A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Porlott forgóalkatrészek, üzemanyag és olaj általi bemosódása.

Kösz!

Ezek szerint ezeket a dolgokat fogták is kibaszták simán a földre....
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Nem csak a szovjeteknél van így, hanem a magyar laktanyáknál is. Nem is csak gázolaj, hanem nehézfémszennyezettség is. Csomó volt laktanyát emiatt nem lehet eladni gombokért sem, mert a mentesítés olyan összeget tenne ki, amit senki nem fog kifizetni. Ez is egy olyan probléma, amit csak görgetünk, de sanszosan soha nem fog megoldódni. Egyszer majd születik egy döntés, hogy nincs szükség a mentesítésre és mehet anélkül is az értékesítés.
Ha jól emlékszem a nagygombosi laktanyával kapcsolatosan hallottam, hogy a talaj felső 2 métere, meg a franc tudja mekkora mélységben és kiterjedésben a föld alatti tárolók körül. Mindezt 56 hektár területen, ráadásul azt is rebesgetik, hogy a laktanya hátsó részén lévő domb szét van furkálva, ha igaz azzal is kezdeni kellene valamit egy építkezés előtt.


Mitől van a nehzéfémszennyezettség?

A szennyezőanyagok harmadik nagy csoportját a szervetlen szennyezők alkotják. Ide sorolhatók a nehézfémek vegyületei (réz, ólom, kadmium, króm, arzén, higany), illetve a cianidok. Ezek a gépjárművek karbantartása, mosása, valamint a lőszerek, katonai felszerelések tárolása, szállítása során kerülhettek a talajba.

Egy kérés. Quoteolod a hozzászólást, így észreveszi az akinek a hozzászólására reagálsz. Ezt is csak azért vettem észre, mert pörög a topik és visszajöttem megnézni, hogy mi az újdonság.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Meg a futópálya milyensége,a felszereltség meg egy halom más dolog.
Szolnok és Szentkirályt régen kb mintája volt egymásnak, ha jól emlékszem 60x2000m beton, előtte utána 300m füves túlfutó mindkettőnél, annyi hogy Szolnokon több vas parkolhat, Pápa felszereltsége meg nyilván jobb volt de az egész onnan indult ki hogy jaj hát ilyen közel a két reptér felesleges, erre mondtam hogy a Kecsó-Szolnok páros kb ugyanaz mint a Pápa-Szentkirály volt régen. egyik merevszárnyú a másik meg a helikopterbázis
 
Akkor a Kecsó-Szolnok páros is tök hülyeség nem? Pedig majdnem ugyanannyira van egymáshoz a kettő mint Pápa és Szentkirálysz. ( 49 és 59 km )

Szolnok és Szentkirályt régen kb mintája volt egymásnak, ha jól emlékszem 60x2000m beton, előtte utána 300m füves túlfutó mindkettőnél, annyi hogy Szolnokon több vas parkolhat, Pápa felszereltsége meg nyilván jobb volt de az egész onnan indult ki hogy jaj hát ilyen közel a két reptér felesleges, erre mondtam hogy a Kecsó-Szolnok páros kb ugyanaz mint a Pápa-Szentkirály volt régen. egyik merevszárnyú a másik meg a helikopterbázis

Ne, adj ötleteket, még a végén bezárják valamelyiket!
 
Szolnok és Szentkirályt régen kb mintája volt egymásnak, ha jól emlékszem 60x2000m beton, előtte utána 300m füves túlfutó mindkettőnél, annyi hogy Szolnokon több vas parkolhat, Pápa felszereltsége meg nyilván jobb volt de az egész onnan indult ki hogy jaj hát ilyen közel a két reptér felesleges, erre mondtam hogy a Kecsó-Szolnok páros kb ugyanaz mint a Pápa-Szentkirály volt régen. egyik merevszárnyú a másik meg a helikopterbázis
De ahogy irod is az eggyik helikopter a masik merevszarnyas repulloter. Teljesen elter egymastol azert a ket rendszer /tipikus alma korte esete./
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Szentkiralyszabadjara boven eleg ha van helikopter leszallo hely. Ha kell valamit iszonyat gyorsan szallitani az ugyis helivel tortenne... Ha meg nem szukseges iszonyat gyorsan szallitani akkor mehet kozuton... Ahova merevszarnyas gep kell a szallitashoz az tuti fix hogy nem iszonyat surgos eset... Ha csak nem valami evakuacio... De ahhoz nem kell szentkiralyra menni...
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz
En is eltudnak kepzelni egy helikopter bazist szentkiralyszabadjan /en is felvetettem mar ezt itt par honapja./ de mint helikopter bazis es nem mint merevszarnyas repulloter.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Szolnok és Szentkirályt régen kb mintája volt egymásnak, ha jól emlékszem 60x2000m beton, előtte utána 300m füves túlfutó mindkettőnél, annyi hogy Szolnokon több vas parkolhat, Pápa felszereltsége meg nyilván jobb volt de az egész onnan indult ki hogy jaj hát ilyen közel a két reptér felesleges, erre mondtam hogy a Kecsó-Szolnok páros kb ugyanaz mint a Pápa-Szentkirály volt régen. egyik merevszárnyú a másik meg a helikopterbázis
De ahogy irod is az eggyik helikopter a masik merevszarnyas repulloter. Teljesen elter egymastol azert a ket rendszer /tipikus alma korte esete./
Amikor gyerekkoromban Pápát felújították, ideiglenesen Szentkirályszabadjára költöztek a mig-21 -esek. + Hosszú ideig állomásoztak ott AN-26 -os gépek is. Elfértek a helikopterek mellett. :)
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Amikor gyerekkoromban Pápát felújították, ideiglenesen Szentkirályszabadjára költöztek a mig-21 -esek. + Hosszú ideig állomásoztak ott AN-26 -os gépek is. Elfértek a helikopterek mellett. :)
Igen meg kalocsan is volt hasonlo meg sok helyen... Hasonlo kissebb reptereken. Ez nem lehetetlen csak epp bonyolult. Mondhatni megoldhato a feladat csak szamos problemat kell megoldani. A legteret tisztantartani leszallasi iranyokat... Kezdesnek kulonbozo anyagokat /uzemanyag kenoanyag/ tarolasat megoldani.... Stb. Nem lehetetlen bekeidobe plane nem. Szukseg eseten viszont fennakadast es galibat okozhat... Na es ki lenne a fonok? A merevszarnyas a helik felett all normal esetben. De ebbe az esetbe a heliknek nagyobb lenne a letjogosultsaga a parancsmoksagra hisz rovidebb a kesszenleti idelyuk... Stb...
Mert ugye elvaras lenne hogy mind ket ag 100% on uzemeljen... Mertha azert kerul par heli a merevszarnyasok melle hogy kepesseget adjon es azokat tamogassa az mas szitu...mert akkor tisztazott a funkcio es a feladat a hierarchia stb...
 
Ártani pedig biztos nem ártana. Na mindegy. Tényleg szép, meg jó. De ha se vasút, se amúgy reptér, akkor nem pontosan értem miért ott van. Mindegy, szép, örülök.
Kozvetlenul a raktarhoz nincs iparvagyany de a kozelbe van vasuti rakodasi lehetoseg... Nem kell messzire menni...
Egyebkent kozuti szallitasu a raktar... Semmi olyan nem lessz benne amit kozuton ne lehetne elszallitani. Magyarorszagon nincsenek akkora tavolsagok hogy megerje vasutra repulore rakni majd lepajolni majd az igyis ugyis szukseges teherautokra kamionokra atrakni... Iegybol megy fel kozutira atpakolas nelkul ahova kell. /minek tobbszor fogni valamit ha eleg 1 x./ ami meg tenyleg netan repulovel kell szallitani ahhoz is igyis ugyis kellene teherauto. A repullogep nem parkolhat be a raktarba. A helis szallitas eseten kisebb terhek reven megoldhato kisebb jarmuvel a mozgatas...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467
Igen meg kalocsan is volt hasonlo meg sok helyen... Hasonlo kissebb reptereken. Ez nem lehetetlen csak epp bonyolult. Mondhatni megoldhato a feladat csak szamos problemat kell megoldani. A legteret tisztantartani leszallasi iranyokat... Kezdesnek kulonbozo anyagokat /uzemanyag kenoanyag/ tarolasat megoldani.... Stb. Nem lehetetlen bekeidobe plane nem. Szukseg eseten viszont fennakadast es galibat okozhat... Na es ki lenne a fonok? A merevszarnyas a helik felett all normal esetben. De ebbe az esetbe a heliknek nagyobb lenne a letjogosultsaga a parancsmoksagra hisz rovidebb a kesszenleti idelyuk... Stb...
Mert ugye elvaras lenne hogy mind ket ag 100% on uzemeljen... Mertha azert kerul par heli a merevszarnyasok melle hogy kepesseget adjon es azokat tamogassa az mas szitu...mert akkor tisztazott a funkcio es a feladat a hierarchia stb...
Ez szerintem csak akkor gond, ha annyi a géped, hogy már nem férnek el a légtérben vagy a repülőtéren. 40 - 50 helikopter állomásozott ott állandóan. Melléjük még elfért néhány század vadászgép. Biztos hogy nem volt egyszerű.