A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ahogy mondtam integrálas alatt van elég sok minden és mivel a harckész szint elérése mind a pilótáknak mind a gépeknek mind a műszakiaknak még kb 2 év az, hogy most nincs rajt nagyon nem azt jelenti, hogy nem lesz mire el kell érni a készültséget.
Igen, tudjuk hogy néhány dologot fejlesztenek (MUM-T) és néhány dolog integrálását tervezik, vagy már hozzá is kedtek.
Az hogy ezekből mi fog majd felkerülni a magyar gépekre teljesen nyitott kérdés...

Ami tény hogy MOST nincs olyan fénykép amin egy H145 ös RWR és LWR szenzorokkal lenne szerelve.
Valószínű - szerintem - hogy nem lenne akkora kihívás integrálni ezeket a H145-re mert a Magyar (és az összes többi önvédelmi rendszerrel szerelt) gépeken jelenleg látható Hensoldt AMPS-MLR-nek van RWR-rel és LWR-rel szerelt változata is.
https://forum.htka.hu/threads/hun-airbus-helicopters-h145m-hforce.1518/page-46#post-615275

Mindenki nagyon várja már, hogy ki lehessen beszélni.
Nem kell ezt kibeszélni...meg kell venni, fel kell szerelni és akkor mindenki tudni fogja mi van, akinek van szeme.
 
Szerintem ennek itt is van létjogosultsága.
Egyrészt ez a magyar vonatkozású dolgoknak a legszéleskörűbb ömlesztőhelye, másrészt ez a rendelet megágyaz az Afganisztáni villámgyors kivonásnak.
A fő probléma, hogy nem nagyon marad más lehetőségünk, mint a vészhelyzeti kivonás, mivel ha sokáig húzzuk, akkor lassan a mi katonáinknak kell lekapcsolni a villanyt. Szóval egy elég érzékeny helyzet lesz amikor elrendelik a kivonást. És akkor éppen ez alkalommal fog számításba jönni, hogy mi az amit hazahozunk, és mindezt milyen repülőkkel fogjuk megoldani. A rendelet is azt sugallja, hogy maga a kivonás nem biztos, hogy direkt hazaszállítást jelent, hanem fel kell készülni, hogy egy barátságos, de közeli ország területére vonják ki a csapatokat. Onnan meg már a katonák jöhetnek az A319-esekkel. A fegyverek, felszerelések meg szállítógépekkel.
Nem lehetséges, hogy nem véletlenül a Logisztikai ezred adja a - várhatóan utolsó - kontingenst? Gondolom, hogy már javában megy a csomagolás.
 
Szerintem ennek itt is van létjogosultsága.
Egyrészt ez a magyar vonatkozású dolgoknak a legszéleskörűbb ömlesztőhelye, másrészt ez a rendelet megágyaz az Afganisztáni villámgyors kivonásnak.
A fő probléma, hogy nem nagyon marad más lehetőségünk, mint a vészhelyzeti kivonás, mivel ha sokáig húzzuk, akkor lassan a mi katonáinknak kell lekapcsolni a villanyt. Szóval egy elég érzékeny helyzet lesz amikor elrendelik a kivonást. És akkor éppen ez alkalommal fog számításba jönni, hogy mi az amit hazahozunk, és mindezt milyen repülőkkel fogjuk megoldani. A rendelet is azt sugallja, hogy maga a kivonás nem biztos, hogy direkt hazaszállítást jelent, hanem fel kell készülni, hogy egy barátságos, de közeli ország területére vonják ki a csapatokat. Onnan meg már a katonák jöhetnek az A319-esekkel. A fegyverek, felszerelések meg szállítógépekkel.
Nem lehetséges, hogy nem véletlenül a Logisztikai ezred adja a - várhatóan utolsó - kontingenst? Gondolom, hogy már javában megy a csomagolás.
Alig van kint emberünk mióta bezárt az OMLT, meg a PRT szóval nem sok minden van kint. Kontingensünk sincs kint. Szóval nem olyan húzós onnan hazacuccolni.
 
Alig van kint emberünk mióta bezárt az OMLT, meg a PRT szóval nem sok minden van kint. Kontingensünk sincs kint. Szóval nem olyan húzós onnan hazacuccolni.
És jelenleg még a Mazar-i repteret használhatják az A319-esek?
Ott a felszerelés mekkora mértékben a sajátunk?
 
Vajon mennyire valós szám ez a 250 db kebabos kocsi? Esetleg mire fogjuk őket használni? Ezekkel fogunk missziózni a btr-ek helyett?
 
Vajon mennyire valós szám ez a 250 db kebabos kocsi? Esetleg mire fogjuk őket használni? Ezekkel fogunk missziózni a btr-ek helyett?

Hat ha annal jobban vedettek, akkor en nem banom... a kebabosokrol az a hir jarja, hogy arban a BTR szintjen vannak, viszont *elvileg* Stanag L4 vs BTR L2-3, nem...?
 
Van olyan újságíró, aki azt mondja hogy az Airbus szerint lehetséges a szenzortornyot a rotor felé szerelni a H145M-nél is...

Ha jól emlékszem sehol nem említették még, hogy a MUM és Schiebel Camcopter érdekelné a Honvédséget... úgy tűnik jelenleg a lézerirányítású rakéta és az automata rakétaindításjelző-zavarótöltetkivető bűvöletében élnek. Remélem a szerződésben szereplő több éves támogatás sok mindenre kiterjed majd...


Van olyan újságíró aki a T-72n álló R. Szilárd képe alá azt írta, a z államtitikár uraság az új A4-en.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
Hat ha annal jobban vedettek, akkor en nem banom... a kebabosokrol az a hir jarja, hogy arban a BTR szintjen vannak, viszont *elvileg* Stanag L4 vs BTR L2-3, nem...?
Az US Army fel millió dollárért kapta a Maxxprokat radió es minden nelkül 2010-12-ben. Attól ma csak dragabb lehet, a török járgány is ennek többszöröse lesz szerintem.
 
Lehet tudni arról valamit, hogy tervezünk-e átfogó, egységes C4I rendszert, Battlefield Management System-et? (Nem tudom mi a magyar szakkifejezés, és nem akarok hülyeséget írni)
Valahol valaki találkozott ilyen infomorzsával?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Ez már régóta - a kiírás óta - nyilvánvaló, hogy itt beleszólt az ügybe a nagypolitika.

Off, de ez a kép valami trükk, vagy tényleg rotorlapát-távolságon belül repülnek egymástól?

73593_20150921adf8526959_226_375083.jpg