[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

Mert csak a láncosnak van rá képessége!Szerinted mit hagy egy 152-es gránát a kerekekből ha 10 méterrerobban a jarműtől?Elárulom:széttépné az összes kereket és megállna a gép.Egy láncos meg vígan menne tovább.Ez nem egy 1000-ből egy szituáció hanem kb mindennapos lenne.
A legtöbb kerekes harcjármű egyébként mozgásképes marad, akkor is ha valamiért 0-ra esne a nyomás a gumiban. Nem tudtad?
Ilyesmire gondolj:
images
 
Megint bánom, hogy megszólaltam, mert kezdem megunni az egészet. Leírom sokadjára, nem vitatom, hogy a lánctalpas jobban teljesít terepen legyen az APC vagy IFV, azt vitatom, hogy a gumikerekes sem áll meg, amint leér az épített útról ellenben az itt gyakran elhangzó állítással.

Senki nem állitja,hogy megáll,én sem mondtam ezt.
 
A legtöbb kerekes harcjármű egyébként mozgásképes marad, akkor is ha valamiért 0-ra esne a nyomás a gumiban. Nem tudtad?
Ilyesmire gondolj:
images

A 152-es tüzérségi gránát nem kilyukasztja a gumit hanem széttépi,eltünteti...így tessék gondolkozni.
Ehhez közvetlen találat sem kell elég csak a repeszek találata.
 
A 152-es tüzérségi gránát nem kilyukasztja a gumit hanem széttépi,eltünteti...így tessék gondolkozni.
Ehhez közvetlen találat sem kell elég csak a repeszek találata.

A repeszek mind a 8 kereket leszakítják? De a láncot ugyanez a robbanás nem tépi szét? :rolleyes:
Inkább az esős, felázott talaj, ahol a lánc előnye megmutatkozik, arrafelé keresgélj érveket, vagy úgy "tessék gondolkozni".
De azért javaslom, hogy olvasd el az eredeti hozzászólásom is.
Ha már lexikont nem.... ;)
 
A repeszek mind a 8 kereket leszakítják? De a láncot ugyanez a robbanás nem tépi szét? :rolleyes:
Inkább az esős, felázott talaj, ahol a lánc előnye megmutatkozik, arrafelé keresgélj érveket.
De azért javaslom, hogy olvasd el az eredeti hozzászólásom is.
Ha már lexikont nem.... ;)
Az a baj hadtudományi lexinkonnal mint a legtöbb hazai hivatalos kiadvánnyal, hogy egy 70-es évekbeli szinívonalú rettenet.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and dudi
A repeszek mind a 8 kereket leszakítják? De a láncot ugyanez a robbanás nem tépi szét? :rolleyes:
Inkább az esős, felázott talaj, ahol a lánc előnye megmutatkozik, arrafelé keresgélj érveket, vagy úgy "tessék gondolkozni".
De azért javaslom, hogy olvasd el az eredeti hozzászólásom is.
Ha már lexikont nem.... ;)

Igen a lánctalpat a repesze nem tépik szét és ott van a kötényezés is a harckocsikon.
 
Vanni van csak baromi messze van az optimálistól legtöbb esetben.
Nekünk, Európában, alfölddel, sok folyóval, mezőgazdaságilag művelt területtel. Igen, messze nem optimális. Valaki mégis Strikert akart Bradley helyett, francia meg VBCI-t, stb.. Máshol, más feladatra, más követelmények szerint, más kompromisszumokkal.
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi
Nekünk, Európában, alfölddel, sok folyóval, mezőgazdaságilag művelt területtel. Igen, messze nem optimális. Valaki mégis Strikert akart Bradley helyett, francia meg VBCI-t, stb.. Máshol, más feladatra, más követelmények szerint, más kompromisszumokkal.
Ott is van, hogy legtöbb esetben. Bár a fő tényező mindig az, hogy olcsóbb és jobban ki tudja használni az úthálózatot. És valóban hadműveleti területe válogatja. Bár szerintem általánosságban sem az optimális hanem a kompromisszumos megoldás.
 
Ez Ocses kedvenc megállapítása. De dudi sem azt mondja, hogy megáll, hanem, hogy IFV-nek inkább a láncos a legmegfelelőbb.

???
Faszságot ne mondjunk!
Főleg ne nekem tulajdonítva!

Nem azt mondtam, hogy egy 8*8 apc nem tud terepen mozogni, hanem azt, hogy a btr80 ha esett eső a tatai gyaktéren is előszeretettel akadt el!
Olyan helyeken ahol a BMP simán elment szarabb körülmények között!!!

Hátul harckocsifordítónál/tó melletti úton/meg egy erdős útszaksszon.
Egyszer 2 órát ücsörögtem egy gép tetején, mire kihúztak minket.

Az hogy van olyan 8*8 ami elmegy olyan terepen ahol a btr nem az meg egyértelmű.
Mivel a btr hajtáslánca úgy szar ahogy van.
Az, hogy a nyugati sofőr jóval többet vezet, így nagyobb a tapasztalata az is egyértelmű. Így jobb géppel jobban boldogul nehéz terepen, nehezebb körülmények közt.

Szóval klasszikust csak pontosan!
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
???
Faszságot ne mondjunk!
Főleg ne nekem tulajdonítva!

Nem azt mondtam, hogy egy 8*8 apc nem tud terepen mozogni, hanem azt, hogy a btr80 ha esett eső a tatai gyaktéren is előszeretettel akadt el!
Olyan helyeken ahol a BMP simán elment szarabb körülmények között!!!

Hátul harckocsifordítónál/tó melletti úton/meg egy erdős útszaksszon.
Egyszer 2 órát ücsörögtem egy gép tetején, mire kihúztak minket.

Az hogy van olyan 8*8 ami elmegy olyan terepen ahol a btr nem az meg egyértelmű.
Mivel a btr hajtáslánca úgy szar ahogy van.
Az, hogy a nyugati sofőr jóval többet vezet, így nagyobb a tapasztalata az is egyértelmű. Így jobb géppel jobban boldogul nehéz terepen, nehezebb körülmények közt.

Szóval klasszikust csak pontosan!
Sorry, akkor félreírtam, ki szokta mindig mondani, hogy minden 8x8 elakadna az alföldön? tarzan?
 
Senki nem állitja,hogy megáll,én sem mondtam ezt.

Nem is neked válaszoltam a videóval, hanem csak betettem, aztán mindenki levonhatja a tanúságot.

Ez Ocses kedvenc megállapítása.

Szerintem ezt tőle még nem olvastam, most @aquarell hozzászólásával indult a dolog, de ez gyakran és többektől visszatérő motívum itt a fórumon. Már tegnap láttam, írtam is rá, de egyszer hasonló témában nem sikerült vele érdemi kommunikációt folytatnom, úgyhogy inkább nem küldtem el. Autósban Uaz-Mercedes G-Jeep-off road volt a téma és a gépek közötti műszaki különbségek, illetve az, hogy ezeknek a különbségeknek mi az előnye vagy a hátránya.
 
Und?
Diff lock zárva? Felező bekapcsolva? Abroncsok leeresztve? Vagy a fasz beleállt a gázba és 3800 fordulaton megpörgette a sárban a kereket?

Tessék egy sima emberi hiba. Szar LAV, igaz előtte 4 hiányzó kerékkel megcsinálta ugyanezt.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

De mondok mást. Agyonképzett amerikai Hercules sofőrnél láttam, hogy a sárba beragadás után oldalra próbálta fordítani a gépet. A berakodott sár miatt azonnal eldobta a bal lánctalpát. Ha simán megpróbál kitolatni sanszosan nincs semmi. Így meg 2 gép kellett, hogy a lánctalp nélküli M88A2-t ki tudják szedni a szarból. Az egyik megemelte, hogy a görgők ne a sárba lógjanak bele, a másik meg húzta.
Nagyából tisztában vagyok vele, hogy egy 30+ tonnára pakolt 8x8 gép mit tud terepen. Kicsit kezdem unni, meg többször is szóltam, hogy nem-nem fog elakadni minden fűcsomóban egy kis eső után. Igen könnyebben elakad mint egy lánctalpas, gyengébben teljesít terepen, de ami néha itt ezzel kapcsolatban megy az egy vicc.

Szivembol szolsz, konkretan ezt magyarazom itt hosszzu ideje.
 
Vanni van csak sosem lesz olyan mint a láncos. A kérdés, hogy megéri-e a kompromisszum.

Vilagos. Helyzettol fugg, ugy gondolom: ha mondjuk orszaguton kell nagyon gyorsan odaerni (fene tudja, mondjuk Munkacsra meg Szolvara? :D) es gyorsan elfoglalni egy teruletet, melyik dandart kuldod elore? :) En a kerekest, majd begurul utanuk a nehezdd is, kicsit lemaradva...
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Vilagos. Helyzettol fugg, ugy gondolom: ha mondjuk orszaguton kell nagyon gyorsan odaerni (fene tudja, mondjuk Munkacsra meg Szolvara? :D) es gyorsan elfoglalni egy teruletet, melyik dandart kuldod elore? :) En a kerekest, majd begurul utanuk a nehezdd is, kicsit lemaradva...
Egy biztosított menetoszlop nemigen fog neked gyorsabban menni 30-40 km óránál országúton sem. Főleg nem ellenséges területen mert nagyon csúnyán orrba tudják őket baszni főleg ha harckocsi erőkkel kerülnek szembe ebben a helyzetben. A kerekesek mobilitása igazából védekező harcnál fog előjönni amikor gyorsan reagálva kell valahova felállnia a dandárnak.
Szóval nem, nem a kerekeseket küldöm előre, hacsak nincs saját harckocsi alegysége akkor viszont meg annál gyorsabban nem fog mozogni, mint ahogy a hk mozog támadásban.