[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 106
80 904
113
Számunkra abban az esetben lesz releváns a tender kimenetele, ha mi is F-35 üzemeltetők leszünk. Ellenkező esetben teljesen irreleváns, hogy mit választanak az ausztrálok. Az F-35 alá kell a hangsebesség feletti oktató, mivel az F-35-nek nincs 2 üléses verziója.

Ha tenyleg F-35A uzemelteto akar lenni a Honvedseg, akkor a rampas szallitogep tanker kepessegét már el is engedheti, mert nem lesz haszna a kosaras rendszernek. Persze rendszeresithetik a B vagy C valtozatot is... Azt nem tudom elkepzelni hogy a H225M-nek olyan feladata lenne, ahol levegoben kell utantolteni.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 019
14 015
113
Számunkra abban az esetben lesz releváns a tender kimenetele, ha mi is F-35 üzemeltetők leszünk. Ellenkező esetben teljesen irreleváns, hogy mit választanak az ausztrálok. Az F-35 alá kell a hangsebesség feletti oktató, mivel az F-35-nek nincs 2 üléses verziója.


Én egy "kicsi" angol-szász hátszelet jósolok: Hawk + Boeing (vagy egy másik USA cég -van még ilyen ?- , a többiek csak látszat-indulók. Szerintem az izraeliek is azok voltak az OX... tenderen(A-10 "utód" ???) az L-259 típussal.

Megvan a látszat-verseny és a "jobb szinte olcsón" nyer :rolleyes:
Lesz oktató-gép, választó "elégedett" és a védelmi pénz is kifizetve.
Bakker, ...olyan ismerős valahonnan... :cool:
 
K

kamm

Guest
Ha tenyleg F-35A uzemelteto akar lenni a Honvedseg, akkor a rampas szallitogep tanker kepessegét már el is engedheti, mert nem lesz haszna a kosaras rendszernek. Persze rendszeresithetik a B vagy C valtozatot is... Azt nem tudom elkepzelni hogy a H225M-nek olyan feladata lenne, ahol levegoben kell utantolteni.

Egy ujabb erv ellene, de en amugy is kizarom az F-35-ot. A Gripen E/F szintjet elnezve a vilagon semmi ertelme nem lenne, sem anyagilag, sem kepessegeket, plane a korlatokat tekintve (zero technologiai transzfer lehetosege, amerikai kontrollrol, borzaszto ktg a support base miatt stb.) A Gripenek a mieink maradnak a lizing vegen, teljesen logikus, hogy egy-ket uj E/F szazad jon majd mellejuk valamikor 2030 utan.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 326
96 654
113
Fülöp szigetek 12 új oktató gép beszerzését tervezi. A koreai a favorit, de az L-39NG is versenyben van.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 019
14 015
113
Hopppp: Super Albatros
Az Albatrosz főbb vonalai. egy hajtómű, elrendezés, egyebek... hasonlít.
Készülnek valamivel???
Drón/pilóta kettős üzemmód.
Nem néztem volna ki belőlük, B+




https%3A%2F%2Fs3-us-west-2.amazonaws.com%2Fthe-drive-cms-content-staging%2Fmessage-editor%252F1592590169097-52g3452.jpg





Nem is, csak egy hasonló konstrukció "nagy-vonalakban", a jó öreg Rutan-tól (Burt Rutan).
Itt az eredeti: Scaled_Composites 401

https%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fthe-drive-staging%2Fmessage-editor%252F1523047253455-screenshot2018-04-06at1.38.52pm.png


Forrás: Nobody Really Knows What This New Experimental Plane Is

Gondoltam: "Kicsit" lendületbe hozom az Albatrosz fórumot ;)


Ennyi poén szerinte "belefér" :)



..ha meg nem poén -esetleg- akkor főleg ;) :) ;)
,​
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 823
28 994
113
Ha tenyleg F-35A uzemelteto akar lenni a Honvedseg, akkor a rampas szallitogep tanker kepessegét már el is engedheti, mert nem lesz haszna a kosaras rendszernek. Persze rendszeresithetik a B vagy C valtozatot is... Azt nem tudom elkepzelni hogy a H225M-nek olyan feladata lenne, ahol levegoben kell utantolteni.
Már bocs, de a hajlékonytömlős rendszerekkel a H225SOF helikoptereket is utántöltjük! Kecskemétnek és Szolnoknak kell a légiutántöltő képesség! A különlegeseknek simán kell tudniuk teljesíteni olyan mélységi bevetést, ahol erre szükség van. A KRD képességeire előbb-utóbb szükség lesz, ha valahol a Földközi-tenger mentén felelőtlenül iszlám országba utazó magyar turistákba beleáll valamelyik iszlamista csoport, vagy éppen Maliban. De mivel nálunk van a térségi kiképzőközpont, ezért már csak azért is kell, hogy mindenki lásson és gyakoroljon ilyen operációt! Mi fogjuk ezt ugyanis tanítani.

H225M.jpg
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 019
14 015
113
Most, hogy -az "aknavető-gyárunk" mellett- van egy rep-gépgyárunk is ("felesbe" ;) ), és a gyakorlati tapasztalatok alapján egyre fontosabb a drón-oldal, a "kicsit" régi technológiájú gyárba elkezdhetnének drónt "faragni". Jövő profil ! ! !
...és ha már a SAAB céggel közösen van (van ? ? ? ) "valami" erősen elhallgatott "radar-hullám-elnyelő-festék" program, mixelhetnének valami "fél-lopakodó" drónt.
...csak mert olyan még nincs túl sok (...amit használnak!) : USA.
(...de mivel titkos, nincs túl sok infó, "csak" eredményekről szivárognak hírek)

Elképzelhető, hogy a Bayraktar-féle lassabb, hosszabb bevetési idejű drón lenne a jobb.
Kezd felpörögni a drón alkalmazás a környéken, most még időben lehetne beszállni.
...a fejlesztésbe/gyártásba ! ! !
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 019
14 015
113
Egy gyors matek az L-39NG... drónként (is) való alkalmazásához:

- ha nincs a 2 pilóta, nincs ember veszteség,
- ha nincs a 2 pilóta van kb. 500-600 kg másra használható súly "keret" (a 2 pilóta, + a 2 katapult tömege)
- egy 1.500-2500 kg -viszonylag kevés- hasznos terhelésű gépnél ennyi többlet lehetőség sokat számíthat (fegyverzet, üzemanyag, + függesztmény...),
- a pilóta nélküli pilótafülke csökkentett légellenállást, kicsivel nagyobb sebességet, és ennél valamivel jelentősebb hatótáv növekedést jelenthet,
- az egyéb létfenntartó rendszerek (egy része) helyett a műholdas/egyéb kommunikációs és vezérló rendszerek kerülnek be, ezek így nem jelentenek plusz terhet,
- ha egy mostani/következő/rövid időn belüli továbbfejlesztésnél ezt figyelembe veszik, az jelentős igényt elégíthet ki egy kiszelesedő Mali-típusú konfliktusban és nekünk is,
- viszonylag olcsó lenne, kiépítéstől függően 3-10m $ (becslés),
- a Griffjeink lehetőségeit egy ilyen "Fegyverhordozó"/Apród jelentősen megnövelné szó szerint átvéve a -fegyverzet-viselés- terheit.


Ez kb. a Griff fegyverterhelésének dupláját jelenti (profiltól függően 1 vagy 2 drónnal), úgy, hogy a Gripen alkalmazása elmozdulhat a nagyobb hatótávolság és kisebb radarkeresztmetszeti felület irányába ezek összes előnyével.
 
  • Tetszik
Reactions: geseft and Nemerson

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 135
33 329
113
"X-61A Gremlins performance:
The air vehicle has a maximum cruise speed of Mach 0.6.
It can be launched from a maximum altitude of 40,000ft and recovered at a maximum altitude of 20,000ft.
It can loiter for a maximum of four hours with a mission radius of 25nm"

A mi egy százados légi erőlködésünk valóban igen messze áll attól hogy komplex légi hadműveletekben gondolkodjunk, viszont az USA-nak jelenleg kb 450 aktív C-130-as gépe van amik potenciálisan mind alkalmasak ezeknek a drónoknak a kiszolgálására.
Hk-k mellet a légi szállitó kapacitásbol sincs olyan,hogy sok.Legfőljebb nekünk;)
Akkor sem hiszem,hogy ez jó lesz.
Viszont nekünk is kell valamit berendszeresiteni,ha azt akarjuk,hogy az az egy kósza harcigép századunk háborúban is képes legyen valamit csinálni is.Látszatképességek valódi harcban nem sokat érnek.Légvédelmi képesség még önmagában kevés a boldogsághoz.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 019
14 015
113
Hk-k mellet a légi szállitó kapacitásbol sincs olyan,hogy sok.Legfőljebb nekünk;)
Akkor sem hiszem,hogy ez jó lesz.
Viszont nekünk is kell valamit berendszeresiteni,ha azt akarjuk,hogy az az egy kósza harcigép századunk háborúban is képes legyen valamit csinálni is.Látszatképességek valódi harcban nem sokat érnek.Légvédelmi képesség még önmagában kevés a boldogsághoz.


Még a saját "repülőgép-gyár" előtt felmerült itt is hasonló, -többeknek "túl egyszerű/túl jó" ötlet (2017):


Gripen aszisztens

...egy olcsó, másolható/továbbfejleszthető "elődtípus" rejtvényként feladva ("nem lett meg" az eredeti ;) )

... + a kapcsolódó hsz-ek.

Röviden összegezve (szerintem): ha a politikai szándék is mögötte van, akkor
- kifejleszthető (V4-ek darabszám !!! eseten) egy drón,
- ami kb 10m€ áron(2-3 db)
- megduplázza(min) a Griffek fegyver-terhelését,
- 30-50%-al növeli ( a hasonló feladatú "csak" Gripenhez képest) a csapásmérés hatósugarát.

Sokszorozza a Grif túlélő képességét ("eléje ugrik" ha kell), feláldozva a pár m€-s drónt,
a, mentve a 100+ m€/$-os Gripent,
b, a rá indított (általában páros Patriot/egyéb rakéta szinte többe kerül, mint a drón :D,
c, mehet a HARM/egyebek... csapásmérés a légvédelmi egységre.

2 Griff árából meg lehet többszörözni a jelenlegi képességeket, az ezt kiegészítő (és szerintem is szükséges későbbi +14+ db Gripennel) évtizedekig a lengyel F-35-on kívül nem lenne ellenfél a közelben.

...vagy belerokkannak anyagilag! Még jobb ! ! ! Tökéletes ! ! ! :cool:
 
M

molnibalage

Guest
Még a saját "repülőgép-gyár" előtt felmerült itt is hasonló, -többeknek "túl egyszerű/túl jó" ötlet (2017):


Gripen aszisztens

...egy olcsó, másolható/továbbfejleszthető "elődtípus" rejtvényként feladva ("nem lett meg" az eredeti ;) )

... + a kapcsolódó hsz-ek.

Röviden összegezve (szerintem): ha a politikai szándék is mögötte van, akkor
- kifejleszthető (V4-ek darabszám !!! eseten) egy drón,
- ami kb 10m€ áron(2-3 db)
- megduplázza(min) a Griffek fegyver-terhelését,
- 30-50%-al növeli ( a hasonló feladatú "csak" Gripenhez képest) a csapásmérés hatósugarát.

Sokszorozza a Grif túlélő képességét ("eléje ugrik" ha kell), feláldozva a pár m€-s drónt,
a, mentve a 100+ m€/$-os Gripent,
b, a rá indított (általában páros Patriot/egyéb rakéta szinte többe kerül, mint a drón :D,
c, mehet a HARM/egyebek... csapásmérés a légvédelmi egységre.

2 Griff árából meg lehet többszörözni a jelenlegi képességeket, az ezt kiegészítő (és szerintem is szükséges későbbi +14+ db Gripennel) évtizedekig a lengyel F-35-on kívül nem lenne ellenfél a közelben.

...vagy belerokkannak anyagilag! Még jobb ! ! ! Tökéletes ! ! ! :cool:
Nem tudom mit szedsz, de erős szer lehet...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 135
33 329
113
Még a saját "repülőgép-gyár" előtt felmerült itt is hasonló, -többeknek "túl egyszerű/túl jó" ötlet (2017):


Gripen aszisztens

...egy olcsó, másolható/továbbfejleszthető "elődtípus" rejtvényként feladva ("nem lett meg" az eredeti ;) )

... + a kapcsolódó hsz-ek.

Röviden összegezve (szerintem): ha a politikai szándék is mögötte van, akkor
- kifejleszthető (V4-ek darabszám !!! eseten) egy drón,
- ami kb 10m€ áron(2-3 db)
- megduplázza(min) a Griffek fegyver-terhelését,
- 30-50%-al növeli ( a hasonló feladatú "csak" Gripenhez képest) a csapásmérés hatósugarát.

Sokszorozza a Grif túlélő képességét ("eléje ugrik" ha kell), feláldozva a pár m€-s drónt,
a, mentve a 100+ m€/$-os Gripent,
b, a rá indított (általában páros Patriot/egyéb rakéta szinte többe kerül, mint a drón :D,
c, mehet a HARM/egyebek... csapásmérés a légvédelmi egységre.

2 Griff árából meg lehet többszörözni a jelenlegi képességeket, az ezt kiegészítő (és szerintem is szükséges későbbi +14+ db Gripennel) évtizedekig a lengyel F-35-on kívül nem lenne ellenfél a közelben.

...vagy belerokkannak anyagilag! Még jobb ! ! ! Tökéletes ! ! ! :cool:
Az Aerora gondolsz?Az továbbra is cseh gyár,nem a "mienk",még a tulajdonjoga is csak egy NER lovagé.NERben meg nincs semmiféle nemzeti érzület,tevékenység.
V4 olyan,min Kobajasi Kenicsiró,hazánkban világhirű.....Gittegylet,komolytalan.Cselákok és a polákok csak akkor törődmek vele,ha éppen az az érdekük,különben magasrol tesznek rá.
AV-nek nincs technológiája semmi ilyesmihez.Az USA is még csak fejlesztgeti a majd egyszer leendő vadászkisérő támadó dronokat.
Elragadott a lelkesedés,de bocs,nincs semmiféle reális alapja
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Rotten878

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 728
66 243
113
Én csak azt nem értem, mire gondolt a költő?
Ezek az AERO Vodochody-nál újra megépítették az L-39-est. De miért?
Mi értelme egy üresen három és fél, maximálisan öt tonnánál is nehezebb gépbe a 28kN-os Garret F124 után újra visszatenni egy kis 16 kN-os hajszárítót? Pont ez volt anno a baj a szovjet (ukrán) AI-25-össel is. 16kN-al nem lehet máshogy repülni, csak lendületből. Pont, ahogy egykoron a MiG-21-esekkel is lehetett.
Ez így nagyon nem korszerű.
De legalább a sárkány lenne igazán “NG”.
Ez a szárny így ahogy van, a hatvanas évek végi L-39-es szárnydizájn ráncfelvarrott kópiája.
Már nagyon nem itt tart a kiképzőgépek aerodinamikájának világa.
Értem én, hogy a koncepcióval (tudniillik, a Stage 1-es a már meglévő, öreg Albák upgrade-je, a gyári új Stage 2-essel meg ezt muszáj volt követni) költséghatékonysági okokból kvázi beszorították magukat az eredeti L-39-es adta kialakítás keretei közé, akkor is lehetett volna egy progresszívebb újragondolás, mint ez.

Ha az L-39NG-t rendszeresítenénk, akkor megismétlődne a harmatgyenge Zlinek problematikája.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 019
14 015
113
A hajtómű amerikai mivolta pedig könnyen "megfúrhatóvá" teszi az exportot a lassan "szokásos" amcsi nemzetbiztonsági bla-bla-bla...

Az L-59 Super Albatrosz - - Lotarev hajtóművét a szlovákok gyártották, és 17Kn helyett 22kN a tolóereje (150 kg-mal nehezebb, "belefér" ! ? !).

...és a USA/Eu/egyéb... "lobby-manók" kilőve !

Jó lenne. ha jó lenne... :rolleyes: (...bele a Lotarev DV-2 hajtómű),
Kicsit többet fogyaszt (fajlagosan is), kicsit gyorsabb, (nem) kicsit olcsóbb, kevesebb üzemórája van, (USA)technológiai függés nélkül...
Minden nyűgje mellett én (az Európa számára egyre nagyobb nemzetbiztonsági kockázatot jelentő USA miatt IS ) inkább az ex-szovjey/orosz Lotarev-et tartom jobbnak, akar egy V4 közös hajtóműnek a jövőben! ...egy "villám-fejlesztés" után főleg !

Egy drón-verzióban látom (az egyébként "kicsit korábbi": 60-as évek) típus/modell jövőjét.
. . . nálunk is ! ! !


Ezzel a(z egyébként "kicsit korábbi": 60-as évek) technológiával egész olcsó tudna lenni(1.5-4m $), ha az "egyebek" (felderítő/csapásmérő dolgok) modulárisak/függeszthetők/...


A Közel-Kelet/Afrika konfliktusok "fogyó-eszközeként" jó piaca van. Kár hogy most nincs a "polcon" ... :rolleyes:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Én csak azt nem értem, mire gondolt a költő?
Ezek az AERO Vodochody-nál újra megépítették az L-39-est. De miért?
Mi értelme egy üresen három és fél, maximálisan öt tonnánál is nehezebb gépbe a 28kN-os Garret F124 után újra visszatenni egy kis 16 kN-os hajszárítót? Pont ez volt anno a baj a szovjet (ukrán) AI-25-össel is. 16kN-al nem lehet máshogy repülni, csak lendületből. Pont, ahogy egykoron a MiG-21-esekkel is lehetett.
Ez így nagyon nem korszerű.
De legalább a sárkány lenne igazán “NG”.
Ez a szárny így ahogy van, a hatvanas évek végi L-39-es szárnydizájn ráncfelvarrott kópiája.
Már nagyon nem itt tart a kiképzőgépek aerodinamikájának világa.
Ha most a T-7 Red Hawk-hoz, a M346-hoz, esetleg a T-50-hez akarod hasonlítani, akkor szerintem ez fals.
Én javasolnám, hogy az M-345-höz tessék hasonlítani!
Ugyan az a hajtómű. 200kg-mal nagyobb üres tömeg, de 1300kg!!!-mal nagyobb max. felszálló tömeg. 1000km-rel nagyobb hatótávolság. És minimálisan nagyobb max. speed.
Ezek csak autóskártya adatok, de azért, NA!
És hogy miért ne a fenti, nagysebességű gépekhez hasonlítsuk? Hát mondjuk az áruk miatt. De alapvetően a fenti gépek - ahogy a T-X programban is - deklaráltan az F-35 mögé illő kiképzőgépek. És nem csak az áruk, de valószínűleg a fentartási költsége is töredéke lesz a fenti gépeknek.

Nem azt mondom, hogy optimális, de ha nem megyünk rá az F-35-re, akkor ideális. Pláne, ha mégsem az NG érdekel bennünket...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
A hajtómű amerikai mivolta pedig könnyen "megfúrhatóvá" teszi az exportot a lassan "szokásos" amcsi nemzetbiztonsági bla-bla-bla...

Az L-59 Super Albatrosz - - Lotarev hajtóművét a szlovákok gyártották, és 17Kn helyett 22kN a tolóereje (150 kg-mal nehezebb, "belefér" ! ? !).

...és a USA/Eu/egyéb... "lobby-manók" kilőve !

Jó lenne. ha jó lenne... :rolleyes: (...bele a Lotarev DV-2 hajtómű),
Kicsit többet fogyaszt (fajlagosan is), kicsit gyorsabb, (nem) kicsit olcsóbb, kevesebb üzemórája van, (USA)technológiai függés nélkül...
Minden nyűgje mellett én (az Európa számára egyre nagyobb nemzetbiztonsági kockázatot jelentő USA miatt IS ) inkább az ex-szovjey/orosz Lotarev-et tartom jobbnak, akar egy V4 közös hajtóműnek a jövőben! ...egy "villám-fejlesztés" után főleg !

Egy drón-verzióban látom (az egyébként "kicsit korábbi": 60-as évek) típus/modell jövőjét.
. . . nálunk is ! ! !


Ezzel a(z egyébként "kicsit korábbi": 60-as évek) technológiával egész olcsó tudna lenni(1.5-4m $), ha az "egyebek" (felderítő/csapásmérő dolgok) modulárisak/függeszthetők/...


A Közel-Kelet/Afrika konfliktusok "fogyó-eszközeként" jó piaca van. Kár hogy most nincs a "polcon" ... :rolleyes:
Ha a szlovakok vesznek akkor szlovak hajtomu is opciova vallik. /egyebkent lekozltek./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
Ha most a T-7 Red Hawk-hoz, a M346-hoz, esetleg a T-50-hez akarod hasonlítani, akkor szerintem ez fals.
Én javasolnám, hogy az M-345-höz tessék hasonlítani!
Ugyan az a hajtómű. 200kg-mal nagyobb üres tömeg, de 1300kg!!!-mal nagyobb max. felszálló tömeg. 1000km-rel nagyobb hatótávolság. És minimálisan nagyobb max. speed.
Ezek csak autóskártya adatok, de azért, NA!
És hogy miért ne a fenti, nagysebességű gépekhez hasonlítsuk? Hát mondjuk az áruk miatt. De alapvetően a fenti gépek - ahogy a T-X programban is - deklaráltan az F-35 mögé illő kiképzőgépek. És nem csak az áruk, de valószínűleg a fentartási költsége is töredéke lesz a fenti gépeknek.

Nem azt mondom, hogy optimális, de ha nem megyünk rá az F-35-re, akkor ideális. Pláne, ha mégsem az NG érdekel bennünket...
Igen a fenti gepek nagyobbak azokhoz a nagytesot az l 159 et kell hasonlitani.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 728
66 243
113
Ha a szlovakok vesznek akkor szlovak hajtomu is opciova vallik. /egyebkent lekozltek./
Te melyik híres-neves szlovák hajtóműről beszélsz jelen-jövő időben?
A DV-2-esből összesen 124 darabot gyártottak valamikor 1991-92 között.
Lassan harminc éve, hogy az utolsót eladták egy egyiptomi L-59-esbe.
Mellesleg a 92-es taszári repülőnapon járt is egy ilyen L-59-es nálunk.

A DV-2-es egy szovjet-csehszlovák, később ukrán-szlovák közös projekt volt a szovjet AI-25-ös leváltására, amiből a szlovákok később ki-, az oroszok meg beszálltak.
Jelenleg tisztán ukrán és AI-225-ös név alatt ismert a sokadik leszármazottja.
Nincs már olyan, hogy szlovák hajtómű.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed