[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 345
84 166
113
Azt kell látni a 30-asban mint mindenben ami Lynx:nekünk marha gyorsan kellett így kb csak olyan dolgok kerültek bele amik léteznek vagy 100% a gyártás megindulásáig létezni fognak.Nem az ausztrálok vagyunk akik ráérnek 2 évet tesztelni és utána dönteni.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Azt kell látni a 30-asban mint mindenben ami Lynx:nekünk marha gyorsan kellett így kb csak olyan dolgok kerültek bele amik léteznek vagy 100% a gyártás megindulásáig létezni fognak.Nem az ausztrálok vagyunk akik ráérnek 2 évet tesztelni és utána dönteni.
aztán ha kiderül hogy hoppá, akkor így jártunk....
 
  • Tetszik
Reactions: bel

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Mea culpa. De ha a kettő ugyanaz, miért szerepel külön a gyártó honlapján? Ott néztétek ti is. Mindegy, én néztem el, csak gondolván ha külön van felsorolva, valamiben nem egyeznek.
Szerintem a németek ABM-ként hívatkoznak rá, az angol nyelvterületen meg AHEAD.
Biztos van valami licence jogi különbség, de lényegében mindkettő elektromosan időzített, programozott gújtású robbanó repesz lövedéket takar.
 
K

kamm

Guest
aztán ha kiderül hogy hoppá, akkor így jártunk....

Mi derul ki, milyen hoppa? Nem ismeretlen technologiat hasznalva kuldunk holdjarot az Iora, hanem meglevo, hasznalatban levo rendszerekbol egy mar ismert protot fejezunk majd be a tervezo-gyartoval kozosen, aki 100+ eve az egyik vezeto multi a temaban.

Mondjuk ezt most most nem tudom értelmezni.

Ez mostanában elég gyakran így van a kommentjeivel, nem nálad van a hiba...
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 742
113
Mi derul ki, milyen hoppa? Nem ismeretlen technologiat hasznalva kuldunk holdjarot az Iora, hanem meglevo, hasznalatban levo rendszerekbol egy mar ismert protot fejezunk majd be a tervezo-gyartoval kozosen, aki 100+ eve az egyik vezeto multi a temaban.



Ez mostanában elég gyakran így van a kommentjeivel, nem nálad van a hiba...
Össze-vissza beszél ("világol", Borsodban így mondják :)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Mea culpa. De ha a kettő ugyanaz, miért szerepel külön a gyártó honlapján? Ott néztétek ti is. Mindegy, én néztem el, csak gondolván ha külön van felsorolva, valamiben nem egyeznek.
Minden AHEAD ABM de nem minden ABM AHEAD.

Az AHEAD az Oerlikon által kifejlesztett ABM technológia. A lényege hogy minden egyes lőszer csőtorkolati sebességét pontosan mérik és a számított lőelemek alapján pontosan beállítják azt az időt amikor a lőszernek el kell működnie.

Ettôl független, egyszerűbb, de kevésbé pontos másik ABM módszer amikor a lövés kiváltásakor azt állítják be hogy a lőszernek hány fordularot kell megtennie a levegőben.
A kilőtt lőszerben van egy mágneaes szenzor ami érzékeli hogy a lőszer hány fordulatot tett meg és amikor eléri a kivánt fordulatszámot, akkor robban a lőszer.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 067
130 072
113
Mi derul ki, milyen hoppa? Nem ismeretlen technologiat hasznalva kuldunk holdjarot az Iora, hanem meglevo, hasznalatban levo rendszerekbol egy mar ismert protot fejezunk majd be a tervezo-gyartoval kozosen, aki 100+ eve az egyik vezeto multi a temaban.
Abban egyetértek vele, hogy attól, hogy a Rheinmetall gyártja ez még nem fogja azt jelenteni, hogy garantáltan üzleti siker lesz a termék. A Rheinmetall jelenleg nem annyira jó pozícióban van mióta a KMW nyerte el a Bundeswehr Leopard upgrade tenderét és a szaudi piacot pedig az embargó miatt elvesztették, ami pedig hatalmas megrendelés lett volna közel keleten nagyon jó kapcsolatokkal rendelkező rheinmetallnak, a KMW-Nexter egyesülés szintén nagy érvágás volt nekik. A Rheinmetallnak hatalmas szüksége van most üzleti sikerre és a jó referenciára, azért mennek bele mindenbe.
 
K

kamm

Guest
Abban egyetértek vele, hogy attól, hogy a Rheinmetall gyártja ez még nem fogja azt jelenteni, hogy garantáltan üzleti siker lesz a termék. A Rheinmetall jelenleg nem annyira jó pozícióban van mióta a KMW nyerte el a Bundeswehr Leopard upgrade tenderét és a szaudi piacot pedig az embargó miatt elvesztették, ami pedig hatalmas megrendelés lett volna közel keleten nagyon jó kapcsolatokkal rendelkező rheinmetallnak, a KMW-Nexter egyesülés szintén nagy érvágás volt nekik. A Rheinmetallnak hatalmas szüksége van most üzleti sikerre és a jó referenciára, azért mennek bele mindenbe.
De nem erről írt, hanem arról, hogy nekünk lesz hoppá, ami okorseg.
Nekünk ez win-win, mert saját magunknak lesz platformunk, miközben még olcsobbra is jön ki, mintha készen vettük volna őket, darabra.
Ettől teljesen független a piaci sikere, azt itt senki nem állítja, hgy garantált lenne, de nem is érinti a számunkra már így is előnyös konstrukciót.
Fogalmatlan, rosszindulatú karogas, semmi több, hidd el.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 067
130 072
113
De nem erről írt, hanem arról, hogy nekünk lesz hoppá, ami okorseg.
Nekünk ez win-win, mert saját magunknak lesz platformunk, miközben még olcsobbra is jön ki, mintha készen vettük volna őket, darabra.
Ettől teljesen független a piaci sikere, azt itt senki nem állítja, hgy garantált lenne, de nem is érinti a számunkra már így is előnyös konstrukciót.
Fogalmatlan, rosszindulatú karogas, semmi több, hidd el.
Meg a francokat nem érinti, ha nem lesz külföldi megrendelés vagy kevés lesz drágább lesz számunkra a saját fejlesztés, illetve a gyárakat ha járatni akarjuk többet kell áldozni rá ha azt akarjuk, hogy egyáltalán termeljen és ne jusson a román airbus üzem sorsára. Ha nem lesz üzleti siker akkor lesz saját platformunk de kurvára nem lesz olcsóbb mintha vesszük darabra, általában a saját gyártás ritkábban olcsóbb mint a sima vétel, a szervíz és az alkatrész ellátás lesz olcsóbb meg a későbbi üzemeltetés, és csak bizonyos darabszám után válik olcsóbbá ami meg kérdés még, hogy átlépjük-e azt a darabszámot, főleg ha az egyes alverziók fejlesztési költségeit mind rajtunk akarja a rheinmetall megkeresni. Ez éppúgy igaz a török cuccokra is, vagy kurva nagy biznisz lesz és nagyon jól jövünk ki, vagy lesz egy jó, de ellenben roppant drága gépparkunk ami meg a későbbi modernizációk költségeit és a további rendeléseket is erősen befolyásolja. Még mindig úgy vagyok vele, hogy túlságosan előre iszik itt a társaság egy része a medve bőrére.
 
K

kamm

Guest
Meg a francokat nem érinti, ha nem lesz külföldi megrendelés vagy kevés lesz drágább lesz számunkra a saját fejlesztés, illetve a gyárakat ha járatni akarjuk többet kell áldozni rá ha azt akarjuk, hogy egyáltalán termeljen és ne jusson a román airbus üzem sorsára. Ha nem lesz üzleti siker akkor lesz saját platformunk de kurvára nem lesz olcsóbb mintha vesszük darabra, általában a saját gyártás ritkábban olcsóbb mint a sima vétel,

Hat pedig pont ez az, ami nagyszeru ebben a Lynx-uzletben: nekunk most pont sikerult osszehozni, hogy mar most nem dragabb, mint ha keszen vennenk, pl a csehek budgetje is nagyobb kicsivel kevesebb jarmure es ok szinten szamolnak sajat gyartassal - a sokkal dragabb ausztral es hasonlo IFV beszerzesekrol mar nem is beszelek, azok sokkal dragabbra jonnek ki darabra.

A piaci arakhoz kepest kifejezetten jonak szamit, hogy 218 darabot 2 milliard euroert megcsipunk (ez kb az atlagar lenne a premium lancosok kozott), raadasul fully custom-designed, a sajat celjainkra.

a szervíz és az alkatrész ellátás lesz olcsóbb meg a későbbi üzemeltetés, és csak bizonyos darabszám után válik olcsóbbá ami meg kérdés még, hogy átlépjük-e azt a darabszámot, főleg ha az egyes alverziók fejlesztési költségeit mind rajtunk akarja a rheinmetall megkeresni.

EN pont azt latom, hogy innen mar csak nyerhetunk rajta, hacsak nem valami egetvero speci okorseghez ragaszkodnank, ami meglokne a darabarat extra 1-2 millio euroval - de ez nem jellemzo a MH-re egyelore, ez sokkal inkabb a csehek elszallt, clueless verzerkaranak a szokasa.


Ez éppúgy igaz a török cuccokra is, vagy kurva nagy biznisz lesz és nagyon jól jövünk ki, vagy lesz egy jó, de ellenben roppant drága gépparkunk ami meg a későbbi modernizációk költségeit és a további rendeléseket is erősen befolyásolja. Még mindig úgy vagyok vele, hogy túlságosan előre iszik itt a társaság egy része a medve bőrére.

Szerintem csak azert, mert rosszul nezed a gazdasagi oldalat, mar ne is haragudj. :)

Van X mennyisegu penzed es kell Y mennyisegu termek. Ha kiszamolod a ROI-t 30 evre elore, akkor ugyanannyiert gyarat epiteni es technologiat idehozni, sajat designra ill platformra szert tenni meg akkor is jobb uzlet, ha valamivel dragabbra jonne ki mar az elejen, a hosszutavu jarulekos technologiai es gazdasagi hatasok miatt - viszont itt meg ez sem igaz, egyelore mar most egalban van az a 2 milliard euro ill amennyibe barmilyen lancosbol kerult volna 218 darab.
Az egyetlen komoly aggodalom az lehetne, ha valami vadonatuj, "forradalmi" ujitasra dobnank ra ketmilliard eurot - lasd a hibrid 8x8-at, de meg az sem a nullarol jon -, de eseteunkben nem ez a helyzet, tulajdonkeppen semmi forradalmi ujitas nincs a Lynxben. Ez evolutionary, nem revolutionary, meglevo technologiakat fejleszt tovabb es integral egybe majd egy olyan ipari szereplovel, aki 100+ eve ilyesmivel foglalkozik.
Mint mindennek, ennek is van valamilyen rizikoja, de showstopper issue mar nemigen merulhet fel, max itt-ott kompromisszumot fognak kotni a budget miatt, az meg mindenhol elofordul.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 345
84 166
113
Hat pedig pont ez az, ami nagyszeru ebben a Lynx-uzletben: nekunk most pont sikerult osszehozni, hogy mar most nem dragabb, mint ha keszen vennenk, pl a csehek budgetje is nagyobb kicsivel kevesebb jarmure es ok szinten szamolnak sajat gyartassal - a sokkal dragabb ausztral es hasonlo IFV beszerzesekrol mar nem is beszelek, azok sokkal dragabbra jonnek ki darabra.

A piaci arakhoz kepest kifejezetten jonak szamit, hogy 218 darabot 2 milliard euroert megcsipunk (ez kb az atlagar lenne a premium lancosok kozott), raadasul fully custom-designed, a sajat celjainkra.



EN pont azt latom, hogy innen mar csak nyerhetunk rajta, hacsak nem valami egetvero speci okorseghez ragaszkodnank, ami meglokne a darabarat extra 1-2 millio euroval - de ez nem jellemzo a MH-re egyelore, ez sokkal inkabb a csehek elszallt, clueless verzerkaranak a szokasa.




Szerintem csak azert, mert rosszul nezed a gazdasagi oldalat, mar ne is haragudj. :)

Van X mennyisegu penzed es kell Y mennyisegu termek. Ha kiszamolod a ROI-t 30 evre elore, akkor ugyanannyiert gyarat epiteni es technologiat idehozni, sajat designra ill platformra szert tenni meg akkor is jobb uzlet, ha valamivel dragabbra jonne ki mar az elejen, a hosszutavu jarulekos technologiai es gazdasagi hatasok miatt - viszont itt meg ez sem igaz, egyelore mar most egalban van az a 2 milliard euro ill amennyibe barmilyen lancosbol kerult volna 218 darab.
Az egyetlen komoly aggodalom az lehetne, ha valami vadonatuj, "forradalmi" ujitasra dobnank ra ketmilliard eurot - lasd a hibrid 8x8-at, de meg az sem a nullarol jon -, de eseteunkben nem ez a helyzet, tulajdonkeppen semmi forradalmi ujitas nincs a Lynxben. Ez evolutionary, nem revolutionary, meglevo technologiakat fejleszt tovabb es integral egybe majd egy olyan ipari szereplovel, aki 100+ eve ilyesmivel foglalkozik.
Mint mindennek, ennek is van valamilyen rizikoja, de showstopper issue mar nemigen merulhet fel, max itt-ott kompromisszumot fognak kotni a budget miatt, az meg mindenhol elofordul.

Honnan szedted,hogy nem drágább?Eddig kizárólag mi fizetünk minden költséget 100%-ban egy kis szeriára leosztva.
 
K

kamm

Guest
Honnan szedted,hogy nem drágább?Eddig kizárólag mi fizetünk minden költséget 100%-ban egy kis szeriára leosztva.

Konkretan mirol beszelsz? Szo nincs ilyesmirol.

A publikus osszeg 2.2 milliard euro korul volt, amibol 60 milliard forint a gyarra, ami kb 160M euro - azaz pontosan ugyanannyi, mint amennyit a csehek szannak 10% kevesebb (200) IFVre ugy, hogy naluk mar vannak gyarak.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 345
84 166
113
Konkretan mirol beszelsz? Szo nincs ilyesmirol.

A publikus osszeg 2.2 milliard euro korul volt, amibol 60 milliard forint a gyarra, ami kb 160M euro - azaz pontosan ugyanannyi, mint amennyit a csehek szannak 10% kevesebb (200) IFVre ugy, hogy naluk mar vannak gyarak.

Aut tudod,hogy más jármű ugyanígy mennyibe kerülbe?
 
K

kamm

Guest
Aut tudod,hogy más jármű ugyanígy mennyibe kerülbe?

Baszki, te el is olvasod, amire irogatsz valasozkat? Vagy csak zsigerbol valaszolgatsz?
Olvasd mar vissza, eleg vilagosan KETSZER is leirtam a logikat, amit kovetek, ebbol a masodik ez a komment volt, amit ideztel... elhihetetlen vagy neha, komolyan. :D
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 345
84 166
113
Baszki, te el is olvasod, amire irogatsz valasozkat? Vagy csak zsigerbol valaszolgatsz?
Olvasd mar vissza, eleg vilagosan KETSZER is leirtam a logikat, amit kovetek, ebbol a masodik ez a komment volt, amit ideztel... elhihetetlen vagy neha, komolyan. :D

A logikád ellentnond mindennek amit kapitalizmusnak hívnak.Nincs olyan üzleti modell a világon ami alapján olcsóbb lesz a mi 200 valahány Lynxünk mint bármilyen más IFV a vilagon ami nagyobb szeriában készül,ha mi leszünk az egyedüli rendszeresítők.
 
K

kamm

Guest
A logikád ellentnond mindennek amit kapitalizmusnak hívnak.Nincs olyan üzleti modell a világon ami alapján olcsóbb lesz a mi 200 valahány Lynxünk mint bármilyen más IFV a vilagon ami nagyobb szeriában készül,ha mi leszünk az egyedüli rendszeresítők.

A logikam ismert szamokra epul, pont ugy, mint altalaban a kapitalizmusban is megszokott uzleti tervek.

Ha meg tudsz fogalmazni kritikat, azt erdeklodve varom, mkert abbol tanulunk, magamat is beleertve, lehet olyan info, ami pl nem ismert. De ez a kezrazasos elutasitas nem koser, erted...

Abba meg szerintem vegkepp ne menjunk bele, hogy kozulunk melyikunk is ismeri a kapitalizmust jobban, konkretan testkozelbol, mert abban biztosan veszit barmelyikotok, ha udvariasan akarom megfogalmazni. :p