Dronokban azért elég jól állunk! Nekünk inkább fejleszteni kellene fegyveres drónokat és max a fegyverzetet venni hozzá!
Honnan ez a butasag,higy nem adna nekünknaz USA felfegyverzett drónt?
Én annyira nem bízom a dróntechnológiában. A tapasztalat azt mutatja, hogy valamire való légvédelemmel és légierővel rendelkező ellenféllel szemben fogyóeszköznek bizonyultak és zavarhatók.
Nyitva hagynám az ember által való vezethetőség opcióját.
Szerintem a kanadai BRANTA tervezetbe kellene beszállnunk.
https://www.icarus-aerospace.com/branta/
Az biztos viszont, hogy felfegyverzett drónt a kínaiakkal ellentétben a törököktől simán bekockáztatnék.
Így van!
Elég jól szerepeltek eddig a török drónok, talán árban sem olyan vészesek, jó eséllyel akár tranfszert is adnak.
Ezért leszek kíváncsi a kebabos üzletre meg az esetleges hozzá csatolt mellékmegállapodásokra. Főleg a Maróth interjúk tükrében, ahol azért belengetett pár dolgot. Egyértelműen a török drón hatalmas üzlet lenne. Nekünk külön jó, hogy mindent élesben tesztelnek folyamatosan.
Az érme másik oldala, hogy idén 1 hónapra nem tudnak a törökök a seggükön megülni. Folyamatosan olyan helyzetet teremtenek, amik politikailag több mint kényes.
Hiába lenne számunkra katonailag előnyös, persze a törököknek is (NATO-EU tagállam a partner nem Közép-Ázsia) az új fejlesztéseik számára, ha politikailag sokat rombol. De lehet lexarjuk.
Talán ezért is van esély tech. transzfert is megfogni. Ha idetelepül vmi, később nyugadtan játszhatják a játékait, ez a gyár tudna termelni exportra gondtalanul. Meglátjuk. Sok a kockázat, nagy a lehetőség, tiszta Hiúz üzlet. Persze itt most nagyon előreszaladtam, lehet csak sima karbantartó kebab kocsi üzem lesz, de a Z2026-nál sosem lehet tudni.
Jobban aggódnék amiatt, hogy az ukránok tele vannak ilyen bayraktar drónokkal és lehet gyártani is fogják.
Az a haditechnikai eszköz amit nem mersz alkalmazni mert félsz annak elvesztésétől nem más mint egy drága játék.
Éppen azért írtam, hogy opcionálisan ember által is vezethető. Tehát nem kötelező a közvetlen ember általi vezethetőséget választani, de jó, ha ez az opció még megvan.
De abban is van sok dolguk amit a szovjetektől örököltek, illetve sokminden eléggé hétköznapi lett: - avionikához értő szakembereik kell legyenek, és ma már egyetemi diplomamunka szint mindössze egy avionikai számítógép egyszerűbb összerakása egy drónhoz. Pénzel, felszereléssel, és főmunkaidőben ezen dolgozókkal pikk-pakk lehet használható dolgot csinálni. - kis hajtóműveket talán tudnak csinálni bele - fegyverrendszerek integrációjához értenek, - fegyverrendszerek rávezető rendszereihez értenek - stb, stb.. Egyszerűen több know-howjuk van a témához mint nekünk pl, pedig ma már jóval kisebb a belépési küszöb, mint régebben, mert bár minden bonyolultabb lett, de nagyon sok része nyilvános tudássá vált a szükséges technológiának.
Sziasztok!
Kb. 2 óra alatt "összedobtuk":
...Van "rep-gép-gyárunk"
...van "mesterséges Intelligenciánk"
...rep-technikailag ez egy vitorlázó/sport-gép lategória
... legalább 3 hazai uvegszál/carbonos kisgépgyártónk(egész jó híruek)
NEHOGYMÁREZTisVEGYÜNK !!!
"FIÚK" ! ! ! ÉBRESZTŐ ! ! ! (KULCSTECHNOLÓGIA ! ! ! )
u.i: ..akkor nincs elég "tökünk"/magunkhoz való eszünk (a szóviccel élve" természetes" inteligenciánk )
U.i2: ...a kicsit elavult Albatrosz, pilóta/drón kettős-üzemmóddal szárnyalna, nincs még ilyen a piacon.
Ezt kellene marketingelni nem azt a sz@r Mmombe 8X8-at !!!