Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

torsen

Guest
molnibalage

Ez csak a legutóbbi példa:

Az Euro 7-hez már ez vagy ehhez hasonló befecskendezés kell. Ez a technológia a jelenlegi Forma 1-ből származik.

Ez szintén a Forma 1-ből való:

Elég sok minden jön a verseny sportból ma is.


A szalonok kérdését meg nem igazán érted.
Ugyanis a kereskedők eddig azért tudtak akár fél milliót is elengedni a listaárból mert ők határozták meg a saját hasznukat viszont eladóként, így volt játékterük.
Az új kocsik olyan kurva drágák lettek , hogy a szalon és annak a viszont eladói árrése egyszerűen már nem fér bele a költségekbe.
Úgy próbálják az autógyárak kordában tartani az áremelkedést, hogy kiszedik az értékesítési láncból a köztes szereplőket. Nem olyan bonyolult ez.

Szerintem, ezek már nem jönnek át a szériagyártásba, sem a MJI, sem camless vezérlés. (más kérdés, hogy a camless egyetlen versenymotorban sem dolgozott, dolgozik, mert konkrétan pl. az F-1 tiltja a nem bütyökvezérelt szelepeket, sőt még a VVT-t is). Nem lesz ilyen motor, meg szerintem EURO7 sem lesz a szgk technikában, legfeljebb a haszonjárműveknél. Esetleg el tudok képzelni egy csinos soros hibridet, amiben egy olyan motor ketyeg állandó fordulaton és terhelésen ami tudja az euro 7-et, de ehhez egy egyszerű, egy üzemállapotú motor, szakaszos üzeme elegendő. Plusz akku, ami puffereli a terhelés és energiaszolgáltatás közti pillanatnyi különbséget.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Ott én is csuklottam egy kurva nagyot. A mittomén milyen tanulmánya készült 1996-ban, ha jól emlékszem. Aminek egyébként utasszámainak közelében nincs az M4...

De attól még tényleg a magyar korrupciós fellegvár ikonja marad az a szar. Az első szakasz többe került, mint anno amennyire a teljes kommunikálták.

Mai napig nem értem, hogy egy ekkora projektek mi az, hogy nincs fővállalkozója...? Ha 100 millás valaminek nincs az is ultragáz... Ez meg 100 mrd nagyságrend volt.
Nyilván a korrupció érdekében szedték szét, a málé Demszkyt megvezették simán. Minden állomás felülről építve hogy külön-külön kivitelező csinálhassa. Mikor van a "Budapest típusú, föld alatt építendő megálló. De az szűkebb, ott nem lehetett volna szabadjára engedni az építészeket.
A beeszkábált alee megálló a világ szégyene, legalább fizette volna a pláza építője.
Lassan minden megálló beázik, nem javítják mert rá akarják verni a kivitelezőre, aki a füle botját semmi mozgatja a megkeresésekre.
( Nagy kedvencem: az irányító központban van egy íves fal, amire kijelző került volna, veszély esetén kirakni a kamerákat, amúgy az egész vonal forgalmi helyzetét mutatná, összesített adatokat, stb. Na, annak a megrendelését lemondták, jó lesz az úgy ahogy van jelszóra. Be van kábelezve, falon a rögzítések, mennyit spóroltak meg, remélem a projekt manger aki leszedte a felét megkapta jutalomba. https://bkk.hu/wp-content/uploads/2...j-diszpécserközpontból-Fotó-Nyitrai-Dávid.jpg)
A forgalmi vizsgálatot a mostani munkahelyem elődje kezdte a kilencvenes évek elején, és baromira mások voltak a feltételek amit figyelembe kellett venniük, aztán a csonkolásokkal, párhuzamos járatok meghagyásával lett belőle az a rövidke valami ami elkészült. Ráadásul a költség irgalmatlan nagy része közterület rendezésre ment el, nem a metróra. Elég ha a Gellért teret, Móriczot, Rákóczi teret meg a Keleti pu. előterét nézzük, hihetetlen mi mindent ráhúztak erre a szerencsétlen metróra, amit lehetett, mert nem volt rendes projektgazda.
(OFF
Libernyákként írom, a Demszky rendes ellenálló volt, kapott verést és kitartott az elvei mellet meg minden, ami szép, de várost vezetni alkalmatlan volt.
Hogy Tótavét idézzem:
"Demszky speciel nem homofób, talán nem is nagyon foglalkoztatja a dolog, világéletében a nők érdekelték. Inkább egy lassan folydogáló nyálú, magatehetetlen, beltenyésztett hercegre emlékeztet. Valami Dobzse-leszármazott. Vigyorogni tud, meg nem lenni felelősnek semmiért. Így kampányidőszakban meg-megvillantja egy cselekvőképes vezető álomképét, egyébként meg lustán sütkérezik a városhatáron kívül." És kb. 1994-től mindig a négyes metró megépítésnek ígéretével tudott nyerni. Amit képtelen volt menedzselni.
https://index.hu/velemeny/jegyzet/gumi/
ON)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Inkább egy lassan folydogáló nyálú, magatehetetlen, beltenyésztett hercegre emlékeztet.
Egyelőre a jelenlegi vezetés is hasonszőrű benyomást kel bennem, de legalább megaprojektet nem (mis-)managel. (Egyelőre)

Az az üres fal kijelzők nélkül... szomorú mementó. Kiváló példa a projekt félrecsúszására.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Szerintem, ezek már nem jönnek át a szériagyártásba, sem a MJI, sem camless vezérlés. (más kérdés, hogy a camless egyetlen versenymotorban sem dolgozott, dolgozik, mert konkrétan pl. az F-1 tiltja a nem bütyökvezérelt szelepeket, sőt még a VVT-t is). Nem lesz ilyen motor, meg szerintem EURO7 sem lesz a szgk technikában, legfeljebb a haszonjárműveknél.

Asszem BMW mérnöke nyilatkozta, hogy 2030 körül fog kikopni a dízel, 2040 körül a benzinmotor a gyártósorokról, nagy bakugrás az euro8 lesz, mivel korlátozza a térfogatból kinyerhető teljesítményt, így vissza kell hozni a jó öreg szívómotorokat, maximum megy majd a trükközés mild (50% fogyasztáscsökkenésnek minősül) meg plug-in (100% fogyasztáscsökkenésnek minősül) hibridekkel, hogy a káposzta is megmaradjon meg a bürokraták is örüljenek a hatalmas zöldülésnek a statisztikák alapján...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 202
60 074
113
Pedig már az Euro 7 nél is jönni fognak a nagyobb köbcentis motorok a nitrogén oxid miatt. Más kérdés, hogy egyelőre csak a tényleges hibrid meghajtás tűnik járható útnak. Aztán ki tudja.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Sokszor feljön, hogy itthon az autók átlagéletkora 15-16. De úgy tűnik ezzel korántsem vagyunk egyedül, a Car amd Driverben megjelent egy cikk, hogy az USA-ban, a motorizáció fellegvárában is lassan 12 körül van már az átlagos autó élettartama, különböző okok miatt - a pénzügyi válság kicsit észhez terítette az embereket, nincsen már ‘unom, lecserélem’, és valószínűleg az is közrejátszott, hogy a kocsik is jóval kiforrottabbak, az amerikai márkák is lépnek azért előre, miután a japo és európai, újabban a koreai konkurrencia feladta nekik a leckét. Nem lehet már csillagos sávosra festeni, ha valamivel állandóan csak baj van. Ha viszont nincs baj vele, minek cserélni ?

https://www.caranddriver.com/news/a33457915/average-age-vehicles-on-road-12-years/
 
M

molnibalage

Guest
Egy nagyon mély beszélgetés az autóipar várható jövőjéről:
A kérdéseik néztem meg. Ebben sem mondtak nagy dolgokat.
Abban igaza volt a tájszólásos barátunknak, hogy a megfelelő célra a megfelelő eszköz.
Abban is, hogy az, amit az agyatlan villanyfanok tolnak, az fáj.

De ott már pislogtam, amikor az autós szabadság megvonása az, hogy lesz olyan szoftver, ami telibeveri azt, hogy lehessen száguldozni agyatlan? Ez miféle szabadság megvonás? Mész ahova akarsz. Csak ezentúl nem lesz az, hogy full pirosba majd belédhajt egy ökör, meg a fene nagy szabadságban a féktáv és követési távolság sem megy...

Néha azért ezektől a petrolheadektől is lefejeli az ember az asztalt...


Azt sem értettem, hogy hol képesek voltak szétválasztani az örömautózást a közlekedéstől, hol nem.
Az tény, hogy amikor az EU olyan balfasz szabályozást szül, hogy a kimenete az, hogy az 1,7 tonnás hibrid SUV, meg a 2,4 tonnás Tesla az környezetvédelem, de az 1,1 tonnás kisautó nem, nos...
...ott kardántengellyel kéne fejbe nyomni a kedves szervet...
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and fishbed
M

molnibalage

Guest
Egy nagyon mély beszélgetés az autóipar várható jövőjéről:
Abban viszont igazuk van, hogy az EU szabályozása és politikai vezetői nettó kretének. Teljes aránytévesztésben és téveszmékben élnek.
Végtelenül szigorítanak az autók CO2 kvótáin, amikor már fizikailag lehetetlen csökkenteni az emissziót és emiatt lesznek vicc hibridek, drágán, meg nagy autók, amikor az elért eredmény jó. Fajlagosan iszonyatosan sok pénz elköltése okoz emisszió csökkenést = nem éri meg.

Az autóipar szopatása helyett esetleg mi lenne, ha az energetikában a VALÓDI megoldásokat támogatnák, ahol adott pénzből fényévekkel több eredmény lenne elérhető és az agyatlan villanybuzulás is akkor legalább tényleg tisztább árammal menne? Nem, nem a nap- és szélerőművekről van szó itt kérem...
 
M

molnibalage

Guest
Ezt mennyit ér? Ezért ugrik már a jogsi?
Zebrán, záróvonalon előzés úgy, hogy ott a gyalogos és szemből jönnek...

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed