A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Attilába ne menjünk bele(én speciel magyar vagyok nem hun de ez csak a saját vélemenyem).Az meg külön nem is tudom mi,hogy egy franciáról akarsz elnevezni egy magyar katonai szervezetet 1920 után...
Mondjuk azért, mert most nem Budin felirat áll törökül a város határán!
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan
Ja.Akko ne vegyünk semmit.Hisz semmit nem tudunk itthon önállóan gyártani....
Különben hamár Lynx üzemünk lesz.....Liebherr motor erősebb mint a T72 gyári motorja.Renk váltó(vagy Allison,zsidók azt tették a T55/62 zsákmányukba+Continental dizelt,900lovast,az M60A1motorját-Szombathely?)
Védelmi elektronika/rendszer szintén jöhet a Lynxről,támadó meg a RM Challenger upgradéről.Vagy a zsidóktol,törököktől(márha nem gyalulják le őket,mert kezd tele lenni Erdogánnal a nyugatiak hócipője).Rendszerösszehangolást szintén megcsinálhatná az RM vagy az Elbit.Valami nem túl drága előtétpáncélt rá.
Nem fogja megenni az orosz Armatahordákat reggelire,még a T90M is fejfájást okozna neki.De a TR85 már ebédre lecsúszna.Szerb upgradelt T72vel meg megbirkózna.És bármilyen LPH/PSZH/PSZJ jó lenne neki desszertnek,ami itt előfordulhat.Lejebb lévő dolgokat meg nem is emlittem,mert egy gp-fészket egy T34 is ki tud lőni...
Szerintem kijönne egy új Leo árának ötödéből.Vagy egy még nem is létező Lynx MGS árának ötödéböl.Némi logisztikai átfedés is lenne.
Szerintem,ha 2zl mennyiséget össze lehetne szedni,rentábilis lenne.2040 után meg leválthatja majd az új hk nemzedék.(vagy inkább a Leoinkat,és azok kerülhetnek a 72es helyére gyalogsági támogató szerepkörbe)
A felújítás csak bizonyos keretek között és fokig ésszerű. 20 éves technikában motort, kijelzőt, egyebet cserélnek, ám legyen. De... Azért ismerek olyan embert is, aki "csak összeütök egy játszós autót" és cirka 30 milliónál jár (Ferrari 330 p4 replika). Minél régebbit kell(ene) felújítani, annál jobban szaladnak a költségek (hajtómű nem fér el, egyedi konzolok, alkatrészek). Vegyünk csak A7+ -ot.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
2040-ig lerakva 3 zlj A7.
2 a nehéz dandárba.
1 a közepesbe.
(ezt ha valami csoda folytán emelik a fizetést fel is tudjuk tölteni)
Illetve kéne még egy közepes/ könnyű dandár (ami mondjuk abban különbözne a közepestől, hogy nincs hk zászlóalja)
Ennyit elbír a gazdaság ha normálisan és időarányosan osztod le, ezért írtam 2040-et.
A későbbi esetleges rendelések olcsóbbak lennének mint a mostani mert ki van építve a support, és az infrastruktúra és nem kell kiképzési csomagot is megvenni hozzá.
Én sztem 2035 körül már ne vegyünk még 1 zlj A7-et. Addigra ha minden igaz jön az új német - francia Leo utód. 3. zlj legyen az!!!
 
Kedves T-55/72/** -t kohószökevényező versenyzők!

Egyszer nem írtátok még le, hogy mennyi tankot látnátok szükségesnek a jelenlegi "díszszemle" mennyiség felett(a kb. 50 Leo).
Azt a "véleményt"(???) had' hagyjam figyelmen kívül, hogy "elég" (???) .

Egyszer nem írtátok le, -Ti USA/Izrael költségvetést dorbézolók-, hogy honnan (gyengébbek kedvéért: honnan- teremtenétek elő a kimondatlan álmaitokra szükséges négy-öt Zrínyi-2026 összeget, amit elköltötök nagyvonalúan.

Nem mertek mondani (szükségesnek tartott) harckocsi mennyiséget.
Nem mertek/tudtok megnevezni árat/forrást, megoldást .
Cserebe romboljátok a mások által legalább részben jó(és más szomszédok által is alkalmazott) megoldásokat, ötleteket, a jelenlegi/korábbi "letolt gatyával várunk" helyzetre, "kicsit" elfeledve a pont 100 éves "eset" tanulságait a második vonalas technikáról/védvonalról.
...ami jelenleg nekünk ismét NINCS ! ! !


Ezért -értelmes gondolkodó- nem a jelenlegi vezetést szidná, hanem az elődöket, amikor a mostaniak mégis beszerzik(majd remélem) azt a "hulladékot", amiből újra megteremtik azt a védelmi potenciált(másodvonalas technika, +tartalékosok) ami minden szomszédnak megvan.

Ahelyett, hogy "ekéztek" mindenkit, talán válaszolnátok a kérdésekre!!!!!

Lengyelország, 40m ember. min 800 MBT.
Magyarország, 10m lakos, ??? MBT. ( 50 ??? )

Kevés a mi 30-50 T-72 tankunk a korszerűsítésre.
Így van.
100e $ a járóképes T-72. 1,5 m$-ból raknak rá 15T passzív páncélt, amit nem kell majd milliárdokért "etetni" mint az aktív(APS), alig tesztelt, qrva drága (csili-vili) rendszereket.
F@szságot mantráztok.


Senki közületek nem mond MEGOLDÁST a problémára, csak nem-et, tagadást, tiltakozást, Abból nem lesz megoldás.
Ilyen, -hülye döntésbe hajszoló- álláspontot fizetett román (ex-SECU-s) kommentelőktől tudok elképzelni.
Ti nem azok vagytok -szerintem-. Akkor miért nem gondolkoztok?



Vegyetek erőt végre magatokon, és válaszoljatok ! ! !

Kérdés 1: Mennyi is a szerintetek optimális tank mennyiség?
Kérdés 2: Milyen típust gondoltok megfelelőnek?
Kérdés 3: Hogyan/Miből vennétek meg?

Kíváncsi vagyok, ki tudja átlepni a "saját árnyékát"?
Ha már így megszólítottál...
Mivel a 30+20ezres tervezet Honvédségnek a 3 dandár felel meg, 1 nehéz, 1 közepes, és 1 könnyű, így azt mondanám, hogy összesen 3 harckocsi zászlóalj maximum.
Ebből ugye egy már le van rendelve a nehézbe.
Egyet (44db) rendelnék valamikor '23 magasságában, a közepesnek. '26-ig ezt meg is kaphatjuk. Ezzel le lesz tudva mindkét olyan dandár, amelyiknek kellhet harckocsi. A könnyűnek nem kell.
'26-ban pedig elválik, hogy mire mennyi pénz marad, és akkor lehet még egy bővített zászlóaljnyit (kb. 70-72db) rendelni a nehéznek+tartaléknak.
Így lenne 3zl, 132db aktív alakulatoknál, a maradék 28-ot pedig megkaphatja az ellenerő zászlóalj (egy bő századnyit 14-18db) a maradék maroknyi hk. meg mehet általános tartalékba. Ha nem lesz 3.zl., akkor is le kellene rendelni a 28 db-ot.
Ezen felül, a most érkező A4-eseket sokáig őrizném, és továbbra is kiképzésre használnám. Korábban én is hajlottam volna az A7-re való húzásra, de most már biztos vagyok benne, hogy lesz pénz a további A7+-ok rendelésére.
Annál is inkább, mert ahogy @krisss is írta, a további rendelések esetén már jóval csökkenni fognak a járulékos költségek.
Nem kell már szimulátorra (jön a mostani rendeléssel), kiképzésre költeni (már magunknak képzünk), nem kell tartalék alkatrész bázist építeni. Műszaki járművekből is valószínű kicsit kevesebb is elég lehet.
 
A felújítás csak bizonyos keretek között és fokig ésszerű. 20 éves technikában motort, kijelzőt, egyebet cserélnek, ám legyen. De... Azért ismerek olyan embert is, aki "csak összeütök egy játszós autót" és cirka 30 milliónál jár (Ferrari 330 p4 replika). Minél régebbit kell(ene) felújítani, annál jobban szaladnak a költségek (hajtómű nem fér el, egyedi konzolok, alkatrészek). Vegyünk csak A7+ -ot.
Neharagudj,de ez már csak ócska kifogáskereső kötekedés.
Ha a garázsban épiteni akarok egy trabant replikát,egyedi gyártású alkatrészekböl,az is méregdrága lesz.Nem releváns összehasonlitási alap.
Amit meg itt hirtelenjében leirtam,kész,meglévő részegységekre épúl.
Dehát nemakarásnak nyögés a vége.
Majd ha a járvány(meg a NER szétlopásai) okozta gazdasági válság rénkborúl,a drága üzemű Leok fognak ott rohadni a depóba.Ésha véletlenül összekapunk valamelyik szomszédunkkal,ahoz nem kapunk elösször alkatrészt.
Baromira elszaladt a ló.
 
Ja.Akko ne vegyünk semmit.Hisz semmit nem tudunk itthon önállóan gyártani....
Különben hamár Lynx üzemünk lesz.....Liebherr motor erősebb mint a T72 gyári motorja.Renk váltó(vagy Allison,zsidók azt tették a T55/62 zsákmányukba+Continental dizelt,900lovast,az M60A1motorját-Szombathely?)
Védelmi elektronika/rendszer szintén jöhet a Lynxről,támadó meg a RM Challenger upgradéről.Vagy a zsidóktol,törököktől(márha nem gyalulják le őket,mert kezd tele lenni Erdogánnal a nyugatiak hócipője).Rendszerösszehangolást szintén megcsinálhatná az RM vagy az Elbit.Valami nem túl drága előtétpáncélt rá.
Nem fogja megenni az orosz Armatahordákat reggelire,még a T90M is fejfájást okozna neki.De a TR85 már ebédre lecsúszna.Szerb upgradelt T72vel meg megbirkózna.És bármilyen LPH/PSZH/PSZJ jó lenne neki desszertnek,ami itt előfordulhat.Lejebb lévő dolgokat meg nem is emlittem,mert egy gp-fészket egy T34 is ki tud lőni...
Szerintem kijönne egy új Leo árának ötödéből.Vagy egy még nem is létező Lynx MGS árának ötödéböl.Némi logisztikai átfedés is lenne.
Szerintem,ha 2zl mennyiséget össze lehetne szedni,rentábilis lenne.2040 után meg leválthatja majd az új hk nemzedék.(vagy inkább a Leoinkat,és azok kerülhetnek a 72es helyére gyalogsági támogató szerepkörbe)

Ehhez két gondolat az első az,hogy sajnos nagyon messze van az az időpont amikor a Leoink megérkeznek és elérik a harckészültséget ugyanis addig a T-72-k rendszerben maradnak és a fórumon minden második oldalon addig időről időre előfogja valaki hozni,hogy szerinte bizony mennyire jó és olcsó lenne a kohószökevény 72-k modernizálása minden előzőleg 1280 oldalon sokak által tényekkel bizonyított értelmetlensége ellenére.

Arra kíváncsi lennék,hogy mit szólnál ha ennek az öszvérnek a létrehozásának az árajánlatát eléd raknák szerintem nagyon meglepődnél,hidd el az marhára nem úgy megy,hogy a Lynxből meg a Challengeről belereszeljük az elektronikát (ugyanez igaz a hajtásláncra) az ősöreg szovjet vasakba a többiről nem is beszélve.Amit erre rászánunk abból vegyünk kevesebb LeoA7 sokkal jobban járunk vele mint ezzel a T-72Hun változattal hiszen így is úgy is külföldi vállalatoknak adjuk a pénzt.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Ja.Akko ne vegyünk semmit.Hisz semmit nem tudunk itthon önállóan gyártani....
Különben hamár Lynx üzemünk lesz.....Liebherr motor erősebb mint a T72 gyári motorja.Renk váltó(vagy Allison,zsidók azt tették a T55/62 zsákmányukba+Continental dizelt,900lovast,az M60A1motorját-Szombathely?)
Védelmi elektronika/rendszer szintén jöhet a Lynxről,támadó meg a RM Challenger upgradéről.Vagy a zsidóktol,törököktől(márha nem gyalulják le őket,mert kezd tele lenni Erdogánnal a nyugatiak hócipője).Rendszerösszehangolást szintén megcsinálhatná az RM vagy az Elbit.Valami nem túl drága előtétpáncélt rá.
Nem fogja megenni az orosz Armatahordákat reggelire,még a T90M is fejfájást okozna neki.De a TR85 már ebédre lecsúszna.Szerb upgradelt T72vel meg megbirkózna.És bármilyen LPH/PSZH/PSZJ jó lenne neki desszertnek,ami itt előfordulhat.Lejebb lévő dolgokat meg nem is emlittem,mert egy gp-fészket egy T34 is ki tud lőni...
Szerintem kijönne egy új Leo árának ötödéből.Vagy egy még nem is létező Lynx MGS árának ötödéböl.Némi logisztikai átfedés is lenne.
Szerintem,ha 2zl mennyiséget össze lehetne szedni,rentábilis lenne.2040 után meg leválthatja majd az új hk nemzedék.(vagy inkább a Leoinkat,és azok kerülhetnek a 72es helyére gyalogsági támogató szerepkörbe)
Szerintem fáradjál le a garázsba, és ott éld ki a barkács ösztönöket. :D
Szeretném eszedbe juttatni a @PavolR által is a fórumon népzserűsített Vyda harcjárművet. Nem annyira lett sikeres! :p:D
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and kamm
Ehhez két gondolat az első az,hogy sajnos nagyon messze van az az időpont amikor a Leoink megérkeznek és elérik a harckészültséget ugyanis addig a T-72-k rendszerben maradnak és a fórumon minden második oldalon addig időről időre előfogja valaki hozni,hogy szerinte bizony mennyire jó és olcsó lenne a kohószökevény 72-k modernizálása minden előzőleg 1280 oldalon sokak által tényekkel bizonyított értelmetlensége ellenére.

Arra kíváncsi lennék,hogy mit szólnál ha ennek az öszvérnek a létrehozásának az árajánlatát eléd raknák szerintem nagyon meglepődnél,hidd el az marhára nem úgy megy,hogy a Lynxből meg a Challengeről belereszeljük az elektronikát (ugyanez igaz a hajtásláncra) az ősöreg szovjet vasakba a többiről nem is beszélve.Amit erre rászánunk abból vegyünk kevesebb LeoA7 sokkal jobban járunk vele mint ezzel a T-72Hun változattal hiszen így is úgy is külföldi vállalatoknak adjuk a pénzt.

Teljesen egyetértek veled. Ki lett már tucatszor tárgyalva, feltehetően a -esek mennek a kohóba,mindenféle szépítgetés, illetve homályos HM ködösítés ellenére is. Ezekkel így, nincs mit kezdeni. Még álmában se gondoljon senki arra, hogy itthon megoldunk valami házi gányolást rájuk és az milyen jó dolog lesz. Nem lesz. Mert ipari kapacitás és szakmai hozzáértés itthon ehhez nulla. Amennyiben a HM valami fonákra vett gondolattól vezérelve, még egy teljes korszerűsítés és felújítás mellett dönt, ezen harckocsik esetében, akkor a következő lehet csak és kizárólag. Már meglévő korszerűsítési verzió megvétele, valamelyik hozzá jól értő gyártótól. Ilyen az eredeti orosz T-72 B, valamelyik legújabb verziója. Netán a szerbek M-84AS1 korszerűsítési programja. A lengyeleké szerintem a legócskábbak egyike. Meg lehet vizsgálni mennyibe fájna egy ilyen felújítási program, hasonlítva egy Leopárd 2A7 HU árához. Lehet meglepődne mindenki. Azt persze tartom, hogy szükség lenne mondjuk 1, de inkább 2 zlj hadműveleti tartalékra, valamilyen elfogadható minőségű harckocsiból. Mert éles helyzetben olyasmire bizony szükség van. Nem vagyunk könnyű helyzetben, mert nincs semmink jelenleg.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Wilson
Neharagudj,de ez már csak ócska kifogáskereső kötekedés.
Ha a garázsban épiteni akarok egy trabant replikát,egyedi gyártású alkatrészekböl,az is méregdrága lesz.Nem releváns összehasonlitási alap.
Amit meg itt hirtelenjében leirtam,kész,meglévő részegységekre épúl.
Dehát nemakarásnak nyögés a vége.
Majd ha a járvány(meg a NER szétlopásai) okozta gazdasági válság rénkborúl,a drága üzemű Leok fognak ott rohadni a depóba.Ésha véletlenül összekapunk valamelyik szomszédunkkal,ahoz nem kapunk elösször alkatrészt.
Baromira elszaladt a ló.
Nem tudom elégszer sulykolni Vydra.
Esetleg tudom még ide citálni a Komondort is. Kizárólag működő, létező alkatrészekből építették meg. Na?
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Ha már így megszólítottál...
Mivel a 30+20ezres tervezet Honvédségnek a 3 dandár felel meg, 1 nehéz, 1 közepes, és 1 könnyű, így azt mondanám, hogy összesen 3 harckocsi zászlóalj maximum.
Ebből ugye egy már le van rendelve a nehézbe.
Egyet (44db) rendelnék valamikor '23 magasságában, a közepesnek. '26-ig ezt meg is kaphatjuk. Ezzel le lesz tudva mindkét olyan dandár, amelyiknek kellhet harckocsi. A könnyűnek nem kell.
'26-ban pedig elválik, hogy mire mennyi pénz marad, és akkor lehet még egy bővített zászlóaljnyit (kb. 70-72db) rendelni a nehéznek+tartaléknak.
Így lenne 3zl, 132db aktív alakulatoknál, a maradék 28-ot pedig megkaphatja az ellenerő zászlóalj (egy bő századnyit 14-18db) a maradék maroknyi hk. meg mehet általános tartalékba. Ha nem lesz 3.zl., akkor is le kellene rendelni a 28 db-ot.
Ezen felül, a most érkező A4-eseket sokáig őrizném, és továbbra is kiképzésre használnám. Korábban én is hajlottam volna az A7-re való húzásra, de most már biztos vagyok benne, hogy lesz pénz a további A7+-ok rendelésére.
Annál is inkább, mert ahogy @krisss is írta, a további rendelések esetén már jóval csökkenni fognak a járulékos költségek.
Nem kell már szimulátorra (jön a mostani rendeléssel), kiképzésre költeni (már magunknak képzünk), nem kell tartalék alkatrész bázist építeni. Műszaki járművekből is valószínű kicsit kevesebb is elég lehet.
Korábban többször írtam, a képesség egy fenntartható dolog. Egy dandár az valójában három. Egy hkz az valójában három. Akkor is ha fáj.
 
Teljesen egyetértek veled. Ki lett már tucatszor tárgyalva, feltehetően a -esek mennek a kohóba,mindenféle szépítgetés, illetve homályos HM ködösítés ellenére is. Ezekkel így, nincs mit kezdeni. Még álmában se gondoljon senki arra, hogy itthon megoldunk valami házi gányolást rájuk és az milyen jó dolog lesz. Nem lesz. Mert ipari kapacitás és szakmai hozzáértés itthon ehhez nulla. Amennyiben a HM valami fonákra vett gondolattól vezérelve, még egy teljes korszerűsítés és felújítás mellett dönt, ezen harckocsik esetében, akkor a következő lehet csak és kizárólag. Már meglévő korszerűsítési verzió megvétele, valamelyik hozzá jól értő gyártótól. Ilyen az eredeti orosz T-72 B, valamelyik legújabb verziója. Netán a szerbek M-84AS1 korszerűsítési programja. A lengyeleké szerintem a legócskábbak egyike. Meg lehet vizsgálni mennyibe fájna egy ilyen felújítási program, hasonlítva egy Leopárd 2A7 HU árához. Lehet meglepődne mindenki. Azt persze tartom, hogy szükség lenne mondjuk 1, de inkább 2 zlj hadműveleti tartalékra, valamilyen elfogadható minőségű harckocsiból. Mert éles helyzetben olyasmire bizony szükség van. Nem vagyunk könnyű helyzetben, mert nincs semmink jelenleg.

Én erre mindig azt mondom meg kell nézni a cseheket,hogy mire jutottak a T-72-l pedig ott van hazai gyártói bázis,pontosan leírták mennyire értelmetlen kis mennyiségnél bármilyen T-72 korszerűsítés.
 
  • Tetszik
Reactions: honved