Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 751
113
de azért annyira ellene sem, annyit mond hogy szerinte az ideális nekünk a C27 lenne, illetve valamiért itt szuhojokat említ a 390-el együtt amit aztán nagyon nem értek
A 27-essel kapcsolatban azt olvastam, hogy kb 2/3-a a Herkynek, de a fenntartási költség majdnem akkora, mint a 130-asnál, így kvázi nem túl gazdaságos.
Igaz ez?
A spanyol gépet én kicsinek tartom.
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 639
16 023
113
A szuhoj és a KC összehasonlítása tényleg nem szerencsés. Meg kellene nézni, volt-e az illető Olaszországban nyaralni? A C27-re való hajazása erre utal. :) Szerintem sem a Spartan, sem a Casa nem lesz befutó, pedig az A330 tulajdonlás és a C17 bérlés és a német A400 programban való részvétel miatt talán már elég lenne a C27, ill. a Casa is.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 872
7 154
113
A 27-essel kapcsolatban azt olvastam, hogy kb 2/3-a a Herkynek, de a fenntartási költség majdnem akkora, mint a 130-asnál, így kvázi nem túl gazdaságos.
Igaz ez?
A spanyol gépet én kicsinek tartom.
a spanyol gép kicsi igen, azért is esett ki, nem lenne előrelépés kb semmiben sem az ancsához képest ( most a "de legalább az lenne mert az ancsa már nincs" meg a " nem kell nekünk nagyobb" meg a "a honvédség kapacitásának nem kell több" rajongók kérem kíméljenek...) a C27 amúgy majdnem pontosan fele a herkyinek ami a belső teret illeti, valami 8 és fél méter ,a herky J meg majdnem 17 ha jól emlékszem most így hirtelen fejből de lehet csak 16 ,a fenntartási költségekről nem nagyon tudok nyilatkozni
pedig az A330 tulajdonlás
az állami gép, a honvédségnek nincs sok köze hozzá
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 078
113
valamiért itt szuhojokat említ a 390-el együtt amit aztán nagyon nem értek

A párhuzam az, hogy ha egy repülőgépgyártó aki más területen sikeres, nekikezd egy új kategória gyártásának, abból nem biztos hogy egyből siker lesz. Még akkor sem ha sok nyugati alkatrészt használ fel. Szuhoj SuperJet, A400M, KC390?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 078
113
Mások és a magam nevében is elnézést kérek TŐLED az alkalmatlankodásunkért!
Kérünk, ne haragudj ránk!

Semmi baj, csak 5 percig keresgéltem hogy biztos más topikban volt már ez a cikk linkelve, mert emlékeztem hogy ugyanezek a kérdések jöttek elő, de kiderült hogy ebben a topikban volt és még ugyanazon a lapon, csak egy másik írás miatt volt téma...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A párhuzam az, hogy ha egy repülőgépgyártó aki más területen sikeres, nekikezd egy új kategória gyártásának, abból nem biztos hogy egyből siker lesz. Még akkor sem ha sok nyugati alkatrészt használ fel. Szuhoj SuperJet, A400M, KC390?
Értem én, de ez nagyon durva csúsztatás.
A SuperJet megtervezése a nagysebességű vadász, és csapásmérő gépek után azért nem olyan ugrás, mint a KC390 mondjuk egy E2 után.
 
T

Törölt tag 1586

Guest

A cikkel a magam részéről egyet tudok érteni addig amíg el nem kezd értekezni a KC390 tanker kapacitásáról (...Azonban érdemes megvizsgálni, hogy szükségünk van-e ekkora kapacitásra és tanker funkcióra...)
Innentől kezdve szerintem totális félreértésben van a szerző.
Nekünk nem elsősorban azért van szükségünk tankerre hogy annak a kapacitását el lehessen adni a környező országoknak, hanem azért hogy a Gripeneket - amik még bizonyosan sokáig repülni fognak magyar színekben - újra lehessen tölteni a levegőben.
Aztán hogy a maradék kapacitással mit csinálunk az részletkérdés...

A légi utántöltés stratégia jelentőségét nehéz túlértékelni, egy olyan kis légierő számára mint a magyar meg egyenesen életbevágó.

A szerző által preferált C27 nek nincs utántöltő verziója, a katonai vezetés pedig többször hangsúlyozta hogy olyan katonai szállítógépeket akar amik képesek tankerként is funkcionálni.
Én sehol nem hallottam olyasmiről hogy a vezetés engedett volna ebből a követelményből.....

Ha született ilyen döntés akkor egyet lehet érteni a szerzővel: a C27 jobb választrás lenne, de mivel az Airbus már sokkal mélyebben van "beágyazva" Mo.on mint az Leonardo, szerintem a C-295 esélyei nagyságrendekkel jobbak.
 
  • Tetszik
Reactions: blogen

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 872
7 154
113
A cikkel a magam részéről egyet tudok érteni addig amíg el nem kezd értekezni a KC390 tanker kapacitásáról (...Azonban érdemes megvizsgálni, hogy szükségünk van-e ekkora kapacitásra és tanker funkcióra...)
Innentől kezdve szerintem totális félreértésben van a szerző.
Nekünk nem elsősorban azért van szükségünk tankerre hogy annak a kapacitását el lehessen adni a környező országoknak, hanem azért hogy a Gripeneket - amik még bizonyosan sokáig repülni fognak magyar színekben - újra lehessen tölteni a levegőben.
Aztán hogy a maradék kapacitással mit csinálunk az részletkérdés...

A légi utántöltés stratégia jelentőségét nehéz túlértékelni, egy olyan kis légierő számára mint a magyar meg egyenesen életbevágó.

A szerző által preferált C27 nek nincs utántöltő verziója, a katonai vezetés pedig többször hangsúlyozta hogy olyan katonai szállítógépeket akar amik képesek tankerként is funkcionálni.
Én sehol nem hallottam olyasmiről hogy a vezetés engedett volna ebből a követelményből.....

Ha született ilyen döntés akkor egyet lehet érteni a szerzővel: a C27 jobb választrás lenne, de mivel az Airbus már sokkal mélyebben van "beágyazva" Mo.on mint az Leonardo, szerintem a C-295 esélyei nagyságrendekkel jobbak.
A C295 mérete miatt semmivel sem jobbak az esélyei, sőt
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 751
113
Szerintem a C295-nek csak azért van bármi esélye, mert Airbus.
Tartom, hogy Embraer vagy Herky lesz a befutó.
A400-hoz csatlakoztunk, abból saját példányt szerintem nem szerzünk.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 078
113
A C295 mérete miatt semmivel sem jobbak az esélyei, sőt

Amikor az esélyeket latolgatod, gondolj arra, hogy hogy lett a 40 db közepes helikopterből álló nemzeti helikopterképesség helyett 20 kisebb és 16 nagyobb helikopter megrendelve egy olyan gyártótól, aki a közepes kategóriában nem igazán tudott "saját" típust ajánlani...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A C295 mérete miatt semmivel sem jobbak az esélyei, sőt
Nem a mérete miatt jobbak az ésélyei hanem azért mert Airbus termék.
Az Arbussal meglehetősen szoros az együttműködés, a Leonardoval nulla.

Ha végül is csak "kis" gépet választanak akkor nem a tehertér mérete lesz a döntő szempont. Mind a C27 nek, mind a C295 nek kicsi a teher tere és a hasznos terhelése.
Egyik gép sem alkalmas kisebb taktikai szállításoknál és ejtöernyős ugratásnál komolyabb feladatokra.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Meg esetleg a Z2026 fejlődése során rájöttek, hogy lesz majd olyan dolog, amit szállítani kell, amihez a közepes kategória alja nem lesz elég. Hanem ahhoz már a 225M kell.
/Érdekeség, hogy az Airbus Heavyként hivatkozik a H225M-jére./
Csak az a "kicsike" probléma, hogy ha megnézzük mi az a tényleg "heavy helicopter" akkor jön a Chinook a 22t, a CH-53K a 40t, vagy a Mi-26 az 56t felszállósúlyával - szemben a H-225M 11t-jával??!!
Szóval khm, khm, köhög az Airbus reklám-bolha!! Lehet hogy jó heli, de nem Heavy!! Egyébként meg Airbus-nak hívni egy olyan céget ami helikoptert gyárt, az Eurocopter miért nem volt jó nekik??!! Hát ennyit az AB managmant-jéről ...