T
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Biciklis zebran elozhet molni? Csak mert ma volt egy ilyen is. En megalltam (pedig nem szeretek mert a gyalogos szerintem raer) de a bringas csak elsuhant mellettem.Ezt mennyit ér? Ezért ugrik már a jogsi?
Zebrán, záróvonalon előzés úgy, hogy ott a gyalogos és szemből jönnek...
Nekem hirtelen ez ugrik be, hogy a Porsche egyik fejese nyilatkozta, hogy csak így tudnák tartani az Euro 7 emissziós normáit
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/05/21/porsche_nagyobb_motorokat_hoz_az_euro7/
Hány tonna akksi van ebben?Elkészült az első hazánknak szánt akkumulátoros hibrid villanymozdony
Elkészült a Rail Cargo Hungaria (RCH) számára kifejlesztett első villany-hibrid üzemű vontatómozdony, amelyet a világ legnagyobb járműgyártó vállalatának mérnökei terveztek, a gyártás a Hunan tartományban lévő üzemben zajlik. Ez a vontató lesz az első akkumulátoros villanymozdony a magyar vasúti pályákon, de nem az utolsó: ha beváltja a hozzá fűzött reményeket. A két-két vontató- és tolatómozdonyt további húsz-húsz követheti.
https://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/2009/20200912elkeszult-a-rail-cargo-hungaria.jpg?w=800&h=420&t=5
A teljes cikk itt:
https://www.origo.hu/gazdasag/20200...zant-akkumulatoros-hibrid-villanymozdony.html
Vagy erről szóló cikk az iho.hu-n:
https://iho.hu/hirek/elkeszult-az-rch-elso-kinai-akkus-mozdonya
Ez meg valami reklámbot vagy mi?[QUOTE = "Hpasp, post: 676183, member: 1945"] It looks nice to build the charger and the cost of any network expansion in the prices ...
home electricity ~ 40 HUF / kWh
22kWh charger ~ 80 HUF / kWh
43kWh charger ~ 110 HUF / kWh
350kWh charger ~ 280 HUF / kWh
... there are no miracles.
(only sometimes market-distorting state intervention) [/ QUOTE]
you need to think about day, evening, night rates, which can vary by 30-40%
Hány tonna akksi van ebben?
Tehát lényegében feltalálták kanálban a mélyedést méregdrágán. Az akksi legyártása sanszosan többet szennyez, mint amit valaha a 180 kW aggregátor termelne...Last Mile csomag annyit tesz menetből ki tud menni iparvágányra, meg visszafele meg tud indítani egy szerelvényt, anno Leo-k is megtudták csinálni, mivel a dinamó pörgése adott annyi energiát.
Vectron-nál egy 180kW-os aggregátorral oldották meg.
Mondom én, hogy az igazán durva állatok mind a nyolcason mennekÉs bazdmeg, ez vezet. Vezet...
Túl sok hülye...Mondom én, hogy az igazán durva állatok mind a nyolcason mennek
A leírással szemben annyira nem a veszprémi elkerülő a helyszín, hanem annál távolabb a felüljáró alapján a litéri elágazónál (72-es főút és nyolcas találkozása, a felüljáró előtt nagyon durva egy hely volt rendszeres halálos balesetekkel) hajtotta végre mérhetetlenül színvonalas mutatványát a kolléga. Nem sokkal a felüljáró után szűkül le az útépítés miatt 2 (Fehérvár fele) illetve 1 (Veszprémnek) sávra a nyolcas, talán 2023-ra sikerül befejezniük azt a pár kilométert. Viszont mivel előtte Várpalotáig minden szintbeli kereszteződést kiváltottak, így a kollégának minimum Hajmáskérnél vagy korábban kellett felhajtania a táblaerdő mellett szemben a menetiránnyal. Vagy kamikaze Chuck Norris volt az illető "mitvároménkiasort" mentalitással vagy egy szobahőmérsékletű IQ-val megáldott idióta vagy olyan nyugger akinek réges-rég be kellett volna vonni az orvosi alkalmasságiját
Tajgetosz pozitívak, csak sajnos nem lehet berúgni őket oda, ahová valók...Túl sok hülye...
Múlt hét péntek: Megyek haza, mennék át a túloldalra, ahol a bicikli út van, erre hallom, hogy valami hangrobbanással közeledik. Ali és Musztafa nyomják az Audi S7-essel, állok az út szélén, mennék ki, de dudál és villogtat, inkább visszalépek. Elment. Elindulok a bicikli úton. Megyek kb. 35-el, előzöm az autókat a bicikliúton, mert nagy a forgalom. Piros. Megállok. Ali nagyon mutogat meg le akart köpni, de nem sikerült. Elindulunk. Közeledik a benzinkút előttem benzinkút, nekem balra egysávos, megyek a bicikliúton úgy laza 35km/h-val. Piros. Elindulunk. Ismerem az utat, itt már nem egyek gyorsan, mert benzinkút jön - ahol mindenki levágja a kanyart. Van előttem egy batár G-Merci, egy Opel, meg egy BMW 3-as kombi. Látom, hogy a batár G-Merci indexel jobbra, kb. 15-km/h-gurulok a bringaúton, erre a BMW-s rám húzza a kormányt, mert le akar fordulni. Próbálok fékezni, de esélytelen. Csatt. Kapásból feldobom magam a BMW oldalára, mert a sarkon áll egy furgon, nem lenne jó nekiesni. A BMW-s megáll, elkezd velem üvölteni. Közben jön Ali és Musztafa, üvöltik, hogy ők mindent láttak, én vagyok a hibás, mert túl gyorsan mentem. Meg különben is, esélyem sincs, mert ők majd jönnek tanúskodni, jobban járok, ha most fizetek. Mondom nekik, tök jó, hogy most már négyesben pettingelünk, akkor ideje hívni a rendőröket. Nem kell, mert neki sok ismerőse van a yardon, meg különben is, én fogok rosszabbul járni. Nem baj, próbáljuk meg. Közben a sarki boltból kijön a tulaj, hogy jól vagyok-e, mert ő már hívta a zsarukat. Ekkor Ali és Musztafa sovány disznó ügetésben bepattan az Audiba, csikorgó kerekkel elindulnak - mindjárt nem volt nekik fontos tanúskodni. 3 perc múlva kijöttek a zsaruk. Külön hallgattak ki minket, egymástól távol. Közben jön a boltos, elmondja ő is, hogy mi van. Mondja a zsaru a BMW-snek, hogy bizony maga a hülye. Erre a BMW-s: "már messziről láttam, hogy gyorsan jön, meg már a lámpánál is megelőzött". Mindezt a rendőr előtt. Kapásból visszakérdezek, hogy akkor miért meglepetésként a biciklis a bicikliúton, ha már "messziről láttál"!? Néz rá a rendőr is, hogy akkor most továbbra is kitart amellett, hogy gyorsan jöttem, illetve ha látott gyorsan jönni, akkor azt is tudta, hogy ott vagyok. "Hát őőőő". Ekkor előszedi a rendőr a telefonját és mutat pár képet, milyen az is, ha bringás gyorsan durrant bele egy autóba. A BMW-n behorpadt a jobb első ajtó - ebbe beletérdeltem, letéptem a jobboldalról a tetősínt (ebbe kapaszkodtam, amikor rám húzta a kormányt), a pedál meg meghúzta a jobb hátsó ajtót. Ezután elmondta a rendőr, hogy a bringás a bringaúton védett, nincs olyan, hogy gyorsan jön. Mivel a kereszteződés előtt nincs tábla, 50km/h-val is mehetek, a kereszteződés után meg 30km/h-s tábla van, ami rám is vonatkozik. A bringaúton a bringásnak elsőbbsége van, a jobbra kanyarodás előtt az autósnak ellenőriznie kell, hogy nem keresztezi a biciklist. Ha kell, az autó addig állva marad, míg a biciklis nem megy el. Óriási szerencséje az autósnak, hogy nincs sérülésem, a rendőr kérdezi, hogy kívánok-e feljelentést tenni. Nem akarok, ha a BMW-s elismeri, hogy ő hibázott és velem szemben semmi követelése sincs. Ezután a rendőr újra elmondta neki, hogy ha onnan leesek, akkor nagy eséllyel kulccsont törés vagy medencetörés, ami esetén alapból lefolytatják az eljárást, majd a betegbiztosító peres úton magára hárítja az összes kezelési költséget, kezdve a kieső munkabéremmel, a gyógytornával, minden egyébbel. A rendőr még annyit mondott, hogy mivel nem tettem feljelentést, ő sem indít eljárást, de a tisztelt autóvezető "kartonjára" az eset felkerül és a következő ilyen helyzetben a mai eset nem feltétlenül, mint "enyhítő körülményként" fog beszámítani, az autóban esett kár meg legyen neki tanulópénz.
Egyre több a városban az e-roller, e-bike, amikkel már minden hülye 30 felett tud menni. A legtöbb autóban üvölt a nemzetiségi zene, meg a telefont nyomogatják. Hiába van a 30-as tábla szinte mindenhol, rengeteg a baleset. Naponta 3-4 bringás eset van, hiába van bicikliút. Rendszeres, hogy az autós kinyitja az ajtót a bringásra. Rendszeres, hogy egy bringás jön szembeforgalomban az olyan egyirányú utcában, ahol ez nem megengedett. Rendszeres, hogy hiába van bringaút, a bringás nem a bringaúton megy és balról bevág a balra kanyarodó autó elé. Rendszeres, hogy bringások mennek csoportban és ha valaki fékez, akkor a mögötte menő beledurrant. Rendszeres, hogy van olyan hülye bringás, amelyik egyirányú biciklissávon szemből jön, te meg korrigálj, amerre akarsz. Rendszeres, hogy a hülye gyalogos fülhallgatóval a fülén, telefonnal a kezében kijön elém az útra, miközben neki piros van. Rendszeres, hogy a 6 gyerekes kicsalád legkisebb tagjai kifutnak az útra az autók között. Rendszeres, hogy autók a belső udvaros kijáratok közvetlen közelébe parkolnak, ha az autó jön ki, semmit sem lát, csak azt hallja, hogy csattant valami a motorháztetőn. Rendszeres, hogy a bringautakat a kereszteződéseknél pirosra festik, ami egy idő után csúszik. Nagy poén, ha jobbra kirakod a kezed és az első kerék megcsúszik. Ugyanez a csatornatetőkkel. Vagy be van süllyedve, vagy tök sima. Esőben sok a meglepetés. Kerülni nem egyszerű..
Szerda: Papa (77 éves) vett egy új BMW M6-ost, még aznap a parkolóházba beparkoláskor lezúzott 4 autót, amikor kijöttek a rendőrök és megkérték, hogy álljon el az útból a helyszínelés miatt, akkor azzal lendülettel a rendőrautóba is belement. 77 évesen BMW M6-ost..
Péntek: A ház mögötti egyirányú utcában jön az autós belső udvarból és elüti a bringás csajszit a bicikliúton. A rendőrök mennek helyszínelni. A bringáról lepattanva a másik oldalon elsétálok. Az autó vezetője szódásüveg-szemüveget visel, nagyban hajtogatja, hogy a biciklis gyorsan jött és nem látta. A kijárat most kivételesen "tiszta volt". Megkerülöm a háztömböt, a ház előtt is egyirányú utca van, erre a forgalommal szemben bejön egy Merci Pick-up és a kereszteződésben majdnem csattant a csajszihoz kihívott mentővel. Azért nem a mentővel csattant, mert elkapta a sarkon álló parkolóórát.
Reggel: Mammer a Merci G-vel elindul az egyirányú utcában, kimegy a villamos elé - villamos vészfékez és a mama balrafordulás közben belemegy a T-Mobile-os elosztódobozba.
szóval nem egyszerű...
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Hány hír volt már a vitorlázás újra éledésről, gondolom ez is megy a levesbe.
Mert fogalmazzunk úgy, hogy okkal nem írtak paramétereket a vicces CGI mellé.https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Hány hír volt már a vitorlázás újra éledésről, gondolom ez is megy a levesbe.
Én nem hiszem hogy lesz reneszánsza vitorlás hajóknak..Mert fogalmazzunk úgy, hogy okkal nem írtak paramétereket a vicces CGI mellé.
De akkor kifejtem.
Kezdjük azzal, ami ismert. A Cutty Shark teljes terheléssel volt 3000 tonna.
900 tonnát vitt egy eszméletlen karcsú törzsben. A hajó tömegének negyede volt a hasznos teher.
A csúcsebessége erős szélben a Üvöltő Negyvenesek táján volt 17,5 csomó.
De 11 napos átlaga "csak" 13 csomó táján volt. Mármint a rekord. Az átlag ennél kisebb volt.
Nézzük meg, hogy egy 2 MW-os szélkeréknek mekkora lapát átmérője van és milyen magasan szedi ki a teljesítményt a szélből. A szélkerék átlagos magassága a vitorla átlag magasságának kétszerese kb...
Na, akkor egy 50 ezer tonnás hajó
https://en.wikipedia.org/wiki/COSCO_Guangzhou
Ennek van 50 ezer lóerős meghajtása, ami kb. 39000 kW. Ez 39MW. Ok, 24 csomóra tervezték.
A hajó méretét nézve szélből ideális esetben is talán 3-4 MW ha kijön
Nagyon talán, de többnyire ennek negyede sem. És nagyon érdekelne ehhez képest a vitorla hatásfoka.
És ma az 50 ezer tonnás hajó az a "whatever" kategória.
Még 12 csomós sebességgel poroszkálva is a vitorla talán, ha a teljesítmény 1/4-ét, ha fedezi, de azt is max. a dél-atlanti vizeken.
12+ éves cikk. A fizika azóta nem változott, azért sincs azóta sem ilyen...
http://nol.hu/tud-tech/lap-20080929-20080929-20-1543
Azok tükörsima vízen mentek kb. 11 csomót és nézd meg mekkorák voltak.Én nem hiszem hogy lesz reneszánsza vitorlás hajóknak..
Viszont ha tudna 3-4MW-t konstans, akkor az már jobb mint amit a Liberty class tudott, végül is azzal is elvolt a világ egy darabig. (az kisebb volt, 1900kW)