A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ne felejtsd el, hogy valószínűleg nálunk csak a lehetséges cseh megrendelés gépeinek testét kell csak legyártani. A csehek is maguk akarják majd készre szerelni a járműveket. Valószínűleg a végszerelés több időt vesz igénybe, mint az egyes részelemek legyártása.

A páncéltest az nem a görögöktől jön majd? Onnan, ahol a Leo és a Pzh testet is gyártják? Nálunk is csak összeszerelés lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan
A páncéltest az nem a görögöktől jön majd? Onnan, ahol a Leo és a Pzh testet is gyártják? Nálunk is csak összeszerelés lesz.
Egy gyártó üzemet hoznak létre, amiben a magyar beszállítókkal, iparral együttműködve dolgoznak. (fejlesztés, gyártás, karbantartás) Szerintem nem csak összeszerelés lesz, de biztosan nem minden alkatrészt itthon gyártanak.

https://www.rheinmetall-defence.com...ic_relations/news/latest_news/index_24576.php
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
A páncéltest az nem a görögöktől jön majd? Onnan, ahol a Leo és a Pzh testet is gyártják? Nálunk is csak összeszerelés lesz.
A METKA a görög Leopard gyár, amelyik az utolsó működő ilyen üzem.
A KMW rendeli tőlük a hegesztett testeket.
Ott került legyártásra az összes új rendelés a saját görög verzióik után.
A PUMA-k vázának összeállítását pl. - tudtommal - a RM és a KMW saját üzemében intézik.
 
A METKA a görög Leopard gyár, amelyik az utolsó működő ilyen üzem.
A KMW rendeli tőlük a hegesztett testeket.
Ott került legyártásra az összes új rendelés a saját görög verzióik után.
A PUMA-k vázának összeállítását pl. - tudtommal - a RM és a KMW saját üzemében intézik.

Mintha a Pzh2000 páncélteste is ott készülne. Igaz, az is közös RM-KMW termék. És azt is rendeltek a görögök. Pumát, Lynxet meg nem.
 
Egy gyártó üzemet hoznak létre, amiben a magyar beszállítókkal, iparral együttműködve dolgoznak. (fejlesztés, gyártás, karbantartás) Szerintem nem csak összeszerelés lesz, de biztosan nem minden alkatrészt itthon gyártanak.

https://www.rheinmetall-defence.com...ic_relations/news/latest_news/index_24576.php

Elég hosszú vita ment arról valamelyik topikban, hogy képes-e a magyar ipar páncéltestet gyártani megfelelő minőségben. Már nem emlékszem, hogy mi lett a vita vége, de megfelelő beruházások és fejlesztések után biztos.
 
Elég hosszú vita ment arról valamelyik topikban, hogy képes-e a magyar ipar páncéltestet gyártani megfelelő minőségben. Már nem emlékszem, hogy mi lett a vita vége, de megfelelő beruházások és fejlesztések után biztos.
Aluminium páncéltestet talán,az ALCOA révén-de nem vennék rá mérget.De acélbol nem.Nincs már nemesacélművűnk,nem tudunk páncélacélt,sem fegyveracélt gyártani.
 
Szerintem inkább annak kellene szurkolni, hogy a csehek ne a Lynx-et válasszák, különben 10 év alatt sem készül el a saját 218 darab. Nem valószínű, hogy még egy gyárat építene a RM Közép-Európában. Nálunk gyártanák a csehek 210 darabját is. 3 év mire felépítik a gyárat, az első évben talán ha 10-et le fognak gyártani mire felpörögnek évi 45 darabra. 2028-ra talán legyártják a MH által megrendelt mennyiséget és akkor még arról nem beszéltünk, hogy lehet, hogy rendelünk még Lynxet (szerintem biztos) és valószínű a Boxer hazai gyártása is, nyilván szintén a hazai RM gyárban. (ez a Terrex/Bronco gyártás teljesen komolytalan, ha valóban lenne ilyen terv akkor nem mondta volna el ilyen nyíltan Szíjjártó. Ez tényleg csak a Boxer árának csökkentéséről szól.) Millió mindenre szükség lenne, nem hiszem, hogy ez a Vietnam feeling Bronco lenne a legfontosabb. Pl. önjáró löveget mindenképpen be kell még szerezni, 24 darab az jelképes mennyiség. A Skyranger hazai esélyei az utóbbi hetekben biztos, hogy nőttek, de ugyanez a helyzet a felfegyverzett drónnal. Szintén nagyon fontos lenne a kiképzés modernizációja: a németeknek kitönő kiképzési programjuk van (még oroszok is meg akarták venni), adná magát a BHK modernizációja. ATGM szerintem biztos, hogy Spike lesz. Valószínű megvárjuk a következő generációt, hogy ne ugyanaz legyen, mint a kedves szomszédnak. A HIMARS ütegeiket pedig néhány izraeli LORA-val lehetne ellensúlyozni.
Én dolgoztam már olyan gyárban, ami épült is és már részben termelt is. Nem tudjuk a részleteket, de akár 30 darabot is lepörgethetnek az első évben és úgy 2026-ra is. Meg lehet a saját mennyiség.
Sztem ha a cseh megrendelés és még egy beesik, simán fognak bővítrni a gyáron.
Maróth több milliárd euros bevételekkel kalkulál a Hiuz projektből. Azaz nem csak a csehekkel számolnak sztem.

Ne felejtsd el, hogy valószínűleg nálunk csak a lehetséges cseh megrendelés gépeinek testét kell csak legyártani. A csehek is maguk akarják majd készre szerelni a járműveket. Valószínűleg a végszerelés több időt vesz igénybe, mint az egyes részelemek legyártása.
Hát én elég sok cikket olvastan a cseh Hiúz beszerzésről. Több helyi beszállító bevonását igérik, a torony gyártását és annak exportját, de helyi összeszerelést nem.
 
Aluminium páncéltestet talán,az ALCOA révén-de nem vennék rá mérget.De acélbol nem.Nincs már nemesacélművűnk,nem tudunk páncélacélt,sem fegyveracélt gyártani.
Minek kellene ehhez egy új acélművet csinálni. A németek szépen leszállítják az alapanyagot.
Szerinted belefér, hogy 2023-ig még egy új acélművet is csináljanak?
 
Nem-nem.
A cseheknél is saját gyár van beigérve a tender csomagban. Alapvetően náluk most is van már RM beszállítás.
Úgy tudom, hogy a cseheknek a torony gyártást igérték oda. Ezt nem tudom, hogy hogyan befolyásolja a Covid miatt elhalasztott teszt, és a beszerzés kihirdetése. Tehát a terv az volt, hogy az európai megrendelések esetén a testet nálunk csinálják, a tornyot a cseheknél. Majd a készreszerelést mindenki maga.
.
Sztem is ez volt a terv, kivéve, hogy mindent nálunk szerelnének össze. :)

Sztem a cseh halasztás miatt kapott az ausztrál gyár 100 fölötti kérdőjeles toronymegrendelést. 30 tuti már onnan, a többi a cseheken múlik.

De ha a csehek döntenek is, mi a garancia, hogy az új kormány (jövőre ott választások) "nem állítja le a projektet az Ascodnlobbi nyomására, mint az új szlovák kormány az előző által alaírt Patria projektet. Semmi....sajnos ez is benne van a pakliban.
Ezért jó talonban az ausztrál toronygyártás.
 
Minek kellene ehhez egy új acélművet csinálni. A németek szépen leszállítják az alapanyagot.
Szerinted belefér, hogy 2023-ig még egy új acélművet is csináljanak?
Ha önálló gyártást akarsz,akkor kell.
De valójában ez kihelyezett gyártás lesz-összeszerelés.Persze,lesz némi beszállitás is,de a kucsfontosságú technologiai részek gyártása német kézben fog maradni,kivűlről fog jönni.
 
Ha önálló gyártást akarsz,akkor kell.
De valójában ez kihelyezett gyártás lesz-összeszerelés.Persze,lesz némi beszállitás is,de a kucsfontosságú technologiai részek gyártása német kézben fog maradni,kivűlről fog jönni.
Egyet is ertek, meg nem is.

Az első korben biztos, hogy osszeszereles lesz. A cel viszont jol lathatoan az, hogy (ujra)megteremtsek a Magyarországi hadiipart illetve ezen keresztul az ipart ugy altalanossagban, es sokkal tagabb ertelemben. Errol szolnak azok a beszerzesek amik az utobbi idoben tortentek. Ez hosszú ido, de valamikor el kell kezdeni.

Mi az amivel erdemben lehet bevetelt csinalni, es ipar, tehat nagy mennyisegu munkahely teremtheto vele, ami - es ez nagyon lenyeges - nem felsofoku vegzettseget igenylo terulet. Termeszetesen a mernokok, stb igen, de most a tomegrol van szo aki ott dolgozik. Magas szinvonalu oktatas, de nem egyetemi szintu.

Az olcso bovli gyartasban nem versenyezhetunk azsiaval es afrikaval. Tomeges szart ok kivaloan tudnak gyártani, ehberert. Ami lehetseges az a magas minosegu ipari cucc. Nem csak hadiipar, de az az ami a k+f teruleten es a munkakultura, knowhow teruleten is huzo agazat lehet. Ez kihat a vegyipartol kezdve a gepiparig mindenre.
 
Ha önálló gyártást akarsz,akkor kell.
De valójában ez kihelyezett gyártás lesz-összeszerelés.Persze,lesz némi beszállitás is,de a kucsfontosságú technologiai részek gyártása német kézben fog maradni,kivűlről fog jönni.
Ezt nem tudjuk, de nem ez a jellemző a Mo-ra települt német cégek esetén.
 
Ha önálló gyártást akarsz,akkor kell.
De valójában ez kihelyezett gyártás lesz-összeszerelés.Persze,lesz némi beszállitás is,de a kucsfontosságú technologiai részek gyártása német kézben fog maradni,kivűlről fog jönni.
Többségi RM tulajdon és a menedzsment is német lesz. Ha a magyar kormány kelllően ösztönzi, támogatja a további fejlesztéseket, beruházásokat lesz minden mint a búcsúban. (lásd Audi, Mercedes stb.)
 
Hát én elég sok cikket olvastan a cseh Hiúz beszerzésről. Több helyi beszállító bevonását igérik, a torony gyártását és annak exportját, de helyi összeszerelést nem.
Most kicsit én is utána mentem, és azt találtam, hogy a RM mindentől függetlenül (vagy a cseh felet erősen presszionáló képpen) már élesíti a cseh Lance 2-es torony gyárát.
Állitólag már tavaly év végén elkezdték a toborzást. Ebbe cikkben pedig azt is leírták, hogy ahhoz, hogy meglegyen a 40%-os beszállítói érték, valószínüleg nem lesz elég csak a torony, meg némi kábelezés:
https://www.czdefence.com/article/w...es-rheinmetall-recruits-hundreds-of-employees
De korábban a cseh tenderrel kapcsolatban a PSM CEO-ja elmondta (amikor még a PUMA is versenyben volt), hogy nekik sem jelent gondot ha összeszerelő üzemmel kell előállniuk, mint a többieknel.
A cikkeket most végigolvasva finomodott az elképzelésem a lehetséges feladatmegosztásról.
Igazság szerint, már nem is vagyok olyan nagyon biztos hogy a cseheknél akkor is maradna a torony gyártás, ha nem vennék meg a Lynxet.
Mert az ausztrál sajtóban pont, hogy minket neveztek meg, mint lehetséges Lance 2 torony gyártót.
Abban viszont igazatok lehet, hogy maga a végszerelés valóban lehet csak nálunk is.
Mert én korábban összeszerelő üzemről olvastam, de az tulajdonképpen lehet a torony összeszerelő gyár is.
Már csak a VOP szerepét nem ért, mert a RM saját cseh cége csinálja majd a tornyot, de a VOP-pal szerződtek a tender sikerességétől függően. A VOP meg kimondottam az összeszerelést csinálja otthon.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Most kicsit én is utána mentem, és azt találtam, hogy a RM mindentől függetlenül (vagy a cseh felet erősen presszionáló képpen) már élesíti a cseh Lance 2-es torony gyárát.
Állitólag már tavaly év végén elkezdték a toborzást. Ebbe cikkben pedig azt is leírták, hogy ahhoz, hogy meglegyen a 40%-os beszállítói érték, valószínüleg nem lesz elég csak a torony, meg némi kábelezés:
https://www.czdefence.com/article/w...es-rheinmetall-recruits-hundreds-of-employees
De korábban a cseh tenderrel kapcsolatban a PSM CEO-ja elmondta (amikor még a PUMA is versenyben volt), hogy nekik sem jelent gondot ha összeszerelő üzemmel kell előállniuk, mint a többieknel.
A cikkeket most végigolvasva finomodott az elképzelésem a lehetséges feladatmegosztásról.
Igazság szerint, már nem is vagyok olyan nagyon biztos hogy a cseheknél akkor is maradna a torony gyártás, ha nem vennék meg a Lynxet.
Mert az ausztrál sajtóban pont, hogy minket neveztek meg, mint lehetséges Lance 2 torony gyártót.
Abban viszont igazatok lehet, hogy maga a végszerelés valóban lehet csak nálunk is.
Mert én korábban összeszerelő üzemről olvastam, de az tulajdonképpen lehet a torony összeszerelő gyár is.
Már csak a VOP szerepét nem ért, mert a RM saját cseh cége csinálja majd a tornyot, de a VOP-pal szerződtek a tender sikerességétől függően. A VOP meg kimondottam az összeszerelést csinálja otthon.
Erős tipp, de az magyar-ausztrál toronymegrendelés ára alapján kb. 1 Hiúz árának 30%-át teszi ki. Ezenfelül 2 cseh cég már biztosan fog beszállítani, úgyhogy végső összeszerelés nélkül is összejöhet a 40%.

Mert az ausztrál sajtóban pont, hogy minket neveztek meg, mint lehetséges Lance 2 torony gyártót.
Ezt hol olvastad?