[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Egyébként én még mindig nem értem, hogy ez a C8 = D honnan jön?
Onnan hogy a C7 hez képest a C8 annyival fejletteb hogy sokan inkább már nem a C széria következő tagjaként hívják, hanem a D széria első tagjának.
Ezért van hogy egyes helyeken C8-nak, más helyeken meg D-nek hívják.
Amúgy az evolúció így nézett ki:
1991 - AMRAAM - A
1994 - AMRAAM - B
1996 - AMRRAM - C (C1 - C7)
2014 - AMRAAM - D (C8)

Ettől a vonaltól teljesen független a AMRAAM-ER ami ugyebár az RIM-162 ESSM rakéta motorját kapta és a C7-es AMRAAM harci részét és irányító szekcióját
Képeken..
Ez az ESSM
RIM-162-ESSM-002.jpg


Ez meg az AMRAAM-ER
AMRAAM_ER_raytheon_youtube.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Maróth azt jelentette be hogy C8-ast ÉS ER-t is veszünk!

Igen, hogy bonyolítsam a dolgot én az AMRAAM ER-t SL-nek (Surface Launch) nak hívom, mert ez a változat nem AA rakéta hanem SAM,
 
Onnan hogy a C7 hez képest a C8 annyival fejletteb hogy sokan inkább már nem a C széria következő tagjaként hívják, hanem a D széria első tagjának.
Ezért van hogy egyes helyeken C8-nak, más helyeken meg D-nek hívják.
Amúgy az evolúció így nézett ki:
1991 - AMRAAM - A
1994 - AMRAAM - B
1996 - AMRRAM - C (C1 - C7)
2014 - AMRAAM - D (C8)

Ettől a vonaltól teljesen független a AMRAAM-ER ami ugyebár az RIM-162 ESSM rakéta motorját kapta és a C7-es AMRAAM harci részét és irányító szekcióját
Képeken..
Ez az ESSM
RIM-162-ESSM-002.jpg


Ez meg az AMRAAM-ER
AMRAAM_ER_raytheon_youtube.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



Igen, hogy bonyolítsam a dolgot én az AMRAAM ER-t SL-nek (Surface Launch) nak hívom, mert ez a változat nem AA rakéta hanem SAM,
Ez szép és jó. De milyen forrás állítja ezeket? Főleg a dual pulse hajtóművet...?
 
Ez szép és jó. De milyen forrás állítja ezeket? Főleg a dual pulse hajtóművet...?
A C8 - D név keveredést nem hiszem hogy nagyon bizonyítani kéne mert gyakorlatilag mindenhol így tüntetik fel ezt a tipus változatot.

A dual pulse már érdekesebb mert ny.i forràsok v.miért nem szeretnek beszélni erről, az Indiai oldalakat meg inkább hagyjuk...
De azért van egy pár,
Pl.
https://www.defenseindustrydaily.co...t-the-tucano-flies-in-the-middle-east-040010/
vagy ez
https://www.flightglobal.com/raytheon-develops-over-the-shoulder-amraam/42618.article

továbbá vannak közvetett bizonyítékok is
pl. hogy a szintén Raytheon által gyártott SM3 3. fokozata bevallottan dual-pulse vagy az LM által gyártott Pac 3 MSE motorja szintén elismerten az.

A D (C8) elismert 50% hatótáv növekedésre szintén nem igazán van más magyarázat minthogy valami fejlett dual-pulse hajtóművet alkalmaznak.
Értsd: első fokozat fellövi a francba az AMRAAM-D (C8)-ast ami utána valami loftos (merededek) pályán repül és cél közelében beiindítják a második fokozatot.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A D (C8) elismert 50% hatótáv növekedésre szintén nem igazán van más magyarázat minthogy valami fejlett dual-pulse hajtóművet alkalmaznak.
Értsd: első fokozat fellövi a francba az AMRAAM-D (C8)-ast ami utána valami loftos (merededek) pályán repül és cél közelében beiindítják a második fokozatot.
Én tudok. Marketing + félreértelmezés.
A rakéta pálya optimalizációt kapott.
Az én sejtésem az, hogy az F-22 üzemi tartománya miatt az ott specifikus és annak igen különleges munkapontja miatt lehetséges az 50%. Egyesek meg ezt kezdték generálisan értelmezni.

A második fokozatot nem a cél közelében értelmes beélesíteni kinematikailag többségében, ahhoz szerencsés egybeesés kellene.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Onnan hogy a C7 hez képest a C8 annyival fejletteb hogy sokan inkább már nem a C széria következő tagjaként hívják, hanem a D széria első tagjának.
Ezért van hogy egyes helyeken C8-nak, más helyeken meg D-nek hívják.
Amúgy az evolúció így nézett ki:
1991 - AMRAAM - A
1994 - AMRAAM - B
1996 - AMRRAM - C (C1 - C7)
2014 - AMRAAM - D (C8)

Ettől a vonaltól teljesen független a AMRAAM-ER ami ugyebár az RIM-162 ESSM rakéta motorját kapta és a C7-es AMRAAM harci részét és irányító szekcióját
Igen, hogy bonyolítsam a dolgot én az AMRAAM ER-t SL-nek (Surface Launch) nak hívom, mert ez a változat nem AA rakéta hanem SAM,

Már csak az a kérdés, hogy Ausztrália (2016), Kanada (2017) és az Egyesült Királyság (2018) számára miért a D verziót hagyta jóvá a kongresszus, mindenki másnak pedig csak a C7/C8-at (pl. C7/C8: Dél-Korea 2019, India 2020. Csak C8: Hollandia (2020), Japán (2020) ...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and LMzek 2.0
Már csak az a kérdés, hogy Ausztrália (2016), Kanada (2017) és az Egyesült Királyság (2018) számára miért a D verziót hagyta jóvá a kongresszus, mindenki másnak pedig csak a C7/C8-at (pl. C7/C8: Dél-Korea 2019, India 2020. Csak C8: Hollandia (2020), Japán (2020) ...
Erről beszéltem...
Változott az elnevezés...
A legtöbb helyen meg úgy írják hogy:
AIM-120D (C8)
 
Erről beszéltem...
Változott az elnevezés...
A legtöbb helyen meg úgy írják hogy:
AIM-120D (C8)
Más meg máshogy tudja...

A félreértést az okozza sokaknál, hogy nem tudják, az eredetileg C-8-nak nevezett rakéta nem azonos a mostani C-8-al. Az a C-7 némileg módosított, újabb elektronikai összetevőkkel gyártott, de alapvetően azonos verziója. A D más.
 
Más meg máshogy tudja...

A félreértést az okozza sokaknál, hogy nem tudják, az eredetileg C-8-nak nevezett rakéta nem azonos a mostani C-8-al. Az a C-7 némileg módosított, újabb elektronikai összetevőkkel gyártott, de alapvetően azonos verziója. A D más.
Semmi gond...:)
A világ egyik fele így tudja, másik meg úgy hogy C8 = D
Ez a szép ebben a dologban

Mindenesetre a D változat (ami v.színű = C8) hatótávolságára mindenhol azt írják hogy sokkal nagyobb (50%) mint a C7.
 
Semmi gond...:)
A világ egyik fele így tudja, másik meg úgy hogy C8 = D
Ez a szép ebben a dologban

Mindenesetre a D változat (ami v.színű = C8) hatótávolságára mindenhol azt írják hogy sokkal nagyobb (50%) mint a C7.
Akkor most az ördög ügyvédje és zsoli leszek.
Senkinek lövése nincs itt a műszaki tartalomról és, hogy akkor azt az 50%-ot hogyan kell értelmezni...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Akkor most az ördög ügyvédje és zsoli leszek.
Senkinek lövése nincs itt a műszaki tartalomról és, hogy akkor azt az 50%-ot hogyan kell értelmezni...
Erről az jutott eszembe,mikor a Phönix próbalövészetén 200pár km-ről semmisitettek meg légicélt....Mármint 200pár km távolságra volt a 3M sebességgel közeledő légi cél,amikor az inditás történt.
 
Erről az jutott eszembe,mikor a Phönix próbalövészetén 200pár km-ről semmisitettek meg légicélt....Mármint 200pár km távolságra volt a 3M sebességgel közeledő légi cél,amikor az inditás történt.
Nem M3-as cél volt, a lényeg az, hogy nagy magasságban közeledtek így az AIM-54 kvázi ballisztikus pályán a világból kirepült. Az indítási ponttól 134 km-re csapta el a célt.

Ez is ott van a HTÖ-ben...

lmuPzZr.png
 
Nem M3-as cél volt, a lényeg az, hogy nagy magasságban közeledtek így az AIM-54 kvázi ballisztikus pályán a világból kirepült. Az indítási ponttól 134 km-re csapta el a célt.

Ez is ott van a HTÖ-ben...

lmuPzZr.png
Tudom,hogy ott van:)Oké,nem pontosan emlékeztem,de a lényeg,hogy egy nagy távolságú elfogáshoz ideális bejövő cél inditáskori pillanatnyi céltávolságát adhadták meg.
Csak lehet,hogy ez a 160km-re való indittás is hasonló körülményekre érvényes-a marketing nem feltétlen mentes a csúsztatásoktol
 
  • Tetszik
Reactions: endre