Szállítógépek váltása a MH-nél

Csak az a "kicsike" probléma, hogy ha megnézzük mi az a tényleg "heavy helicopter" akkor jön a Chinook a 22t, a CH-53K a 40t, vagy a Mi-26 az 56t felszállósúlyával - szemben a H-225M 11t-jával??!!
Szóval khm, khm, köhög az Airbus reklám-bolha!! Lehet hogy jó heli, de nem Heavy!! Egyébként meg Airbus-nak hívni egy olyan céget ami helikoptert gyárt, az Eurocopter miért nem volt jó nekik??!! Hát ennyit az AB managmant-jéről ...
Az Airbus Helicopters nevű cég gyárt helikoptereket (annak lesz leányvállalata is itthon!). Az Airbus annak csak az anyavállalata. :)
 
, a katonai vezetés pedig többször hangsúlyozta hogy olyan katonai szállítógépeket akar amik képesek tankerként is funkcionálni.
Én sehol nem hallottam olyasmiről hogy a vezetés engedett volna ebből a követelményből.....
Ezt vehetjük teljesítettnek az A400 projektbe való becsatlakozásunkkal, ha akarjuk.
Mondjuk, ha a közepes helikoptereinket is akarjuk légi utántöltögetni, akkor túl messze van...
"Jósolni igen nehéz, különösen a jövőre nézve..."
 
Ezt vehetjük teljesítettnek az A400 projektbe való becsatlakozásunkkal, ha akarjuk
Igen, ez is lehetséges, sôtt ha lecseng a COVID akkor az A330-200.ból is csinálharnak MRTT tanker /szállítót
Mondjuk, ha a közepes helikoptereinket is akarjuk légi utántöltögetni, akkor túl messze van...
Nem csak heli utántöltéshez vannak messze.
Sima szállításhoz is.
Lechfeld - Pápa 500 km !
 
Igen, ez is lehetséges, sôtt ha lecseng a COVID akkor az A330-200.ból is csinálharnak MRTT tanker /szállítót

Nem csak heli utántöltéshez vannak messze.
Sima szállításhoz is.
Lechfeld - Pápa 500 km !
Ez egyrészt nem biztos, hogy probléma. Mivel ha a Közel-Keletre kell szállítani az jelenleg is úgy meg, hogy Németországba kimegy és más európai orszáhok szállítmányával megy gyüjtőbe. Ezután annyi lesz, hogy odafelé leszállnak mondjuk Ferihegyen, vagy Kecskeméten és feldobják a cuccunkat a különben is nemzetközi szállítmányba.
Ha viszont a saját felségjeles megoldást választjuk, akkor szerintem arra is lehetőség lenne, hogy magyar személyzettel/ és egy pár karbantartóval nálunk állomásozik/állomásoznak a "gépeink" és közepes, meg nagyjavításokra mennek majd vissza az MNAU bázisra. (a'la a pápai SAR Mi-8/17-asok amik ugyan pápán állomásoznak, de Szolnokra hordják javíttatni).
Én az eddig megjelent infók alapján, ezt simán járható útnak találnám.
Mondom, pont 3db A400M sorsáról nem tudunk semmit! :rolleyes:
Mert ugye 13 (53-40) a németek létszám feletti gépszáma, és az MNAU csak 10 géppel indult el. Az MNAU-val megoldódik a pilóták reptetése (a'la külügyes A330), mivel más tagországok szállítmányait is magyar pilóták is vihetik. Szerintem ugyan úgy lesz pénzügyi elszámolás, mint a NATO hasonló programjainál, de könnyebb is a dolgunk, mert nem nekünk kell leszervezni a repüléseket, hanem az MNAU megoldja helyettünk!
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Például arra,hogy a cikkben felvázoltakkal szemben a brit C-130-k korántsem olyan biztos a jövője.
Ha a jövőről van szó, akkor - akár más mondja, akár te cáfolod - mindkettő csak jóslás, tehát se pro se kontra semmi se biztos. Ahogy másnak az állítása se, de persze a te cáfolatod se.
 
Ha a jövőről van szó, akkor - akár más mondja, akár te cáfolod - mindkettő csak jóslás, tehát se pro se kontra semmi se biztos. Ahogy másnak az állítása se, de persze a te cáfolatod se.

Kicsit konkrétabban én arra gondoltam,hogy a megszorítások miatt az angolok meg akarják szüntetni a C-130 flottát.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Miért ne használhatna a Wizzair egy (vagy több) civil festésű és lajstromú MRTT gépet?

A jelenlegi felállás alapján civil lajstrommal a Külügy tulajdonaként részben vagy egészben a Wizzair által üzemeltetve a Wizzair-k nincs szüksége az MRTT-é történő alakításra és mivel tudtommal a honvédség rámpás katonai szállítógépeket fog beszerezni amelyek képesek a légi utántöltésre így a honvédségnek sem.Hozzáteszem,hogy én örülnék ha megcsinálnák az átalakítást.
 
Ha nem A400-s vagy KC-390-t választjuk akkor ha tényleg eladják ezeket az angolok akkor (ha értelmes áron lehetne őket megvenni) jól járnánk ezekkel az angol
C-130J-30-l de valószínűleg egy eladás esetén már meg van a gazdájuk.
A gond az a C-130J-30 (hosszú törzsű) nem alkalmas tankernak.
Ahhoz a ròvid torzsű C-130J kell azokat meg már eladták.
Ezért vették a Franciák és a Németek is vegyesen a rövid és hosszú törzsű Hekuleseket.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson