A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Hát azért ez egy kicsit összetettebb kérdés.És a Boxer azért nem egy páncélozott teherautó.
Azonkivűl egy hadsereg amig van katonája,addig sereg.Amig van teherautója,addig tud manöverezö harcot vivni.Akkor is,ha nincs tankja.Forditva viszont nem megy.Ha nincs teherautód,kb a hajadra kenheted a tankokat.
Szóval bármilyen meglepö,a teherautó a modern hadsereg legfontosabb járműve.
Újra van teherautónk? Gyártás, vásárlás, lízing, bérlet. Esetleg a románok gyártják majd az MH-nek a Dac helyett az Iveco-t?
 
Meg volt tekintve, nem csak mi néztük a lengyelek is. Ők is azt mondták hogy kuka, pedig kicsit jobb lehetőségeik vannak saját kezűleg rendberakni, meg még a közös Eu-s leopárd felújításos lízinglófasz miatt is meg lettek nézve, aztán még mindig ott vannak lerakatban. Szerinted ez mit jelent ?

Korrózió? Szerkezetileg voltak megsérülve?
 
Korrózió? Szerkezetileg voltak megsérülve?
Volt azoknak minden baja amit el tudsz képzelni. Azt nem akarjátok megérteni, hogy van egy olyan dolog ezekben a felújításos játékokban, hogy ár/érték arány amit ki kell balanszírozni a nyert képességek és az ár és a további lehetséges maximális élettartam és esetleges további fejlesztési tartalékok közt, ebbe a képletbe jön még be mint változó, hogy a nemzetgazdaságnak mi a jobb egy új technika rendszeresítésével és beszállítói láncával csúcstechnológiát (mégha kisebb mértékű elektronikai és egyéb dolgok) bevinni a gazdaságba hosszú távon minél nagyobb hozzáadott magyar tudással vagy pedig egy régi felújításának esetleges itthoni megszervezésével mit lehet itthon nyerni. Mi éri meg jobban hosszú távon, mert itt ezek mentén forognak a dolgok, mivel az egyik cél, hogy modern hadiipar jöjjön létre ennek az egésznek a hozományaként itthon illetve, hogy a hazai ipar bekapcsolódjon a nagy európai haditechnikai cégek beszállítói láncaiba.
 
Volt azoknak minden baja amit el tudsz képzelni. Azt nem akarjátok megérteni, hogy van egy olyan dolog ezekben a felújításos játékokban, hogy ár/érték arány amit ki kell balanszírozni a nyert képességek és az ár és a további lehetséges maximális élettartam és esetleges további fejlesztési tartalékok közt, ebbe a képletbe jön még be mint változó, hogy a nemzetgazdaságnak mi a jobb egy új technika rendszeresítésével és beszállítói láncával csúcstechnológiát (mégha kisebb mértékű elektronikai és egyéb dolgok) bevinni a gazdaságba hosszú távon minél nagyobb hozzáadott magyar tudással vagy pedig egy régi felújításának esetleges itthoni megszervezésével mit lehet itthon nyerni. Mi éri meg jobban hosszú távon, mert itt ezek mentén forognak a dolgok, mivel az egyik cél, hogy modern hadiipar jöjjön létre ennek az egésznek a hozományaként itthon illetve, hogy a hazai ipar bekapcsolódjon a nagy európai haditechnikai cégek beszállítói láncaiba.

Azért ezt annyival árnyalnám, hogy bár csorgott be a kmw felé is némi zsíros megrendelés, azért a mi csomagunkkal, a norvég és német felújítással is csak pár évre egyre csökkenő ütemben fog dolgozni a gyár. Azért az RM elég sok területen húzta be a leók upgradelését is. Szóval szerintem nem fogna olyan vastagon az a ceruza, ha betoppannánk akár ezekkel a szarokkal és azt sem felejteném el, hogy az embt a kmw-nexter bulija, csak a jövőre tekintve. Valószínűleg nem idegeskednének attól, hogy addig is van forrás mert pörög a gyártósor legalább legózással és később ez számíthatna.
 
Azért ezt annyival árnyalnám, hogy bár csorgott be a kmw felé is némi zsíros megrendelés, azért a mi csomagunkkal, a norvég és német felújítással is csak pár évre egyre csökkenő ütemben fog dolgozni a gyár. Azért az RM elég sok területen húzta be a leók upgradelését is. Szóval szerintem nem fogna olyan vastagon az a ceruza, ha betoppannánk akár ezekkel a szarokkal és azt sem felejteném el, hogy az embt a kmw-nexter bulija, csak a jövőre tekintve. Valószínűleg nem idegeskednének attól, hogy addig is van forrás mert pörög a gyártósor legalább legózással és később ez számíthatna.

Nem ezeknek a szaroknak az erőltetésére írtam ezt, általánosan, akármivel mennénk oda ami a hatókörükbe esik, akár ezekkel a szarokkal.
 
Nem ezeknek a szaroknak az erőltetésére írtam ezt, általánosan, akármivel mennénk oda ami a hatókörükbe esik, akár ezekkel a szarokkal.
A Zrínyi 2026 tervezése során volt elég sok variáció köztük a felújítós is, volt kisebb büdzsére igazított stb. stb.
A kormány és a katonai felső vezetés a mostani mellett döntött. Jó okkal.
 
A Zrínyi 2026 tervezése során volt elég sok variáció köztük a felújítós is, volt kisebb büdzsére igazított stb. stb.
A kormány és a katonai felső vezetés a mostani mellett döntött. Jó okkal.

Nem vitatom, hogy a legjobb döntés a legjobb holmi mellett szólt. Az eddigi összes lépésük viszi a prímet, le a kalappal. Csak árnyaltam a lehetőségeket ebből a szempontból is nézve. Egy gyártónak mindig az a jó, ha pörög az üzem, ahhoz hogy pörögjön az üzem, meg kell valami amit csinálhatnak benne. A KMW-nek nem jönne szarul semmilyen program, tudnák honorálni, mégha mi is fizetünk.
 
Nem vitatom, hogy a legjobb döntés a legjobb holmi mellett szólt. Az eddigi összes lépésük viszi a prímet, le a kalappal. Csak árnyaltam a lehetőségeket ebből a szempontból is nézve. Egy gyártónak mindig az a jó, ha pörög az üzem, ahhoz hogy pörögjön az üzem, meg kell valami amit csinálhatnak benne. A KMW-nek nem jönne szarul semmilyen program, tudnák honorálni, mégha mi is fizetünk.
Itt is meg lettek versenyeztetve a cégek, a jobb ajánlat döntött.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Tényleg nagyon nem vagy képben!
Azért ezt annyival árnyalnám, hogy bár csorgott be a kmw felé is némi zsíros megrendelés, azért a mi csomagunkkal, a norvég és német felújítással is csak pár évre egyre csökkenő ütemben fog dolgozni a gyár.
A norvégokról még nem tudni, hogy felújítanak-e.

Azért az RM elég sok területen húzta be a leók upgradelését is.
Tudtommal nincs másik upgrade programjuk a lengyeleken kívül. Azzal is inkább a baj van, mivel a nagyobb részét a lengyel gyár csinálja, csak a RM terveivel és részben a berendezéseivel
A Svájciakét a RUAG csinálja, a svédek szintén maguknak csinálják, mint ahogy a spanyolok meg a GDELS spanyol leányával. A törökök szintén. A dánok és a hollandok upgradeje meg a KMW-é. Talán Szingapurét a RM csinálta közösen az ST-vel. A többiek meg talán úgy használják, ahogy megvették.

Szóval szerintem nem fogna olyan vastagon az a ceruza, ha betoppannánk akár ezekkel a szarokkal és azt sem felejteném el, hogy az embt a kmw-nexter bulija, csak a jövőre tekintve. Valószínűleg nem idegeskednének attól, hogy addig is van forrás mert pörög a gyártósor legalább legózással és később ez számíthatna.
A KMW sokkal kevésbé rugalmas, mint a RM. Ha nem így lenne, akkor most a PUMA-nak örülnénk, vagy a lengyelek Leo-it is ők korszerűsítették volna.
A KMW-nek elég sok melót ad a BW per pillanat, meg a tervezési kapacitásuk belemegy a MGCS-be, a Boxer Mission modulokba...
 
Állítólag ez a gép már a miénk, de nem biztos hogy ide kellett volna beraknom. Passz.

118796723_3564202283590901_1231686450769976847_o.jpg
 
Tényleg nagyon nem vagy képben!

Tudtommal nincs másik upgrade programjuk a lengyeleken kívül. Azzal is inkább a baj van, mivel a nagyobb részét a lengyel gyár csinálja, csak a RM terveivel és részben a berendezéseivel
A Svájciakét a RUAG csinálja, a svédek szintén maguknak csinálják, mint ahogy a spanyolok meg a GDELS spanyol leányával. A törökök szintén. A dánok és a hollandok upgradeje meg a KMW-é. Talán Szingapurét a RM csinálta közösen az ST-vel. A többiek meg talán úgy használják, ahogy megvették.

Jaja, tök hülye vagyok. Csak a szingapúrit csinálta az RM, meg az indonézt, meg a lengyelekét, bár az ahogy írtad, közben versenyben van chile-ért, a svédek maguknak csinálják buliban a páncélt az IBD Diesenroth viszi ami RM leány, a svájci a ruag, ha egyáltalán pörög, a spanyolok megoldják a törökök is megoldják, mennyi holland leo is lett megint? :D Csak úgy röpköd a KMW megrendelés, biztos nem vennék jó néven, mert tudatlanok vagyunk mink itten.

A norvég/dánban igazad van, belekeveredtem.