Fejtsd már ki kérlek, mire gondolsz ezzel? Ez is egy rendszeresen megjelenő, mondhatjuk rendszerszintű mantra. Megértem, hogy kellenek ködösítőszövegek általánosan ismételgetve, én is varázsigékkel kereskedek, pont ugyanolyanokkal, mint amibe
@vasszekely belefutott a leopard 2 topikban az első lövés esélyéről. Csak civil területen. De azért ebben a közegben itt a fórumon ez max. arra jó, hogy bele is futhassanak emberek ezekbe és bólogathassanak milyen kibaszott király az ezzel eléjük tárt termék.
Megépült a központi raktár. Ugyanolyan raktárközpont lesz mint ezer másik, amikbe cikkszám szerint forgalmazott termékek kerülnek digitálisan rögzítve sor, polc szerint. Robotok is pakolhatják, emberek is pakolhatják. Próbálom elképzelni ezt a mantraszerű egyszerű logisztikát.
-Te Karcsi, nehogy aztán összekeverjétek a cikkszám szerint lerendelt, átvett, leszállított, újra átvett, rendszerezetten letárolt egyenméretű és ismert helyre besorolt palettákon tárolt egészen különböző kialakítású és méretű M.A.N. és Boxer kerekeket!
-Tyű Sanyi, még szerencse, hogy a logisztikai egyszerűségre támaszkodva teljesen egyforma, de nem csereszabatos Leopard 2, PZH 2000, Lynx kerekeket tartunk. Tudod, a jövő haderejének raktárbázisa vagyunk, úgyhogy nem egy vonalkód leolvasóval küldjük egyből az irányítási rendszerbe tételesen a bepakolt és kiadott alkatrészeket, hanem szemrevételezéssel.
-Százados úr jelentem, ma kiemelten nehéz műveleten van túl az egységem. A múltkori negyvenhat helyett KETTTTTŐSZÁZ felfüggesztési elemet kellett az emailbe írnunk, amiben cikkszám szerint a gyártói katalógusból ugyanazt az alkatrészt ilyen eltérő szinten megrendeltük. Sajnos a logisztikailag másik utas cseheknek írható, katalógus és cikkszám szerinti megrendeléshez még nagyon komoly munka vár az egységre. Felderítőink jelenleg igyekeznek megszerezni a szerződött cseh gyártók rendelésre használt email címeit, amelyet a javunkra fordíthatunk a műveletben. Miután ez meglesz, bár úgy vélem jelentős anyagi ráfordítást igényel, ha sikerül bevinni a levelezőrendszerünk címzett sorába, ami ismételten nagyon megdrágítja a második utas logisztika megrendelését, akkor úgy vélem, sikerülni fog győzelemre jutni. Úgyvélem, hogy ez email-enként legalább 5000 euró plusz terhet fog jelenteni, hiszen a csehek felé kell küldenünk, nem a németeknek.
-Uram, jelentem a raktározás során probléma merült fel! A 26-35 sorok, amiket a nem német gyártmányú tüzéreszközök alkatrészeinek tárolására tartunk fenn, szabványos eur palettára lett kialakítva. A német termékekkel ellentétben amik ezen szabványos eur palettán érkeznek, azt kellett észrevételeznünk, hogy a cseh gyártmányok is szabvány eur palettán érkeznek, tehát ugyanolyan könnyen letárolhatók. Attól tartunk, hogy a digitális rendszerünkben rögzítésre került tételes elhelyezésük szintén túl nagy hasonlóságot mutat a német tüzérségi alkatrészek rendszerezésével, így attól tartunk, hogy rendszeresen a 26-35-ig sorokból fogunk a német tüzérséghez alkatrészt kiadni, ami a 10-18. sorig raktározott.
Szóval egyszerűen nem értem úgy igazán. Jól hangzik a logisztikai rémálom, ismétlitek is rendre a husszonnnnegyedik évszázad hadereje mellett. Tudod én így a civil életben nagyjából 100 katalógus és hasonló mennyiségű kisebb prospektus alapján végzem a munkámat, igaz, elegem lett belőle, de nem emiatt, hanem a retardált emberiség miatt, akik jönnek nyálcsorgatva a varázsigéket hallgatni, így már nem sokáig maradok benne. Ebből a cca 100 katalógusból van olyan, ami cirka 50000 cikszám lehetséges kombinációt tartalmaz. Külön világ minden egyes katalógus, nem is ugyanazon felhasználás, hanem inkább 1-2, 5-20 szól ugyanarról, más gyártótól. Ezt a 21. század haderejének nem honvédi fegyelmével is sikerül ellátni, a hibák kevéssé rajtam és a társaimon múlnak, inkább a vásárlónként lefolytatott cseh tenderknek megfeleltethető tébolyult újrakeveréseknek.
És ami személy szerint nekem még fáj, az az, hogy kapom a pofonokat, mert tankokat upgradelnék húsz évre fél modern tank összegig. Mert hogy megdrágítaná egy leo 24 és a7+ közé felhúzott gép a logisztikát. Hogy? Ugyanonnan lenne rendelve és ez a mantra még a máshonnan rendelésre is maximum a fuvardíjon módosít, többnyire ugyanolyan rendszerek, amik már rendszerítve vannak az a4 és a7+-al. Az mégis logisztikai rémálom lenne, meg minden más modern eszköz, drón elől venné el a pénzt.
Az B+, hogy egy alaphangon modern tank árába fájó Boxer alvázra álmodjátok rá az AGM tornyot, az meg a modern idők leggazdaságosabb, egyben legjobb ötlete.
Én ettől megőrülök. Ha egy túlárazott katonai teherautóra rakjuk, még akkor is a torony és az integráció árán kívül a huszadába kerülne az alváz. Érdekes módon itt mégsem jajdul fel senki rajtam kívül mert lehet imádni még egy Boxer designos eszközt, pedig ez esetben alig 1900 millió Ft/db lenne kibaszva az ablakon arra, hogy egy védett harcjármű(éktelenül drága és mégsem tank védelmű) ne menjen majd a harctér közelébe sem, hanem attól tucatnyi km-re gurulgásszon, meg lövöldözzön. Ehhez majd lehet ugyanennyiért töltőjárművet is rendelni, hogy ne kelljen kimászni senkinek.
Ennek az alkatrészköltsége is biztos rohadddtul gazdaságossá fogja tenni a logisztikát.
Hiszen alig hússzoros áron lesz bármi hozzá, mint egy M.A.N.-hez.
De fel sem merül, hogy ha ilyen szóba kerül közöttetek, hogy micsoda irgalmatlan pénzkidobás lenne ami elveszi a pénzt nemcsak a drónok, hanem egész hk upgrade lehetőségek, vagy a jobb opció az új hk alapon még egy század hk elől, vagy hússzor annyi teherautó, vagy tízszer annyi teherautó és vontatott löveg beszerzésére, amit aztán akár rá is hegeszthetünk a teherautókra. Ez nem veszi el egyetlen eszköz elöl sem a pénzt, jobb az alkatrész költsége, mintha leopard 2 alkatrészeket kellene a másik leopard 2 alkatrészekkel leopard 2-höz megvenni. Hiszen darabonként tüzérségi célra alig 2 mrd forint lenne darabonként elköltve egy ilyen verzió esetében. De egységes logisztika...öööö, öhh.