T
torsen
Guest
Elkezdtem valamit, amit idő híján félbehagytam...
Ez alapján hogy lesz a PSA-é a többségi szó az egyesült FCA-PSA konszernben?
Sehogy! Épp azért tettem be, mert a Tesla alacsony bevételeit akartam megmutatni... Egyébként személyes véleményem szerint az FCA - akkoriban FIAT- 20 éve elvesztette a fonalat. Még kihozták a retro 500-as familiát, de nem tudom, hogy lesz-e még ötletük. Ezzel szemben a franciákban kicsit több a fantázia, de nem biztos hogy az is elég lesz a megmaradáshoz.
A dízelbotrány is annyira német dolog... az FCA pl. tudtommal nem kamuzott. Az FCA autói kisebbek, könynebbek, úgyhogy legyen a CO2 kvóta durvább nekik, hogy a németeknek jobb helyzetük legyen.
A FIAT hány autót adott el az USA-ban. Az volt a VW botrányban a lényeg, hogy a botrány mögé beállt az amerikai állam. Itt Európában szépen sorban derültek ki a simlik: Renault, Peugeot, Fiat-Chrysler, Suzuki, Daimler stb. De nagyjából mind Európában bukott meg, és itt nem volt akkora érdek a büntetés mögött (a PSA-nak belengettek egy 5Milliárd eurós büntit, de elcsendesedett az ügy. Hogy, hogy nem?)
Simán a német politikai-gazdasági elit az egész EU torkán lenyomja a saját rövidtávú érdekeinek megfelelő dolgokat, mennek a szakadék felé megszállottan, szemellenzősen. Mi volt a Wirecard-dal is? A német tőzsdefelügyelet segített elsikálni a szart, pedig már rég kilógott a lóláb... Kifelé ők az egyenes tüchtig arcok, de szokás szerint ha kell egész Európát feláldozzák hogy még egy kis ideig ne látszódjon, hogy a király meztelen.
Nem ismerem a wirecard sztorit.
Családban van pár autóipari történet, van némi múltunk a területen... Németeknél gondok lesznek, öregek a mérnökeik, fiatalok között nincs elég utánpótlás, innen szívnák el az erősítést, plusz a rossz régimódi management miatt mindenki manager akar lenni, mert a mérnöki pálya zsákutca (karrier-bér szempontból), és mennek a végtelen meetingek kint emiatt. Közben Ide, Romániába, Kínába szerveznek ki mindent, K+F-et is, ami önmagában nem baj, de a strukturális gondjaik így nem kell elismerni, mert a nagyobb költséghatékonyság az olcsó munkaerővel még elfedhető. Bár már mi sem vagyunk annyira olcsók, és a kínaiak már drágábbak nálunk! (és néhány területen jobbak is).
Ide vezet az, hogy más szektorok sokkal jobban fizetnek, mint a mérnöki. Légy tőzsdecápa, bankmanager, plasztikai sebész, menő ügyvéd. Nem nézem le ezeket a szakmákat (de!), de tény, hogy sokkal jobban lehet keresni velük.
A Muskos részt nem igazán értem, én nem őt hibáztatom, hanem aki beveszi a Tesla maszlagot (lásd hozzászólás legeleje!) Amúgy volt nekem is Twingom, imádtam, pedig 7 éves korára minden műanyag elkorhadt benne, leesett az ablak, tönkrement az ajtózár, szar volt a befecskendező szelep, a generátort, önindítót cseréltem, a jobb első kerékcsapágyakat motorolajjal együtt cserélgettem, de olyan cuki volt! És én is imádom az olasz kocsikat (inkább imádtam) az egyik nagy kedvenc az Alfa SZ (Zagato) és tudom hogy 147-esed van, vagyis elfogultnak nyilvánítalak! (VW-m van! Igaz benzines!)Ide vezet a verseny korlátozása, a megvett sajtóból kapott hamis önkép, és Musk ügyesen kihasználja, mitagadás. Engem csupán az bánt, hogy a Fiat konszern volt aki régóta hagyományosan jó és olcsó (igaz fapados) autókat gyártott, és ráfaragnak, míg mindenki már prémiumnál prémiumabb terméket gyárt, és csodálkoznak, hogy jajj a fiatalok nem vesznek autót... meg müzlit se. Persze, mert nem tudják megfizetni. Hol van már a Twingo kategóriája? (Az mondjuk épp Renault, de zseniális volt). Mondjuk engem a sportosabb vonal elvesztése jobban zavar
Eddig volt a piszkozatom, de az említett autóiparos tapasztalatok itt is jól össze vannak foglalva: