Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
Ha csak ennyi lett volna, akkor nem repül mki akit az LM megkörnyékezett és nem lett volna az USA szemoontjából kedvezőtlenebb gazdaságpolitikai iránymódosítás sem. Sztem az volt a baj, hogy hátulról a környezetén keresztül próbálták befolyásolni. Igy azok az emberek nem az ő, hanem az USA emberei lettek volna. A Saab OV-t, meg az ő általa kijelölt emeberekkel egyeztetett, nem hátulról mellbe. Az LM nem ismerte, nem tudta, hogy erre a függetlenségre allergiás. Már megtanulták.
OV alergiás a függetlenségre...
Bocsi, de ez nagyon viccesen hangzik.:D
amikor félrészeg német autó ipari cégvezérek partikon azzal szórakoztatják a közönséget hogy ott van a telefonjukban Szíjjartó száma, de OVt is bármikor felhívhatják bármilyen kéréssel...

Nem, nincs semmiféle függetlenség allergia.

A mai formájában Mo. egy K.Amerikai banán köztársaság szintjén működik csak itt nem a United Fruit vetette meg a lábát hanem a német autógyártók.

Az viszont lehet hogy az volt a baj hogy a kirugottak OVt megkerülve próbáltak az LM mel kavarni, ami tűrhetetlen volt.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 196
24 190
113
amikor félrészeg német autó ipari cégvezérek partikon azzal szórakoztatják a közönséget hogy ott van a telefonjukban Szíjjartó száma, de OVt is bármikor felhívhatják bármilyen kéréssel...
Nagyon jó cikk, köszi, csak azt erősítette meg bennem hogy OV akkor is egy géniusz volt, ezt a játékot pontosan igy játszák...
Azt is érdemes lett volna kiemelni, mikor OV intézte azt, amit ezek az emberek képtelenek voltak - már akkor... Meg a többi...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Jó cikk, és megnyugtató ahogy a szerző helyre teszi a laikus magyar sajtó tévedését. (értsd: nem veszünk gépet csak kapacitást bérlünk)

A szerző mindössze egy dologban téved.
Az A400-on nincs fedélzeti mérnök. A szeméyzet 2 pilóta + a load master, és van egy opcionális munkahely a pilóták mögött
Az opcionális munkahely nem fedélzeti mérnök hanem sokkal inkább EWO-nak szánják.
Az Airbus magyarázata szerint:
"...The A400M is expected to use the same type of 6-by-8-inch LCD displays supplied by Thales Avionics to the A380, employing the ARINC 661 protocol to standardize interactivity management and the same electronic centralized aircraft monitoring (ECAM) system. Performance is guaranteed with a two-member flight crew, but an optional, forward-looking third crew station with a multifunction display and controls is planned. The third crewmember will have access to the overhead panel and "can do everything except fly," says Darboux. The removable extra crew station, located just behind the center pedestal, will allow close crew coordination and offload communications and countermeasures tasks during demanding instrument meteorological conditions (IMC) and low-level flight operations..."
 

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Jó cikk, és megnyugtató ahogy a szerző helyre teszi a laikus magyar sajtó tévedését. (értsd: nem veszünk gépet csak kapacitást bérlünk)

A szerző mindössze egy dologban téved.
Az A400-on nincs fedélzeti mérnök. A szeméyzet 2 pilóta + a load master, és van egy opcionális munkahely a pilóták mögött
Az opcionális munkahely nem fedélzeti mérnök hanem sokkal inkább EWO-nak szánják.
Az Airbus magyarázata szerint:
"...The A400M is expected to use the same type of 6-by-8-inch LCD displays supplied by Thales Avionics to the A380, employing the ARINC 661 protocol to standardize interactivity management and the same electronic centralized aircraft monitoring (ECAM) system. Performance is guaranteed with a two-member flight crew, but an optional, forward-looking third crew station with a multifunction display and controls is planned. The third crewmember will have access to the overhead panel and "can do everything except fly," says Darboux. The removable extra crew station, located just behind the center pedestal, will allow close crew coordination and offload communications and countermeasures tasks during demanding instrument meteorological conditions (IMC) and low-level flight operations..."
Jó cikk, és megnyugtató ahogy a szerző helyre teszi a laikus magyar sajtó tévedését. (értsd: nem veszünk gépet csak kapacitást bérlünk)

A szerző mindössze egy dologban téved.
Az A400-on nincs fedélzeti mérnök. A szeméyzet 2 pilóta + a load master, és van egy opcionális munkahely a pilóták mögött
Az opcionális munkahely nem fedélzeti mérnök hanem sokkal inkább EWO-nak szánják.
Az Airbus magyarázata szerint:
"...The A400M is expected to use the same type of 6-by-8-inch LCD displays supplied by Thales Avionics to the A380, employing the ARINC 661 protocol to standardize interactivity management and the same electronic centralized aircraft monitoring (ECAM) system. Performance is guaranteed with a two-member flight crew, but an optional, forward-looking third crew station with a multifunction display and controls is planned. The third crewmember will have access to the overhead panel and "can do everything except fly," says Darboux. The removable extra crew station, located just behind the center pedestal, will allow close crew coordination and offload communications and countermeasures tasks during demanding instrument meteorological conditions (IMC) and low-level flight operations..."


Na, ment itt a nagy rizsázás , hogy olyan szállítógépet akarunk beszerezni,- legalábbis a vége felé- ami kimondottan nehéz technika szállítására alkalmas. Azért, hogy ne függjünk másoktól, hát ha nem veszünk semmit az jó nagy visszalépés. Szerintem azért minimális képességekkel rendelkezni kéne,meg ugye szó volt arról, hogy a C295-ös meg a C27-es kicsi nekünk, hát ezek után már megelégednék akármelyikkel, 2-3 darabbal. Mert azzal a 275 millióval ,ami erre el lett különítve, előrébb nem leszünk. Ilyen alapon más technikát lízingelhetnénk , és nem kellene akkor költeni semmire ,csak a jó drága lízingdíjra. Én mindig is hangoztattam, hogy közös lónak túrós a háta. Az is lehet,hogy ebből fizetjük ki azt párszáz darab 4x4-est. :D:D:D
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Na, ment itt a nagy rizsázás , hogy olyan szállítógépet akarunk beszerezni,- legalábbis a vége felé- ami kimondottan nehéz technika szállítására alkalmas. Azért, hogy ne függjünk másoktól, hát ha nem veszünk semmit az jó nagy visszalépés. Szerintem azért minimális képességekkel rendelkezni kéne,meg ugye szó volt arról, hogy a C295-ös meg a C27-es kicsi nekünk...
Lechfeldi tagságival már nem kicsi, az üzemeltetésük meg sokkal olcsóbb, mint a C-130 vagy az A400M méretű dögöké - /nagyobb technikát ugyanis nem kell hetente szállítani/. Persze a C-295 elég szűkös, szóval maradjunk a C-27J-nél...!
 

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Lechfeldi tagságival már nem kicsi, az üzemeltetésük meg sokkal olcsóbb, mint a C-130 vagy az A400M méretű dögöké - /nagyobb technikát ugyanis nem kell hetente szállítani/. Persze a C-295 elég szűkös, szóval maradjunk a C-27J-nél...!
Bizony jó kis gép a C27-es csak az amcsik kiszámolták 15,évre az üzemeltetése drágább mint a C130-as.
 

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Milyen meglepő, hogy a saját gépük felé hajlottak, hmmm :) az olaszok meg a C27-et számolnák ki győztesnek
Persze ez igy szokott lenni de a C27J verzió még gazdaságosabban üzmeltethető agyártó szerint Minden esetre 3db-ot csúcs felszereltségüt játszva ki tudnánk fizetni..
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 316
96 611
113
Ma megjelent egy német cikk erről a magyar-német lechfeldi légi szállítási együttműködésről.

https://esut.de/2020/09/meldungen/22886/aufstellung-der-multinational-air-transport-unit/

"A nemzetközi szövetséget később Lechfeldbe helyezik át, ahol a Bundeswehr tíz A400M-et szándékozik állomásoztatni a modernizált bázison, mint a multinacionális szállító repülőgép-szövetség magja. A személyzet mellett az MNAU tagjai a saját szuverén kódjukkal rendelkező A400M típusú repülőgépeiket is állítólag integrálják az egyesületbe. A cél például az, hogy a német A400M-ek személyzetet és anyagokat szállítsanak a partnerországokból, és fordítva. De az MNAU nem csak a légi szállításért felel. A Közép-Európa feletti légi utántöltési lehetőség lehetővé teszi az összes MNAU tagország számára, hogy részt vegyen olyan nemzetközi gyakorlatokon, mint például a Multinacionális Légicsapat Napok (MAGDAYs) anélkül, hogy időt és erőfeszítést kellene töltenie a személyzet és az anyagok más repülőtereken való elhelyezésével a gyakorlat ideje alatt."

Ez mit jelent? Mégis átveszünk gépet a németektől???
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 721
11 587
113
Ma megjelent egy német cikk erről a magyar-német lechfeldi légi szállítási együttműködésről.

https://esut.de/2020/09/meldungen/22886/aufstellung-der-multinational-air-transport-unit/

"A nemzetközi szövetséget később Lechfeldbe helyezik át, ahol a Bundeswehr tíz A400M-et szándékozik állomásoztatni a modernizált bázison, mint a multinacionális szállító repülőgép-szövetség magja. A személyzet mellett az MNAU tagjai a saját szuverén kódjukkal rendelkező A400M típusú repülőgépeiket is állítólag integrálják az egyesületbe. A cél például az, hogy a német A400M-ek személyzetet és anyagokat szállítsanak a partnerországokból, és fordítva. De az MNAU nem csak a légi szállításért felel. A Közép-Európa feletti légi utántöltési lehetőség lehetővé teszi az összes MNAU tagország számára, hogy részt vegyen olyan nemzetközi gyakorlatokon, mint például a Multinacionális Légicsapat Napok (MAGDAYs) anélkül, hogy időt és erőfeszítést kellene töltenie a személyzet és az anyagok más repülőtereken való elhelyezésével a gyakorlat ideje alatt."

Ez mit jelent? Mégis átveszünk gépet a németektől???

Én nem lepődnék meg... :rolleyes:
Bár szerintem csak azt jelenti, hogy ha egy A400M típust üzemeltető ország szeretne csatlakozni az együttműködéshez, akkor minden további nélkül a meglévő gépekhez csapható(k) a teszem azt például magyar felségjelzésű és lajstromszámú gép(ek).
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 954
113
Jó cikk, és megnyugtató ahogy a szerző helyre teszi a laikus magyar sajtó tévedését. (értsd: nem veszünk gépet csak kapacitást bérlünk)
"A Magyar Honvédségben lesz egy hiányképesség, amikor nem saját tulajdonú gépekkel rendelkezünk. Arra az időszakra, ameddig nem érkeznek meg az új teherszállításra és deszantdobásra alkalmas gépek, addig igénybe vesszük a NATO szállító kapacitásait. Ez egy átmeneti állapot, de nem lehetünk kiszolgáltatottak – mondta el a Magyar Nemzet kérdésére Benkő Tibor.
A honvédség új rámpás szállítógépeiről a miniszter elmondta, a kormány határozata és a katonai igények alapján folyik a kiválasztás. – A piackutatás és a tárgyalás szakaszában vagyunk – tette hozzá, majd úgy folytatta: – ezekre szükség van, nem lehet várni, az ország teherbíró képességéhez maximálisan alkalmazkodva meg kell teremteni a honvédségből most hiányzó képességeket."

https://magyarnemzet.hu/belfold/repulessel-bucsuzott-a-magyar-honvedseg-az-an-26-ostol-8230908/