[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

kapták vele a pótalkatrészeket, a logisztikai támogatást, benne volt a szállítás plusz némi fegyveret, valahol megvolt a spanyol cikk, maga a gép 11 millió alatt volt.
Tehát lehet választani a 11 millió alatt - turbo prop, meg a 14 körüli Jet közt, Gripen előképzettség szempontjából.

Én azt gondolom, jó választás(de semmiképpen sem rossz!) ebben az esetben a sugárhajtású gép előszobának!
 
( talán úgy érzde mindenki szembe jön az autópályán? van ez így.
Talán ha vagdalkozáson, kívül valami mással is igazolnád, hogy miért jó Magyaroszágnak a Albatros NG ki számú rendzeresítése, az esetleges "nemzetty pilótaképző" a kanadai képzés szerint, akkor fejtsd ki kérlek.
Ha már brazil, repgépárakban nem vagyok otthon de a Super Tucano, alap ára kevesebb mint a cseh gépé, jóval több helyen

alkalmazzák, folyamatos a megrendelés, harci tapasztalat is van vele, épp emiatt is veszik.

Az afgán hadsereg 6 db Super Tucanója 2017- Amerikában módosított, ha jól emlékszem szenzorok, etc képes pld pótalkatrészek, karbantartás helyszínre szállítás, - került vastagon fogó amerikai kormányzati ceruzával 175 millió dollárba, ami tényleg sok, de ugye nekünk nem kell amerikai civil karbantartókat fizetni... ergo neünk nem ilyen összegekbe fájna:
https://www.thedrive.com/the-war-zo...stan-to-fly-a-couple-dozen-a-29-attack-planes

Az idén leszállított 6 ST a fülüp szigetekre a szerződést 2017-ben írták alá, most szeptember idén február helyett szeptemberben érkeztek meg -ha jól emléxem elsőre négy példány, a szerződés aláíráskor a féltucat gép ára 6 milliárd fülöp-szigeteki peso volt , egy ilyen pénz most hat és fél forint. Lehet számolni, mikor lesz az Albatosz az árával versenyképes a nemzetközi piacon, amikor a brazil cég az Albatrosz alap áráért jóval többet ad, olcsóbb üzemeltetés mellett...
https://whitefleet.net/2017/12/13/embraers-super-tucano-capabilities-and-recent-export-successes/
Egy légcsavaros géphez vettél egy sugarhajtasút? Mondom, egy igazi barom vagy. Maradj a kormány szapulása, meg a migráns erdekek védelmezése mellett. Az való neked!
Ja és még semmit nem tudunk mi a terv, de.mar megy a duma.
 
Létezik még valamilyen 39-es számot tartalmazó repülőtechnika amit meg tudnánk vásárolni?
 
Ennek az üzletnek/beruházásnak akkor látom igazán értelmét, ha az AV gyártókapacitásával jelentősen a drónok felé fordulunk.
.
.
Ez egyébként lehetne tényleg egy jó kitörési pont, nem kéne csúcstechnikás drón, elég lenne a Bayraktar gépek szintjét elérni, azzal már lehetne mit kezdeni NATO-n belül is.
 
Ennek az üzletnek/beruházásnak akkor látom igazán értelmét, ha az AV gyártókapacitásával jelentősen a drónok felé fordulunk. Gázturbinás iskolagépet az utóbbi 30-40 évben már csak a kőbalta-machete-karabély-Kalasnyikov-RPG szinten leragadt országok nem tudtak gyártani maguknak . Lásd Jugoszlávia/Szerbia, Argentína, Chile, Tajvan, Románia, Spanyolország stb., mindegyik saját tervezésű és gyártású ilyen gépeket használt már évtizedek óta, pedig ugye egyik se repülőgépgyártási hatalom ...


A jelenlegi Albákból szerintem ezeket érdemes megtenni 80-90%-ban azonos platformon:

- a jelenleginél nagyobb fegyverterhelésű drón verzió látóhatár alatt indítható precíziós fegyverek hordozására felkészítve.
- a jelenleginél nagyobb sebességű drón, ami más vadészbombázókat tud segíteni (Griff ??? ;) ),
- ezek mellett kettős pilóta/drón üzemmód ( nics ilyen jelenleg, *! ! ! ),
- a piaci érvénysülést alapjaiban korlátozó amerikai technológiák kiváltása.

Hajtómű ügyben 10-20 éve volt szlovák lengyel gyártás ebben a kategóriában, kb. 20 évvel később ezek (gazdaságos mértékben)modernizált változatát reprodukálni a jelenlegi cseh/szlovák(/magyar ? ) technológia szinten nem műszaki, hanem "csak" döntés kérdése,
Megfizethető.
A többi piaci szereplő gátló lépése(lobby, ugyebár ! ! ! ) több gondot okozhat, mit a műszaki és technikai problémák. Ha valakinek kétségei vannak, javaslom a "török út" elemzését!


Ezek a felhasználási körök e jelenlegitől (+/-)100-150 km/h sebesség-eltérést jelentenek, kompromisszumokkal reálisan megoldható, terhelésben sem megvalósíthatatlan (értelemszerűen a sebesség, ... egyéb mutatók rovására, mint más típusoknál is).

Ha ezek megtörténnek --mondjuk a magyar töke-bevonás lehetővé teszi: jéééé :) , valóban --, akkor a belátható időn belüli rendelésszám százas nagyságrendű.
Ami megrendelés állomány kezdetét egy V4 tagországi l a z a együttműködés is könnyen eléri.
Az ehhez az úthoz szükséges technológia, szaktudás a Airbus/Embraer beszállítások miatt bőven rendelkezésre áll.

Nem temetném az Albát/Aero Vodochody-t.


* Ha valaki megint az ovis érvvel jön, hogy "...ne csináljuk mert más senki nem csinálta még, biztos bal-bla-bla...", ez megdobálom "fórum-terméskővel"!

.​
 
A jelenlegi Albákból szerintem ezeket érdemes megtenni 80-90%-ban azonos platformon:

- a jelenleginél nagyobb fegyverterhelésű drón verzió látóhatár alatt indítható precíziós fegyverek hordozására felkészítve.
- a jelenleginél nagyobb sebességű drón, ami más vadészbombázókat tud segíteni (Griff ??? ;) ),
- ezek mellett kettős pilóta/drón üzemmód ( nics ilyen jelenleg, *! ! ! ),
- a piaci érvénysülést alapjaiban korlátozó amerikai technológiák kiváltása.

Hajtómű ügyben 10-20 éve volt szlovák lengyel gyártás ebben a kategóriában, kb. 20 évvel később ezek (gazdaságos mértékben)modernizált változatát reprodukálni a jelenlegi cseh/szlovák(/magyar ? ) technológia szinten nem műszaki, hanem "csak" döntés kérdése,
Megfizethető.
A többi piaci szereplő gátló lépése(lobby, ugyebár ! ! ! ) több gondot okozhat, mit a műszaki és technikai problémák. Ha valakinek kétségei vannak, javaslom a "török út" elemzését!


Ezek a felhasználási körök e jelenlegitől (+/-)100-150 km/h sebesség-eltérést jelentenek, kompromisszumokkal reálisan megoldható, terhelésben sem megvalósíthatatlan (értelemszerűen a sebesség, ... egyéb mutatók rovására, mint más típusoknál is).

Ha ezek megtörténnek --mondjuk a magyar töke-bevonás lehetővé teszi: jéééé :) , valóban --, akkor a belátható időn belüli rendelésszám százas nagyságrendű.
Ami megrendelés állomány kezdetét egy V4 tagországi l a z a együttműködés is könnyen eléri.
Az ehhez az úthoz szükséges technológia, szaktudás a Airbus/Embraer beszállítások miatt bőven rendelkezésre áll.

Nem temetném az Albát/Aero Vodochody-t.


* Ha valaki megint az ovis érvvel jön, hogy "...ne csináljuk mert más senki nem csinálta még, biztos bal-bla-bla...", ez megdobálom "fórum-terméskővel"!

.​
Az amerikaiak most csinalnak dronokat az albakbol...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Ennek az üzletnek/beruházásnak akkor látom igazán értelmét, ha az AV gyártókapacitásával jelentősen a drónok felé fordulunk. Gázturbinás iskolagépet az utóbbi 30-40 évben már csak a kőbalta-machete-karabély-Kalasnyikov-RPG szinten leragadt országok nem tudtak gyártani maguknak . Lásd Jugoszlávia/Szerbia, Argentína, Chile, Tajvan, Románia, Spanyolország stb., mindegyik saját tervezésű és gyártású ilyen gépeket használt már évtizedek óta, pedig ugye egyik se repülőgépgyártási hatalom ...

A jelenlegi Albákból szerintem ezeket érdemes megtenni 80-90%-ban azonos platformon:

- a jelenleginél nagyobb fegyverterhelésű drón verzió látóhatár alatt indítható precíziós fegyverek hordozására felkészítve.
- a jelenleginél nagyobb sebességű drón, ami más vadészbombázókat tud segíteni (Griff ??? ;) ),
- ezek mellett kettős pilóta/drón üzemmód ( nics ilyen jelenleg, *! ! ! ),
- a piaci érvénysülést alapjaiban korlátozó amerikai technológiák kiváltása.

Hajtómű ügyben 10-20 éve volt szlovák lengyel gyártás ebben a kategóriában, kb. 20 évvel később ezek (gazdaságos mértékben)modernizált változatát reprodukálni a jelenlegi cseh/szlovák(/magyar ? ) technológia szinten nem műszaki, hanem "csak" döntés kérdése,
Megfizethető.
A többi piaci szereplő gátló lépése(lobby, ugyebár ! ! ! ) több gondot okozhat, mit a műszaki és technikai problémák. Ha valakinek kétségei vannak, javaslom a "török út" elemzését!


Ezek a felhasználási körök e jelenlegitől (+/-)100-150 km/h sebesség-eltérést jelentenek, kompromisszumokkal reálisan megoldható, terhelésben sem megvalósíthatatlan (értelemszerűen a sebesség, ... egyéb mutatók rovására, mint más típusoknál is).

Ha ezek megtörténnek --mondjuk a magyar töke-bevonás lehetővé teszi: jéééé :) , valóban --, akkor a belátható időn belüli rendelésszám százas nagyságrendű.
Ami megrendelés állomány kezdetét egy V4 tagországi l a z a együttműködés is könnyen eléri.
Az ehhez az úthoz szükséges technológia, szaktudás a Airbus/Embraer beszállítások miatt bőven rendelkezésre áll.

Nem temetném az Albát/Aero Vodochody-t.


* Ha valaki megint az ovis érvvel jön, hogy "...ne csináljuk mert más senki nem csinálta még, biztos bal-bla-bla...", ez megdobálom "fórum-terméskővel"!

.​


Az amerikaiak most csinalnak dronokat az albakbol...



Bizony:
Inkább az a "veszélyes", hogy megint lemaradunk egy nagy lehetőségről!
 
Bizony:
Inkább az a "veszélyes", hogy megint lemaradunk egy nagy lehetőségről!
Nem hiszem hogy lemaradnank. Az ominozus usa ceg /aminek most a nevet nem talalom./ kikepzes celjabol akarja atalakitani a gepeket. /hasonlo eddig is volt csak azok altalaba celrepullok voltak regi vadaazokbol./ ezek tobbszorhasznalatos gepek lessznek amiken elfogasokat es hasonlokat lehet majd gyakorolni... A gyartoval eggyutmukodes 100% es nagy valoszinuseggel a gyarto is meg fogja latni ebbe a fantaziat. /ha nem irni kell a tulajoknak :D / de igen az albak drona torteno atalakisaval egy igen komoly teljesitmemyu harci dron valnna elerhetove olcson hatalmas piaccal /ahol rendszeresitve van nagy valoazinuseggel elobb utobb atalakittatnak a megmaradt gepeket.../
 
Az amerikaiak most csinalnak dronokat az albakbol...
.
.
Nem az Albából kell drónt csinálni, hanem tervezni kell új drónt, ami eleve drónnak épül, és nagyon rámenni az elektronikájára, softwarre, és a Bayraktar vonalon felfejlődni lépésenként, lehetőleg gyorsabban, mint ahogy a konkurrencia mozdul. A drónoké a jövé.
 
.
.
Nem az Albából kell drónt csinálni, hanem tervezni kell új drónt, ami eleve drónnak épül, és nagyon rámenni az elektronikájára, softwarre, és a Bayraktar vonalon felfejlődni lépésenként, lehetőleg gyorsabban, mint ahogy a konkurrencia mozdul. A drónoké a jövé.
Egy albabol keszult dron nagyon odaverne a bayraktar kategorias dronoknak egy alba dron boven x szeria a vilag csucskategoriaja :D lenne!!!
 
Nem maradtak le szerintem csak mas kategoriakat sorolsz. /125 os motor kontyora 600 as / a t 50 az kvazi gripen pl.
.
.
Ha már motoros hasonlat, az L-39NG kb mint a négyütemű Trabant, amibe több évtizedes gyártás után most tettek egy külföldi új motort és egy kis egyéb upgradet, de azért látványosan Trabant maradt. Mi örülünk a fejlődésnek, mert jobb, mint a kétütemű volt, de a világ szemében mindkettő Trabant elavult.
.
(Az L-39 első repülése 1968-ban volt, 52 éve. Ötvenkettő. A csehek reszelgetik ide-oda, de 52 éve nem mernek, nem akarnak, nem tudnak (anyagilag értem ezt) hozzányúlni érdemben, ezért a Trabant hasonlat.)
 
  • Tetszik
Reactions: Albatros2020
Egy albabol keszult dron nagyon odaverne a bayraktar kategorias dronoknak egy alba dron boven x szeria a vilag csucskategoriaja :D lenne!!!
.
.
Ezt ne vedd biztosra. A Bayraktar Akinci 1.5 tonna fegyverzetet hordoz, 24 órán keresztül (!) elkörözget a célterület felett, max 12e m csúcsmagasságon. Az elektronikájuk képességeit, hatékonyságát meg már a TB2 is mutatta.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
.
.
Ha már motoros hasonlat, az L-39NG kb mint a négyütemű Trabant, amibe több évtizedes gyártás után most tettek egy külföldi új motort és egy kis egyéb upgradet, de azért látványosan Trabant maradt. Mi örülünk a fejlődésnek, mert jobb, mint a kétütemű volt, de a világ szemében mindkettő Trabant elavult.
.
(Az L-39 első repülése 1968-ban volt, 52 éve. Ötvenkettő. A csehek reszelgetik ide-oda, de 52 éve nem mernek, nem akarnak, nem tudnak (anyagilag értem ezt) hozzányúlni érdemben, ezért a Trabant hasonlat.)
Hozzanyultak ng alca 59.
Mibe elavult az ng? Alap kikepzogep. Aminek a lemyege az olcso reptetes es karbantartas.

Egy elavultsagi tenyezot legalabb.
 
Mibe elavult az ng? Alap kikepzogep. Aminek a lemyege az olcso reptetes es karbantartas.

Egy elavultsagi tenyezot legalabb.
.
.
Te nem érzed az 52 év súlyát? 52. És hogy közben történt ez az a világban? Szerinted egy 52 éves konstrukciót szokás modernnek nevezni?
 
.
.
Te nem érzed az 52 év súlyát? 52. És hogy közben történt ez az a világban? Szerinted egy 52 éves konstrukciót szokás modernnek nevezni?
Aerodinamika nagyon nem tud elavulni /ha a szarnyat akarnad felhozni mint sokan tettek mar az egyenes szarny a jobb hangsebesseg alatt./
Muszerezettseg? Azert ng mert frissen van muszerezve.
Hajtomu? Uj hajtomu van benne.
Kilatas jo belolel.

Mi benne az ami elavult? Komolyan kerdezem.
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor
Aerodinamika nagyon nem tud elavulni /ha a szarnyat akarnad felhozni mint sokan tettek mar az egyenes szarny a jobb hangsebesseg alatt./
Muszerezettseg? Azert ng mert frissen van muszerezve.
Hajtomu? Uj hajtomu van benne.
Kilatas jo belolel.

Mi benne az ami elavult? Komolyan kerdezem.
Az, hogy önmagában az egyenes szárny jó hangsebesség alatt, az nem jelenti azt, hogy van olyan jó, mint egy mechanizált trapézszárny, mint amilyen a Jak-130-asé, vagy az M346-osé, amelyek az alacsony átesési sebességtől a Mach 1-ig kiszolgálják a sárkányt, akár 40 fokos állásszögig is.
A fix belépőélű kis egyenes szárnya az Albatros családnak az bizony hasonlóan avittas, mint a külön magassági kormánnyal ellátott kis felületű vízszintes vezérsíkja.
Avittas, abból a tekintetből, hogy ehhez képest a “magasabb típusok” köre, tehát amelyekre ez a gép rá kell, hogy dolgozzon, már lényegesen komolyabb manőverekre képesek, mint ez a gép.

Na most itt el lehet kezdeni vitatkozni. Az ugyanis tiszta sor, hogy mind a Jak-130-as, mind az M346-os kifejlesztésénél a modern, negyedik generációs gépek “keze alá dolgozás” volt az elsődleges cél. A szovjeteknél/oroszoknál a MiG-29 és Szu-27, illetve a 90-es évekre várható újabb orosz gépek (MiG 1.44, Szuhoj Sz-37) követelte meg az igen nagy számban rendszeresített csehszlovák L-39-esek cseréjét. Nem is csoda, hogy a jóval hagyományosabb aerodinamikai kialakítású MiG AT még a Fly by Wire ellenére sem felelt meg a céloknak, talán pont az egyenes szárny miatt sem.
A Jakovlev iroda első nyugati partnere, az olasz Aermacchi nem is véletlenül jelent meg a színen, hiszen az olaszoknál az F-104-eseket (is) váltó leendő Eurofighter 2000 harcászati repülőgép manőverjellemzőihez az akkori kiképzőgépek már nem lettek volna megfelelőek.
Ez idáig első blikkre még oké is.
A kérdés csak az, hogy anno az L-39-es Albatros mégis milyen repülőgépeket tudott volna kiszolgálni? Ha a repülési jellemzőiket és a korszakot nézzük, nem vitás, az életciklusa kellős közepén levő MiG-21-es és a megjelenés alatt álló MiG-23-as volt a “célközönség”.
De, ha példának vesszük a deltaszárnyú MiG-21-esek 33 fokos (amúgy nem is kevés) maximális állásszögét, akkor hogy jön ide a gyéren mechanizált, egyenes szárnyra épülő konstrukció?
Úgy, hogy abban a korszakban, mikor az Albatros megjelent, sőt, mikor már elterjedőben volt a VSz-ben, még sehol se voltak a negyedik generációs gépek és a komplex manőverezőképesség. A sugárhajtású kiképzőgépeknek a légcsavaros gépekhez képesti magasabb fel- és leszállósebességet, a 3-9000 méteres repülési magasságot, a 450-650km/h-s útvonalrepüléseket és a 4-6g-s túlterheléseket kellett a leendő harcászati repülőgépvezetők számára prezentálniuk. Ezen felül alapszinten a fegyverzet kezelésének elsajátítását, úgy, mint R-3Sz infravörös önrávezetőfejes rakéta, Sz-5 NIR, OFAB-100-120 repeszbomba, illetve később a GS-23L is megjelent a fedélzeten. Ennyi. Erre az Albatros bőven jó volt.
Ehhez képest a mostani L-39NG és az M345-ös (ami valahogy kísértetiesen hasonlít a lengyelek egykori nagy csodájára, az I-22 Irydára) sem kínál többet.
Felszállás, útvonal, enyhe manőverek, leszállás, a kor árszínvonalához képest olcsón.
Ha Tombor úr felsőbb utasításra az Aero Vodochody helyett a Leonardo-ba vásárolta volna be magát és most arról elmélkednénk, hogy M346 Master gépeket vennénk, azt mondanám, hogy hűha, komoly!
De nem tudunk ilyen masinákat venni. Ha veszünk idehaza nemzeti kiképzőgépet, akkor az csak ez a kis jóárasított, ráncfelvart L-39NG lehet.