A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Öregszik ez nem kérdés.

Kérdés, hogy mennyire? Az oroszok ugye nemrég vásároltak vissza egy hadosztálynyi t-34-est, hogy tudjanak parádézni, oszt valahogy csak mennek a mai napig. Extrém terhelésre tervezett haditechnikáról van szó, nem fogadom el az a régi gépekben még vót anyag szöveget. :D

Persze itt komolyabb tonnák nyomásáról beszélünk, de átenni a rozsda nem nagyon tudja talán. A repedések persze kivégezhetik, de ha nem túl erősek, azaz deformitást nem okoztak, vagy az kihúzható, akkor gondolom javítható is. Feltételezem egy komolyabb generál erről is szól.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Kérdés, hogy mennyire? Az oroszok ugye nemrég vásároltak vissza egy hadosztálynyi t-34-est, hogy tudjanak parádézni, oszt valahogy csak mennek a mai napig. Extrém terhelésre tervezett haditechnikáról van szó, nem fogadom el az a régi gépekben még vót anyag szöveget. :D

Persze itt komolyabb tonnák nyomásáról beszélünk, de átenni a rozsda nem nagyon tudja talán. A repedések persze kivégezhetik, de ha nem túl erősek, azaz deformitást nem okoztak, vagy az kihúzható, akkor gondolom javítható is. Feltételezem egy komolyabb generál erről is szól.
A különbség az, hogy a parádézás nem jelent akkora terhelést mivel betonon kell gurulászni 15-el, meg nem kell elviselni egy becsapodó páncéltörő lövedék kinetikai energiáját. Pl a BTR-eink esetében a gyártó 30 évben maximálta papíron meglévő páncélvédettséget. Utána már nem vállal garanciát rá, hogy tényleg képes ellenállni a papíron lévő lövedékeknek.
 
A különbség az, hogy a parádézás nem jelent akkora terhelést mivel betonon kell gurulászni 15-el, meg nem kell elviselni egy becsapodó páncéltörő lövedék kinetikai energiáját. Pl a BTR-eink esetében a gyártó 30 évben maximálta papíron meglévő páncélvédettséget. Utána már nem vállal garanciát rá, hogy tényleg képes ellenállni a papíron lévő lövedékeknek.

Persze, ez nekem is egyértelmű, nem kötekedésből írtam. De egy generál esetében vázig lepucolják az egész gépet. A vázszerkezet javítása után,ugye az amcsik is így tolják Abramssel, kezdik újraépíteni. Szóval ha a váz adott részein szar, kivágják az adott elemet és cseredarabot illeszetenek be, ami aztán már bírja a terhelést. Persze ez gondolom megküldheti az árat rettenetesen. De maga felújítás az képes a jelen modern technológiával kiküszöbölni. Szóval a teljes értékre, mégha nem is feltétlenül akkora elavulási idővel tervezhetően, fel lehet hozni a szart is, de önmagában nem az anyag a gátja ennek, hanem maximum az anyagiak.
 
A teljesség igénye nélkül: 170+ db Lepard 2A4, 280 db Marder 1A3, 275 db Piranha, 24+24 M109, 8 db LAR-160, Spike, CG M2...
46 db F16A/B/C/D, 1 AEW&C, 3-3 db KC 135 és KC 130, 3 db NASAMS stb,stb

@dudi ne mondd, hogy ha 5 évvel ezelőtt ezek hadrendben vannak nálunk, nem lettél volna elégedett!

Nem mondom,persze,hogy jó lett volna.De nem 5éve vagyunk...
 
Persze, ez nekem is egyértelmű, nem kötekedésből írtam. De egy generál esetében vázig lepucolják az egész gépet. A vázszerkezet javítása után,ugye az amcsik is így tolják Abramssel, kezdik újraépíteni. Szóval ha a váz adott részein szar, kivágják az adott elemet és cseredarabot illeszetenek be, ami aztán már bírja a terhelést. Persze ez gondolom megküldheti az árat rettenetesen. De maga felújítás az képes a jelen modern technológiával kiküszöbölni. Szóval a teljes értékre, mégha nem is feltétlenül akkora elavulási idővel tervezhetően, fel lehet hozni a szart is, de önmagában nem az anyag a gátja ennek, hanem maximum az anyagiak.

Szóval, ha mondjuk a lehető legrosszabb opcióban a spanyol vasakat nézzük, egyrészt lehet benne ami csak szarabbul néz ki, mint amilyen valójában. A benne levő dolgok jó része, ha nemcsak generál, hanem upgrade is tervben lenne, úgyis megy a kukába, miközben a fémig visszabontják. Ha a vázat rendbe tudják rakni, az jelenthet ezáltal extra költséget. Nekünk kell 32 a 12 mellé tanknak, kb 6 a műszakiaknak, az 38, az 53-ból marad 15 amit lehet flexelni, átrakni a másikba, hogy a repedt/rohadt részre egy jó darab kerüljön, bár olcsóbbnak ezt sem gondolnám mert a szutykot is szét kell szedni hozzá. Persze ezt csak innen mondom, hiszen nem láttam én sem őket, csak a legendát ismerem. Az upgrade költsége úgyis ugyannyi lenne, ha jobb állapotú a4-eseket kell felújítani hozzá, ha nem. Az a költség fix. Itt végülis amin rugózni lehet, hogy 1 m eur a felújítás, vagy 1,5-2(kettőt még így is extrémnek gondolnám).
 
Öregszik ez nem kérdés.

Elhiszem, de kérdés, hogy mennyire.

Vadászgépek esetén egyéni állapotfelmérés esetén akár 50 évre is kitolják az élettartamot, egyesbombázóknál még tovább.

Egy A7 átépítés esetén magán a vázon ill. a torony vázán kívül kb. minden cserélve lenne.
 
Persze, ez nekem is egyértelmű, nem kötekedésből írtam. De egy generál esetében vázig lepucolják az egész gépet. A vázszerkezet javítása után,ugye az amcsik is így tolják Abramssel, kezdik újraépíteni. Szóval ha a váz adott részein szar, kivágják az adott elemet és cseredarabot illeszetenek be, ami aztán már bírja a terhelést. Persze ez gondolom megküldheti az árat rettenetesen. De maga felújítás az képes a jelen modern technológiával kiküszöbölni. Szóval a teljes értékre, mégha nem is feltétlenül akkora elavulási idővel tervezhetően, fel lehet hozni a szart is, de önmagában nem az anyag a gátja ennek, hanem maximum az anyagiak.
Viszont te az anyagiakra építed fel kártyavárat, barátom! :hadonaszos:
Végülis, Suzuki Swifteket is szoktak 2 töröttből eleje-hátuljának összehegeszteni...o_O
 
Elhiszem, de kérdés, hogy mennyire.

Vadászgépek esetén egyéni állapotfelmérés esetén akár 50 évre is kitolják az élettartamot, egyesbombázóknál még tovább.

Egy A7 átépítés esetén magán a vázon ill. a torony vázán kívül kb. minden cserélve lenne.
Hja olyan esetben, ha már nincs gyártásban a gép. Nincs helyette más. B52, A10, C-5
Könyörgöm, a Leopard 2-t gyártják újként!
A Marderekkel meg minek foglalkozzunk, ha lesz saját Lynx gyárunk?
(Már tényleg kezd fogyni a türelmem.)
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Viszont te az anyagiakra építed fel kártyavárat, barátom! :hadonaszos:
Végülis, Suzuki Swifteket is szoktak 2 töröttből eleje-hátuljának összehegeszteni...o_O

Persze. Alapból is engedtem a követelményeken, mert megfelelő lenne fejlett l44 löveggel is akármi ellen a környéken. Ha csak a6 páncélkitet raknak bele, máris nem a7 ára. Ha a toronyban a bevágást nem hegesztik be, hanem marad és az extra páncél ékében kerül kialakításra a vájat Mint az a4m can esetében, megint költséget csökkentettünk. Viszont a tűzvezetőrendszert fejlettebbé kell tenni, a torony, löveg meghajtást elektromosra, az optikát nálam szakértőbbre bíznám, hogy cserélni kell-e. Ha nem, megint csökkentettünk. Automata fegyverállást rakatnék rá, kb 150 k eur egy flw 200. Amit a végén kapunk, az egy komoly védelemmel, harcképességgel ellátott harcjármű. A korábban felvetett 6-7 m/eur darabárba, mivel ott ráhagytam 1 m eur váratlan költséget, beleférne. ;):hadonaszos::hadonaszos:
 
Szóval, ha mondjuk a lehető legrosszabb opcióban a spanyol vasakat nézzük, egyrészt lehet benne ami csak szarabbul néz ki, mint amilyen valójában. A benne levő dolgok jó része, ha nemcsak generál, hanem upgrade is tervben lenne, úgyis megy a kukába, miközben a fémig visszabontják. Ha a vázat rendbe tudják rakni, az jelenthet ezáltal extra költséget. Nekünk kell 32 a 12 mellé tanknak, kb 6 a műszakiaknak, az 38, az 53-ból marad 15 amit lehet flexelni, átrakni a másikba, hogy a repedt/rohadt részre egy jó darab kerüljön, bár olcsóbbnak ezt sem gondolnám mert a szutykot is szét kell szedni hozzá. Persze ezt csak innen mondom, hiszen nem láttam én sem őket, csak a legendát ismerem. Az upgrade költsége úgyis ugyannyi lenne, ha jobb állapotú a4-eseket kell felújítani hozzá, ha nem. Az a költség fix. Itt végülis amin rugózni lehet, hogy 1 m eur a felújítás, vagy 1,5-2(kettőt még így is extrémnek gondolnám).
Figyelj! Van eladó Mig-29! Kéne venni, nem?
Nem! Szevasz.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Hja olyan esetben, ha már nincs gyártásban a gép. Nincs helyette más. B52, A10, C-5
Könyörgöm, a Leopard 2-t gyártják újként!
A Marderekkel meg minek foglalkozzunk, ha lesz saját Lynx gyárunk?
(Már tényleg kezd fogyni a türelmem.)

F16-osok?

A Marder réskitöltésre érte volna meg lízigbe mondjuk 10 évre.
 
Elhiszem, de kérdés, hogy mennyire.

Vadászgépek esetén egyéni állapotfelmérés esetén akár 50 évre is kitolják az élettartamot, egyesbombázóknál még tovább.

Egy A7 átépítés esetén magán a vázon ill. a torony vázán kívül kb. minden cserélve lenne.

A vadászgép az más, sokkal szigorúbb szabályozás a repülőgépiparban, másrészt, a tanknak ki kell bírnia ha lövést kap, a repülők meg újonnan se bírták ki a rakétatalálatot, így teljesen mások a szempontok. De példa a magyar mig 29. Nem megfelelő üzemeltetéssel és tárolással még a papíron lévő élettartamukat sem élték meg.
 
Persze. Alapból is engedtem a követelményeken, mert megfelelő lenne fejlett l44 löveggel is akármi ellen a környéken. Ha csak a6 páncélkitet raknak bele, máris nem a7 ára. Ha a toronyban a bevágást nem hegesztik be, hanem marad és az extra páncél ékében kerül kialakításra a vájat Mint az a4m can esetében, megint költséget csökkentettünk. Viszont a tűzvezetőrendszert fejlettebbé kell tenni, a torony, löveg meghajtást elektromosra, az optikát nálam szakértőbbre bíznám, hogy cserélni kell-e. Ha nem, megint csökkentettünk. Automata fegyverállást rakatnék rá, kb 150 k eur egy flw 200. Amit a végén kapunk, az egy komoly védelemmel, harcképességgel ellátott harcjármű. A korábban felvetett 6-7 m/eur darabárba, mivel ott ráhagytam 1 m eur váratlan költséget, beleférne. ;):hadonaszos::hadonaszos:

Az A6 páncélkit ugyanaz, mint az A5.
Az A5-ben van L44-es löveg, az A6-ban L55-ös.
A torony bemélyedés eltüntetése mindkét kitnek része.

A lengyelek ezt és a futómű megerősítést is kispórolták a saját Leo2 PL programjukból.
 
A vadászgép az más, sokkal szigorúbb szabályozás a repülőgépiparban, másrészt, a tanknak ki kell bírnia ha lövést kap, a repülők meg újonnan se bírták ki a rakétatalálatot, így teljesen mások a szempontok. De példa a magyar mig 29. Nem megfelelő üzemeltetéssel és tárolással még a papíron lévő élettartamukat sem élték meg.

Erre írtam, hogy egyéni állapotellenőrzés alapján.

Ugyanezt meg lehet tenni a spanyol A4-esekkel is
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
F16-osok?

A Marder réskitöltésre érte volna meg lízigbe mondjuk 10 évre.
Milyen réskitöltésre?
A 80A-ra sincs elég személyzet!
Az meg itt van. Ismerjük, még ha szar is, meg papír is, de legalább 30-as gépágyú van rajta.
A Lynxeket a németek azonnal elkezdik gyártani. Az ő részük villámgyorsan meg fog jönni.
Nincs itt semmi rés, amit ki kellene tölteni.
Helikopter fronton volt. Itt nincs.
 
Az A6 páncélkit ugyanaz, mint az A5.
Az A5-ben van L44-es löveg, az A6-ban L55-ös.
A torony bemélyedés eltüntetése mindkét kitnek része.

A lengyelek ezt és a futómű megerősítést is kispórolták a saját Leo2 PL programjukból.

Tehát lényegében egy megerősített a5-ről beszélhetünk, amire felhúzatnám őket. Legyen, hegesszék be, tegyenek a testre is plusz páncélt, rakjanak alá erősebb futóművet(még mindig nem kell az a7-re méretezett, elég a levedlett szar :) ). Kapjon flw 200-at, integráljuk harctéri rendszerbe. Mennyibe fájna egy ilyen upgrade? Nem hinném, hogy mint nem a legújabb, olyan rohadt sokba, hogy ne férjen bele a számaimba.
 
Az A6 páncélkit ugyanaz, mint az A5.
Az A5-ben van L44-es löveg, az A6-ban L55-ös.
A torony bemélyedés eltüntetése mindkét kitnek része.

A lengyelek ezt és a futómű megerősítést is kispórolták a saját Leo2 PL programjukból.

A lengyel variáns emelt költségvetésű darabjainak az ára kb 1,9-2 mrd forintra jön ki.