A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ez az egyetlen előnye van az Eva/Caesar rendszereknek a Pzh-val szemben, az áruk. Semmi más.
A cseh beszerzésből is látszik, valami még is csak odatette a Caesar-t a "testvéri" Eva helyett,...jómagam is - ha már - akkor inkább a Caesar-ra tenném a voksomat.
A Cseheknek nem EVA, hanem ZUZANA 2 volt kínalva, ami számukra Caesarhoz képest túl drága volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Igaz igaz..., de választhatták volna ugyanúgy az Eva-t is...ha olyan jó lett volna...
Választani csak azt lehet, ami kínálva van. A szlovák fél nyilván abban bízot, hogy a Csehek nem lépnek visza a védetség jelenlegi szintjérol, és ZUZANA 2-vel majd tobbet lehetne kaszálni. El kényezthette iket a szlovák beszerzés. Nem jott be a számítás! :cool:
 
Az fel sem merült bennetek, hogy esetleg - az IFV-hez hasonlóan - előre el volt döntve a győztes?
Tudtommal maga a tender is meghívásos volt. De javítsatok, ha tévedek! ;)

De valoszinuleg igen. Az a baj hogy az Evivel meg azt se lehetett eljatszani hogy egyaltalan versenyben van mert ha el lehetett volna akkor valoszinuleg ott lett volna.
 
Szerintem arra gondolhatott a cikkíró, hogyha évekig együtt működünk velük, megismerve az üzemeltetés fortélyait, értelmetlen lenne másféle típusú gépeket vásárolni. Vagy háttér infója van esetleg.
Én a brazil gép vásárlásának esélyét minimalizáltam. Az csak egy politikai manőver része volt, ami Európának szólt, hogy máshol is van fegyverpiac. Esetleg az AV miatt fordulhat elő kooperáció.
A brazil géphez vettünk egy cseh beszállítót. Az A400M pedig olyan súlyos problémákkal küzd és olyan kijavíthatatlan hiányosságai vannak (a botrányos sebessége például), amik felülmúlják az előnyeit -mert azok is vannak! Nehezen tudnám elképzelni, hogy a légierő rábólintson az A400M-re, amikor KC390 is játékban van és annak nincsenek vagy legalábbis nem ismertek olyan problémái, mint az Airbus teherszállítónak. Mondjuk súlyos hajtóműproblémája már biztosan nem lesz, szóval ezzel és vele járó alacsony fogyasztás és nagy sebesség kombóval már komoly előnyben van! Akármi is legyen a KC390 gyerekbetegsége az már jó eséllyel lesz jóval csekélyebb, mint az A400M számos máig ki nem hordott baja.

Úgy, hogy a németek küszködnek vele és nekünk csak az éppen úgy-ahogy működő német gépet prezentálják még csak-csak elmegy az együttműködés. De saját tulajdonba ezt, nos, az őrülség lenne!
 
Nehezen tudnám elképzelni, hogy a légierő rábólintson az A400M-re
Te hol voltál az elmúlt 2 napban? :)
34605929_b0790fd4937a4bac8fc40b02bd019346_wm.jpg

Látod az utálkozó arcokat? Szerintem minimum egy MG3-as van felállítva álványra a kamera mögött, hogy rávegyék őket a képre! :p:D
 
Ez az egyetlen előnye van az Eva/Caesar rendszereknek a Pzh-val szemben, az áruk. Semmi más.
A cseh beszerzésből is látszik, valami még is csak odatette a Caesar-t a "testvéri" Eva helyett,...jómagam is - ha már - akkor inkább a Caesar-ra tenném a voksomat.
Ez kétségtelen. Hidd el én is jobban örülnék még 3 osztály PZH-nak, de ha abból lehetne választani hogy még 1 osztály PZH vagy 3 osztály CAESAR akkor az utóbbit választanám.
 
Ha már haderőfejlesztés, és ha már megjött a lendület, ill régóta nincs hadrendben grad-hoz hasonló sorozat rakétavetőnk, nagyon elrugaszkodott ötlet lenne sajátot előállítani? Azért érdekelne, hiszen igen olcsón előállítható maga a rakéta, amire sajnos van példa, pl: a hamas “kasszam” nevü sufni tuning terror rakétái, amiket az interneten olvasott adatok alapján párszáz euroért állítják elő darabját, és mivel nincs szükségük többszáz km-es hatótávra, vagy összetett elktronikára, a céljuknak tökéletesen megfelel a pár tíz km is. Habár már a sokkal messzebre is ellőttek már ezekkel..
Laikusként kérdezve, ha már anyagilag nem vagyunk egy katar, vagy lengyelország, érdemes lehetne ilyen fejlesztést megfontolni? Persze nem a hamaszhoz hasonló, terrort a civilek elleni célok elleni felhasználása, vagy a sufni tuning minőségre, és hatótávra gondoltam példának állításra, hanem az egyszerűségre, olcsó, és viszonylag egyszerű előállíthatóságra nagy mennyiségben. Persze mindez teoretikus, és elsősorban arra lennék kíváncsi, hogy mennyire lenne létjogosultsága?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Csak néhány gondolat:
  • van nekünk olyan, hogy SAC program
  • van nekünk most már olyan, hogy közös német bázisú A400M program
Mi a máknak vennénk Atlast, ha ezt a 'képesség - kategóriát' két programból is immár oldani tudjuk?! Kis józansággal is látszik, hogy a korábbi beharangozott 3 saját rámpás a Herki - KC - Spartan trióból kerülhet ki.
Bár a magyar beszerzések tele vannak meglepetésekkel egy 3db-os A400M kicsengetésének fedezetét nem látom a számokban... 'megérzésem' szerint hamarosan megtudjuk, hogy miben spekuláltak eddig a döntéshozók..., de az én kalapomban az Atlas nincs benne.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and blogen
A brazil géphez vettünk egy cseh beszállítót. Az A400M pedig olyan súlyos problémákkal küzd és olyan kijavíthatatlan hiányosságai vannak (a botrányos sebessége például), amik felülmúlják az előnyeit -mert azok is vannak! Nehezen tudnám elképzelni, hogy a légierő rábólintson az A400M-re, amikor KC390 is játékban van és annak nincsenek vagy legalábbis nem ismertek olyan problémái, mint az Airbus teherszállítónak. Mondjuk súlyos hajtóműproblémája már biztosan nem lesz, szóval ezzel és vele járó alacsony fogyasztás és nagy sebesség kombóval már komoly előnyben van! Akármi is legyen a KC390 gyerekbetegsége az már jó eséllyel lesz jóval csekélyebb, mint az A400M számos máig ki nem hordott baja.

Úgy, hogy a németek küszködnek vele és nekünk csak az éppen úgy-ahogy működő német gépet prezentálják még csak-csak elmegy az együttműködés. De saját tulajdonba ezt, nos, az őrülség lenne!

Az is lehet, hogy igazad van, mégis úgy gondolom jelenleg már nem ez a legnagyobb problémánk. Ezzel a megoldással eltűnt a problémák tengerében.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Ha már haderőfejlesztés, és ha már megjött a lendület, ill régóta nincs hadrendben grad-hoz hasonló sorozat rakétavetőnk, nagyon elrugaszkodott ötlet lenne sajátot előállítani? Azért érdekelne, hiszen igen olcsón előállítható maga a rakéta, amire sajnos van példa, pl: a hamas “kasszam” nevü sufni tuning terror rakétái, amiket az interneten olvasott adatok alapján párszáz euroért állítják elő darabját, és mivel nincs szükségük többszáz km-es hatótávra, vagy összetett elktronikára, a céljuknak tökéletesen megfelel a pár tíz km is. Habár már a sokkal messzebre is ellőttek már ezekkel..
Laikusként kérdezve, ha már anyagilag nem vagyunk egy katar, vagy lengyelország, érdemes lehetne ilyen fejlesztést megfontolni? Persze nem a hamaszhoz hasonló, terrort a civilek elleni célok elleni felhasználása, vagy a sufni tuning minőségre, és hatótávra gondoltam példának állításra, hanem az egyszerűségre, olcsó, és viszonylag egyszerű előállíthatóságra nagy mennyiségben. Persze mindez teoretikus, és elsősorban arra lennék kíváncsi, hogy mennyire lenne létjogosultsága?
Szerintem ezeket célszerűbb lenne a piacról beszerezni il bevásárolni. Itt a térségben is pl V4 vagy szerbia jó pár helyen "gyártják" szerelik még. Inkább haladjunk az tüzérségi lőszerek felé. Arra van is gyárunk már elvileg. Igen nagyon jó lenne ha ismét lenne a hadrendbe Grab és társai.