Hat pedig pont ez az, ami nagyszeru ebben a Lynx-uzletben: nekunk most pont sikerult osszehozni, hogy
mar most nem dragabb, mint ha keszen vennenk, pl a csehek budgetje is nagyobb kicsivel kevesebb jarmure es ok szinten szamolnak sajat gyartassal - a sokkal dragabb ausztral es hasonlo IFV beszerzesekrol mar nem is beszelek, azok sokkal dragabbra jonnek ki darabra.
A piaci arakhoz kepest kifejezetten jonak szamit, hogy 218 darabot 2 milliard euroert megcsipunk (ez kb az atlagar lenne a premium lancosok kozott), raadasul fully custom-designed, a sajat celjainkra.
EN pont azt latom, hogy innen mar csak nyerhetunk rajta, hacsak nem valami egetvero speci okorseghez ragaszkodnank, ami meglokne a darabarat extra 1-2 millio euroval - de ez nem jellemzo a MH-re egyelore, ez sokkal inkabb a csehek elszallt, clueless verzerkaranak a szokasa.
Szerintem csak azert, mert rosszul nezed a gazdasagi oldalat, mar ne is haragudj.
Van X mennyisegu penzed es kell Y mennyisegu termek. Ha kiszamolod a ROI-t 30 evre elore, akkor ugyanannyiert gyarat epiteni es technologiat idehozni, sajat designra ill platformra szert tenni meg akkor is jobb uzlet, ha valamivel dragabbra jonne ki mar az elejen, a hosszutavu jarulekos technologiai es gazdasagi hatasok miatt - viszont itt meg ez sem igaz, egyelore mar most egalban van az a 2 milliard euro ill amennyibe barmilyen lancosbol kerult volna 218 darab.
Az egyetlen komoly aggodalom az lehetne, ha valami vadonatuj, "forradalmi" ujitasra dobnank ra ketmilliard eurot - lasd a hibrid 8x8-at, de meg az sem a nullarol jon -, de eseteunkben nem ez a helyzet, tulajdonkeppen semmi forradalmi ujitas nincs a Lynxben. Ez evolutionary, nem revolutionary, meglevo technologiakat fejleszt tovabb es integral egybe majd egy olyan ipari szereplovel, aki 100+ eve ilyesmivel foglalkozik.
Mint mindennek, ennek is van valamilyen rizikoja, de showstopper issue mar nemigen merulhet fel, max itt-ott kompromisszumot fognak kotni a budget miatt, az meg mindenhol elofordul.