Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 064
10 203
113
Na igen. A korábbi cégemnél a vezérigazgató (már nincs ott évek óta) azzal a szellemmel kezdte a tervezést vezetni, hogy a tervező cég, az úgy működik, mint egy gyártó üzem, csak annyi a difi, hogy terveket gyártunk.

No comment...
Ilyenem nekem is volt, egy időben minden vasúti tervezési feladatba be kellett venni egy "Pénz találás" elnevezésű kft-t konzorciumi partnernek, ők voltak a projektvezetők. Ők is "terméknek" hívták a terveket, fingjuk nem volt semmiről, de akkora pénzt akasztottak le fizetésnek hogy mindegyik évente vett új házat. Mikor mondtam nekik, hogy ez kicsit más, akkor mondták hogy,okés, akkor legyen "egyedi termék". Annyira lenézték az egész tervezést, hogy vettek fel kezdő mérnököket jegyzőkönyvet írni (ez volt a pénz 30 százalékáért minden tevékenységük, meg még adtak egy totál használhatatlan dokumentáló szoftvert), és azt gondolták hogy ha azok ott ülnek és meghallgatnak minden egyeztetést akkor két év múlva már ők is fognak tervezni minden szakágban... (nem tudtak :) )
Életemben szakmailag annyira lenézve nem éreztem magamat mint akkoriban, felelős tervezőként. És a végén, mikor együtt ebédeltünk és úgy érezték hogy ők oldották meg a műszaki problémákat mint "projektmenedzser", akkor csak néztem ki a fejemből... Azt sem értették mi az a túlemelés, vasúti projektet levezetni anélkül meg durva.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 969
19 291
113
És ez elvezet oda, hogy oké, kiszállnak az emberek az autókból, de mibe szállnak át?
Pl. közösségi autóba. Nem tartanék autót, ha a Mol Limo mindig lenne 15 perc sétán belül bárhol Budapesten. Ehhez 400 helyett 10000 autós flotta kéne ekkora területre, és gondoskodni arról, hogy amikor egy irányba hordják őket, ismét szétterítsék. Ehhez pedig alkalmazottak kellenének, akik széthordanák őket, valamin szükséges egy koordináló szoftver, hogy hatékony legyen mindez.

Egy barátom (aki most fog elköltözni a városból, csak ideiglenesen lakott itt) hasonló összeget költ havonta bérautókra, mint én az autóra (mielőtt valaki ezzel jönne: én a TCO hvai töredékét számolom ide, nem csak az üzemanyagot számolom bele, még az amortizációt is). Élhető alternatíva, ha egy napnál rövidebb időre mégy ki a városból, és az országot sosem hagyod el.

De autót bérelt a múltkor hagyományos autóbérlőtől, az iszonyat... Épp olyan nehézkes mint amire én is emlékszem. Miután hazajött a nyaralásból, a kocsit le kellett tegye a reptéren (mert a cég csak ott veszi át őket), és onnan haza kellett taxiznia. Akik azzal jönnek, hogy autóbérlés olcsóbb, mint sajátot tartani, azok ezt a kényelmetlenséget is számítsák bele. Szinte kényelmesebb közlekedni, mint hagyományos bérautót használni :D (Én olyat még csak úgy használtam, hogy a munkahely előtt várt és ott kellett leadni, és más intézte a kényelmetlen részt)

A modern, kényelmes autóbérlés valós alternatíva lehetne. Persze ahogy "demokratizálódik" ez is egyre szarabb lesz. Kutyaszagú, kutyaszőrös, retkes belsejű Limot is kellett már használnom, amire jelentettem,h ogy takarítani kell, de nem volt más a közelben, nekem pedig haladni kellett, siettem, úgyhogy azzal mentem. (Pár héttel később jött az ÁSZF módosítás, hogy a kutyaszállítást hangúlyosan tiltják. Szerintem általános trend lett ez időre ez). Az összes ilyen köcsiben 5 perc mire mindent beállítok, mert előttem midnig valami proli használta, aki mindent KIMAXXOL AZ ÉLETBEN!!!4!, úgyhogy orkán erejű fagyos légkondi, a dübörgő basszus (már amit a picanto gyári hifije adni tud), reflektor a városban is (de ha már megy vele akkor kivilágítatlanul megy az autópályán, fő, hogy ne a körülményeknek megfelelő legyen!), stb. Mindig beállítgatni macera ugye, míg a saját autómba beülök, és minden úgy van, ahogy hagytam. Amíg megfizethető még a saját autó. Persze lehetne erre az is megoldás, hogy az app tárolja a "picanto profilom", és a kocsiba beülve beállítja a dolgokat (persze olcsó autóban az ülés, kormány, visszapillantó nem lesz automatikusan állítható), de igaziból ilyen köz-autókba lehetne ilyen kényelme szolgáltatáshoz szabványos interfészt csinálni.

Amúgy én régen sokat kerékpároztam, és szerettem, most is csinálnám, de a városban a kis lakásban nem fér nekem el a kerékpár, és a lakások egyre kisebbek, ma már a piacon ennél is kisebb nyomibb lakásokat kínálnak horror áron (plusz Budapesten nem kerekeznék, párszor elég volt. Vidéki kisvárosban jó volt, illetve főúton amikor kevesebb autó volt még szódával elment), de a kerékpár jó időben, egyes viszonylatokon lehet alternatíva pl munkába járásra. Családi bevásárlásra nem, csináltam olyat régen, soha többé.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zeal
T

Törölt tag 4082

Guest
Először kiszámolják a valóban mérhető dolgokat (adók, sarcok vö. útfenntartás, balesetek kárak), de sajnos pozitívban vagy egyensúlyban van még a mérleg
Az benne a ciki, hogy a súlyadó, biztosítás stb erősen kerekítési hiba a magyar költségvetésben, a jövedéki adó meg a közútFEJLESZTÉST, és nem a fenntartást, fedezi kb, de ez esetben csak a benzinhez számoltam az egészet, ami nyilván erősen pozitív sarkítás az autózás felé...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 969
19 291
113
Az benne a ciki, hogy a súlyadó, biztosítás stb erősen kerekítési hiba a magyar költségvetésben, a jövedéki adó meg a közútFEJLESZTÉST, és nem a fenntartást, fedezi kb, de ez esetben csak a benzinhez számoltam az egészet, ami nyilván erősen pozitív sarkítás az autózás felé...
Hát amennyit a fenntartásra költöttek korábban, már mindent nulláról fejleszteni kell ismét...
 
M

molnibalage

Guest
Megint másik kérdés, hogy oké, legyen egyre kevesebb autó; mert az lesz, mert átlag és az alatti magán személy már nem fog tudni autót venni, mert egyre kevesebb új autót vesznek, akik befektetnek (mert lassan az lesz) új autóba az 1; kiautózzák az autó tervezett élettartamát, azt a 200-250 ezer km-t 2; egyre kevesebb új autó egyre drágább használt autó piacot eredményez 3; egyre drágább alkatrészárak és egyre több meghibásodási faktor minden más külső hatás nélkül is megdrágítják a fenntartást.

És ez elvezet oda, hogy oké, kiszállnak az emberek az autókból, de mibe szállnak át? Merthogy a tömegközlekedés azért akkorát és olyan ütemben nem fejlődik és ahol, amilyen vonalakon fejlődik azok alsó hangon is jelenleg 50, de sok esetben akár 200 vagy még több éves nyomvonalakon történik. És itt lehet mutogatni a csilivili elővárosi vonatokra és fejlesztési koncepciókra példának okáért, csakhogy ezek a hatások azokat is érinti, akik teszem azt olyan helyen laknak, ahova jelenleg napi két busz jár, vagy ahol mellékvonal van és 40-el döcög el a 40-50 éves BZ napi kétszer, sőt, hozzá jön, hogy mondjuk anyagilag is kevésbé prosperáló vidék. [Persze 30-40 éve elbiciklizgetett a villanyszerelő, vagy a festő a vállán a kettős létrával, csak ezt ma ki fogja kifizetni, és ha a festő a ma 10 perces utat 1-2 óra alatt teszi meg, akkor az elvesztegetett munkaidőt a gazdaság hogy viseli el? - Bár gyanítom, hogy a mai európai fiatalság zöme nem fog két falu közt (esőben, melegben, hidegben) munkaeszközzel 1-2 órát biciklizni.]
200 évesen nehezen, mert az első vasút alig 200 éves... Azért ennyire túlozni nem kéne.
A második részét magyar szemmel érted félre. Nyugati szemmel az ott élők többségének beleférnek az egyre több izével telezsúfolt drágább autók is. Ebből sikerült kerekíteni itt is egy félkonteót arról, hogy biztos a tömegek mozgatását akarják akadályozni. Egész egyszerűen nem egy 10 millás közepesen szegény ország alapján árazzák be az autóipart nyugaton. Ahogy semmit. Ennyi...

phaidros

"Ugyan úgy, mint más iparban. Nem ez van pl.: az építőiparban is?"

Pár házat már felhúztam.
Jelentem, ott nem ez van. Ha én házat akarok építeni annak a terveztetési és engedélyeztetési költsége az egész projekt 3-5%-a. Nem 50%.
Ha autót akarok építeni akkor forintban 10+ milliárdos összegekről beszélünk csak az engedélyeztetésnél.


"Igazából azt látom, hogy tulajdonképen nem autóipari kérdésről van szó, mert az autóipar marha jól elvan a világ többi részén. Ez inkább európai kérdés."

Én meg úgy látom, hogy az egész fejlett világra egyre jellemzőbb ez a megfigyelés/kontroll mánia.
E mellet van az, hogy Európában az autóból luxus cikket akarnak csinálni.

Amúgy meg miből gondolod, hogy az autónak az alsóbb néprétegekben lesz alternatívája? Valószínűleg nem lesz. Sokkal kisebb társadalmi mobilitás lesz, az egyének be lesznek zárva a lokalitásukba. 50-60 éve volt már ilyen. A városiasodás erre rátesz még egy lapáttal. A faluk is pusztulnak.
Lesznek a nagy gépesített mezőgazdasági földek, meg a városok némi elővárossal. Ha így folytatódik nem lesz köztes állapot.
Ez se lenne gond, ha lenne megfelelő mobilitás mellette. De úgy néz ki nem lesz.
Viszont lesz totális megfigyelés, beszabályzás és a szabadságjogok erős megnyesése. Ennek egyik eleme az, hogy nem fogsz tudni szabadon mozogni mert nem leszel rá képes. Én ezt látom.
És ha nem tudsz meggyőződni a saját szemeddel a világ dolgairól akkor marad a média. Az meg ugye már most sincs barátságban a valósággal.
Az, hogy ennek mi az oka? Azt nem tudom. Én csak látok egy ilyen tendenciát és nem tetszik. Úgy érzem nem az én érdekemet szolgálja.

Az erőműves vagy más építőiparban tényleg elég durva költség az engedélyezés, de azért nem 50%, de nem olyan tétel, amivel a költségbecslés nem számol. Főleg, ha csúszást okoz...

A luxuscikk része nem igaz. Mondom, max magyar fejjel. De az eddig is az volt. Nézzed már meg, hogy amikor jól ment a gazdaság 1 éve sem, akkor is milyen roncsok jártak az utakon. A magyar autótulajos számottevő része azzal megy, amit éppen talál és még nem esik szét és a kamu műszaki vizsgán meg átmegy.

Az elővárosi urbanizáció meg sajnos még mindig tart...
A nem tudsz szabadon mozogni rész az, hogy nem tiltják az autózás ÉS épül a tömegközlekedés Európában?
Pislogok, komolyan mondom...

Dehogy közlekednek full automatán.
Nincs is ilyen cél, a vezetőt segítő rendszerek vannak, még a TGV-n is, pedig az például az útja nagy részén nagyon zárt rendszer. Amennyire én követem egy-két nagy sebességű kínai vonalon (azok majdnem olyan zárt rendszerek mint egy metró) van próbaüzemben önvezető vonat. És ezek az ilyen vonalakra fognak először megérkezni, de mikor felkanyarodnak majd a hagyományos, most is meglévő pályákra (muszáj nekik, mert itt van az előnyük a repülőgéphez képest: nem kell kimenni a szomszéd megyéig mint a repülőterek esetén), ott megint átveszi az irányítást a mozdonyvezető.
Egy ilyen rendszernek az összes érintett biztosító- és forgalom irányítási rendszerrel tudnia kell kommunikálni, mert vonatnál nem elég amit a vonatra szerelt kamera "lát", az automatizáláshoz az egész rendszernek kell összhangban működnie. Na, egyrészt az ETCS rendszer, ami ennek csak egy elenyésző részét tudja is hihetetlen pénzbe kerül, saját GSM hálózat kell hozzá (GSM-R). A komplett vasúti infrastruktúrát kellene egyik pillanatról a másikra a jövőbe repíteni, mert különben az önvezető vonat nem mehet mindenfelé a pályán.
Már eleve azon pislogtam, hogy egyesek az autó önvezető képességét akartak vasútra húzni. Az autónál elég, amit előtte lát. A vasútnál meg ma lényegben olyan jelek alapján mennek (nem a szar lepusztult MÁV-ra gondolok), amit a kamera nem lát, hanem a informatikai és hírközlő rendszer az a vonatnak, mert a féktáv több km.

Feltéve, hogy nem "önvezető" midnen autó, hogy nincs mindenki szarrákorlátozva. Az egész erőltetett urbanizáció is az irányításról szól a hatalom részéről. Amúgy ne feltétlen konteóban gondolkodj. Üzlet. Megacégek. Mint a John Deere traktor amit csak a John Deere szerelhet, nem tudod (nem szabad) megszerelnek, illetve csak azért is tesznek bele kikerülhetetlen elektronikai kütyüket, hogy azok karbantartásán sokat kaszálhassanak (mert az elektronika lehetne olcsóbb, megbízhatóbb, de megbízhatóan kiírhatja azt is, hogy kötelező üzemóra átvizsgálás), az USA-ban sok farmer elégedetlen is emiatt.

Mint az új autókon a kötelező szakszervizes olajcsere volt, ami kötelező volt ha a garanciát meg akartad csinálni, de iszonyat árért csináltak meg. Minden monopolizálódik, és minden eszközt megragadnak, a fogyasztót rövidebb pórázon, erősebb pénzprésben tartsák. Ha olyan utakra megy, ami nincs a térképen, a végén drága garanciális hibákat okozz. Legjobb lenne, ha nem is tudna odamenni. :) Oda eleve működő önvezetés kéne, nem lenne elég az a kula amit ki tudnak most izzadni. Stb. A cégek részéről igény tuti volna rá, de nyilván amit a youtube kattintásokért előadnak, az túlzás.
Már megint. Hatalom részéről? Az emberek önként és dalolva költöztek ki az elővárosba bivalybasznád külsőre ahol a "nagy fejlesztés" az, hogy a libalegelő szélén egymás szájába épülnek a családi házak, de szolgáltatás lényegében semmi nincs a közelben...

A többi üzletpolitikai húzás sem koteós. Nem tűnik fel senkinek sem egy "apróság"? Annyira olcsó lett a gyártás, hogy nem lehet abból megélni, mint 20-30+ éve, hogy hardver eladnak és csá. Ezért a szolgáltatáson próbálnak pénzt behozni. Lásd számítógépek.

1995 és 2008 között inkrementális fejlesztéssel lényegében volt vagy 8 konfigom. 2008 óta most van a harmadik. Egyszerűen nem költök annyit vasra, mert a fejlődés nem annyira szédületes. Anno egy 486 PC itthon 6-9 havi átlagfizetés volt. Az akkori bivalyerős gép. Ma még a szutyok magyar átlagbérrel is 3 havi fizetésből bivalyerős gép lesz.

Vagy a szoftverek is, amit átmentek havidíjasba sokszor. Én ezért használok egy 2002-es Photoshop 7-et. Mert az még van és az nekem elég. De akinek nincs? Az mehet a drága új felé, hogy annak töredék tudásáért fizessen irgalmatlan pénzeket. A cikkeket is min írom otthon? Word 2007 komp. patch-csel... Kell a tökömnek a havidíjas szutyok...

Vagy lásd, az "ingyenes" mobiljáték, ahol a durván rágyógyuló 1-2% fizeti ki a fizetős dolgokkal az egészet. Akik több ezer dollárt is képesek beletolni. Meg a sok DLC, season pass és amit akarsz.

Mindenhol azt látod, hogy pusztán termék eladással nem lehet talpon maradni, mert egyszerűen nem fogy annyi és egyre olcsóbb lenne sok termék.

Valahol ki kell fizetni a pénzt.
Ez nem konteó csak a régi üzletmodell farigcsálása nem tudott ennél jobbat kitalálni. Ez nem kontroll. Ha ez nem lenne, akkor az autó és minden más drágább lenne az eladási részén. Ezzel szépen szétterítik a költséget.

Szerintem.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 969
19 291
113
Nyugati szemmel az ott élők többségének beleférnek az egyre több izével telezsúfolt drágább autók is.
A fiataloknak nem feltétlen, mert nehezebb saját ingatlant venni, nem fenékig tejfel ott se a helyzet a pár évtizeddel ezelőtti állapothoz képest.

Egy ismerős kint autókereskedő. Ahol ő tevékenykedik ott a német külvárosi családban van 2-3 autó, abból egy vadulós autó apunak, és egy gyereket neveltek fel. Ezért fér bele a luxy, mert inkább luxyban kihalást választják. De ez más tészta. Ott se manager meg főmérnök mindenki, és nem a fenti minta szerint él, van igény fapadosabb cuccokra: veszik a Daciat is rendesen a melósok pl.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 969
19 291
113
200 évesen nehezen, mert az első vasút alig 200 éves... Azért ennyire túlozni nem kéne.
A második részét magyar szemmel érted félre. Nyugati szemmel az ott élők többségének beleférnek az egyre több izével telezsúfolt drágább autók is. Ebből sikerült kerekíteni itt is egy félkonteót arról, hogy biztos a tömegek mozgatását akarják akadályozni. Egész egyszerűen nem egy 10 millás közepesen szegény ország alapján árazzák be az autóipart nyugaton. Ahogy semmit. Ennyi...



Az erőműves vagy más építőiparban tényleg elég durva költség az engedélyezés, de azért nem 50%, de nem olyan tétel, amivel a költségbecslés nem számol. Főleg, ha csúszást okoz...

A luxuscikk része nem igaz. Mondom, max magyar fejjel. De az eddig is az volt. Nézzed már meg, hogy amikor jól ment a gazdaság 1 éve sem, akkor is milyen roncsok jártak az utakon. A magyar autótulajos számottevő része azzal megy, amit éppen talál és még nem esik szét és a kamu műszaki vizsgán meg átmegy.

Az elővárosi urbanizáció meg sajnos még mindig tart...
A nem tudsz szabadon mozogni rész az, hogy nem tiltják az autózás ÉS épül a tömegközlekedés Európában?
Pislogok, komolyan mondom...


Már eleve azon pislogtam, hogy egyesek az autó önvezető képességét akartak vasútra húzni. Az autónál elég, amit előtte lát. A vasútnál meg ma lényegben olyan jelek alapján mennek (nem a szar lepusztult MÁV-ra gondolok), amit a kamera nem lát, hanem a informatikai és hírközlő rendszer az a vonatnak, mert a féktáv több km.


Már megint. Hatalom részéről? Az emberek önként és dalolva költöztek ki az elővárosba bivalybasznád külsőre ahol a "nagy fejlesztés" az, hogy a libalegelő szélén egymás szájába épülnek a családi házak, de szolgáltatás lényegében semmi nincs a közelben...

A többi üzletpolitikai húzás sem koteós. Nem tűnik fel senkinek sem egy "apróság"? Annyira olcsó lett a gyártás, hogy nem lehet abból megélni, mint 20-30+ éve, hogy hardver eladnak és csá. Ezért a szolgáltatáson próbálnak pénzt behozni. Lásd számítógépek.

1995 és 2008 között inkrementális fejlesztéssel lényegében volt vagy 8 konfigom. 2008 óta most van a harmadik. Egyszerűen nem költök annyit vasra, mert a fejlődés nem annyira szédületes. Anno egy 486 PC itthon 6-9 havi átlagfizetés volt. Az akkori bivalyerős gép. Ma még a szutyok magyar átlagbérrel is 3 havi fizetésből bivalyerős gép lesz.

Vagy a szoftverek is, amit átmentek havidíjasba sokszor. Én ezért használok egy 2002-es Photoshop 7-et. Mert az még van és az nekem elég. De akinek nincs? Az mehet a drága új felé, hogy annak töredék tudásáért fizessen irgalmatlan pénzeket. A cikkeket is min írom otthon? Word 2007 komp. patch-csel... Kell a tökömnek a havidíjas szutyok...

Vagy lásd, az "ingyenes" mobiljáték, ahol a durván rágyógyuló 1-2% fizeti ki a fizetős dolgokkal az egészet. Akik több ezer dollárt is képesek beletolni. Meg a sok DLC, season pass és amit akarsz.

Mindenhol azt látod, hogy pusztán termék eladással nem lehet talpon maradni, mert egyszerűen nem fogy annyi és egyre olcsóbb lenne sok termék.

Valahol ki kell fizetni a pénzt.
Ez nem konteó csak a régi üzletmodell farigcsálása nem tudott ennél jobbat kitalálni. Ez nem kontroll. Ha ez nem lenne, akkor az autó és minden más drágább lenne az eladási részén. Ezzel szépen szétterítik a költséget.

Szerintem.
A szuburbanizáció épp azért van, mert sokan elkezdenek vágyni a több saját kontrollra. Mászóka a kertben a gyereknek, ne más gyereke miatt ne férjen oda. Akkor szívjál cigiszagot, ha te akarsz... stb.

A PC-k bekerülési költsége egy autóhoz képest lópikula, karbantartás igénye nulla. Más a dinamikája annak a piacnak. Amúgy ha a nagy robotizációval akkora nagy hatékonyság érhető el, akkor ma egyszerű autókat lehetne úgy gyártani, hogy a PC iparban látotthoz hasonló árcsökkenést lehetne realizálni. Polski Fiat szintű autókat modern technikával bagóért lehetne ontani.

De nyugi, a gyártáson bőven van haszna az autógyáraknak, és nem kell havidíjas legyen, ugyanis kopik is a gép, és az alkatrészeken is lehet bővel kaszálni. Cimbi Mazdához most vett eredeti gyári kárpit patentot az ajtókárpit zörgése ellen, asszem 1200Ft/db áron. Egyszerűen még többet akarnak, mert NÖVEKEDNI KELL MINDENÁRON!

A szoftvereknél régen volt olyan, hogy megvettél egy szoftver, mert hasznos volt neked, és nem rontották el egy mandaory updattelegyik napról a másikra, és ha megvetted, nem vettek ki belőle featureöket, mint a cloudban, hogy másba tereljenek, onnantól örökös jogod volt használni azt a szoftvert. Control. Erről szól. Persze ki fizetne ki manapság százezreket, milliókat egy szoftverért? Senki, mert minden adsupported ingyenes lett, ez terjedt el a szoftver-hippi-kommunistáknak és a googlenek hála. (ez előbbi csoport egyes dolgaival én is szimpatizálok mondjuk, de ez más tészta). Plusz a másolásvédelem. Állandó harc volt, és nem nyerhetsz. Kivéve, ha a te gépeden fut az előfizetéses szoftver vékony kliensen (cloud, web böngésző a vékony kliens).

Megvetted a Photoshop 7-et anno többszázezres áron? Vagy azért használod, mert ahhoz van crack? Költői a kérdés.

A havidíjas szoftver nem az ördögtől való, de a fő ok ami miatt létrejött: nagyobb kontroll a vevő felett. Mindenki ezt akarja.

Amúgy vicces, hogy a régi autókat (amik még nem a teljes kontrollról és elnyomásról szóltak) gyászolók ellen azzal érvelsz, hogy jó neked a régi szoftver, amit még nem a teljes controll és elnyomás jellemzett... :D

Amúgy hardware gyártásból is meg lehet élni. A Lenovo pl. megél belőle. És nagyon sokan.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
[QUOTE="Veér István, post: 742056, member: 329"
Megvetted a Photoshop 7-et anno többszázezres áron? Vagy azért használod, mert ahhoz van crack? Költői a kérdés.[/QUOTE]
A tesóé volt valami egyetemi oktató változat vagy mi. Adtak neki installt, meg serialt hozzá. Bár lehet, hogy ez is csak sima crack. Tudja fene. De hogy akkor nem volt több százezer HUF az is biztos.

De ebben is annyi funkció van, hogy a 95%-ról lövésem sincs micsoda. Ez nem az, amt ma annak hívnak, ez 2000-2002 környéki cucc. Ezzel is röhögve megcsináltam a Berkut videót és a logót, amit mutattam. Nekem ennél több nem is kell.

Amúgy vicces, hogy a régi autókat (amik még nem a teljes kontrollról és elnyomásról szóltak) gyászolók ellen azzal érvelsz, hogy jó neked a régi szoftver, amit még nem a teljes controll és elnyomás jellemzett... :D
Attól, mert egy autó önvezető te mondod meg, hogy hova menjen. Nem kintről.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
200 évesen nehezen, mert az első vasút alig 200 éves... Azért ennyire túlozni nem kéne.
A második részét magyar szemmel érted félre. Nyugati szemmel az ott élők többségének beleférnek az egyre több izével telezsúfolt drágább autók is. Ebből sikerült kerekíteni itt is egy félkonteót arról, hogy biztos a tömegek mozgatását akarják akadályozni. Egész egyszerűen nem egy 10 millás közepesen szegény ország alapján árazzák be az autóipart nyugaton. Ahogy semmit. Ennyi...
Namost tömegközlekedésen nem csak a vasutat értjük, hanem pl. a busz is tömegközlekedés és hát azok akár több száz éves nyomvonalakat is használnak, de minimum a modernebb nyomvonalak többsége is 60-70 éves. De ha a vasutat nézzük, akkor a híres Budapest-Vác, vagy Budapest-Szolnok vasutak sem lettek -szerintem- más nyomvonalra áthelyezve az elmúlt nagyjából 200 évben (de a többi vasúti nyomvonal is nagyrészt 100-150 éves), amihez képest egy csomó minden megváltozott. Vagy a sok mellékvonal, ahol akár kilométerre van a településtől az állomás/megálló, mert régen ez teljesen belefért az emberek életébe, ma meg olyan feladat, ami megoldást, szervezést, ösztönzést, kiépítést stb. plusz terhet jelent.

Nyugati szemmel lehet, hogy nem azt fogja jelenteni, hogy van-e autó, vagy nincs, hanem azt, hogy egy autó van-e a családban, vagy kettő. Ez a jelenlegihez képest bizonyos nézőpontból életminőségi romlást jelent. És ne gondoljuk már azt, hogy nyugaton is mindenki megengedheti magának, hogy két relatív új autót vásároljon, pláne, hogy az ára is nő -szemben pl. a német gazdasági mutatókkal.
De nézzük azt is, hogy mennyivel többe fog kerülni egy céget fenntartani, vagy járműflottát fenntartani és üzemeltetni és ez az árképzésen meg fog e jelenni és ha igen, mennyivel kerül többe egy-egy pl. szolgáltatás? Semmivel, 1-2%-al, vagy többel? Ez is lehet kérdés. Vagy az is, hogy az állam fenntartása mennyivel többe fog kerülni -és ezt kinek fizeti ki a magánszemély, a cég, az állam, hogy az európai gyártónak/márkának/beszállítói körnek, vagy mondjuk hiába európai a márka de a szerszámgépek kínai cégtől jönnek (pl. Kuka) a beszállítói kör kínai állami tulajdonok (már az európaiak jelentős része is).

Ha közepesen szegény, ez akkor úgy is értelmezhető, hogy közepesen gazdag? Merthogy Mo. nem a világ szegény országaihoz tartozik, sőt európai szemmel még népességszámban is nagyjából közepes méretű ország. Az autóiparban és kereskedelemben nem Mo. a fő kérdés, hanem az, hogy egyre több gyártó kivonul az uniós piacról, mert egyszerűen nem éri meg nekik itt megfelelni a szabályoknak és a részben ezzel összefüggő keresletcsökkenésnek, mikor sokkal nagyobb hasznot tud a többi -nagyobb lélekszámúbb és kevésbé szabályozott- kontinensen keresni. Szóval ez az európai zöldítés és túltolt biztonságpolitika egy öntökönlövés, mert csak úgy tud zöldebb lenni, ha benyeli a veszteségeket (azt, hogy vannak, akik csődbe mennek, vannak, akiket Kína felvásárol, van, aki nem hoz/nem fejleszt ide új terméket) és kiszervezi az ipari tevékenységeket, hogy önnmagának jópifozzon és képmutatóskodjon, miközben a világ többi részét egyik se érdekli.


Pl. közösségi autóba. Nem tartanék autót, ha a Mol Limo mindig lenne 15 perc sétán belül bárhol Budapesten. Ehhez 400 helyett 10000 autós flotta kéne ekkora területre, és gondoskodni arról, hogy amikor egy irányba hordják őket, ismét szétterítsék. Ehhez pedig alkalmazottak kellenének, akik széthordanák őket, valamin szükséges egy koordináló szoftver, hogy hatékony legyen mindez.

Egy barátom (aki most fog elköltözni a városból, csak ideiglenesen lakott itt) hasonló összeget költ havonta bérautókra, mint én az autóra (mielőtt valaki ezzel jönne: én a TCO hvai töredékét számolom ide, nem csak az üzemanyagot számolom bele, még az amortizációt is). Élhető alternatíva, ha egy napnál rövidebb időre mégy ki a városból, és az országot sosem hagyod el.

De autót bérelt a múltkor hagyományos autóbérlőtől, az iszonyat... Épp olyan nehézkes mint amire én is emlékszem. Miután hazajött a nyaralásból, a kocsit le kellett tegye a reptéren (mert a cég csak ott veszi át őket), és onnan haza kellett taxiznia. Akik azzal jönnek, hogy autóbérlés olcsóbb, mint sajátot tartani, azok ezt a kényelmetlenséget is számítsák bele. Szinte kényelmesebb közlekedni, mint hagyományos bérautót használni :D (Én olyat még csak úgy használtam, hogy a munkahely előtt várt és ott kellett leadni, és más intézte a kényelmetlen részt)

A modern, kényelmes autóbérlés valós alternatíva lehetne. Persze ahogy "demokratizálódik" ez is egyre szarabb lesz. Kutyaszagú, kutyaszőrös, retkes belsejű Limot is kellett már használnom, amire jelentettem,h ogy takarítani kell, de nem volt más a közelben, nekem pedig haladni kellett, siettem, úgyhogy azzal mentem. (Pár héttel később jött az ÁSZF módosítás, hogy a kutyaszállítást hangúlyosan tiltják. Szerintem általános trend lett ez időre ez). Az összes ilyen köcsiben 5 perc mire mindent beállítok, mert előttem midnig valami proli használta, aki mindent KIMAXXOL AZ ÉLETBEN!!!4!, úgyhogy orkán erejű fagyos légkondi, a dübörgő basszus (már amit a picanto gyári hifije adni tud), reflektor a városban is (de ha már megy vele akkor kivilágítatlanul megy az autópályán, fő, hogy ne a körülményeknek megfelelő legyen!), stb. Mindig beállítgatni macera ugye, míg a saját autómba beülök, és minden úgy van, ahogy hagytam. Amíg megfizethető még a saját autó. Persze lehetne erre az is megoldás, hogy az app tárolja a "picanto profilom", és a kocsiba beülve beállítja a dolgokat (persze olcsó autóban az ülés, kormány, visszapillantó nem lesz automatikusan állítható), de igaziból ilyen köz-autókba lehetne ilyen kényelme szolgáltatáshoz szabványos interfészt csinálni.

Amúgy én régen sokat kerékpároztam, és szerettem, most is csinálnám, de a városban a kis lakásban nem fér nekem el a kerékpár, és a lakások egyre kisebbek, ma már a piacon ennél is kisebb nyomibb lakásokat kínálnak horror áron (plusz Budapesten nem kerekeznék, párszor elég volt. Vidéki kisvárosban jó volt, illetve főúton amikor kevesebb autó volt még szódával elment), de a kerékpár jó időben, egyes viszonylatokon lehet alternatíva pl munkába járásra. Családi bevásárlásra nem, csináltam olyat régen, soha többé.
Hála az égnek még csak Magyarország sem csak BP-ből áll. kb. 8 millió ember él azon kívül. Nekik nem biztos, hogy a közösségi autózás annyira jó. Meg akkor már ha közösségi közlekedés, akkor ennyi erővel tömegközlekedés. Inkább azt fejleszteni, mint sem az individualizmust kifacsarni.
Amiket írsz, hogy plusz alkalmazott, plusz szállítgatás, szétterítés -ez nem dobná meg nagyon-nagyon a költségeket? (Ennyi erővel már taxi?) Azt írod, hogy a haveroddal kb ugyan annyit költesz, de ha többet költ a szolgáltató, hogy kényelmesebb legyen használni, akkor a felhasználónak is többe kerül és akkor már többe kerül, mint a saját.
Ha 15 percet mennél a szabad kocsiért, meg 5 percet állítgatod, az már minimum 20 perc. (Meg még pluszban attól ugyan úgy dugóban is ülhetsz.) Oké, hogy nem ugyan az, és nem biztos, hogy jó összehasonlítás, mert van amit nem lehet, de... annyi erővel én már fele úton vagyok a megyeszékhelyre, fele úton kb 150+ ezres városba stb. vagy a környék nagyobbacska városába kb. elértem. Elég sok szabadidejének kell lennie az embernek, hogy nagyvárosi létet tudjon élni. :)

De nyugi, a gyártáson bőven van haszna az autógyáraknak, és nem kell havidíjas legyen, ugyanis kopik is a gép, és az alkatrészeken is lehet bővel kaszálni. Cimbi Mazdához most vett eredeti gyári kárpit patentot az ajtókárpit zörgése ellen, asszem 1200Ft/db áron. Egyszerűen még többet akarnak, mert NÖVEKEDNI KELL MINDENÁRON!
Igen ám, de az elektromos autóban kevesebb a kopó alkatrész, kevesebb hasznot tud a szervízhálózatokon és alkatrészeken keresni a márka. Az autók tervezett élettartama is valószínűleg csökken, illetve ha hozzá kell nyúlni, akkor nem biztos, hogy megéri; tehát adott darabszámhoz a fenntartási idő alatt kevesebb alkatrész fog kelleni.
Az valóban röhej, hogy egy Ignis hátsó tolatólámpa -csak gyári van, vagy bontott- 20 ezer, ismerős meg swiftet vett 50 ezerért (jön-megy teszi a dolgát, esztétikailag meg olyan amilyen, de a közlekedő edény funkciót maradéktalanul betölti).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Namost tömegközlekedésen nem csak a vasutat értjük, hanem pl. a busz is tömegközlekedés és hát azok akár több száz éves nyomvonalakat is használnak, de minimum a modernebb nyomvonalak többsége is 60-70 éves. De ha a vasutat nézzük, akkor a híres Budapest-Vác, vagy Budapest-Szolnok vasutak sem lettek -szerintem- más nyomvonalra áthelyezve az elmúlt nagyjából 200 évben (de a többi vasúti nyomvonal is nagyrészt 100-150 éves), amihez képest egy csomó minden megváltozott. Vagy a sok mellékvonal, ahol akár kilométerre van a településtől az állomás/megálló, mert régen ez teljesen belefért az emberek életébe, ma meg olyan feladat, ami megoldást, szervezést, ösztönzést, kiépítést stb. plusz terhet jelent.
Ez földterületek miatt van. Anno kialakult út nyomvonalon nem változtattak sehol. Ezért nem értettem kiskoromban, hogy mi bánatért megy az út, pl. Tököl és Szigethalom között úgy, ahogy. Miért nem a legrövidebb úton?
https://www.google.hu/maps/@47.3310089,18.977355,3489m/data=!3m1!1e3

Szigetbecse és Makád között dettó.
https://www.google.hu/maps/@47.1119538,18.9289141,5099m/data=!3m1!1e3

Teli van az ország ilyenekkel. Ez egyszerű történelmi örökség. A vasút fejlesztése meg azért nem megy, mert már anno is a település fejlődött, ahol volt vasút. És az jó, ha közel van = körbeépült, nincs mit tenni.

Nyugati szemmel lehet, hogy nem azt fogja jelenteni, hogy van-e autó, vagy nincs, hanem azt, hogy egy autó van-e a családban, vagy kettő. Ez a jelenlegihez képest bizonyos nézőpontból életminőségi romlást jelent. És ne gondoljuk már azt, hogy nyugaton is mindenki megengedheti magának, hogy két relatív új autót vásároljon, pláne, hogy az ára is nő -szemben pl. a német gazdasági mutatókkal.
Úristen, micsoda lelki törést fog okozni, hogy akkor az egyik ezentúl használt autó lesz vagy nem prémium...

Hála az égnek még csak Magyarország sem csak BP-ből áll. kb. 8 millió ember él azon kívül.
Bp és teljes agglomerációja inkább 2,5 millió.

Nekik nem biztos, hogy a közösségi autózás annyira jó. Meg akkor már ha közösségi közlekedés, akkor ennyi erővel tömegközlekedés. Inkább azt fejleszteni, mint sem az individualizmust kifacsarni.
Amiket írsz, hogy plusz alkalmazott, plusz szállítgatás, szétterítés -ez nem dobná meg nagyon-nagyon a költségeket? (Ennyi erővel már taxi?) Azt írod, hogy a haveroddal kb ugyan annyit költesz, de ha többet költ a szolgáltató, hogy kényelmesebb legyen használni, akkor a felhasználónak is többe kerül és akkor már többe kerül, mint a saját.
Ha 15 percet mennél a szabad kocsiért, meg 5 percet állítgatod, az már minimum 20 perc. (Meg még pluszban attól ugyan úgy dugóban is ülhetsz.) Oké, hogy nem ugyan az, és nem biztos, hogy jó összehasonlítás, mert van amit nem lehet, de... annyi erővel én már fele úton vagyok a megyeszékhelyre, fele úton kb 150+ ezres városba stb. vagy a környék nagyobbacska városába kb. elértem. Elég sok szabadidejének kell lennie az embernek, hogy nagyvárosi létet tudjon élni. :)
Ha mindig ezt kéne csinálni igen. De ezért van bringa és közösségi közlekedés. Akkor nem cseszed el az időt parkoló keresésre meg ilyesmikre.

Igen ám, de az elektromos autóban kevesebb a kopó alkatrész, kevesebb hasznot tud a szervízhálózatokon és alkatrészeken keresni a márka. Az autók tervezett élettartama is valószínűleg csökken,
Most akkor döntsük már el, hogy a villanyfanok kijelentéseiből mi az igaz. Mindenhol azzal jönnek, hogy a villanyautó előnye a hosszabb élettartam lesz az akksikkal is számolva...

Az valóban röhej, hogy egy Ignis hátsó tolatólámpa -csak gyári van, vagy bontott- 20 ezer, ismerős meg swiftet vett 50 ezerért (jön-megy teszi a dolgát, esztétikailag meg olyan amilyen, de a közlekedő edény funkciót maradéktalanul betölti)
Azt valóban. Csak a biztonsági funkciója más. Az első kisebb közúti balesetben a túlélési esélye a 0 felé konvergál...
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Azt valóban. Csak a biztonsági funkciója más. Az első kisebb közúti balesetben a túlélési esélye a 0 felé konvergál...
Ismerek olyat, aki Swiftel vonattal találkozott, semmi baja nem lett. Meg ismerek olyat, aki leharcolt, szar, ezer éves kisteherrel frontálisan az új, modern, nagy kocsival, és a minden ütközési zónát nélkülöző ezer éves kisteherből kiszálltak kevés és nem súlyos sérüléssel, a másikban szörnyethalt. Szóval franc tudja. Nyilván a töréstesztek nem ezt hozták volna ki, az élet meg igen.

Most akkor döntsük már el, hogy a villanyfanok kijelentéseiből mi az igaz. Mindenhol azzal jönnek, hogy a villanyautó előnye a hosszabb élettartam lesz az akksikkal is számolva...
Jelenleg csökken; a villanyautó pedig még azért igen kis szegmens és nem biztos, hogy csak a villanyautóké a jövő. Nem tudom, hogy az aksik élettartama mennyi és a jövőben mennyi lesz.

Úristen, micsoda lelki törést fog okozni, hogy akkor az egyik ezentúl használt autó lesz vagy nem prémium...
Mivel lassan a prémium és nem prémium között lecsökken a különbség, és már most sincsenek fapados autók, ezért inkább az a kérdés, hogy nem két prémium, hanem egy autó és pont. Persze, ez nem ma, vagy holnap, de tízen éves távlatban nézve.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 969
19 291
113
Attól, mert egy autó önvezető te mondod meg, hogy hova menjen. Nem kintről.
Még nem próbáltál olyan utcába navigálni ami nincs a térképen :D Engem a Waze már vitt fura helyre, mert szerinte az volt legközelebb a célomhoz, mert a cél utca valahogy nem volt benne a térképében, de mégis pontos GPS koordinátát rakott a cím alapján, és egy másik utcába vitt, ahonnan nincs bejárat az utcába (hosszú zsákutca), mert légvonalban közel volt. Legjobb az volt, hogy a tényleges bejárat előtt vitt el.

Túl sok user facing szoftverrel találkoztam mostanában, hogy tudjam, hogy dark patternek, befolyásolás, és ők mondják meg mit akarsz csinálni,a z 500 elrejtett szubmenüs consent screennel, de jogilag megfeleltek a szabad akaratot kikötő követelménynek. Megoldják, ha meg akarják oldani, hogy ők mondják meg.

Amúgy az X akták 11.-évadban vicces volt a robotkonyhás rész. :) Sok vonatkozása nagyon igaz. Vagy a Silicon Valley első éved utolsó része.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 969
19 291
113
Ha 15 percet mennél a szabad kocsiért, meg 5 percet állítgatod, az már minimum 20 perc. (Meg még pluszban attól ugyan úgy dugóban is ülhetsz.) Oké, hogy nem ugyan az, és nem biztos, hogy jó összehasonlítás, mert van amit nem lehet, de... annyi erővel én már fele úton vagyok a megyeszékhelyre, fele úton kb 150+ ezres városba stb. vagy a környék nagyobbacska városába kb. elértem. Elég sok szabadidejének kell lennie az embernek, hogy nagyvárosi létet tudjon élni. :)
Ritkán használom, ha pl. évi 2-3x sörözni bemegyek a városba, és nem akarom a kocsit otthagyni, mert én is innék egy sört. Hazafele meg taxi, de ez most olcsóbb mint a taxi, és nem kell beszélgetni a sofőrrel és idegesítő rádiós karattyoló műsoros butítást se hallgatni. Plusz vicces ahogy a kis automata küzd, ahogy a megszokott dinamizmusssal próbálok vezetni. Reptérre kimenni is jó. Sokkal olcsóbb mint a taxi, fél árra jön ki.

Az maximum húsz perc, amikor használtam, akkor 2-3 perc sétán belül volt, de max annyit sétálnék. 10 perc alatt a HÉV-nél is ott vagyok, de attól PTSD-m van. És nem házhoz visz, van olyan hely, ahova néha megyek, hogy autóval 35 perc, tömegközlekedéssel 1,5 óra. Limoval ez 3000 Ft (bérelt autó típustól függ), taxival kb. 7 rongy.

Ritkán járok dugó időben, napközben intézem a városba bemenős dolgaim. Ha valaki heti 1-2x használ autót, akkor ez simán belefér, úgy is, hogy lemégy a Balatonra pl., és kifizeted a napidíjat, mert 15000-nél megáll a számláló egy napra. Teljesen jó megoldás. Sokaknak jobb, mint a tömegközlekedés, mert napközben járnak a böszme nagy buszok üresen körbe körbe a város külsőbb részein, annál ez hatékonyabb, főleg, hogy a járatokat csúcsidőn kívül úgy kiritkították, hogy 30 percet simán kell várnod egy újabb buszra amin te leszel a sofőrön kívül az egyetlen utas.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 969
19 291
113
Igen ám, de az elektromos autóban kevesebb a kopó alkatrész, kevesebb hasznot tud a szervízhálózatokon és alkatrészeken keresni a márka. Az autók tervezett élettartama is valószínűleg csökken, illetve ha hozzá kell nyúlni, akkor nem biztos, hogy megéri; tehát adott darabszámhoz a fenntartási idő alatt kevesebb alkatrész fog kelleni.
Az ígéret egy dolog, de még nem tart ott a tudomány: https://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/2020/09/08/uj_vw_e-up_gyors_halala/ (5000 km-en belül kipurcanó német villanycsoda)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and phaidros

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 447
55 421
113
molnibalage

A linkelt videóban elhangzik az, hogy a 30 év alatti generáció már nyugaton sem tud új autót venni.
10,000 euró helyet ma már 20,000 euró környékéről indul egy új autó. És ez az euró 7-el még tovább fog nőni.
Kis méretű autót (pl. Fiat 500) már csak elektromosban fogsz tudni venni , az meg 30,000 euró.
Még az Astra/Golf/Focus kategória is kérdéses , hogy egyáltalán megmarad-e.
Mind e közben a fogyasztót korlátozó rendszerek alapfelszereltségként terjednek a kocsikban.
Szóval ez nagyon nem magyar probléma. Ez egy EU szintű probléma.
 
M

molnibalage

Guest
molnibalage

A linkelt videóban elhangzik az, hogy a 30 év alatti generáció már nyugaton sem tud új autót venni.
10,000 euró helyet ma már 20,000 euró környékéről indul egy új autó. És ez az euró 7-el még tovább fog nőni.
Kis méretű autót (pl. Fiat 500) már csak elektromosban fogsz tudni venni , az meg 30,000 euró.
Még az Astra/Golf/Focus kategória is kérdéses , hogy egyáltalán megmarad-e.
Mind e közben a fogyasztót korlátozó rendszerek alapfelszereltségként terjednek a kocsikban.
Szóval ez nagyon nem magyar probléma. Ez egy EU szintű probléma.
Na de miért nem gyártanak kisebb, olcsóbb autót? Mert nem lehet mindent az EU-ra fogni meg a szabályokra.
Amúgy a munkatársam 4 autós automataváltós új autót vett nemrég 4,5 millárét. Igen, nem egy baszott nagy Sedan, nem mész vele 4 emberrel 1 hétre sítúrára, de nem is azért vette. Ilyet is venni. Egy 4 fős család azért el tud vele menni néhány napra is.

Csak amikor mindenki SUV-ot meg kutyafaszát akar? Az ipar meg kiszolgálja a kedves vásárlót. Mert ebből tudna most sokat és drágán eladni.
És, ha ez megváltozik? Akkor szerinted nem reagál az ipar?

Amúgy lásd fent. Egy német 25 éves kezdő munkavállaló a kardjába dől szerinted, ha megveszi azt a használt kocsit, amit ide szórtak eddig...?

Mondom, egyesek úgy állítják be az egészet, mintha a vásárlói oldal nem reagálna rugalmasan a dolgokra.

Basszus nekem 1995 után nem volt új PC alkatrészem egy VGA-t (sulinetesen telt rá...) leszámítva 2008-ig.
2008 óta meg csak az van, mert önálló stabil keresetem van és 4-5 évente ruházok be kb.

A világ nem statikus,
de te meg úgy teszel, mintha az emelkedő autó ár = forever megtagadva a közlekedés.
Pislogok. Erősen.
 
T

torsen

Guest
A fiataloknak nem feltétlen, mert nehezebb saját ingatlant venni, nem fenékig tejfel ott se a helyzet a pár évtizeddel ezelőtti állapothoz képest.

Egy ismerős kint autókereskedő. Ahol ő tevékenykedik ott a német külvárosi családban van 2-3 autó, abból egy vadulós autó apunak, és egy gyereket neveltek fel. Ezért fér bele a luxy, mert inkább luxyban kihalást választják. De ez más tészta. Ott se manager meg főmérnök mindenki, és nem a fenti minta szerint él, van igény fapadosabb cuccokra: veszik a Daciat is rendesen a melósok pl.

Daciat, rendesen? Nincs az első 10 márka között. Úgy hogy az I-IV. hónapban az első VW eladott 133 ezer autót, a 10. Hyundai 22 ezret.

https://www.autoszektor.hu/hu/content/top-10-ezeket-kocsikat-vettek-nemetek
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 447
55 421
113
molnibalage

"Na de miért nem gyártanak kisebb, olcsóbb autót? Mert nem lehet mindent az EU-ra fogni meg a szabályokra."

Mert nem tudnak basszus! :)
Hagyományos benzin motorral nem lehet hozni a WLTP szerinti 95 g/km-s határértéket!
Ha meg képes rá az autó akkor meg az EU normán hasal el. E mellet van egy csomó tök fölösleges "asszisztens" amit kötelező bele rakni az autóba, és ezek sem 5 Ft-ba kerülnek!
Gyakorlatilag olyan ára van a kisautónak amiért nem veszed meg.
Most néztem meg, hogy az 1.2-s 75LE-s Opel Corsa éppen, hogy tudja a 95 g/km-s szintet hozni, az fapadosan kerül 4.4 misibe listaáron.
3 éve ennyiért, 100 LE-s Opel Astrát lehetett venni. Ez nagyon nagy különbség!
És még nincs is itt az igazán nagy vérengzés, az Euro 7. Azt már csak hibriddel lehet majd teljesíteni, vagyis nyugodtan számolj rá még 1 milliót majd a kocsi árára, ami 4-5 éve az Insignia alapára volt. És ez nem az infláció miatt ilyen... :hadonaszos:

Akciós ajánlatban a Corsa "Best" 75LE 4.6 misi,
Astrának a lista ára 6.8 millió.
Toyota Yaris 72LE 4.9 misi
Toyota Corolla lista ár 7.4 millió
Renault Clió 65 LE 3.9 millió
Renault Clió 100 LE 4.7 millió
Fiat 500-s (kisautó) 4.2 millió
Fiat Tipó (kifutó széria, közepes szedán) 4 millió

A Fiat-nál a Tipó meg a Panda meg is fog szűnni. Azért egyesülnek a PSA-val, mert olyan büntetést kellene fizetniük, hogy forintban milliókat buknának minden eladott Tipón és Pandán. A Teslá-tól vesznek kvótát basszus.
A Renault Cliót azért tettem be kétszer, mert ugyan az a motor van a 65 LE-s és a 100 LE-s kocsiban is. Csak az egyik megfelel az EU-s kvótának a másik nem. Remélem szemmel látható az árkülönbség is. ;)