Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 916
15 454
113
Köszönöm a direkt gyorsulásra módosított ~5.000.000 ft feláras jármű teljesítménygörbéjét, amiről érdekes módon lehagyták az utolsó 30 mérföldet ahol bezuhan a teljesítménye.

Persze. Nyílegyenes a teljesítménygörbe végig, egyik BEM motor sem tud ilyet, de majd biztos bezuhan. Forrás nuku. Mert csak. Majd 180-nál életre kap a benzines, ami kb. 6000-es fordulaton adja le a csúcsot (az elektromotor meg kb. végig), a nyomaték addigra rég kezd eltűnni, és 180-nál meg valami baromi hosszú áttételen keresztül erőlködik gyorsítani a kocsit.

Tesla Model S 180-250 km/h kb. 21 másperc
Audi RS6 C8 180-250 km/h kb 21 másodperc az is

Az Audi a 600 LE, 800 Nm, 4 literes V8 biturbó, összkerékhajtásos változat.


Szegény Tesla, tényleg nagyon befullad 180-nál! Bezuhant a teljesítménye!

Az igazi szépsége a dolognak, hogy ránéztem hogy mennyibe kerül egy Audi RS 6. Az alapára (benzines mild hybrid, 600 LE, négykerekes) csekély 40 millió forinttól indul, valaminvel több, mint a Tesla S, aminek 89 ezer EURó az unduló ára. Persze mire az Audit felextrázod még jön rá úgy 4-5 misi gondolom.

A garancia az Audi hajtásláncára 4 év, vagy 50 000 mérföld az USA-ban... szervíztapasztalaira kíváncsi lennék, már eleve az bíztató, hogy konszervágen. :D

Izzadságszagú fikázás ez amit csinálsz, mindenféle ténybeli alap nélkül, remélem te is tudod, de gondolod, nyugodtan égetheted magad tovább.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 916
15 454
113
Yup, azért mert neked 0 ismereted, és 0 érved van a témához, helyette lököd a random baromságoka bele a világba, én vagyok a hívő. :D

Itt be is fejezhetjük, úgysem fenyeget egyikünket sem a veszély, hogy bármelyiket ezek közül is megvegyük.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 583
46 657
113
Közlekedésmérnökimmel képzettebb vagyok, mint a rendőrök 99,9%-a, a szakmai képzések gondolom náluk is olyanok, mint a vasúton, bemegy, telefont nyomkod, aláír, viszlát.
Ezért is gondolkozom erőteljesen a helyszínelő szakmérnökin, hogy nyugodtan bíróságra vihessem az ügyem ha nem értek egyet a balfasszal.

Szerk.:
Megnéztem a videjót, 1:1 fekete pick-up a hibás.
A lájk a szerk. miatt nagyon jár!
Szerintem is simán fel kell jelenteni azt a f@szt, aki miatt nem tudtak átmenni a kereszteződésen.
 
T

Törölt tag 1711

Guest

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 470
55 552
113
Kurfürst

"Tesla Model S 180-250 km/h kb. 21 másperc
Audi RS6 C8 180-250 km/h kb 21 másodperc az is"


Ő melyik Model S is ez?
Csak mert a két motorral rendelkező P85D adatai nem egészen ezt mutatják:
Tesla P85D RS6 C8 Avant
701 LE 600 LE
931 NM 800 NM
2215 KG 2188 KG
0-100: 3.5 sec 3.3 sec
0-200: 14.7 sec 11.7 sec
Végs.: 258 km/h 306 km/h
Féktáv
100-0: 36 m 33 m

A videóban sima P85D-van, az csak 422 LE-s. 19 sec neki a 0-200 km/h....
Még a P100D-nek is 11.1 sec a 0-200 km/h.
Össze hasonlításul a BMW M5 (F90)-nek 10.3 sec a 0-200 km/h.
Egy valódi sportkocsi:
Mercedes AMG GT R: 9.8 sec 0-200 km/h.
Porsche 911 turbo S: 9.3 sec 0-200 km/h.
Mclaren 720S: 7.1 sec 0-200 km/h.

A megbízhatóságról meg annyit, hogy a Porsche és a Mercedes modelleket általában pálya bérautózásra használják. Sokszor verseny tempóban mennek 200,000+ km-eket mire selejtezik őket. Nem közúton hanem pályán. De volt olyan Lamborghini Huracan is amely közel 400,000 km-t ment így motor és váltó csere nélkül ;)
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 834
6 693
113
A Toyotának zöldre váltott már a lámpa, ő ott nagyon nem volt hunyó, honnan kellett volna látnia, hogy a fekete SUV mögül előjön a semmiből egy rendőrautó.

Egyáltalán miért jött ki ? Sietős volt, lejárt a műszak? Sziréna nem volt..

Egyébként meg a videózgató bicajosfutárnak is jár a saller, mert ha megnézed az ütközés előtti pillanatokat, ő ott megy párhuzamosan a furakodó rendőrautó jobb oldalán, és a rendőrök semmit nem láttak tőle meg a SUV-tól semmit..

Zöld volt a piros kocsinak, de van amit nem értek.
A rendőrautó eléggé hangos volt, a piros kocsiban meg le volt húzva az ablak.Hallania kellett a rendőrautót, de legalábbis óvatosabban kellett volna megközelítenie a kereszteződést.Amikor ilyesmi helyzet áll elő, hogy a másik oldalban állnak az autók, de van egy kereszteződés, akkor azért nem árt óvatosabbnak lenni.Mert ugyan a lámpa zöld lehet nekem a lámpa, de nem árt számítani arra, hogy valaki mégis kijön.A rendőrnek ha lett volna esze, akkor inkább felkapcsol mindent és úgy megy át, de ez sehogy nem volt jó megoldás, mert egyedül a terepjáróval foglalkozott.

Egyébként szabálytalan volt a rendőr is, meg a másik két kocsi is, amik átmentek a piroson.Én mindig megállok a lámpa vonalában, ha előttem autók vannak és jó eséllyel beragadnék a kereszteződés közepén.Hiszen akkor én sem tudok továbbmenni, meg azok se, akik szeretnének kifordulni a keresztező útról.A fehér autónak, meg a terepjárónak eleve nem szabadott volna átmenni a zöldön, mert álltak előttük.Figyelmesebbnek kell lenni, mert a zöld nem feltétlenül azt jelenti, hogy lehet menni nyugodtan, ugyanis a lámpa nem veszi figyelembe, hogy átjutsz-e vagy beragadsz és rád engedi a keresztező forgalmat.

Dédnagyapám mondogatta (ex-autósoktató, ex-mentősofőr), hogy: Elsőbbséged meg akkor van, ha meg is adják.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 509
10 095
113
Zöld volt a piros kocsinak, de van amit nem értek.
A rendőrautó eléggé hangos volt, a piros kocsiban meg le volt húzva az ablak.Hallania kellett a rendőrautót, de legalábbis óvatosabban kellett volna megközelítenie a kereszteződést.Amikor ilyesmi helyzet áll elő, hogy a másik oldalban állnak az autók, de van egy kereszteződés, akkor azért nem árt óvatosabbnak lenni.Mert ugyan a lámpa zöld lehet nekem a lámpa, de nem árt számítani arra, hogy valaki mégis kijön.A rendőrnek ha lett volna esze, akkor inkább felkapcsol mindent és úgy megy át, de ez sehogy nem volt jó megoldás, mert egyedül a terepjáróval foglalkozott.

Egyébként szabálytalan volt a rendőr is, meg a másik két kocsi is, amik átmentek a piroson.Én mindig megállok a lámpa vonalában, ha előttem autók vannak és jó eséllyel beragadnék a kereszteződés közepén.Hiszen akkor én sem tudok továbbmenni, meg azok se, akik szeretnének kifordulni a keresztező útról.A fehér autónak, meg a terepjárónak eleve nem szabadott volna átmenni a zöldön, mert álltak előttük.Figyelmesebbnek kell lenni, mert a zöld nem feltétlenül azt jelenti, hogy lehet menni nyugodtan, ugyanis a lámpa nem veszi figyelembe, hogy átjutsz-e vagy beragadsz és rád engedi a keresztező forgalmat.

Dédnagyapám mondogatta (ex-autósoktató, ex-mentősofőr), hogy: Elsőbbséged meg akkor van, ha meg is adják.

Röviden: a rendőr volt a hunyó.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 509
10 095
113
Csak pont annyira volt szabálytalan, mint a pickup az elején, aztán már a pirosba hajtással tetézte. Kb meg kellett volna állnia és szarrá bírságolni a keresztezésbe behajtókat. Erre a yard volt a még nagyobb barom. Vastaps...

A pirosba behajtás nem a "hátravinni leköhögni" kategória? :) Főleg, hogy el is trafált egy másikat.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 985
19 309
113
Ezt azért erősen kétlem.

tesla-model-s-vs-model-x-p90d-ludicrous-power-graph.png
A zöld vonal végén látszik ahol beleharap a field weakening.
Függ a motor tulajdonságaitól, de van értelme villanymotor mellé is váltót tenni. Kérdés mi az olcsóbb. Ez a sebesség mondjuk bőven elég :)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A zöld vonal végén látszik ahol beleharap a field weakening.
Függ a motor tulajdonságaitól, de van értelme villanymotor mellé is váltót tenni. Kérdés mi az olcsóbb. Ez a sebesség mondjuk bőven elég :)

Lusta vagyok utána nézni, de mintha a Hyundai Ioniq-ben lenne egy kétfokozatú.
 
M

molnibalage

Guest
Imádom ezt a videót.
Durva, hogy mennyi macskakő volt akkor. Sőt, még a 90-es évek elején is, ami aztán sok helyen olyan lepukkant lett, hogy ihaj. Bartókon a 2002-es (!) felúíjtásig ez a szoci retro érzés volt.

A Petőfi híd budai oldalán mennyivel emberléptékűbb minden, mint ma a Deák tér. Azóta ez egy aszfalt és aszfalt lett. Egy rakás szar.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Volt a híradóban is a karambol, szakértő szerint mindenki hülye aki részese volt.

Mondjuk szintén ő mondta, hogy egy másik balesetnél ahol a büntetőfékező megállt (igen, audi), kiszállt az autójából beszólni a mögötte levőnek és közben nekiment egy harmadik autó ott szerinte egyedül a harmadik autó sofőrje sértett szabályt mivel nem volt felkészülve arra, hogy bármikor meg tudjon állni a jelentkező akadály előtt, ezért ő fizeti a második autó kárát (is), a büntikézőt azért vehetik elő mert tanúként elhagyta a baleset színhelyét a rendőrök kiérkezése előtt...
Wtf.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 509
10 095
113
Volt a híradóban is a karambol, szakértő szerint mindenki hülye aki részese volt.

Mondjuk szintén ő mondta, hogy egy másik balesetnél ahol a büntetőfékező megállt (igen, audi), kiszállt az autójából beszólni a mögötte levőnek és közben nekiment egy harmadik autó ott szerinte egyedül a harmadik autó sofőrje sértett szabályt mivel nem volt felkészülve arra, hogy bármikor meg tudjon állni a jelentkező akadály előtt, ezért ő fizeti a második autó kárát (is), a büntikézőt azért vehetik elő mert tanúként elhagyta a baleset színhelyét a rendőrök kiérkezése előtt...
Wtf.

Az ok, hogy mindig a leghátsó a hunyó, de aki indokolatlanul veszélyezteti a közlekedőket, az is érdemelne valamit....
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 834
6 693
113
Volt a híradóban is a karambol, szakértő szerint mindenki hülye aki részese volt.

Mondjuk szintén ő mondta, hogy egy másik balesetnél ahol a büntetőfékező megállt (igen, audi), kiszállt az autójából beszólni a mögötte levőnek és közben nekiment egy harmadik autó ott szerinte egyedül a harmadik autó sofőrje sértett szabályt mivel nem volt felkészülve arra, hogy bármikor meg tudjon állni a jelentkező akadály előtt, ezért ő fizeti a második autó kárát (is), a büntikézőt azért vehetik elő mert tanúként elhagyta a baleset színhelyét a rendőrök kiérkezése előtt...
Wtf.

"Autópálya és autóút úttestjén - a forgalmi okból szükséges megállást kivéve - megállni tilos."

Innentől kezdve értelmezhetetlen, hogy a harmadik autós sértett csak szabályt.
Ez is megszagértette, amit meg kellett.