A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Persze, a minősített helyzet elrendelésétől van harckészültség. A honvédségnek van egy készenlét fokozási rendszere ami részlegesen taglalja alegységre lebontva a készenlét elérését, illetve a hadkötelesek behívását időarányosan.
Tessék megérteni, hogy olyan, mint harckészültség már nincs, viszont van készenlét fokozása.
 
szerintem semmi extra, sablon 110 misi/batt. ár az teljesen fair. Ennyiért bárki elfogadná szerintem.
110M EUR/2 battery. ;)
De nem erre gondoltam.
Hanem arra, hogy ebbe ütegenként 4-4 indítót és 2-2 Sentinel radart, valamint gondolom 1-1 FDC.
Az is fontos lehet, hogy a már meglévő Giraffe radarok is be lesznek vonva a NASAMS alá, hasonlóan a hollandokhoz, és az ausztrál tervekhez.
Én a saját batteryt minimum 6 (csak nagyon végszükségből 4) indítóval tervezném, és hasonlóan minimum 2 Sentinellel. Plusz hozzá kellene fűzni még a leendő réskitöltőkből 1-1-et.
Ha tippelnem kellene most, akkor mi 2 osztályt fogunk beszerezni, 6 üteggel (3-3)
A fenti számokat és a litván beszerzést, valamint az AMRAAM rakéták kicsit csökkentett számát figyelembe véve, nagyjából ki is jön az 1Mrd USD a teljes csomagra.
A tartalékolást, és a Gripenek "átfegyverzését" Is figyelembe véve, szükség lesz még mellette egyéb (európai) AA rakéták beszerzésére. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Vagy ott.De szecsőn azt mondták nekünk,az ottaniak,hogy a lerohadt teknika ott fog elrohadni az idők végeztéig...amugy igy utólag belegondolva,lehet hogy csak az eddig odaszállított cuccokra gondolt.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Sajnos nem igen hiszem. A Maz talán igen de mivel belarusz kilőve. Talán még a szerbek 6x6 os Fap ja hozná a szintett. A többiről tán papi jobban képben van.

Ha kimondottan katonai gép akkor MAN KAT, Iveco Astra, Mercedes Zetros, amerikaiaknak ott a licencben gyártott Styer vagy az MTVR, esetleg Sisu, Tatra. Emellett minden nagy gyártónak van terepre optimalizált civil gépe, azokkal simán el lehet karcolni. Régebbi motor, egyszerűbb elektronika aztán kész. Sok gyártó kínál is ilyen gépeket. Hogy ne csak ismert gépek legyenek mindég, ott van például a Brazil VW Constellation, ami egy civil piacos teherautóból kikalapált katonai terepjáró teherautó. Az Amazonas esőerdei sarában elboldogul, nem gondolom, hogy nagy gondja lenne nálunk.
f49b61b249aaf641970eea4b3989ad47.png


Én magam azt gondolom, az MAN tökéletes választás. Olyan egységhez ahol indokolt az extrém terepjáró képesség oda KAT, minden másra TGA vagy TGS, kicsinek meg Mog.
Ha egyik sem szimpi, akkor meg el kell menni az Alvishoz és rinyálni néhány Stollyért.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Én csak arra lennék kíváncsi, hogy mi a retket fognak ennyi hordalékkal kezdeni.
Nem tiltakozni szeretnék a folyamatok ellen, egyszerűen kíváncsi vagyok. Van-e valamilyen elképzelés, vagy csak szimplán szétvágás.

Régen összerakták csomagnak és eladták. Valamikor 20 évvel ezelőtt én is szerettem volna venni belőle, de csak egyben tudtál megvenni mondjuk 200 járművet. Akkoriban ez egészen konkrét beszédtéma volt, hogy simán így lopták szét a Honvédséget. Nyilván mezei parasztnak nem volt 80-120 millió forintja megvenni a csomagot 1 nyamvadt Uaz vagy teherautó miatt. Ráadásnak ha jól emlékszem valami olyasmi volt, hogy le kellett tenned 10 millát és csak utána licitálhattál volna.
 
Régen összerakták csomagnak és eladták. Valamikor 20 évvel ezelőtt én is szerettem volna venni belőle, de csak egyben tudtál megvenni mondjuk 200 járművet. Akkoriban ez egészen konkrét beszédtéma volt, hogy simán így lopták szét a Honvédséget. Nyilván mezei parasztnak nem volt 80-120 millió forintja megvenni a csomagot 1 nyamvadt Uaz vagy teherautó miatt. Ráadásnak ha jól emlékszem valami olyasmi volt, hogy le kellett tenned 10 millát és csak utána licitálhattál volna.
Jól gondolták a szétlopást.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Régen összerakták csomagnak és eladták. Valamikor 20 évvel ezelőtt én is szerettem volna venni belőle, de csak egyben tudtál megvenni mondjuk 200 járművet. Akkoriban ez egészen konkrét beszédtéma volt, hogy simán így lopták szét a Honvédséget. Nyilván mezei parasztnak nem volt 80-120 millió forintja megvenni a csomagot 1 nyamvadt Uaz vagy teherautó miatt. Ráadásnak ha jól emlékszem valami olyasmi volt, hogy le kellett tenned 10 millát és csak utána licitálhattál volna.
Azt gondolom, hogy jelenleg a legjobb megoldás az lenne, ha rendeznének egy licitet rá. Szépen meghirdetni egy árverést (országos médiumokban, honvedelem.hu-n, az alakulatoknál), és darabonként értékesíteni.
A meghirdetett időpont előtt szépen 2-3 nappal megnyitni a telephelyet, és az érdeklődők mind megnézhessék a portékát.
Nagy kárt nem tudnak úgy sem benne csinálni.
Mondjuk ezt lehetne valami veterán találkozóval is összekötni.
Már ha csak nézelődőjegyet árulnak, abból bevétel van.
Ebben az esetben mindenképpen valami tömegrendezvényt kell csinálni, mert egy szűk körű árverés trükközésre ad lehetőséget.
A másik megoldás az online értékesítés, de azzal sok meló van. Fel kell rögzíteni ezeket egy online rendszerben.
A Vagyonkezelőnek elvileg van erre felülete, de szerintem arra kevesen regisztrálnak.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and papi