Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

torsen

Guest
És tegyük hozzá, hogy a Tesla mostani nyereségessége csak a kvótapénzeknek köszönhető. Az EU ügyesen kinyírja az európai ipart, amerikába csatornázva a az európai vagyont.

Tegyük hozzá, hogy valami miatt az európai autóipar ehhez partner.

Itt egy jó kis cikk a bevételekről (igaz 2019-es adatok) Van benne egy megbocsáthatatlan hiba: két t-vel írták a Ducatit! Barbárok!

https://www.visualcapitalist.com/visualized-how-much-revenue-automakers-generate-every-second/
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Tegyük hozzá, hogy valami miatt az európai autóipar ehhez partner.

Évtizedeken át kondicionált vízfej hozza a döntéseket, mérnökök meg abba őszülnek bele, hogyan tákoljanak össze valami használható produktumot belőle.
Utána meg jön a dízelbotrány és társai ha a konkurencia talál valami olyat ami őt magát nem érinti.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Vasutasoktól, érdeklődőktől kérdem, hogy van-e és ha igen, mennyire fejlett, illetve van e létjogosultsága a kötöttpályás, pontosabban a vasút terén akár személy, akár teherfuvarozásban az önvezető rendszereknek?
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Indulhat az anyázás :)

Miazhogy ingyen? Nem ingyen. Az ÉÉÉN adómból! Ingyen parkol, ingyen közlekedik, már ingyen is szállíthassa?
Vagy kerékpározzon, vagy békávézzen. Mindent is akar? Legközelebb majd az ÉÉÉN adómból fizetik, hogy taxin vigye a kerékpárt? Ezek csak apró lépések a kiválasztott nép, a kerékpárosok térhódításában. Ne legyetek naívak, vegyétek észre, hogy mi folyik itt! Addig még nem késő!!!
Most csak korlátozott időben, jövőre már bármikor? Elfoglalja a helyet a babakocsis anyukától, a járókeretes nénitől, a piacra járó banyatankostól a gurulósbőröndös egyetemistától? Mindezt úgy, hogy nem fizet érte? Az ÉÉÉN adómból. A kerékpáros milyen adót fizet?
Látszik, hogy egy kaptafára megy, a lényeg, hogy bárhol megkeserítsék az ember életét, bárhol, bármi áron. Személyes kicsinyes bosszú, mert ő nem képes vezetni, nem jó vezető, nem tud döntést hozni.
És még büdös is, aki biciklivel jár munkába -nah meg milyen munka, az, ahova biciklivel lehet járni? Mennyit dolgozik, hogy van ideje és energiája biciklizgetni? Mit termel? Biztos hivatalnok, vagy tanár, aki amúgy is az ÉÉÉN adómból él. Ha kovács lenne vagy hegesztő biztos nem biciklizgetne. Bicikli amúgy is lejárt lemez, szép sport meg minden, na de mégis, mi a sportélmény az autók és buszok közt a szmogot szívni, a forró aszfalton olvadni/vagy épp odafagyni?
Karácsony csak a szavazóbázisának, a belpestilumpenromkocsmatöltelékbölcsészhallgatóknak akar kedvezni és bosszút állni azokon, akik nem rá szavaztak.
Karigeri és sleppje csak a társadalmi feszültségeket szítja.Vegyük már észre. Minden kutatás és egyeztetés nélkül ugrik bele minden általa reformnak nevezett rombolásba, miközben az igazán fontos dolgokkal nem foglalkozik. De nehogy az ÉÉÉN adómból akarjon kutatni, elég ha a kommunikációját, biciklimániáját is velem finanszíroztatja.Hány haverját, elvtársát akarja még az én zsíromból hizlalni?
Na de engem nem is érdekel, hogy ki biciklizik, még azt a négy fal között teszi -és nem az ÉÉÉN adómból.

[irónia]​
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 048
10 119
113
Miazhogy ingyen? Nem ingyen. Az ÉÉÉN adómból! Ingyen parkol, ingyen közlekedik, már ingyen is szállíthassa?
Vagy kerékpározzon, vagy békávézzen. Mindent is akar? Legközelebb majd az ÉÉÉN adómból fizetik, hogy taxin vigye a kerékpárt? Ezek csak apró lépések a kiválasztott nép, a kerékpárosok térhódításában. Ne legyetek naívak, vegyétek észre, hogy mi folyik itt! Addig még nem késő!!!
Most csak korlátozott időben, jövőre már bármikor? Elfoglalja a helyet a babakocsis anyukától, a járókeretes nénitől, a piacra járó banyatankostól a gurulósbőröndös egyetemistától? Mindezt úgy, hogy nem fizet érte? Az ÉÉÉN adómból. A kerékpáros milyen adót fizet?
Látszik, hogy egy kaptafára megy, a lényeg, hogy bárhol megkeserítsék az ember életét, bárhol, bármi áron. Személyes kicsinyes bosszú, mert ő nem képes vezetni, nem jó vezető, nem tud döntést hozni.
És még büdös is, aki biciklivel jár munkába -nah meg milyen munka, az, ahova biciklivel lehet járni? Mennyit dolgozik, hogy van ideje és energiája biciklizgetni? Mit termel? Biztos hivatalnok, vagy tanár, aki amúgy is az ÉÉÉN adómból él. Ha kovács lenne vagy hegesztő biztos nem biciklizgetne. Bicikli amúgy is lejárt lemez, szép sport meg minden, na de mégis, mi a sportélmény az autók és buszok közt a szmogot szívni, a forró aszfalton olvadni/vagy épp odafagyni?
Karácsony csak a szavazóbázisának, a belpestilumpenromkocsmatöltelékbölcsészhallgatóknak akar kedvezni és bosszút állni azokon, akik nem rá szavaztak.
Karigeri és sleppje csak a társadalmi feszültségeket szítja.Vegyük már észre. Minden kutatás és egyeztetés nélkül ugrik bele minden általa reformnak nevezett rombolásba, miközben az igazán fontos dolgokkal nem foglalkozik. De nehogy az ÉÉÉN adómból akarjon kutatni, elég ha a kommunikációját, biciklimániáját is velem finanszíroztatja.Hány haverját, elvtársát akarja még az én zsíromból hizlalni?
Na de engem nem is érdekel, hogy ki biciklizik, még azt a négy fal között teszi -és nem az ÉÉÉN adómból.

[irónia]​
Jáj!
Az ugye megvan hogy az autós infrastruktúra fenntartása többe kerül mint amit az autósoktól beszednek adót? Externáliák nélkül...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 048
10 119
113
Vasutasoktól, érdeklődőktől kérdem, hogy van-e és ha igen, mennyire fejlett, illetve van e létjogosultsága a kötöttpályás, pontosabban a vasút terén akár személy, akár teherfuvarozásban az önvezető rendszereknek?
Én vasúti pályát terveztem tízen pár évig, nem vagyok bizberes meg programozó.
Szerintem csak nagyon zárt pályán van ma jogosultsága az önvezető rendszernek, és ott használják is, ami mint pl. a metro.
(Voltam már az M4 vezérlő központjában, nagyon érdekes rendszer, szinte mindent részét látja a diszpécser a pályának, minden jármű ad folyamatosan státusz jelentést. Ezt nagyvasúton megvalósítani kb lehetelten, ami a mostani cél az KÖFI (Központi forgalom irányítás), a kisebb állomások személyzet nélkül működjenek, ezzel kívánnak pénzt megtakarítani. Mivel minden vasúti berendezés irgalmatlan drága, kétlem hogy ez pénzt takarítana meg, bár nagy forgalmú vonalon talán növeli az átbocsájtási képességet.
 
M

molnibalage

Guest
Én vasúti pályát terveztem tízen pár évig, nem vagyok bizberes meg programozó.
Szerintem csak nagyon zárt pályán van ma jogosultsága az önvezető rendszernek, és ott használják is, ami mint pl. a metro.
(Voltam már az M4 vezérlő központjában, nagyon érdekes rendszer, szinte mindent részét látja a diszpécser a pályának, minden jármű ad folyamatosan státusz jelentést. Ezt nagyvasúton megvalósítani kb lehetelten, ami a mostani cél az KÖFI (Központi forgalom irányítás), a kisebb állomások személyzet nélkül működjenek, ezzel kívánnak pénzt megtakarítani. Mivel minden vasúti berendezés irgalmatlan drága, kétlem hogy ez pénzt takarítana meg, bár nagy forgalmú vonalon talán növeli az átbocsájtási képességet.
Meg volt baleset bizber hiba és félreértelmezésének az üzemnek. Az önvezető vonat azonnal megfekszik, ha gáz van, lehet távirányítani. Akkor meg kell ember. Akkor meg vezesse ember...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Azok a -szerintem még javában fejlesztés alatt álló- érzékelők, MI-k, amiket az autókba fejlesztenek, azok nem alkalmazhatók a közeljövőben az elszigeteltebben (mármint a közúti forgalomhoz képest) működő vasút esetében is? A közúti forgalom talán sokkal több feladatot, váratlan helyzetet tud generálni, gondolom a vasútnál ez sokkal kevesebb és mégsem ez irányba fejlesztenek?
Azt tudom, hogy metróknál alkalmazzák ezt, de az aránylag rövid és valóban nagyon zárt rendszer.
Oké, hogy ha gáz van, akkor lehet távirányítani, meg van egy csomó nyűgje jelenleg. Csak egy hipotetikus felvetés, érdeklődés a részemről.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Jáj!
Az ugye megvan hogy az autós infrastruktúra fenntartása többe kerül mint amit az autósoktól beszednek adót? Externáliák nélkül...
Igen, de az az út, amit az autósok használnak, az termel ám "közvetett" hasznot is, például a mai gazdaságot működtető árúfuvarozást is az bonyolítja le, nem a kerékpársáv. Viszonylag alacsony a hazai riksások magyar GDP-hez való hozzájárulása, de azok sem a kerékpársávot használják. :p :D :D :D

[Az utolsó szó ugyan az, mint a korábbi: irónia]
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 136
12 061
113
Vasutasoktól, érdeklődőktől kérdem, hogy van-e és ha igen, mennyire fejlett, illetve van e létjogosultsága a kötöttpályás, pontosabban a vasút terén akár személy, akár teherfuvarozásban az önvezető rendszereknek?

Németországban full automatán közlekednek.
Metro automata.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
Egy nagyon mély beszélgetés az autóipar várható jövőjéről:
az autóipar átfogja a kollektív idiótizmus. Tele van gyorsan emelkedni vágyó karrieristákból, akik szöcske módra ugrálnak egyik helyről a másikra, így igazából semmihez sem értenek, de zseniálisan elsajátítják a nyalás és a behizelgés technikáját. Megtanulnak úgy hazudni, hogy még a végén maguk is elhiszik.

Egyik másik vezető önéletrajza elérhető a neten. Vicc, hogy valaki kutatás-fejlesztő vezető 2 évig, majd kimegy valami zsírzó-tanfolyamra Kínába projektet vezetni, majd 3 év múlva digitalizációs vezető, majd 2 év múlva meg bent csücsül a felügyelő-bizottságban és himi-humi projektek szponzora lesz, majd innen katapultál a vezetői székbe.

Ezt látom Németországban sok helyen. Ismerek olyan cégvezetőt, akivel ha kimegyek a gyártásba, akkor rábökök egy rajzra, akkor elmondja, mi hogyan és merre van, hogyan lesz legyártva, mire lesz készen, mi a buktató. Aztán ismerek olyat, aki öltönybe jön le az üzembe, ránézésre nem tudja megmondani egy anyagról, hogy az most biliacél vagy titán, nem tudja, hogy mi a különbség az esztergagép és marógép között de most per pillanat ő tölti be a műszaki vezető posztját. Előtte kalkulátor volt. 2 év múlva vezető lesz.

Ez egy óriási probléma. Az autóipart ilyenek vezetik. Mivel ilyenek vezetik - nekik ez "csak" egy beosztás a skalplistán, ahonnan lehet, hogy egy nagyobb helyre mehet - így leszarja, hogy mi lesz. Viszont mint autóipar, egy csomó más iparra van hatással és itt jön az, hogy egy klasszikus családi cég - ahol tényleg ott a tulajdonosi szemlélet, befonja a haját, mert nem tud a hetente változó ígéretekkel mit kezdeni.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
Németországban full automatán közlekednek.
Metro automata.
München - metróvezető ül elől.
IC, ICE, RegionalBahn: Mozdonyvezetős, a ház előtt hirdet a DB, hogy gyere mozdonyvezetőnek, ingyen kiképeznek és ösztöndíjat kapsz, kedvezményes lakáshitelt, családi elsőosztályú BahnCard-ot, meg évi 30 nap fizetett szabadságot
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Vasutasoktól, érdeklődőktől kérdem, hogy van-e és ha igen, mennyire fejlett, illetve van e létjogosultsága a kötöttpályás, pontosabban a vasút terén akár személy, akár teherfuvarozásban az önvezető rendszereknek?

Ha működik az ETCS akkor csak elindulás és megállás a mozdonyvezető feladata, sebességet beszabályozza magának (ha a mozdony/motorvonat fel van rá készítve).
DE. Tele van baszva az összes vonal lassújellel amiről nincs jelfeladás, néha még kitűzve sincs.