[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Azt kell látni a 30-asban mint mindenben ami Lynx:nekünk marha gyorsan kellett így kb csak olyan dolgok kerültek bele amik léteznek vagy 100% a gyártás megindulásáig létezni fognak.Nem az ausztrálok vagyunk akik ráérnek 2 évet tesztelni és utána dönteni.
 
Azt kell látni a 30-asban mint mindenben ami Lynx:nekünk marha gyorsan kellett így kb csak olyan dolgok kerültek bele amik léteznek vagy 100% a gyártás megindulásáig létezni fognak.Nem az ausztrálok vagyunk akik ráérnek 2 évet tesztelni és utána dönteni.
aztán ha kiderül hogy hoppá, akkor így jártunk....
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Mea culpa. De ha a kettő ugyanaz, miért szerepel külön a gyártó honlapján? Ott néztétek ti is. Mindegy, én néztem el, csak gondolván ha külön van felsorolva, valamiben nem egyeznek.
Szerintem a németek ABM-ként hívatkoznak rá, az angol nyelvterületen meg AHEAD.
Biztos van valami licence jogi különbség, de lényegében mindkettő elektromosan időzített, programozott gújtású robbanó repesz lövedéket takar.
 
aztán ha kiderül hogy hoppá, akkor így jártunk....

Mi derul ki, milyen hoppa? Nem ismeretlen technologiat hasznalva kuldunk holdjarot az Iora, hanem meglevo, hasznalatban levo rendszerekbol egy mar ismert protot fejezunk majd be a tervezo-gyartoval kozosen, aki 100+ eve az egyik vezeto multi a temaban.

Mondjuk ezt most most nem tudom értelmezni.

Ez mostanában elég gyakran így van a kommentjeivel, nem nálad van a hiba...
 
Mi derul ki, milyen hoppa? Nem ismeretlen technologiat hasznalva kuldunk holdjarot az Iora, hanem meglevo, hasznalatban levo rendszerekbol egy mar ismert protot fejezunk majd be a tervezo-gyartoval kozosen, aki 100+ eve az egyik vezeto multi a temaban.



Ez mostanában elég gyakran így van a kommentjeivel, nem nálad van a hiba...
Össze-vissza beszél ("világol", Borsodban így mondják :)
 
Mea culpa. De ha a kettő ugyanaz, miért szerepel külön a gyártó honlapján? Ott néztétek ti is. Mindegy, én néztem el, csak gondolván ha külön van felsorolva, valamiben nem egyeznek.
Minden AHEAD ABM de nem minden ABM AHEAD.

Az AHEAD az Oerlikon által kifejlesztett ABM technológia. A lényege hogy minden egyes lőszer csőtorkolati sebességét pontosan mérik és a számított lőelemek alapján pontosan beállítják azt az időt amikor a lőszernek el kell működnie.

Ettôl független, egyszerűbb, de kevésbé pontos másik ABM módszer amikor a lövés kiváltásakor azt állítják be hogy a lőszernek hány fordularot kell megtennie a levegőben.
A kilőtt lőszerben van egy mágneaes szenzor ami érzékeli hogy a lőszer hány fordulatot tett meg és amikor eléri a kivánt fordulatszámot, akkor robban a lőszer.
 
Mi derul ki, milyen hoppa? Nem ismeretlen technologiat hasznalva kuldunk holdjarot az Iora, hanem meglevo, hasznalatban levo rendszerekbol egy mar ismert protot fejezunk majd be a tervezo-gyartoval kozosen, aki 100+ eve az egyik vezeto multi a temaban.
Abban egyetértek vele, hogy attól, hogy a Rheinmetall gyártja ez még nem fogja azt jelenteni, hogy garantáltan üzleti siker lesz a termék. A Rheinmetall jelenleg nem annyira jó pozícióban van mióta a KMW nyerte el a Bundeswehr Leopard upgrade tenderét és a szaudi piacot pedig az embargó miatt elvesztették, ami pedig hatalmas megrendelés lett volna közel keleten nagyon jó kapcsolatokkal rendelkező rheinmetallnak, a KMW-Nexter egyesülés szintén nagy érvágás volt nekik. A Rheinmetallnak hatalmas szüksége van most üzleti sikerre és a jó referenciára, azért mennek bele mindenbe.
 
Abban egyetértek vele, hogy attól, hogy a Rheinmetall gyártja ez még nem fogja azt jelenteni, hogy garantáltan üzleti siker lesz a termék. A Rheinmetall jelenleg nem annyira jó pozícióban van mióta a KMW nyerte el a Bundeswehr Leopard upgrade tenderét és a szaudi piacot pedig az embargó miatt elvesztették, ami pedig hatalmas megrendelés lett volna közel keleten nagyon jó kapcsolatokkal rendelkező rheinmetallnak, a KMW-Nexter egyesülés szintén nagy érvágás volt nekik. A Rheinmetallnak hatalmas szüksége van most üzleti sikerre és a jó referenciára, azért mennek bele mindenbe.
De nem erről írt, hanem arról, hogy nekünk lesz hoppá, ami okorseg.
Nekünk ez win-win, mert saját magunknak lesz platformunk, miközben még olcsobbra is jön ki, mintha készen vettük volna őket, darabra.
Ettől teljesen független a piaci sikere, azt itt senki nem állítja, hgy garantált lenne, de nem is érinti a számunkra már így is előnyös konstrukciót.
Fogalmatlan, rosszindulatú karogas, semmi több, hidd el.
 
De nem erről írt, hanem arról, hogy nekünk lesz hoppá, ami okorseg.
Nekünk ez win-win, mert saját magunknak lesz platformunk, miközben még olcsobbra is jön ki, mintha készen vettük volna őket, darabra.
Ettől teljesen független a piaci sikere, azt itt senki nem állítja, hgy garantált lenne, de nem is érinti a számunkra már így is előnyös konstrukciót.
Fogalmatlan, rosszindulatú karogas, semmi több, hidd el.
Meg a francokat nem érinti, ha nem lesz külföldi megrendelés vagy kevés lesz drágább lesz számunkra a saját fejlesztés, illetve a gyárakat ha járatni akarjuk többet kell áldozni rá ha azt akarjuk, hogy egyáltalán termeljen és ne jusson a román airbus üzem sorsára. Ha nem lesz üzleti siker akkor lesz saját platformunk de kurvára nem lesz olcsóbb mintha vesszük darabra, általában a saját gyártás ritkábban olcsóbb mint a sima vétel, a szervíz és az alkatrész ellátás lesz olcsóbb meg a későbbi üzemeltetés, és csak bizonyos darabszám után válik olcsóbbá ami meg kérdés még, hogy átlépjük-e azt a darabszámot, főleg ha az egyes alverziók fejlesztési költségeit mind rajtunk akarja a rheinmetall megkeresni. Ez éppúgy igaz a török cuccokra is, vagy kurva nagy biznisz lesz és nagyon jól jövünk ki, vagy lesz egy jó, de ellenben roppant drága gépparkunk ami meg a későbbi modernizációk költségeit és a további rendeléseket is erősen befolyásolja. Még mindig úgy vagyok vele, hogy túlságosan előre iszik itt a társaság egy része a medve bőrére.
 
Meg a francokat nem érinti, ha nem lesz külföldi megrendelés vagy kevés lesz drágább lesz számunkra a saját fejlesztés, illetve a gyárakat ha járatni akarjuk többet kell áldozni rá ha azt akarjuk, hogy egyáltalán termeljen és ne jusson a román airbus üzem sorsára. Ha nem lesz üzleti siker akkor lesz saját platformunk de kurvára nem lesz olcsóbb mintha vesszük darabra, általában a saját gyártás ritkábban olcsóbb mint a sima vétel,

Hat pedig pont ez az, ami nagyszeru ebben a Lynx-uzletben: nekunk most pont sikerult osszehozni, hogy mar most nem dragabb, mint ha keszen vennenk, pl a csehek budgetje is nagyobb kicsivel kevesebb jarmure es ok szinten szamolnak sajat gyartassal - a sokkal dragabb ausztral es hasonlo IFV beszerzesekrol mar nem is beszelek, azok sokkal dragabbra jonnek ki darabra.

A piaci arakhoz kepest kifejezetten jonak szamit, hogy 218 darabot 2 milliard euroert megcsipunk (ez kb az atlagar lenne a premium lancosok kozott), raadasul fully custom-designed, a sajat celjainkra.

a szervíz és az alkatrész ellátás lesz olcsóbb meg a későbbi üzemeltetés, és csak bizonyos darabszám után válik olcsóbbá ami meg kérdés még, hogy átlépjük-e azt a darabszámot, főleg ha az egyes alverziók fejlesztési költségeit mind rajtunk akarja a rheinmetall megkeresni.

EN pont azt latom, hogy innen mar csak nyerhetunk rajta, hacsak nem valami egetvero speci okorseghez ragaszkodnank, ami meglokne a darabarat extra 1-2 millio euroval - de ez nem jellemzo a MH-re egyelore, ez sokkal inkabb a csehek elszallt, clueless verzerkaranak a szokasa.


Ez éppúgy igaz a török cuccokra is, vagy kurva nagy biznisz lesz és nagyon jól jövünk ki, vagy lesz egy jó, de ellenben roppant drága gépparkunk ami meg a későbbi modernizációk költségeit és a további rendeléseket is erősen befolyásolja. Még mindig úgy vagyok vele, hogy túlságosan előre iszik itt a társaság egy része a medve bőrére.

Szerintem csak azert, mert rosszul nezed a gazdasagi oldalat, mar ne is haragudj. :)

Van X mennyisegu penzed es kell Y mennyisegu termek. Ha kiszamolod a ROI-t 30 evre elore, akkor ugyanannyiert gyarat epiteni es technologiat idehozni, sajat designra ill platformra szert tenni meg akkor is jobb uzlet, ha valamivel dragabbra jonne ki mar az elejen, a hosszutavu jarulekos technologiai es gazdasagi hatasok miatt - viszont itt meg ez sem igaz, egyelore mar most egalban van az a 2 milliard euro ill amennyibe barmilyen lancosbol kerult volna 218 darab.
Az egyetlen komoly aggodalom az lehetne, ha valami vadonatuj, "forradalmi" ujitasra dobnank ra ketmilliard eurot - lasd a hibrid 8x8-at, de meg az sem a nullarol jon -, de eseteunkben nem ez a helyzet, tulajdonkeppen semmi forradalmi ujitas nincs a Lynxben. Ez evolutionary, nem revolutionary, meglevo technologiakat fejleszt tovabb es integral egybe majd egy olyan ipari szereplovel, aki 100+ eve ilyesmivel foglalkozik.
Mint mindennek, ennek is van valamilyen rizikoja, de showstopper issue mar nemigen merulhet fel, max itt-ott kompromisszumot fognak kotni a budget miatt, az meg mindenhol elofordul.
 
Hat pedig pont ez az, ami nagyszeru ebben a Lynx-uzletben: nekunk most pont sikerult osszehozni, hogy mar most nem dragabb, mint ha keszen vennenk, pl a csehek budgetje is nagyobb kicsivel kevesebb jarmure es ok szinten szamolnak sajat gyartassal - a sokkal dragabb ausztral es hasonlo IFV beszerzesekrol mar nem is beszelek, azok sokkal dragabbra jonnek ki darabra.

A piaci arakhoz kepest kifejezetten jonak szamit, hogy 218 darabot 2 milliard euroert megcsipunk (ez kb az atlagar lenne a premium lancosok kozott), raadasul fully custom-designed, a sajat celjainkra.



EN pont azt latom, hogy innen mar csak nyerhetunk rajta, hacsak nem valami egetvero speci okorseghez ragaszkodnank, ami meglokne a darabarat extra 1-2 millio euroval - de ez nem jellemzo a MH-re egyelore, ez sokkal inkabb a csehek elszallt, clueless verzerkaranak a szokasa.




Szerintem csak azert, mert rosszul nezed a gazdasagi oldalat, mar ne is haragudj. :)

Van X mennyisegu penzed es kell Y mennyisegu termek. Ha kiszamolod a ROI-t 30 evre elore, akkor ugyanannyiert gyarat epiteni es technologiat idehozni, sajat designra ill platformra szert tenni meg akkor is jobb uzlet, ha valamivel dragabbra jonne ki mar az elejen, a hosszutavu jarulekos technologiai es gazdasagi hatasok miatt - viszont itt meg ez sem igaz, egyelore mar most egalban van az a 2 milliard euro ill amennyibe barmilyen lancosbol kerult volna 218 darab.
Az egyetlen komoly aggodalom az lehetne, ha valami vadonatuj, "forradalmi" ujitasra dobnank ra ketmilliard eurot - lasd a hibrid 8x8-at, de meg az sem a nullarol jon -, de eseteunkben nem ez a helyzet, tulajdonkeppen semmi forradalmi ujitas nincs a Lynxben. Ez evolutionary, nem revolutionary, meglevo technologiakat fejleszt tovabb es integral egybe majd egy olyan ipari szereplovel, aki 100+ eve ilyesmivel foglalkozik.
Mint mindennek, ennek is van valamilyen rizikoja, de showstopper issue mar nemigen merulhet fel, max itt-ott kompromisszumot fognak kotni a budget miatt, az meg mindenhol elofordul.

Honnan szedted,hogy nem drágább?Eddig kizárólag mi fizetünk minden költséget 100%-ban egy kis szeriára leosztva.
 
Honnan szedted,hogy nem drágább?Eddig kizárólag mi fizetünk minden költséget 100%-ban egy kis szeriára leosztva.

Konkretan mirol beszelsz? Szo nincs ilyesmirol.

A publikus osszeg 2.2 milliard euro korul volt, amibol 60 milliard forint a gyarra, ami kb 160M euro - azaz pontosan ugyanannyi, mint amennyit a csehek szannak 10% kevesebb (200) IFVre ugy, hogy naluk mar vannak gyarak.
 
Konkretan mirol beszelsz? Szo nincs ilyesmirol.

A publikus osszeg 2.2 milliard euro korul volt, amibol 60 milliard forint a gyarra, ami kb 160M euro - azaz pontosan ugyanannyi, mint amennyit a csehek szannak 10% kevesebb (200) IFVre ugy, hogy naluk mar vannak gyarak.

Aut tudod,hogy más jármű ugyanígy mennyibe kerülbe?
 
Aut tudod,hogy más jármű ugyanígy mennyibe kerülbe?

Baszki, te el is olvasod, amire irogatsz valasozkat? Vagy csak zsigerbol valaszolgatsz?
Olvasd mar vissza, eleg vilagosan KETSZER is leirtam a logikat, amit kovetek, ebbol a masodik ez a komment volt, amit ideztel... elhihetetlen vagy neha, komolyan. :D
 
Baszki, te el is olvasod, amire irogatsz valasozkat? Vagy csak zsigerbol valaszolgatsz?
Olvasd mar vissza, eleg vilagosan KETSZER is leirtam a logikat, amit kovetek, ebbol a masodik ez a komment volt, amit ideztel... elhihetetlen vagy neha, komolyan. :D

A logikád ellentnond mindennek amit kapitalizmusnak hívnak.Nincs olyan üzleti modell a világon ami alapján olcsóbb lesz a mi 200 valahány Lynxünk mint bármilyen más IFV a vilagon ami nagyobb szeriában készül,ha mi leszünk az egyedüli rendszeresítők.
 
A logikád ellentnond mindennek amit kapitalizmusnak hívnak.Nincs olyan üzleti modell a világon ami alapján olcsóbb lesz a mi 200 valahány Lynxünk mint bármilyen más IFV a vilagon ami nagyobb szeriában készül,ha mi leszünk az egyedüli rendszeresítők.

A logikam ismert szamokra epul, pont ugy, mint altalaban a kapitalizmusban is megszokott uzleti tervek.

Ha meg tudsz fogalmazni kritikat, azt erdeklodve varom, mkert abbol tanulunk, magamat is beleertve, lehet olyan info, ami pl nem ismert. De ez a kezrazasos elutasitas nem koser, erted...

Abba meg szerintem vegkepp ne menjunk bele, hogy kozulunk melyikunk is ismeri a kapitalizmust jobban, konkretan testkozelbol, mert abban biztosan veszit barmelyikotok, ha udvariasan akarom megfogalmazni. :P