"természetesen" mi a vé****s ké***s fa****k???
Fe**őbb uta****ásra.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
"természetesen" mi a vé****s ké***s fa****k???
Amúgy is az a megérzésem, hogy ezt a döntést halasztani kellene még, mert jelenleg nincs optimális megoldás. A meglévő Gripen flottát pedig bérelt gépekkel az eredetileg tervezett 24-re növelni (+ természetesen néhány L-39NG).
Az így is a környék egyik legerősebb légierője lenne.
Tehát nem azt mondom,hogy nem kell lopakodó vadászgép, hanem azt, hogy még nem vagyunk rákényszerülve, hogy ilyet rendszeresítsünk.
Aztán a kínaiaktól vegyünk rá qvantum radar gondolát, ami megleli az F35 és akkor a szegedi halálcsillagköd lézerrel simán le is kaphatjuk az égről.
Komolyabban véve lehet elég lenne egy századnyi Gripen, de kellene egy csomó drón a picitől a nagyon nagyig, akár olyan is ami a levegőből tud indítani több másikat. Ha rövid idő alatt az ellenre tudsz dodni 100-200 öngyilkos drónt, az nagyon le tudja amortizálni a támadót (persze saját gyártás, a főbb alkatrészekből is, részben az ár, részben az esetleges szankciók miatt)
Sztem ha szigorúan katonai oldalról nézzük a szlovák és a román F-16 beszerzések tükrében, kell 2 század Gripen. Az anyagi része más. De ahogy a Hirtenberger hazahozta a aknavetőgránátgyártást, úgy az Aero V. is hozhat haza repülőgépgyártást ( vki ezt már kikotyogta ). Ez a decemberi gyárbejelentések után, több mint sanszos.Aztán a kínaiaktól vegyünk rá qvantum radar gondolát, ami megleli az F35 és akkor a szegedi halálcsillagköd lézerrel simán le is kaphatjuk az égről.
Komolyabban véve lehet elég lenne egy századnyi Gripen, de kellene egy csomó drón a picitől a nagyon nagyig, akár olyan is ami a levegőből tud indítani több másikat. Ha rövid idő alatt az ellenre tudsz dodni 100-200 öngyilkos drónt, az nagyon le tudja amortizálni a támadót (persze saját gyártás, a főbb alkatrészekből is, részben az ár, részben az esetleges szankciók miatt)
Aztán a kínaiaktól vegyünk rá qvantum radar gondolát, ami megleli az F35 és akkor a szegedi halálcsillagköd lézerrel simán le is kaphatjuk az égről.
Komolyabban véve lehet elég lenne egy századnyi Gripen, de kellene egy csomó drón a picitől a nagyon nagyig, akár olyan is ami a levegőből tud indítani több másikat. Ha rövid idő alatt az ellenre tudsz dodni 100-200 öngyilkos drónt, az nagyon le tudja amortizálni a támadót (persze saját gyártás, a főbb alkatrészekből is, részben az ár, részben az esetleges szankciók miatt)
Ez a faszi teljesen kész..... Jó ütemben hogyan tudsz hülyét csinálni magadból. Maróthra hivatkozik, közben ha kicsit is követte volna a héten kétszer is beharangozta a török szerződést....
Sztem ha szigorúan katonai oldalról nézzük a szlovák és a román F-16 beszerzések tükrében, kell 2 század Gripen. Az anyagi része más. De ahogy a Hirtenberger hazahozta a aknavetőgránátgyártást, úgy az Aero V. is hozhat haza repülőgépgyártást ( vki ezt már kikotyogta ). Ez a decemberi gyárbejelentések után, több mint sanszos.
Nah, most, hogy azzal mi a terv, L39 vagy Gripenbe bedolgozni, esetleg egyéb, számomra nyitott. De hogy lesz vmi hazai Aero V. üzem az szinte 100%.
És még piaca is lehet Közép-Ázsiában, valamint Afrikában. Vmi kölcsönösen előnyös deal kell, hogy a csehek se húzzák a szájukat.
Jelzem 2010 előtt az Aero V. meg akart venni egy román repülőgépgyárat és megosztani vagy bővíteni a kapacitásait. Nah ugyanez román helyett, magyar földön nyerő lenne!
Régiós szinten a két század nagyon nagy valószínűséggel kiváltana egy romániai F35 rendelést, ami a gazdaságukat elnézve igencsak érdekes lenneSzerintem blogen Tempest felvetése közel sem annyira égbekiáltó mint az elsőre hangzik. Nyilván nem véletlen akarnak venni élvonalba tartozó technikát és a hazai előállítást/fejlesztést is komolyan veszik. Mondjuk ha csak két század E/F lenne az is overkill a régióban, de hosszú távra néznek előre, szóval biztos volt már ötletelés magas szinten is, merre tovább.
Régiós szinten a két század nagyon nagy valószínűséggel kiváltana egy romániai F35 rendelést, ami a gazdaságukat elnézve igencsak érdekes lenne![]()
Ketlem. Tovabbi F-16 rendelest igen, de az oké, hadd higyjek, hogy az a parity.![]()
Pilóta vezette harci gépből egy századnál többre soha nem lesz már szüksége a magyar légierőnek, az egyetlen igazi feladata ezeknek az eszközöknek a légifölény biztosítása lesz, a CAS drónok feladata, abból a légierőnek ki kell hátrálnia, mert nem gazdaságos.
ezt hogyan?
Én így látom:
Gripen előnyei: ilyenek már nincsenek, hacsak az nem, hogy rendszerben van.
Gripen hátrányai: ilyenek még nincsenek. Hacsak az nem, hogy már paritásban vannak a románok velünk a használt F-16-ok révén, nincs fölényünk, a gép pedig fejleszthetetlen.
F-35 előnyei: élvonalbeli típus, ára miatt nem valószínű, hogy belátható időn belül a régióban más is venne (tartós fölény, amit a Gripen jelentett sokáig).
F-35 hátrányai: semmilyen hazai együttműködés nem képzelhető el és talán túlzott elköteleződés az amerikaiak irányába.
Tempest és FCAS előnyei: poszt-F-35-ös típus lesz, annak tapasztalatait magábafoglalja, de lehetőséget kínál a képességek terén nagyobb fejlődésre is.
Tempest hátrányai: lényegében nem képzelhető el semmilyen lényeges hazai együttműködés, továbbá még nincs kész és ismerve az európai országokat lehet, hogy soha nem lesz, mert a migránsok táplálása fontosabb lesz, vagy egy kormányváltás után egyszerűen csak leállítják a fejlesztést.
Neuron és bármilyen más hasonló kialakítás előnyei: lényegében megszabadulás a ballaszttól, az embertől a gépben. A kabin és létfenntartó rendszerek hiánya, a vezérlés és a kialakítás jelentős egyszerűsödése hatalmas tömegcsökkennést eredményez a funkcionalitás javára. Minden amellett szól, hogy ne üljön többé pilóta a harci gépekben. Ráadásul ez hatalmas költségcsökkenés is, mert nincs többé szükség pilótaképzés a mai formában például. Kizárólag itt képzelhető el jelentékeny hazai bedolgozás.
Neuron hátrányai: még nincs kész, autonóm üzemmódjához a jelenleginél fejlettebb mesterséges intelligenciák kellenek és a programot annak európai volta miatt a politikai tényezők ugyanúgy veszélyeztethetik mint a Tempest-nél.
Én úgy gondolom, hogy nem kell F-35-re váltani, hanem ki kell várni 2030-ig a meglévő Gripenekkel (azok rendes felfegyverzésével), hogy a Tempest vagy a Neuron (vagy bármilyen más, akár magyar kezdeményezésű) program hogy áll és ha van jelentős előrehaladás, akkor a Neuron konstrukciókat előnyben részesíteni, ha e téren nincs, akkor kényszerűségből a Tempest-et és ha 2025-27 magasságáig (tehát a kivárás félidejéig) nincs semmi lényeges egyikben sem és saját kezdeményezésre se tudunk Neuron-jellegű eszköz fejlesztésére ráállni (svéd, török, stb. együttműködőkkel), akkor jobb hijján F-35-re cserélni a Gripeneket úgy 2030-35 közti időszakig bezárólag harcképes állapotba hozni egy század ötödik generációs eszközt. De egyelőre a légierő érje be fegyverzettel (cirkálórakéták, SDB II, SEAD képesség).
Pilóta vezette harci gépből egy századnál többre soha nem lesz már szüksége a magyar légierőnek, az egyetlen igazi feladata ezeknek az eszközöknek a légifölény biztosítása lesz (másodlagosan cirkálórakéta-hordozó pltaform még lehet), a CAS drónok feladata, abból a légierőnek ki kell hátrálnia, mert nem gazdaságos. Neuron jellegű eszközből akár két-három századnyi eszköz is szóba jöhet.
Fair playFe**őbb uta****ásra.
A románok az F-16-osaikat sem tudják üzemeltetni, minek vennének F-35-ösöket. És vajon mennyit rendelnének és honnan kerítenek rá pénzt?Ketlem. Tovabbi F-16 rendelest igen, de az oké, hadd higyjek, hogy az a parity.![]()
Ahogy a harckocsikkal történt. Egy időben úgy hitték, hogy megnyer minden csatát és jó mindenre. Akkor aztán hihetetlen burjánzásnak indult a fegyvernem és olyan fajtagazdaság bontakozott ki, hogy csak na. Egy időben tényleg használható is volt minden lehetséges területen. Aztán a különféle fegyvernemek és fegyverfajták fejlődésével kiderült, hogy igazából egy dologra jó: egy másik harckocsi elleni harcra. Pontosabban már csak erre volt jó, mert minden más feladatra jobb eszközök kerültek a katonák kezébe. Ugyanez szerintem mostanra játszódott le a harci repülőgépeknél és a drónok azok az eszközök, amik miatt alapvetően eltűnik majd a többfukciós (multirole) harcigép és helyét átveszi egy elfogóvadász, ami végszükség, vagy inkább lehetőség esetén vadászbombázóként is használható, de ez utóbbi nem lesz jellemző. Valahogy úgy, ahogy a pozícióba kerülő harckocsi is szétcsap a védtelen IFV-k között, fog a légvédelem nélkül maradt értékes céloknál mészárlást rendezni a jövő harci gépe kivételesen szerencsés esetben, de alapvetően nem fog ilyet tenni, hanem az lesz a feladata csak, hogy az ellenség harcigépeit legyőzze. Hogy ezt pilótával vagy pilóta nélkül teszi, az még sok mindenen múlik, de az biztos, hogy a vadászgép ellen egy másik vadászgép a legjobb fegyver. Amit vadászbombázóként művelt, azt már most át tudják venni a drónok tőle. Az azeri erők a légierő és a harcihelikopterek bevetése nélkül végezték el öbölháborús szinten a CAS-t, pusztán drónokkal, amivel rávilágítottak a befejezett tényre: a vadászbombázók és harcihelikopterek létezése okafogyottá vált. Ha az örményeknek lettek volna bevethető szuhojaik, akkor a Bakuban készenlétben tartott maroknyi török F-16-nak lett volna munkája. De nem voltak, így vadászgépek bevetésére se volt szükség. Ez olyan tapasztalat, ami determinálja a jövőt. Egy korszak véget ért.Pilóta vezette harci gépből egy századnál többre soha nem lesz már szüksége a magyar légierőnek, az egyetlen igazi feladata ezeknek az eszközöknek a légifölény biztosítása lesz, a CAS drónok feladata, abból a légierőnek ki kell hátrálnia, mert nem gazdaságos.
ezt hogyan?
Ahogy a harckocsikkal történt. Egy időben úgy hitték, hogy megnyer minden csatát és jó mindenre. Akkor aztán hihetetlen burjánzásnak indult a fegyvernem és olyan fajtagazdaság bontakozott ki, hogy csak na. Egy időben tényleg használható is volt minden lehetséges területen. Aztán a különféle fegyvernemek és fegyverfajták fejlődésével kiderült, hogy igazából egy dologra jó: egy másik harckocsi elleni harcra. Pontosabban már csak erre volt jó, mert minden más feladatra jobb eszközök kerültek a katonák kezébe. Ugyanez szerintem mostanra játszódott le a harci repülőgépeknél és a drónok azok az eszközök, amik miatt alapvetően eltűnik majd a többfukciós (multirole) harcigép és helyét átveszi egy elfogóvadász, ami végszükség, vagy inkább lehetőség esetén vadászbombázóként is használható, de ez utóbbi nem lesz jellemző. Valahogy úgy, ahogy a pozícióba kerülő harckocsi is szétcsap a védtelen IFV-k között, fog a légvédelem nélkül maradt értékes céloknál mészárlást rendezni a jövő harci gépe kivételesen szerencsés esetben, de alapvetően nem fog ilyet tenni, hanem az lesz a feladata csak, hogy az ellenség harcigépeit legyőzze. Hogy ezt pilótával vagy pilóta nélkül teszi, az még sok mindenen múlik, de az biztos, hogy a vadászgép ellen egy másik vadászgép a legjobb fegyver. Amit vadászbombázóként művelt, azt már most át tudják venni a drónok tőle. Az azeri erők a légierő és a harcihelikopterek bevetése nélkül végezték el öbölháborús szinten a CAS-t, pusztán drónokkal, amivel rávilágítottak a befejezett tényre: a vadászbombázók és harcihelikopterek létezése okafogyottá vált. Ha az örményeknek lettek volna bevethető szuhojaik, akkor a Bakuban készenlétben tartott maroknyi török F-16-nak lett volna munkája. De nem voltak, így vadászgépek bevetésére se volt szükség. Ez olyan tapasztalat, ami determinálja a jövőt. Egy korszak véget ért.
Ahogy a harckocsikkal történt. Egy időben úgy hitték, hogy megnyer minden csatát és jó mindenre. Akkor aztán hihetetlen burjánzásnak indult a fegyvernem és olyan fajtagazdaság bontakozott ki, hogy csak na. Egy időben tényleg használható is volt minden lehetséges területen. Aztán a különféle fegyvernemek és fegyverfajták fejlődésével kiderült, hogy igazából egy dologra jó: egy másik harckocsi elleni harcra. Pontosabban már csak erre volt jó, mert minden más feladatra jobb eszközök kerültek a katonák kezébe. Ugyanez szerintem mostanra játszódott le a harci repülőgépeknél és a drónok azok az eszközök, amik miatt alapvetően eltűnik majd a többfukciós (multirole) harcigép és helyét átveszi egy elfogóvadász, ami végszükség, vagy inkább lehetőség esetén vadászbombázóként is használható, de ez utóbbi nem lesz jellemző. Valahogy úgy, ahogy a pozícióba kerülő harckocsi is szétcsap a védtelen IFV-k között, fog a légvédelem nélkül maradt értékes céloknál mészárlást rendezni a jövő harci gépe kivételesen szerencsés esetben, de alapvetően nem fog ilyet tenni, hanem az lesz a feladata csak, hogy az ellenség harcigépeit legyőzze. Hogy ezt pilótával vagy pilóta nélkül teszi, az még sok mindenen múlik, de az biztos, hogy a vadászgép ellen egy másik vadászgép a legjobb fegyver. Amit vadászbombázóként művelt, azt már most át tudják venni a drónok tőle. Az azeri erők a légierő és a harcihelikopterek bevetése nélkül végezték el öbölháborús szinten a CAS-t, pusztán drónokkal, amivel rávilágítottak a befejezett tényre: a vadászbombázók és harcihelikopterek létezése okafogyottá vált. Ha az örményeknek lettek volna bevethető szuhojaik, akkor a Bakuban készenlétben tartott maroknyi török F-16-nak lett volna munkája. De nem voltak, így vadászgépek bevetésére se volt szükség. Ez olyan tapasztalat, ami determinálja a jövőt. Egy korszak véget ért.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..