A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 390
8 996
113
Bocs, de a csendőrség egy katonai alapon szervezett rendvédelmi testület. A magyar vidéken szükség lenne egy ilyen szervezetre, mondjuk szerintem az elnevezés mindegy is.

Mire gondolsz, hogy egy katonai alapon szervezett szervezet :))) hatékonyabb lenne mint a mostani felállás, mint ahol egy rendvédelemre specializálódott szervezet látja el a dolgot megfelelő specializációval. Most példának okáért a csendőrség látta el háborús körülmények között a katonai rendészet szerepkörét is. Ez a két vh -ban meg is mutatta a gyengeségét - főleg annak "tömeges" mivolta miatt. Úgy gondolom, hogy a jelenlegi erőforrásokkal és feladatrendszerrel megkapná egy csendőrség nevű szervezet a rendőrség feladatainak egy részét, akkor nem lenne hatékonyabb. Profánabbul fogalmazva, ha a jelenlegi körzeti meghízottakat átnevezzük csendőrré kb. semmi nem változna.

Igen, jól hangzik az, hogy 15.000 fős "idegállapotba jött" tömeget akkoriban 4 csendőr sikeresen megfékezett. Még úgy is, hogy ezen a téren korántsem voltak olyan modern kiképzésük és eszközparkjuk erre. Az akkori eszközök erre például jelenkorban alkalmatlanok - pl. sortűz, szuronyroham (aki olvasgatott akkori szabályzatot az tudja milyen szigorú szabályi voltak ennek főleg a kivitelezés terén - kőkeményen büntették, aki rosszul csinálta), igaz ez utóbbiakhoz azért általában hívtak egy-két szakaszt erősítésnek ...

Az, hogy esetleg a rendőrség állományát erősítsék, mind eszközpark (itt most nem puska, szurony vagy szablyára gondoltam - de még csak nem is darutollra :)) mind kiképzés terén egyes területeken azt támogatni tudnám. Most egy külön szervezet csak azért, hogy kettő legyen azért nem kellene. A Rendőrségen belül is van elég specializáció - ennek keretein belül megoldhatóak lennének az elvárt feladatok.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 476
30 806
113
Nekem megfelel helyettes államtitkárnak!

5f4672ede5e6e300489593.JPG
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 787
35 540
113
Mivel már a sokadik hozzászólást kapom. Nem, nem azt írtam, hogy maradjanak napi szolgálatban, csak azt, hogy karban lehet(ett volna) tartani (szerintem nem nagy összeg és nagy feladat lenne az üzemképes állapotban tartás, akár tartalékosokkal is, a fogyasztás meg van, amikor mindegy) és letárolni, hisz ha olyan szituáció lesz jövőben, amiért magát az MH-t is fenntartjuk, akkor igen nagy számban lehet szükség szállító kapacitásra és igen jól jöhet olyan, ami az aszfaltról is le tud menni. Már a 68-as felvidéki bevonulás is megmutatta, hogy a MN eszközállománya sem volt elegendő egy ilyen korlátozott, és alapvetően békés akcióhoz. Ma pedig hiába van több közúti szállítójármű az országban, de egyrészt külföldi tulajdonú, de mindenesetre nem állami, mint anno; másrészt ezek legjelentősebb része csak szilárd útburkolaton tud közlekedni és -szerintem- sokkal kisebb számban és arányban vannak olyan járművek, amik a terepen tudnak közlekedni (ugye a mezőgazdasági szállítás is a régi terepes-platós járművekről a traktor vontatásra és a kamionos szállításra tevődött át). Mindezek mellett igaz, hogy kerültek honvédségi beszerzésre teherautók, de ez valóban elég-e és másik kérdés, hogy mennyi idős is a legidősebb Rába is?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
31 952
140 373
113
Mivel már a sokadik hozzászólást kapom. Nem, nem azt írtam, hogy maradjanak napi szolgálatban, csak azt, hogy karban lehet(ett volna) tartani (szerintem nem nagy összeg és nagy feladat lenne az üzemképes állapotban tartás, akár tartalékosokkal is, a fogyasztás meg van, amikor mindegy) és letárolni, hisz ha olyan szituáció lesz jövőben, amiért magát az MH-t is fenntartjuk, akkor igen nagy számban lehet szükség szállító kapacitásra és igen jól jöhet olyan, ami az aszfaltról is le tud menni. Már a 68-as felvidéki bevonulás is megmutatta, hogy a MN eszközállománya sem volt elegendő egy ilyen korlátozott, és alapvetően békés akcióhoz. Ma pedig hiába van több közúti szállítójármű az országban, de egyrészt külföldi tulajdonú, de mindenesetre nem állami, mint anno; másrészt ezek legjelentősebb része csak szilárd útburkolaton tud közlekedni és -szerintem- sokkal kisebb számban és arányban vannak olyan járművek, amik a terepen tudnak közlekedni (ugye a mezőgazdasági szállítás is a régi terepes-platós járművekről a traktor vontatásra és a kamionos szállításra tevődött át). Mindezek mellett igaz, hogy kerültek honvédségi beszerzésre teherautók, de ez valóban elég-e és másik kérdés, hogy mennyi idős is a legidősebb Rába is?
Alkatrészt honnan szerzel hozzá?
 
K

kamm

Guest
Athozom ide...

Nem, még ez sem profi, de az igaz, hogy összemérhetetlenül jobb kivitelezés, mint bármelyik eddigi “toborzóvideó”.
Kommunikációs szempontból az elsö értékelhetö munka: van koncepció(!) és hozzá valódi insight-on alapuló célcsoportra optimalizált call to action (Valósítsd meg az álmaid).

Amúgy ebben a müfajban a Francia Légierö és Tengerészet olyan, akiktöl érdemes lehet egy kicsit többet is ellesni.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Föleg, mivel ez egy elég hálás téma ( a vadászpilóták imidzse alapból is supercool. ).

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A szandek dicseretes, de a baj az, hogy latszik, nem igazan ertik avagy tisztelik ezt a mufajt, mert ugy gondoljak, megoldjak hazon belul - ez hosszu tavon nem igy mukodik, be kell vonni majd a profi kreativokat.

En adtam supportot ott, ahol a US Army tavalyelotti "Lethal, Ready." GoArmy kampanyat csinaltak (ti elotte en terveztem ill epitettem az egesz backend IT-t az agencynek), napi szinten ralattam, hogyan alakult nemcsak a koncepcio, de az output is... azert ott korrekt kis stab dolgozott mar az otletestol az edit/post/vfxig vegig, egy 50-100 fos 20-25 eve a piacon levo full-service kreativ ugynoksegnel legalabb 3 ember volt a projekten honapokig. Ez amugy egy kis, szezonalis kampany volt csak, tehat kepzelheted,mi mehet egy nagyobb eseten...
 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér
P

Pogány

Guest
Alkatrészt honnan szerzel hozzá?

Oroszoktól ahol a mai napig mennek? Ukránoktól? Azért bármennyire is nem európai fogyasztású egybites gépek, terepen azt teszik amit tenniük kell. Szar lenne a szállítókapacitásukat vasárban mérni ha konkrétan nincs helyette másik. Gondolom phaidros-t is ez zavarja. Azért a modern közúti gépek ezt kiváltani semmilyen szinten nem tudják, hasonló terepes technika kell helyettük. Jó úthálózat ide vagy oda.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 938
6 562
113
Athozom ide...



A szandek dicseretes, de a baj az, hogy latszik, nem igazan ertik avagy tisztelik ezt a mufajt, mert ugy gondoljak, megoldjak hazon belul - ez hosszu tavon nem igy mukodik, be kell vonni majd a profi kreativokat.

En adtam supportot ott, ahol a US Army tavalyelotti "Lethal, Ready." GoArmy kampanyat csinaltak (ti elotte en terveztem ill epitettem az egesz backend IT-t az agencynek), napi szinten ralattam, hogyan alakult nemcsak a koncepcio, de az output is... azert ott korrekt kis stab dolgozott mar az otletestol az edit/post/vfxig vegig, egy 50-100 fos 20-25 eve a piacon levo full-service kreativ ugynoksegnel legalabb 3 ember volt a projekten honapokig. Ez amugy egy kis, szezonalis kampany volt csak, tehat kepzelheted,mi mehet egy nagyobb eseten...

Szerintem nem erröl van szó.

Nézd, szinte biztos vagyok benne, hogy van olyan (kormányközeli) kreatív ügynökség, aki már dolgozik egy átfogó kampányon (mert igen: többlépcsös, akár éveken keresztül folyó rebranding szükséges). Az egyre nagyobb mennyiségü haditechnika beérkezésével párhuzamosan elkerülhetetlen lesz ugyanis az MH társadalmi percepciójának megváltoztatása is (sokkal többröl van szó, mint toborzásról).
Pillanatnyilag még kísért egyrészt az a kép, hogy ilyen börkabátos-gépszórós alakok acélbilivel a fejükön vagoníroznak embereket, másrészt meg az a kép, ahol a béna, alkoholista pocakos bakák ripacskodnak szimatszatyorral/tártáskával, nem induló, szétlopott tankokkal.
Amúgy nagyrészt ennek az utóbbinak (gyenge operettsereg) a hozadéka az az elutasító nézöpont is, hogy minek nekünk sereg, NATO megvéd és nincs is senki aki megtámadna (kognitiv disszonancia redukcio). De az elsö miatt otthon kerülendö ez az amerikai ‘tökéletes gyilkológépek vagyunk’ tipusú kommunikáció is.
Másik oldala az idözítés: akkor érdemes csak ezt elindítani, ha már jön be a modern (‘a világ élvonalába tartozó’) technika, megvan a vagány egyenruha (személyi felszerelések(!)) és a versenyképes fizu. Akkor van mögötte olyan RTB, amire építeni lehet, hogy a Honvédségben szolgálni >>menö<<.
Meg hát persze az se’ ártana, ha addigra az olyan arcok, mint a jelenlegi államtitkár úr nem hiteltelenítenék az egészet (persze, lehet, hogy ennek az elöszele már a fentebb említett helyettes államtitkár úr pozícionálása).
De kicsit már messzire mentem.

Annyi csak, hogy a linkelt video szerintem jó (nem érzem közben azt a secondary shame-et, amit az eddigieknél), dolgoztak vele, megcsillantja a vadászpilótalét napsugaras oldalát. Kisszínesnek megfelel. És ehhez kapcsolódva linkeltem, hogy a franciák milyen videókat raknak össze így, amatör módon; lessék el a beállításokat, vigyenek magukkal nagy felbontású kamerákat és csináljanak minél több nyersanyagot odafenn, mert a nap végén (ha majd készítik a központi kommunikációt, ezekböl lehet majd jó anyagokat összevágni.)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
31 952
140 373
113
Oroszoktól ahol a mai napig mennek? Ukránoktól? Azért bármennyire is nem európai fogyasztású egybites gépek, terepen azt teszik amit tenniük kell. Szar lenne a szállítókapacitásukat vasárban mérni ha konkrétan nincs helyette másik. Gondolom phaidros-t is ez zavarja. Azért a modern közúti gépek ezt kiváltani semmilyen szinten nem tudják, hasonló terepes technika kell helyettük. Jó úthálózat ide vagy oda.
Állandó probléma az alkatrészbeszerzés a régi orosz cuccokhoz. Az ukrán hadiipar csodás termékei 90%-ban nem kompatibilisek még önmagukkal sem. Szenvedés és baromi költséges az üzemben tartásuk.
 
P

Pogány

Guest
Állandó probléma az alkatrészbeszerzés a régi orosz cuccokhoz. Az ukrán hadiipar csodás termékei 90%-ban nem kompatibilisek még önmagukkal sem. Szenvedés és baromi költséges az üzemben tartásuk.

Persze, de ezek ahhoz képest filléres szarok, szóval egy generál meg egy tartalék alkatrész kupac bármihez mérve semmi ebben a szektorban. A gépek tudása viszont orosz vidékre lett mérve út nélkül. Ezt kár elpazarolni, már ha nincs másik, de talán még akkor is. Elég példa pl Magyarország egyik régi speciális szállítmányozó cégét nézni. A Bégányi transport Kft egy krazt használt nagyoN sokáig, hogy a modern nehézvontatóit kisegítse ha szárba kerültek. Ha nem teljesíthető egy generál, persze, dobják ki őket, de csak azért mert most nem látszik, ezek értéket jelentenek a képességekkel.
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 909
12 141
113
Persze, de ezek ahhoz képest filléres szarok, szóval egy generál meg egy tartalék alkatrész kupac bármihez mérve semmi ebben a szektorban. A gépek tudása viszont orosz vidékre lett mérve út nélkül. Ezt kár elpazarolni, már ha nincs másik, de talán még akkor is. Elég példa pl Magyarország egyik régi speciális szállítmányozó cégét nézni. A Bégányi transport Kft egy krazt használt nagyoN sokáig, hogy a modern nehézvontatóit kisegítse ha szárba kerültek. Ha nem teljesíthető egy generál, persze, dobják ki őket, de csak azért mert most nem látszik, ezek értéket jelentenek a képességekkel.

22.jpg


Na igen, ezért a ,,gyöngyszemért" is igazán ,,kár", hogy leselejtezték.. Ennyi erővel a T-55-ösöket is meg kellett volna tartani.
Nem értem, hogy itt néhányan miért vannak annyira ráizgulva a 40+ éves roncsokra..o_O
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and therob