Szállítógépek váltása a MH-nél

Ha csak ennyi lett volna, akkor nem repül mki akit az LM megkörnyékezett és nem lett volna az USA szemoontjából kedvezőtlenebb gazdaságpolitikai iránymódosítás sem. Sztem az volt a baj, hogy hátulról a környezetén keresztül próbálták befolyásolni. Igy azok az emberek nem az ő, hanem az USA emberei lettek volna. A Saab OV-t, meg az ő általa kijelölt emeberekkel egyeztetett, nem hátulról mellbe. Az LM nem ismerte, nem tudta, hogy erre a függetlenségre allergiás. Már megtanulták.
OV alergiás a függetlenségre...
Bocsi, de ez nagyon viccesen hangzik.:D
amikor félrészeg német autó ipari cégvezérek partikon azzal szórakoztatják a közönséget hogy ott van a telefonjukban Szíjjartó száma, de OVt is bármikor felhívhatják bármilyen kéréssel...

Nem, nincs semmiféle függetlenség allergia.

A mai formájában Mo. egy K.Amerikai banán köztársaság szintjén működik csak itt nem a United Fruit vetette meg a lábát hanem a német autógyártók.

Az viszont lehet hogy az volt a baj hogy a kirugottak OVt megkerülve próbáltak az LM mel kavarni, ami tűrhetetlen volt.
 
amikor félrészeg német autó ipari cégvezérek partikon azzal szórakoztatják a közönséget hogy ott van a telefonjukban Szíjjartó száma, de OVt is bármikor felhívhatják bármilyen kéréssel...
Nagyon jó cikk, köszi, csak azt erősítette meg bennem hogy OV akkor is egy géniusz volt, ezt a játékot pontosan igy játszák...
Azt is érdemes lett volna kiemelni, mikor OV intézte azt, amit ezek az emberek képtelenek voltak - már akkor... Meg a többi...
 
Jó cikk, és megnyugtató ahogy a szerző helyre teszi a laikus magyar sajtó tévedését. (értsd: nem veszünk gépet csak kapacitást bérlünk)

A szerző mindössze egy dologban téved.
Az A400-on nincs fedélzeti mérnök. A szeméyzet 2 pilóta + a load master, és van egy opcionális munkahely a pilóták mögött
Az opcionális munkahely nem fedélzeti mérnök hanem sokkal inkább EWO-nak szánják.
Az Airbus magyarázata szerint:
"...The A400M is expected to use the same type of 6-by-8-inch LCD displays supplied by Thales Avionics to the A380, employing the ARINC 661 protocol to standardize interactivity management and the same electronic centralized aircraft monitoring (ECAM) system. Performance is guaranteed with a two-member flight crew, but an optional, forward-looking third crew station with a multifunction display and controls is planned. The third crewmember will have access to the overhead panel and "can do everything except fly," says Darboux. The removable extra crew station, located just behind the center pedestal, will allow close crew coordination and offload communications and countermeasures tasks during demanding instrument meteorological conditions (IMC) and low-level flight operations..."
 
Jó cikk, és megnyugtató ahogy a szerző helyre teszi a laikus magyar sajtó tévedését. (értsd: nem veszünk gépet csak kapacitást bérlünk)

A szerző mindössze egy dologban téved.
Az A400-on nincs fedélzeti mérnök. A szeméyzet 2 pilóta + a load master, és van egy opcionális munkahely a pilóták mögött
Az opcionális munkahely nem fedélzeti mérnök hanem sokkal inkább EWO-nak szánják.
Az Airbus magyarázata szerint:
"...The A400M is expected to use the same type of 6-by-8-inch LCD displays supplied by Thales Avionics to the A380, employing the ARINC 661 protocol to standardize interactivity management and the same electronic centralized aircraft monitoring (ECAM) system. Performance is guaranteed with a two-member flight crew, but an optional, forward-looking third crew station with a multifunction display and controls is planned. The third crewmember will have access to the overhead panel and "can do everything except fly," says Darboux. The removable extra crew station, located just behind the center pedestal, will allow close crew coordination and offload communications and countermeasures tasks during demanding instrument meteorological conditions (IMC) and low-level flight operations..."
Jó cikk, és megnyugtató ahogy a szerző helyre teszi a laikus magyar sajtó tévedését. (értsd: nem veszünk gépet csak kapacitást bérlünk)

A szerző mindössze egy dologban téved.
Az A400-on nincs fedélzeti mérnök. A szeméyzet 2 pilóta + a load master, és van egy opcionális munkahely a pilóták mögött
Az opcionális munkahely nem fedélzeti mérnök hanem sokkal inkább EWO-nak szánják.
Az Airbus magyarázata szerint:
"...The A400M is expected to use the same type of 6-by-8-inch LCD displays supplied by Thales Avionics to the A380, employing the ARINC 661 protocol to standardize interactivity management and the same electronic centralized aircraft monitoring (ECAM) system. Performance is guaranteed with a two-member flight crew, but an optional, forward-looking third crew station with a multifunction display and controls is planned. The third crewmember will have access to the overhead panel and "can do everything except fly," says Darboux. The removable extra crew station, located just behind the center pedestal, will allow close crew coordination and offload communications and countermeasures tasks during demanding instrument meteorological conditions (IMC) and low-level flight operations..."


Na, ment itt a nagy rizsázás , hogy olyan szállítógépet akarunk beszerezni,- legalábbis a vége felé- ami kimondottan nehéz technika szállítására alkalmas. Azért, hogy ne függjünk másoktól, hát ha nem veszünk semmit az jó nagy visszalépés. Szerintem azért minimális képességekkel rendelkezni kéne,meg ugye szó volt arról, hogy a C295-ös meg a C27-es kicsi nekünk, hát ezek után már megelégednék akármelyikkel, 2-3 darabbal. Mert azzal a 275 millióval ,ami erre el lett különítve, előrébb nem leszünk. Ilyen alapon más technikát lízingelhetnénk , és nem kellene akkor költeni semmire ,csak a jó drága lízingdíjra. Én mindig is hangoztattam, hogy közös lónak túrós a háta. Az is lehet,hogy ebből fizetjük ki azt párszáz darab 4x4-est. :D:D:D
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Na, ment itt a nagy rizsázás , hogy olyan szállítógépet akarunk beszerezni,- legalábbis a vége felé- ami kimondottan nehéz technika szállítására alkalmas. Azért, hogy ne függjünk másoktól, hát ha nem veszünk semmit az jó nagy visszalépés. Szerintem azért minimális képességekkel rendelkezni kéne,meg ugye szó volt arról, hogy a C295-ös meg a C27-es kicsi nekünk...
Lechfeldi tagságival már nem kicsi, az üzemeltetésük meg sokkal olcsóbb, mint a C-130 vagy az A400M méretű dögöké - /nagyobb technikát ugyanis nem kell hetente szállítani/. Persze a C-295 elég szűkös, szóval maradjunk a C-27J-nél...!
 
Lechfeldi tagságival már nem kicsi, az üzemeltetésük meg sokkal olcsóbb, mint a C-130 vagy az A400M méretű dögöké - /nagyobb technikát ugyanis nem kell hetente szállítani/. Persze a C-295 elég szűkös, szóval maradjunk a C-27J-nél...!
Bizony jó kis gép a C27-es csak az amcsik kiszámolták 15,évre az üzemeltetése drágább mint a C130-as.
 
Milyen meglepő, hogy a saját gépük felé hajlottak, hmmm :) az olaszok meg a C27-et számolnák ki győztesnek
Persze ez igy szokott lenni de a C27J verzió még gazdaságosabban üzmeltethető agyártó szerint Minden esetre 3db-ot csúcs felszereltségüt játszva ki tudnánk fizetni..
 
Ma megjelent egy német cikk erről a magyar-német lechfeldi légi szállítási együttműködésről.

https://esut.de/2020/09/meldungen/22886/aufstellung-der-multinational-air-transport-unit/

"A nemzetközi szövetséget később Lechfeldbe helyezik át, ahol a Bundeswehr tíz A400M-et szándékozik állomásoztatni a modernizált bázison, mint a multinacionális szállító repülőgép-szövetség magja. A személyzet mellett az MNAU tagjai a saját szuverén kódjukkal rendelkező A400M típusú repülőgépeiket is állítólag integrálják az egyesületbe. A cél például az, hogy a német A400M-ek személyzetet és anyagokat szállítsanak a partnerországokból, és fordítva. De az MNAU nem csak a légi szállításért felel. A Közép-Európa feletti légi utántöltési lehetőség lehetővé teszi az összes MNAU tagország számára, hogy részt vegyen olyan nemzetközi gyakorlatokon, mint például a Multinacionális Légicsapat Napok (MAGDAYs) anélkül, hogy időt és erőfeszítést kellene töltenie a személyzet és az anyagok más repülőtereken való elhelyezésével a gyakorlat ideje alatt."

Ez mit jelent? Mégis átveszünk gépet a németektől???
 
Ma megjelent egy német cikk erről a magyar-német lechfeldi légi szállítási együttműködésről.

https://esut.de/2020/09/meldungen/22886/aufstellung-der-multinational-air-transport-unit/

"A nemzetközi szövetséget később Lechfeldbe helyezik át, ahol a Bundeswehr tíz A400M-et szándékozik állomásoztatni a modernizált bázison, mint a multinacionális szállító repülőgép-szövetség magja. A személyzet mellett az MNAU tagjai a saját szuverén kódjukkal rendelkező A400M típusú repülőgépeiket is állítólag integrálják az egyesületbe. A cél például az, hogy a német A400M-ek személyzetet és anyagokat szállítsanak a partnerországokból, és fordítva. De az MNAU nem csak a légi szállításért felel. A Közép-Európa feletti légi utántöltési lehetőség lehetővé teszi az összes MNAU tagország számára, hogy részt vegyen olyan nemzetközi gyakorlatokon, mint például a Multinacionális Légicsapat Napok (MAGDAYs) anélkül, hogy időt és erőfeszítést kellene töltenie a személyzet és az anyagok más repülőtereken való elhelyezésével a gyakorlat ideje alatt."

Ez mit jelent? Mégis átveszünk gépet a németektől???

Én nem lepődnék meg... :rolleyes:
Bár szerintem csak azt jelenti, hogy ha egy A400M típust üzemeltető ország szeretne csatlakozni az együttműködéshez, akkor minden további nélkül a meglévő gépekhez csapható(k) a teszem azt például magyar felségjelzésű és lajstromszámú gép(ek).
 
Jó cikk, és megnyugtató ahogy a szerző helyre teszi a laikus magyar sajtó tévedését. (értsd: nem veszünk gépet csak kapacitást bérlünk)
"A Magyar Honvédségben lesz egy hiányképesség, amikor nem saját tulajdonú gépekkel rendelkezünk. Arra az időszakra, ameddig nem érkeznek meg az új teherszállításra és deszantdobásra alkalmas gépek, addig igénybe vesszük a NATO szállító kapacitásait. Ez egy átmeneti állapot, de nem lehetünk kiszolgáltatottak – mondta el a Magyar Nemzet kérdésére Benkő Tibor.
A honvédség új rámpás szállítógépeiről a miniszter elmondta, a kormány határozata és a katonai igények alapján folyik a kiválasztás. – A piackutatás és a tárgyalás szakaszában vagyunk – tette hozzá, majd úgy folytatta: – ezekre szükség van, nem lehet várni, az ország teherbíró képességéhez maximálisan alkalmazkodva meg kell teremteni a honvédségből most hiányzó képességeket."

https://magyarnemzet.hu/belfold/repulessel-bucsuzott-a-magyar-honvedseg-az-an-26-ostol-8230908/