A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
Nekem megfelel helyettes államtitkárnak!

5f4672ede5e6e300489593.JPG
Nincs ezzel gond csak ne az legyen, hogy a magasan képzett, jó katona vezetők mind civil állásba kívankozzanak.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 864
32 435
113
Mivel már a sokadik hozzászólást kapom. Nem, nem azt írtam, hogy maradjanak napi szolgálatban, csak azt, hogy karban lehet(ett volna) tartani (szerintem nem nagy összeg és nagy feladat lenne az üzemképes állapotban tartás, akár tartalékosokkal is, a fogyasztás meg van, amikor mindegy) és letárolni, hisz ha olyan szituáció lesz jövőben, amiért magát az MH-t is fenntartjuk, akkor igen nagy számban lehet szükség szállító kapacitásra és igen jól jöhet olyan, ami az aszfaltról is le tud menni. Már a 68-as felvidéki bevonulás is megmutatta, hogy a MN eszközállománya sem volt elegendő egy ilyen korlátozott, és alapvetően békés akcióhoz. Ma pedig hiába van több közúti szállítójármű az országban, de egyrészt külföldi tulajdonú, de mindenesetre nem állami, mint anno; másrészt ezek legjelentősebb része csak szilárd útburkolaton tud közlekedni és -szerintem- sokkal kisebb számban és arányban vannak olyan járművek, amik a terepen tudnak közlekedni (ugye a mezőgazdasági szállítás is a régi terepes-platós járművekről a traktor vontatásra és a kamionos szállításra tevődött át). Mindezek mellett igaz, hogy kerültek honvédségi beszerzésre teherautók, de ez valóban elég-e és másik kérdés, hogy mennyi idős is a legidősebb Rába is?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 385
113
Mivel már a sokadik hozzászólást kapom. Nem, nem azt írtam, hogy maradjanak napi szolgálatban, csak azt, hogy karban lehet(ett volna) tartani (szerintem nem nagy összeg és nagy feladat lenne az üzemképes állapotban tartás, akár tartalékosokkal is, a fogyasztás meg van, amikor mindegy) és letárolni, hisz ha olyan szituáció lesz jövőben, amiért magát az MH-t is fenntartjuk, akkor igen nagy számban lehet szükség szállító kapacitásra és igen jól jöhet olyan, ami az aszfaltról is le tud menni. Már a 68-as felvidéki bevonulás is megmutatta, hogy a MN eszközállománya sem volt elegendő egy ilyen korlátozott, és alapvetően békés akcióhoz. Ma pedig hiába van több közúti szállítójármű az országban, de egyrészt külföldi tulajdonú, de mindenesetre nem állami, mint anno; másrészt ezek legjelentősebb része csak szilárd útburkolaton tud közlekedni és -szerintem- sokkal kisebb számban és arányban vannak olyan járművek, amik a terepen tudnak közlekedni (ugye a mezőgazdasági szállítás is a régi terepes-platós járművekről a traktor vontatásra és a kamionos szállításra tevődött át). Mindezek mellett igaz, hogy kerültek honvédségi beszerzésre teherautók, de ez valóban elég-e és másik kérdés, hogy mennyi idős is a legidősebb Rába is?
Alkatrészt honnan szerzel hozzá?
 
K

kamm

Guest
Athozom ide...

Nem, még ez sem profi, de az igaz, hogy összemérhetetlenül jobb kivitelezés, mint bármelyik eddigi “toborzóvideó”.
Kommunikációs szempontból az elsö értékelhetö munka: van koncepció(!) és hozzá valódi insight-on alapuló célcsoportra optimalizált call to action (Valósítsd meg az álmaid).

Amúgy ebben a müfajban a Francia Légierö és Tengerészet olyan, akiktöl érdemes lehet egy kicsit többet is ellesni.



Föleg, mivel ez egy elég hálás téma ( a vadászpilóták imidzse alapból is supercool. ).


A szandek dicseretes, de a baj az, hogy latszik, nem igazan ertik avagy tisztelik ezt a mufajt, mert ugy gondoljak, megoldjak hazon belul - ez hosszu tavon nem igy mukodik, be kell vonni majd a profi kreativokat.

En adtam supportot ott, ahol a US Army tavalyelotti "Lethal, Ready." GoArmy kampanyat csinaltak (ti elotte en terveztem ill epitettem az egesz backend IT-t az agencynek), napi szinten ralattam, hogyan alakult nemcsak a koncepcio, de az output is... azert ott korrekt kis stab dolgozott mar az otletestol az edit/post/vfxig vegig, egy 50-100 fos 20-25 eve a piacon levo full-service kreativ ugynoksegnel legalabb 3 ember volt a projekten honapokig. Ez amugy egy kis, szezonalis kampany volt csak, tehat kepzelheted,mi mehet egy nagyobb eseten...
 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 708
72 043
113
Alkatrészt honnan szerzel hozzá?

Oroszoktól ahol a mai napig mennek? Ukránoktól? Azért bármennyire is nem európai fogyasztású egybites gépek, terepen azt teszik amit tenniük kell. Szar lenne a szállítókapacitásukat vasárban mérni ha konkrétan nincs helyette másik. Gondolom phaidros-t is ez zavarja. Azért a modern közúti gépek ezt kiváltani semmilyen szinten nem tudják, hasonló terepes technika kell helyettük. Jó úthálózat ide vagy oda.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 832
6 188
113
Athozom ide...



A szandek dicseretes, de a baj az, hogy latszik, nem igazan ertik avagy tisztelik ezt a mufajt, mert ugy gondoljak, megoldjak hazon belul - ez hosszu tavon nem igy mukodik, be kell vonni majd a profi kreativokat.

En adtam supportot ott, ahol a US Army tavalyelotti "Lethal, Ready." GoArmy kampanyat csinaltak (ti elotte en terveztem ill epitettem az egesz backend IT-t az agencynek), napi szinten ralattam, hogyan alakult nemcsak a koncepcio, de az output is... azert ott korrekt kis stab dolgozott mar az otletestol az edit/post/vfxig vegig, egy 50-100 fos 20-25 eve a piacon levo full-service kreativ ugynoksegnel legalabb 3 ember volt a projekten honapokig. Ez amugy egy kis, szezonalis kampany volt csak, tehat kepzelheted,mi mehet egy nagyobb eseten...

Szerintem nem erröl van szó.

Nézd, szinte biztos vagyok benne, hogy van olyan (kormányközeli) kreatív ügynökség, aki már dolgozik egy átfogó kampányon (mert igen: többlépcsös, akár éveken keresztül folyó rebranding szükséges). Az egyre nagyobb mennyiségü haditechnika beérkezésével párhuzamosan elkerülhetetlen lesz ugyanis az MH társadalmi percepciójának megváltoztatása is (sokkal többröl van szó, mint toborzásról).
Pillanatnyilag még kísért egyrészt az a kép, hogy ilyen börkabátos-gépszórós alakok acélbilivel a fejükön vagoníroznak embereket, másrészt meg az a kép, ahol a béna, alkoholista pocakos bakák ripacskodnak szimatszatyorral/tártáskával, nem induló, szétlopott tankokkal.
Amúgy nagyrészt ennek az utóbbinak (gyenge operettsereg) a hozadéka az az elutasító nézöpont is, hogy minek nekünk sereg, NATO megvéd és nincs is senki aki megtámadna (kognitiv disszonancia redukcio). De az elsö miatt otthon kerülendö ez az amerikai ‘tökéletes gyilkológépek vagyunk’ tipusú kommunikáció is.
Másik oldala az idözítés: akkor érdemes csak ezt elindítani, ha már jön be a modern (‘a világ élvonalába tartozó’) technika, megvan a vagány egyenruha (személyi felszerelések(!)) és a versenyképes fizu. Akkor van mögötte olyan RTB, amire építeni lehet, hogy a Honvédségben szolgálni >>menö<<.
Meg hát persze az se’ ártana, ha addigra az olyan arcok, mint a jelenlegi államtitkár úr nem hiteltelenítenék az egészet (persze, lehet, hogy ennek az elöszele már a fentebb említett helyettes államtitkár úr pozícionálása).
De kicsit már messzire mentem.

Annyi csak, hogy a linkelt video szerintem jó (nem érzem közben azt a secondary shame-et, amit az eddigieknél), dolgoztak vele, megcsillantja a vadászpilótalét napsugaras oldalát. Kisszínesnek megfelel. És ehhez kapcsolódva linkeltem, hogy a franciák milyen videókat raknak össze így, amatör módon; lessék el a beállításokat, vigyenek magukkal nagy felbontású kamerákat és csináljanak minél több nyersanyagot odafenn, mert a nap végén (ha majd készítik a központi kommunikációt, ezekböl lehet majd jó anyagokat összevágni.)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 385
113
Oroszoktól ahol a mai napig mennek? Ukránoktól? Azért bármennyire is nem európai fogyasztású egybites gépek, terepen azt teszik amit tenniük kell. Szar lenne a szállítókapacitásukat vasárban mérni ha konkrétan nincs helyette másik. Gondolom phaidros-t is ez zavarja. Azért a modern közúti gépek ezt kiváltani semmilyen szinten nem tudják, hasonló terepes technika kell helyettük. Jó úthálózat ide vagy oda.
Állandó probléma az alkatrészbeszerzés a régi orosz cuccokhoz. Az ukrán hadiipar csodás termékei 90%-ban nem kompatibilisek még önmagukkal sem. Szenvedés és baromi költséges az üzemben tartásuk.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 708
72 043
113
Állandó probléma az alkatrészbeszerzés a régi orosz cuccokhoz. Az ukrán hadiipar csodás termékei 90%-ban nem kompatibilisek még önmagukkal sem. Szenvedés és baromi költséges az üzemben tartásuk.

Persze, de ezek ahhoz képest filléres szarok, szóval egy generál meg egy tartalék alkatrész kupac bármihez mérve semmi ebben a szektorban. A gépek tudása viszont orosz vidékre lett mérve út nélkül. Ezt kár elpazarolni, már ha nincs másik, de talán még akkor is. Elég példa pl Magyarország egyik régi speciális szállítmányozó cégét nézni. A Bégányi transport Kft egy krazt használt nagyoN sokáig, hogy a modern nehézvontatóit kisegítse ha szárba kerültek. Ha nem teljesíthető egy generál, persze, dobják ki őket, de csak azért mert most nem látszik, ezek értéket jelentenek a képességekkel.
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 723
11 599
113
Persze, de ezek ahhoz képest filléres szarok, szóval egy generál meg egy tartalék alkatrész kupac bármihez mérve semmi ebben a szektorban. A gépek tudása viszont orosz vidékre lett mérve út nélkül. Ezt kár elpazarolni, már ha nincs másik, de talán még akkor is. Elég példa pl Magyarország egyik régi speciális szállítmányozó cégét nézni. A Bégányi transport Kft egy krazt használt nagyoN sokáig, hogy a modern nehézvontatóit kisegítse ha szárba kerültek. Ha nem teljesíthető egy generál, persze, dobják ki őket, de csak azért mert most nem látszik, ezek értéket jelentenek a képességekkel.

22.jpg


Na igen, ezért a ,,gyöngyszemért" is igazán ,,kár", hogy leselejtezték.. Ennyi erővel a T-55-ösöket is meg kellett volna tartani.
Nem értem, hogy itt néhányan miért vannak annyira ráizgulva a 40+ éves roncsokra..o_O
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and therob

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 708
72 043
113
22.jpg


Na igen, ezért a ,,gyöngyszemért" is igazán ,,kár", hogy leselejtezték..
Nem értem, hogy itt néhányan miért vannak annyira ráizgulva a 40+ éves roncsokra..o_O

Már ki is választottad a leggyengébb láncszemet, hogy bizonyítsa az igazad. Tyűha itt egy szar állapotú régi Csepel, ez aztán annyira szar, hogy ami mellette van azt is szar állapotú régi csepellé változtatja! Fentebb leírtam a miértet. Elmondjam mégegyszer vagy gyorsan átveszed az általános iskolás szövegértés feladatokat?
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 864
32 435
113
22.jpg


Na igen, ezért a ,,gyöngyszemért" is igazán ,,kár", hogy leselejtezték.. Ennyi erővel a T-55-ösöket is meg kellett volna tartani.
Nem értem, hogy itt néhányan miért vannak annyira ráizgulva a 40+ éves roncsokra..o_O

Érdekes, a civileknél elindul az 5 éve álló Csepel. Meg valahogy alkatrész is van -már ha kéne.