Ott én is csuklottam egy kurva nagyot. A mittomén milyen tanulmánya készült 1996-ban, ha jól emlékszem. Aminek egyébként utasszámainak közelében nincs az M4...
De attól még tényleg a magyar korrupciós fellegvár ikonja marad az a szar. Az első szakasz többe került, mint anno amennyire a teljes kommunikálták.
Mai napig nem értem, hogy egy ekkora projektek mi az, hogy nincs fővállalkozója...? Ha 100 millás valaminek nincs az is ultragáz... Ez meg 100 mrd nagyságrend volt.
Nyilván a korrupció érdekében szedték szét, a málé Demszkyt megvezették simán. Minden állomás felülről építve hogy külön-külön kivitelező csinálhassa. Mikor van a "Budapest típusú, föld alatt építendő megálló. De az szűkebb, ott nem lehetett volna szabadjára engedni az építészeket.
A beeszkábált alee megálló a világ szégyene, legalább fizette volna a pláza építője.
Lassan minden megálló beázik, nem javítják mert rá akarják verni a kivitelezőre, aki a füle botját semmi mozgatja a megkeresésekre.
( Nagy kedvencem: az irányító központban van egy íves fal, amire kijelző került volna, veszély esetén kirakni a kamerákat, amúgy az egész vonal forgalmi helyzetét mutatná, összesített adatokat, stb. Na, annak a megrendelését lemondták, jó lesz az úgy ahogy van jelszóra. Be van kábelezve, falon a rögzítések, mennyit spóroltak meg, remélem a projekt manger aki leszedte a felét megkapta jutalomba.
https://bkk.hu/wp-content/uploads/2...j-diszpécserközpontból-Fotó-Nyitrai-Dávid.jpg)
A forgalmi vizsgálatot a mostani munkahelyem elődje kezdte a kilencvenes évek elején, és baromira mások voltak a feltételek amit figyelembe kellett venniük, aztán a csonkolásokkal, párhuzamos járatok meghagyásával lett belőle az a rövidke valami ami elkészült. Ráadásul a költség irgalmatlan nagy része közterület rendezésre ment el, nem a metróra. Elég ha a Gellért teret, Móriczot, Rákóczi teret meg a Keleti pu. előterét nézzük, hihetetlen mi mindent ráhúztak erre a szerencsétlen metróra, amit lehetett, mert nem volt rendes projektgazda.
(OFF
Libernyákként írom, a Demszky rendes ellenálló volt, kapott verést és kitartott az elvei mellet meg minden, ami szép, de várost vezetni alkalmatlan volt.
Hogy Tótavét idézzem:
"Demszky speciel nem homofób, talán nem is nagyon foglalkoztatja a dolog, világéletében a nők érdekelték. Inkább egy lassan folydogáló nyálú, magatehetetlen, beltenyésztett hercegre emlékeztet. Valami Dobzse-leszármazott. Vigyorogni tud, meg nem lenni felelősnek semmiért. Így kampányidőszakban meg-megvillantja egy cselekvőképes vezető álomképét, egyébként meg lustán sütkérezik a városhatáron kívül." És kb. 1994-től mindig a négyes metró megépítésnek ígéretével tudott nyerni. Amit képtelen volt menedzselni.
https://index.hu/velemeny/jegyzet/gumi/
ON)