódi insight-on alapuló célcsoportra optimalizált call to action (Valósítsd meg az álmaid).

Amúgy ebben a müfajban a Francia Légierö és Tengerészet olyan, akiktöl érdemes lehet egy kicsit többet is ellesni.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Föleg, mivel ez egy elég hálás téma ( a vadászpilóták imidzse alapból is supercool. ).

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A szandek dicseretes, de a baj az, hogy latszik, nem igazan ertik avagy tisztelik ezt a mufajt, mert ugy gondoljak, megoldjak hazon belul - ez hosszu tavon nem igy mukodik, be kell vonni majd a profi kreativokat.

En adtam supportot ott, ahol a US Army tavalyelotti "Lethal, Ready." GoArmy kampanyat csinaltak (ti elotte en terveztem ill epitettem az egesz backend IT-t az agencynek), napi szinten ralattam, hogyan alakult nemcsak a koncepcio, de az output is... azert ott korrekt kis stab dolgozott mar az otletestol az edit/post/vfxig vegig, egy 50-100 fos 20-25 eve a piacon levo full-service kreativ ugynoksegnel legalabb 3 ember volt a projekten honapokig. Ez amugy egy kis, szezonalis kampany volt csak, tehat kepzelheted,mi mehet egy nagyobb eseten...
 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér
Alkatrészt honnan szerzel hozzá?

Oroszoktól ahol a mai napig mennek? Ukránoktól? Azért bármennyire is nem európai fogyasztású egybites gépek, terepen azt teszik amit tenniük kell. Szar lenne a szállítókapacitásukat vasárban mérni ha konkrétan nincs helyette másik. Gondolom phaidros-t is ez zavarja. Azért a modern közúti gépek ezt kiváltani semmilyen szinten nem tudják, hasonló terepes technika kell helyettük. Jó úthálózat ide vagy oda.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
Athozom ide...



A szandek dicseretes, de a baj az, hogy latszik, nem igazan ertik avagy tisztelik ezt a mufajt, mert ugy gondoljak, megoldjak hazon belul - ez hosszu tavon nem igy mukodik, be kell vonni majd a profi kreativokat.

En adtam supportot ott, ahol a US Army tavalyelotti "Lethal, Ready." GoArmy kampanyat csinaltak (ti elotte en terveztem ill epitettem az egesz backend IT-t az agencynek), napi szinten ralattam, hogyan alakult nemcsak a koncepcio, de az output is... azert ott korrekt kis stab dolgozott mar az otletestol az edit/post/vfxig vegig, egy 50-100 fos 20-25 eve a piacon levo full-service kreativ ugynoksegnel legalabb 3 ember volt a projekten honapokig. Ez amugy egy kis, szezonalis kampany volt csak, tehat kepzelheted,mi mehet egy nagyobb eseten...

Szerintem nem erröl van szó.

Nézd, szinte biztos vagyok benne, hogy van olyan (kormányközeli) kreatív ügynökség, aki már dolgozik egy átfogó kampányon (mert igen: többlépcsös, akár éveken keresztül folyó rebranding szükséges). Az egyre nagyobb mennyiségü haditechnika beérkezésével párhuzamosan elkerülhetetlen lesz ugyanis az MH társadalmi percepciójának megváltoztatása is (sokkal többröl van szó, mint toborzásról).
Pillanatnyilag még kísért egyrészt az a kép, hogy ilyen börkabátos-gépszórós alakok acélbilivel a fejükön vagoníroznak embereket, másrészt meg az a kép, ahol a béna, alkoholista pocakos bakák ripacskodnak szimatszatyorral/tártáskával, nem induló, szétlopott tankokkal.
Amúgy nagyrészt ennek az utóbbinak (gyenge operettsereg) a hozadéka az az elutasító nézöpont is, hogy minek nekünk sereg, NATO megvéd és nincs is senki aki megtámadna (kognitiv disszonancia redukcio). De az elsö miatt otthon kerülendö ez az amerikai ‘tökéletes gyilkológépek vagyunk’ tipusú kommunikáció is.
Másik oldala az idözítés: akkor érdemes csak ezt elindítani, ha már jön be a modern (‘a világ élvonalába tartozó’) technika, megvan a vagány egyenruha (személyi felszerelések(!)) és a versenyképes fizu. Akkor van mögötte olyan RTB, amire építeni lehet, hogy a Honvédségben szolgálni >>menö<<.
Meg hát persze az se’ ártana, ha addigra az olyan arcok, mint a jelenlegi államtitkár úr nem hiteltelenítenék az egészet (persze, lehet, hogy ennek az elöszele már a fentebb említett helyettes államtitkár úr pozícionálása).
De kicsit már messzire mentem.

Annyi csak, hogy a linkelt video szerintem jó (nem érzem közben azt a secondary shame-et, amit az eddigieknél), dolgoztak vele, megcsillantja a vadászpilótalét napsugaras oldalát. Kisszínesnek megfelel. És ehhez kapcsolódva linkeltem, hogy a franciák milyen videókat raknak össze így, amatör módon; lessék el a beállításokat, vigyenek magukkal nagy felbontású kamerákat és csináljanak minél több nyersanyagot odafenn, mert a nap végén (ha majd készítik a központi kommunikációt, ezekböl lehet majd jó anyagokat összevágni.)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Pogány
Oroszoktól ahol a mai napig mennek? Ukránoktól? Azért bármennyire is nem európai fogyasztású egybites gépek, terepen azt teszik amit tenniük kell. Szar lenne a szállítókapacitásukat vasárban mérni ha konkrétan nincs helyette másik. Gondolom phaidros-t is ez zavarja. Azért a modern közúti gépek ezt kiváltani semmilyen szinten nem tudják, hasonló terepes technika kell helyettük. Jó úthálózat ide vagy oda.
Állandó probléma az alkatrészbeszerzés a régi orosz cuccokhoz. Az ukrán hadiipar csodás termékei 90%-ban nem kompatibilisek még önmagukkal sem. Szenvedés és baromi költséges az üzemben tartásuk.
 
Állandó probléma az alkatrészbeszerzés a régi orosz cuccokhoz. Az ukrán hadiipar csodás termékei 90%-ban nem kompatibilisek még önmagukkal sem. Szenvedés és baromi költséges az üzemben tartásuk.

Persze, de ezek ahhoz képest filléres szarok, szóval egy generál meg egy tartalék alkatrész kupac bármihez mérve semmi ebben a szektorban. A gépek tudása viszont orosz vidékre lett mérve út nélkül. Ezt kár elpazarolni, már ha nincs másik, de talán még akkor is. Elég példa pl Magyarország egyik régi speciális szállítmányozó cégét nézni. A Bégányi transport Kft egy krazt használt nagyoN sokáig, hogy a modern nehézvontatóit kisegítse ha szárba kerültek. Ha nem teljesíthető egy generál, persze, dobják ki őket, de csak azért mert most nem látszik, ezek értéket jelentenek a képességekkel.
 
Persze, de ezek ahhoz képest filléres szarok, szóval egy generál meg egy tartalék alkatrész kupac bármihez mérve semmi ebben a szektorban. A gépek tudása viszont orosz vidékre lett mérve út nélkül. Ezt kár elpazarolni, már ha nincs másik, de talán még akkor is. Elég példa pl Magyarország egyik régi speciális szállítmányozó cégét nézni. A Bégányi transport Kft egy krazt használt nagyoN sokáig, hogy a modern nehézvontatóit kisegítse ha szárba kerültek. Ha nem teljesíthető egy generál, persze, dobják ki őket, de csak azért mert most nem látszik, ezek értéket jelentenek a képességekkel.

22.jpg


Na igen, ezért a ,,gyöngyszemért" is igazán ,,kár", hogy leselejtezték.. Ennyi erővel a T-55-ösöket is meg kellett volna tartani.
Nem értem, hogy itt néhányan miért vannak annyira ráizgulva a 40+ éves roncsokra..o_O
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and therob