de azért annyira ellene sem, annyit mond hogy szerinte az ideális nekünk a C27 lenne, illetve valamiért itt szuhojokat említ a 390-el együtt amit aztán nagyon nem értekNem a 390-es mellett érvel, finoman szólva sem
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
de azért annyira ellene sem, annyit mond hogy szerinte az ideális nekünk a C27 lenne, illetve valamiért itt szuhojokat említ a 390-el együtt amit aztán nagyon nem értekNem a 390-es mellett érvel, finoman szólva sem
A 27-essel kapcsolatban azt olvastam, hogy kb 2/3-a a Herkynek, de a fenntartási költség majdnem akkora, mint a 130-asnál, így kvázi nem túl gazdaságos.de azért annyira ellene sem, annyit mond hogy szerinte az ideális nekünk a C27 lenne, illetve valamiért itt szuhojokat említ a 390-el együtt amit aztán nagyon nem értek
de azért annyira ellene sem, annyit mond hogy szerinte az ideális nekünk a C27 lenne, illetve valamiért itt szuhojokat említ a 390-el együtt amit aztán nagyon nem értek
a spanyol gép kicsi igen, azért is esett ki, nem lenne előrelépés kb semmiben sem az ancsához képest ( most a "de legalább az lenne mert az ancsa már nincs" meg a " nem kell nekünk nagyobb" meg a "a honvédség kapacitásának nem kell több" rajongók kérem kíméljenek...) a C27 amúgy majdnem pontosan fele a herkyinek ami a belső teret illeti, valami 8 és fél méter ,a herky J meg majdnem 17 ha jól emlékszem most így hirtelen fejből de lehet csak 16 ,a fenntartási költségekről nem nagyon tudok nyilatkozniA 27-essel kapcsolatban azt olvastam, hogy kb 2/3-a a Herkynek, de a fenntartási költség majdnem akkora, mint a 130-asnál, így kvázi nem túl gazdaságos.
Igaz ez?
A spanyol gépet én kicsinek tartom.
az állami gép, a honvédségnek nincs sok köze hozzápedig az A330 tulajdonlás
A cikkben lévő pontatlanságok mellett az biztos,hogy a cikkírót elfogulatlansággal nem lehet megvádolni.
A 27-essel kapcsolatban azt olvastam, hogy kb 2/3-a a Herkynek, de a fenntartási költség majdnem akkora, mint a 130-asnál, így kvázi nem túl gazdaságos.
Igaz ez?
A spanyol gépet én kicsinek tartom.
Mások és a magam nevében is elnézést kérek TŐLED az alkalmatlankodásunkért!14 hozzászólással ezelőtt olt téma...
valamiért itt szuhojokat említ a 390-el együtt amit aztán nagyon nem értek
Mások és a magam nevében is elnézést kérek TŐLED az alkalmatlankodásunkért!
Kérünk, ne haragudj ránk!
A 27-essel kapcsolatban azt olvastam, hogy kb 2/3-a a Herkynek, de a fenntartási költség majdnem akkora, mint a 130-asnál, így kvázi nem túl gazdaságos.
Igaz ez?
A spanyol gépet én kicsinek tartom.
Értem én, de ez nagyon durva csúsztatás.A párhuzam az, hogy ha egy repülőgépgyártó aki más területen sikeres, nekikezd egy új kategória gyártásának, abból nem biztos hogy egyből siker lesz. Még akkor sem ha sok nyugati alkatrészt használ fel. Szuhoj SuperJet, A400M, KC390?
Új katonai teherszállító repülőgép, de melyik legyen?
https://jetplanes.blog.hu/2020/09/26/uj_katonai_teherszallito_repulogep_de_melyik_legyen
A C295 mérete miatt semmivel sem jobbak az esélyei, sőtA cikkel a magam részéről egyet tudok érteni addig amíg el nem kezd értekezni a KC390 tanker kapacitásáról (...Azonban érdemes megvizsgálni, hogy szükségünk van-e ekkora kapacitásra és tanker funkcióra...)
Innentől kezdve szerintem totális félreértésben van a szerző.
Nekünk nem elsősorban azért van szükségünk tankerre hogy annak a kapacitását el lehessen adni a környező országoknak, hanem azért hogy a Gripeneket - amik még bizonyosan sokáig repülni fognak magyar színekben - újra lehessen tölteni a levegőben.
Aztán hogy a maradék kapacitással mit csinálunk az részletkérdés...
A légi utántöltés stratégia jelentőségét nehéz túlértékelni, egy olyan kis légierő számára mint a magyar meg egyenesen életbevágó.
A szerző által preferált C27 nek nincs utántöltő verziója, a katonai vezetés pedig többször hangsúlyozta hogy olyan katonai szállítógépeket akar amik képesek tankerként is funkcionálni.
Én sehol nem hallottam olyasmiről hogy a vezetés engedett volna ebből a követelményből.....
Ha született ilyen döntés akkor egyet lehet érteni a szerzővel: a C27 jobb választrás lenne, de mivel az Airbus már sokkal mélyebben van "beágyazva" Mo.on mint az Leonardo, szerintem a C-295 esélyei nagyságrendekkel jobbak.
A C295 mérete miatt semmivel sem jobbak az esélyei, sőt
Amikor az esélyeket latolgatod, gondolj arra, hogy hogy lett a 40 db közepes helikopterből álló nemzeti helikopterképesség helyett 20 kisebb és 16 nagyobb helikopter megrendelve egy olyan gyártótól, aki a közepes kategóriában nem igazán tudott "saját" típust ajánlani...
Nem a mérete miatt jobbak az ésélyei hanem azért mert Airbus termék.A C295 mérete miatt semmivel sem jobbak az esélyei, sőt
Csak az a "kicsike" probléma, hogy ha megnézzük mi az a tényleg "heavy helicopter" akkor jön a Chinook a 22t, a CH-53K a 40t, vagy a Mi-26 az 56t felszállósúlyával - szemben a H-225M 11t-jával??!!Meg esetleg a Z2026 fejlődése során rájöttek, hogy lesz majd olyan dolog, amit szállítani kell, amihez a közepes kategória alja nem lesz elég. Hanem ahhoz már a 225M kell.
/Érdekeség, hogy az Airbus Heavyként hivatkozik a H225M-jére./