Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
ÉS
EZ
VEZET

Legfeljebb áramot szabadna hab testén keresztül.
Aki tonnákat vezet ennyire nem lehet hülye. Pont. Kész.
Ez is 70+, nem akarom bántani őket, de az hogy nekik olcsóbb és egyszerűbb az EŰ vizsgálat, az borzasztó. Totálisan demens emberek lehetnek az utakon.
Barátnőm nagyapja 90+, van egy 10 éves Suzukija 22e kilométerrel, 10 törésnyommal, csak azért nem vezet fél éve mert eltörte a lábát. Az nem látszik hogy az első futóművet kétszer kiütötte a kiemelt szegély. Nyilván gond nélkül megkapta a jogosítvány meghosszabbítását előtte. Szociális juttatás mára...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 928
73 109
113
Mondom én, hogy az igazán durva állatok mind a nyolcason mennek :D

A leírással szemben annyira nem a veszprémi elkerülő a helyszín, hanem annál távolabb a felüljáró alapján a litéri elágazónál (72-es főút és nyolcas találkozása, a felüljáró előtt nagyon durva egy hely volt rendszeres halálos balesetekkel) hajtotta végre mérhetetlenül színvonalas mutatványát a kolléga. Nem sokkal a felüljáró után szűkül le az útépítés miatt 2 (Fehérvár fele) illetve 1 (Veszprémnek) sávra a nyolcas, talán 2023-ra sikerül befejezniük azt a pár kilométert. Viszont mivel előtte Várpalotáig minden szintbeli kereszteződést kiváltottak, így a kollégának minimum Hajmáskérnél vagy korábban kellett felhajtania a táblaerdő mellett szemben a menetiránnyal. Vagy kamikaze Chuck Norris volt az illető "mitvároménkiasort" mentalitással vagy egy szobahőmérsékletű IQ-val megáldott idióta vagy olyan nyugger akinek réges-rég be kellett volna vonni az orvosi alkalmasságiját
M86-oson is rendszeresen elofordul, oregekkel, nokkel jobbara.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 598
113

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
http://www.automotor.hu/hirek/elsokent-a-mercedes-benz-kinal-felvezetos-akkumulatort/

" ... jelentős előnyökkel kecsegtet az aktuális lítium-ion akkumulátorokhoz képest hasonló kémiai összetétel mellett – kevésbé érzékeny a külső hőmérsékletre, jobb az energiasűrűsége, tartósabb. Amíg a legtöbben csak az évtized közepére ígérik a félvezetős akkumulátorok megjelenését, a Mercedes-Benz máris elérhetővé teszi azt – igaz, egyelőre nem személyautóknál, hanem a Citaro G akkumulátoros-elektromos autóbusznál..

Negyedével nagyobb energiasűrűséget ígér az új technológia – egy akkucsomag 33 kWh kapacitású 24 kWh helyett -, számszerűen a hagyományos lítium-ion telep 396 kWh kapacitásához képest 441 kWh kapacitást nyújt a félvezetős akkumulátor, a gyakorlatban 10%-kal nagyobb hatótávolságot lehet így realizálni. Hosszabb, 10 éves garanciát vállalnak az új akkumulátorra, azonban fontos kritérium, hogy nem képes ugyanakkora teljesítményű villámtöltés fogadására, mint a lítium-ion telep...
"
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
T

Törölt tag 1711

Guest
M

molnibalage

Guest
Ezt is linkelték már, ezt is megnéztem.

Hajós semmi olyan nem mondott, amit más értelmesen gondolkodó nem. Az emberek sétálás és mozgás képességével születnek jó esetben és nem fémdobozzal a teste körül. A város helye meg korlátos.

A P+R is valójában egy félig elhibázott koncepció, mert képtelenség annak az igényét is kielégíteni. A cél az, hogy autóba se üljön az ember, ha az igazán belvárosba megy. Ez az elővárosi vasút nélkül esélytelen. Ennek alsó hangon még 10 év kell. Addig marad a szívás.

Az, hogy P+R parkolók legyenek a metrók végénél fizikai lehetetlenség. A M4-nél van és azonnal megtelt szinte nyitás után. Viszont nem lehet a belváros szélén parkolót csinálni. Nincs hely és a bevezető utakat pont úgy megterheli a forgalom. Amikor olyanról olvasok, hogy legyen X és Y parkoló és 10 ezer körüli számokat látok, akkor pislogok. Ez kb. 8-10 emeletes parkolóházakat jelentene. Az parkolás és átszállás ideje lenne vagy 2x10 perc. Akkor meg minek?

A cél az, hogy akkor az elővárosi vasutnál legyen ez több állomás mentén szétterítve, de ott is az lenne az ideális, ha oda bringával, sétával, helyik tömeggel és csak végső esetben menjenek kocsival. Egész egyszerűen annak a helyigénye, hogy 1,1-1,2 ember/kocsi bárhol parkoljon egy koncentrált helyen az embertelen költség és helyigénnyel jár. És egyikre sincs megoldás. Helyet csinálni nem lehet, végtelen pénz meg nincs. Ha lenne is, akkor meg az átszállás időelőnye veszik el.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
Ismét Veszprém, ismét nyolcas, nincs 2 kilométerre az előzőtől :D

Ez a szentkirályszabadjai reptér bekötőútja és ha jól emlékszem még a túrás előtt a sárgával jelzett dupla záróvonal helyén szaggatott volt, hogy ki tudjanak kanyarodni balra. Na a kollegában valszeg még a régi reflex dolgozott aztán azért kezdte meg ismét színvonalas manőverét.

Tréleres ismerős legendája szerint ugyanitt pár évtizeddel ezelőtt hasonló eset történt egy hazánkból kivándololt honfi AMG Mercedese és az ideiglenesen állomásozó szovjet csapatok ponyvás teherautója közt. Tudni kell, hogy a helyszín egy emelkedő tetején van ami egy viszonylag egyenesebb szakasz és a Merga bizony kérte a gázpedál erőteljes ingerlését. Viszont Grísa is akkor fordult ki, hasonlóan a mostani esethez csak a reptéri bekötőútról. Az említett tréleres szerint a Merga pár száz méteres féknyom mellett oldalba kapta a teherautót és kiütéses győzelemmel felborította azt. Nem tudni, hogyan sikerült, de szerencsére senki sem sérült meg az esetben pedig szegény kiskatonák ültek a platón sprotniként.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Vigyázzatok szombaton az idiótákkal...

http://cyberpress.hu/tiltakozas-orszagos-utlezarasok-vannak-keszuloben-sopron-is-erintett/

https://m.facebook.com/groups/687025975202430/

%C3%BAtz%C3%A1r.jpg