[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

A tapadásnál még előny is a nagyobb súly!Szerintetek véleltlenűl raktak télen régen vagy akár most is pl. homokzsákot a személyautók hátuljába?Pont akkor nincs tapadásod ha könnyű az autó és elforog alatta a kerék!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Egy 4x4 (Gidrán) miért akadna el olyan könnyen??Amúgy nem véletlen van mindegyiken csörlő...!
Mondjuk az MRAP-gépek nem a terepjárás bajnokai. A Gidrán a független felfüggesztéseivel egyértelműen a normális útviszonyok közötti nagyobb sebességű és kevésbé borulékony feladatra lett hangolva. A klasszikus cipős doboz forma MRAP legnagyobb nyűgje a magas tömegközéppont, ami terepen veszélyes. Ezt felismerve kezdték a merev tengelyeket leváltani, mert baromi felesleges. Normális körülmények között hátrány, terepen meg hamarabb borul meg a büdös bogár, mint hogy ki lehetne használni a merev tengelyek előnyét. Ezen mondjuk a lánc sem segítene, ha fogjuk a Gidránt, lecseréljük a hátsó kerekeket lánctalpra az attól ugyanolyan borulékony lesz.
IFSvsSolid.png


Az az elképzelés, hogy ha ezt majd jól kifejlesszük magunknak akkor olcsóbb lesz mint láncos és jobb terepjáróképessége lesz mint a kerekesnek, legalábbis én ezt olvasom ki a gondolatmenetből.
Ezt nem értem, mitől lenne olcsóbb, attól, hogy oldalanként 3 méterrel rövidebb a láncos tag? Cserébe lehet szórakozni az első kerekek kormányzásával meg hajtásával is.

A tapadásnál még előny is a nagyobb súly!Szerintetek véleltlenűl raktak télen régen vagy akár most is pl. homokzsákot a személyautók hátuljába?Pont akkor nincs tapadásod ha könnyű az autó és elforog alatta a kerék!
A sár az máshogyan viselkedik. Az ezerkecske esetén nem gond a súly, mert szilárd talaj van a kerék alatt. Sárnál az a gond, hogy az alja felül a sárra és onnantól esélytelen vagy. Ezt láncossal is meg lehet csinálni. Az extrém sárban dolgozó gépek ezért szoktak széles ballonos kereket, vagy baromi széles lánctalpat kapni.
Nézd meg, a Vityaznak milyen széles a talpa egy sima lánctalpashoz képest.
vtyz5.jpg

Vagy nézd meg ennek az erdészeti teherautónak, milyen szélesre cserélték az első kerekét is.
297041802479e6ca50e102330ee0de5c.jpg

Ha leér az alja ez ugyanúgy elakad, mint a kerekes. Annyi előnye van, hogy a kerekes sokkal hamarabb el fog akadni, mint a láncos. Láncosnak meg az a hátránya, hogy a sárban könnyen lehet szakítani vagy kiléptetni a lánctalpat és akkor az csúnya munka, meg az, hogy önerőből közel menthetetlen. Kerekesnél azért vannak trükkök amivel van esély a kibányászására.
3.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Ezt nem értem, mitől lenne olcsóbb, attól, hogy oldalanként 3 méterrel rövidebb a láncos tag? Cserébe lehet szórakozni az első kerekek kormányzásával meg hajtásával is.
Hát én sem szoktam általában érteni a gondolatmenetet, de nem vagyok gépész szóval nem vitatkozom.
 
Nem értem az egészet!Hol akarjátok használni a Gidránt?Meg akarjátok vele mászni a mount blanc-t egész a csúcsig, és ezért kéne rá lánctalp?? A Gidrán az átlagos magyar terep és időjárási viszonyok között simán el fog menni elhihetitek! Persze lehet menni 2 kilós uaz-al is csak azt egy csúzlival átlövöm!
 
Nem értem az egészet!Hol akarjátok használni a Gidránt?Meg akarjátok vele mászni a mount blanc-t egész a csúcsig, és ezért kéne rá lánctalp?? A Gidrán az átlagos magyar terep és időjárási viszonyok között simán el fog menni elhihetitek!
Simán felázott alföldi sáros talajon lehet majd gondja meg télvíz idején mondjuk ha rámész egy szántóföldre (az jó sok van az országban), a törökök sziklás hegyi üzemre jól felkészítették, meg sivatagira mert az a saját terepük otthon jórészt.
Kár, hogy nincs arról videóm amikor a Maxxpro vezetési gyakorlaton elássa magát itthon, aztán ott átment előttte egy felpáncélozott HMVV is. El kell fogadni a tényt, hogy ezek viszonylag nagy gépek, 4 kerékhez nagy tömeggel és vannak korlátaik, ez nem csökkenti a harcértéket csak majd a parancsnoknak meg a kezelőszemélyezetnek fel kell készülni az eshetőségekre a kiképzés során.
 
Nem értem az egészet!Hol akarjátok használni a Gidránt?Meg akarjátok vele mászni a mount blanc-t egész a csúcsig, és ezért kéne rá lánctalp?? A Gidrán az átlagos magyar terep és időjárási viszonyok között simán el fog menni elhihetitek! Persze lehet menni 2 kilós uaz-al is csak azt egy csúzlival átlövöm!

Csak 1 példa. Magyar környezetre nagyon hasonlít.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Így van. Ez simán járható út.


Pont ugyan annyi a meghajtás, mint a kerekesnél.
Igazán ez egy dologra lett kitalálva, ha kerék kell akkor azt, ha lánctalp akkor azt szerelnek fel rá. Ellenben az ára, sérülésállósága és üzemeltetése horror a kerékhez képest. Ha akarsz utána tudsz olvasni, hogy mezőgazdaságban mik a tapasztalatok vele. Nagyából az lesz a válasz, ha láncos kell, akkor vegyél egy ilyet.
190419p84858687Fendt943VarioTracked44201912030_Main.jpg




Milyen fölényt? Fogja végigbassza lánctalppal az egész gép alját. Neked van 3 neki meg 7 méter lánctalpa. Na ki bír el nagyobb puskát vagy több páncélt?
Ha nem akar ilyet, akkor meg marad a 8 vagy több keréknél, aztán megfelelő viszonyok között körbeautózza a cuccodat.


A francokat! Gyenge talajon a futó meg feszítőgörgők szépen nyomódnak a talajba. Egy kerekesnél felláncozod a lengőkart oszt csoki.

2-3 hiányzó kerékkel is képesek ezek a szarok elvergődni.
1-54.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ennél a féllánctalpas meg a kerekeket cseréljük le gumihevederes tagokra megoldásoknál akkor már több értelme lenne a hibái ellenére visszahozni a Christie felfüggesztést és hajtott futógörgőket.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az a MAZ vontató... basszus, nagyon durva!

Mondjuk az MRAP-gépek nem a terepjárás bajnokai. A Gidrán a független felfüggesztéseivel egyértelműen a normális útviszonyok közötti nagyobb sebességű és kevésbé borulékony feladatra lett hangolva. A klasszikus cipős doboz forma MRAP legnagyobb nyűgje a magas tömegközéppont, ami terepen veszélyes. Ezt felismerve kezdték a merev tengelyeket leváltani, mert baromi felesleges. Normális körülmények között hátrány, terepen meg hamarabb borul meg a büdös bogár, mint hogy ki lehetne használni a merev tengelyek előnyét. Ezen mondjuk a lánc sem segítene, ha fogjuk a Gidránt, lecseréljük a hátsó kerekeket lánctalpra az attól ugyanolyan borulékony lesz.
IFSvsSolid.png



Ezt nem értem, mitől lenne olcsóbb, attól, hogy oldalanként 3 méterrel rövidebb a láncos tag? Cserébe lehet szórakozni az első kerekek kormányzásával meg hajtásával is.


A sár az máshogyan viselkedik. Az ezerkecske esetén nem gond a súly, mert szilárd talaj van a kerék alatt. Sárnál az a gond, hogy az alja felül a sárra és onnantól esélytelen vagy. Ezt láncossal is meg lehet csinálni. Az extrém sárban dolgozó gépek ezért szoktak széles ballonos kereket, vagy baromi széles lánctalpat kapni.
Nézd meg, a Vityaznak milyen széles a talpa egy sima lánctalpashoz képest.
vtyz5.jpg

Vagy nézd meg ennek az erdészeti teherautónak, milyen szélesre cserélték az első kerekét is.
297041802479e6ca50e102330ee0de5c.jpg

Ha leér az alja ez ugyanúgy elakad, mint a kerekes. Annyi előnye van, hogy a kerekes sokkal hamarabb el fog akadni, mint a láncos. Láncosnak meg az a hátránya, hogy a sárban könnyen lehet szakítani vagy kiléptetni a lánctalpat és akkor az csúnya munka, meg az, hogy önerőből közel menthetetlen. Kerekesnél azért vannak trükkök amivel van esély a kibányászására.
3.jpg

Önmentő rönk?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and papi
Egy olyan 4X4(vagy a hibatűrőbb "kedvencem": 6X6) konstrukciójú gumihevederes eszköz ami nem akad el. az (nem csak) "relatíve" olcsóbb, mint az a 8X8-as konstrukció ami terepen használhatatlan (az első eső után), hanem (kib@szottul) abszolút olcsóbb, mint a használhatatlan.

Egy gumihevedeers 4X4 fajlagos talajnyomása(ugyanannál a teknőnél+felépítménynél mint a 8X8 ! ) jobb min a kerekes 8X8-nak!

Ez a videó részlet mutatja, hogy egy katonai 8X8 (civil verziója, súllyal leterhelve) döntetlenre, de inkább enyhe vesztésre áll a "szimpla" mezőgazdasági John Deere ellenében:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

...és közvetlenül utána egy 4x(terep-traktor gumis ! ) triplakerekes (12X12-es ) veszít egy 4X4 elrendezésű gumihevederes ellen !!!

Lefordítva terepes nyelvezetre: a 12X12-es terepes gép veszít a 4X4-es gumihevederes gép ellen ! ! !

A RÁBA egy ilyet szimplán tud "koppintani" egy ilyet, és ha a mezőgazdasági/erdő-gazdálkodási területtel kompatibilis modult csinálnak (ha van egy csöpp eszük ! ), akkor a gazdaságos darabszám is megvan.
A gumiheveder gyártás pedig mindenféle üveg/kevlár/szén-szállal itthon gyártva biztosítaná a technológiai függetlenségünket! (Mennyi szomszédnak "csípné a szemét" ez a tecnika/technológia !!! :cool::cool::cool: + :p:p:p)

Nekem jó kombinációnak, nyerő kompromisszumnak tűnik!
Az ellenzék biztos bukja a Lobby-(kenő-)pénzt, biztos nem tetszik majd nekik!!! ;) + :cool: + :p
 
Egy olyan 4X4(vagy a hibatűrőbb "kedvencem": 6X6) konstrukciójú gumihevederes eszköz ami nem akad el. az (nen csak) "relatíve" olcsóbb, mint az a 8X8-as konstrukció ami terepen használhatatlan (az első eső után).

Egy gumiheveders 4X4 fajlagos talajnyomása(ugyanannál a teknőnél+felépítménynél mint a 8X8 ! ) jobb min a kerekes 8X8-nak!

Ez a video részlet mutatja, hogy egy katonai 8X8 (civil verzója, súllyal leterhelve) döntetlenre, de inkább enyhe vesztésre áll a "szimpla" mezőgazdasági John Deere ellenében:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

...és közvetlenül utána egy 4x(terep-traktor gumis ! ) triplakerekes (12X12-es ) veszít egy 4X4 elrendezésű gumihevederes ellen !!!

Lefordítva terepes nyelvezetre: a 12X12-es terepes gép veszít a 4X4-es gumihevederes gép ellen ! ! !

A RÁBA egy ilyet szimplán tud "koppintani" egy ilyet, és ha a mezőgazdasági/erdő-gazdálkodási területtel kompatibilis modult csinálnak (ha van egy csöpp eszük ! ), akkor a gazdaságos darabszám is megvan.
A gumiheveder gyártás pedig mindenféle üveg/kevlár/szén-szállal itthon gyártva biztosítaná a technológiai függetlenségünket! (Mennyi szomszédnak "csípné a szemét" ez a tecnika/technológia !!! :cool::cool::cool: + :p:p:p)

Nekem jó kombinációnak, nyerő kompromisszumnak tűnik!
Az ellenzék biztos bukja a Lobby-(kenő-)pénzt, biztos nem tetszik majd nekik!!! ;) + :cool: + :p
Ezek régi franci 6x6ok
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Rába gyártotta a Rába-Steigert,amire szintén lehetett plusz kerekeket rakni,és bármeik gépre lehet azt a kerékhelyettesitő gumilánctalpat tenni.De attol még a 4x4 az 4x4 marad,hogy dupla vagy triplakerekesre van kialakitva.
traktorok-250_le_felett-raba_steiger-250-es_dupla_kerekkel_1183218.jpg
 
Ez egy elég erőteljes költői túlzás.


:) , "mindig elfelejtem, hogy nem a mentalista fórumba(gondolatolvasók ;) ) írok:
1, Bocccccs!,
2, bővebben:
Egy adott kerék(szélesség) méretű 8X8 kerekes kontra 4X4 (ugyanolyan széles)gumihevederes esetén, ugyanazzal a virtuális súlyú teknővel+felépítménnyel zajló versenyben, --mint a korábban 2x mellékelt videóban látható-- esélye nem lenne a 8X8-nak ahogy nehezedne terep.

De a szimpla, szemmel történő összehasonlítás is azt adja, hogy a 8X8 kerékméretéből adódó (8 db)enyhe elipszis alakú (talajra nyomódó felfekvő-) felületek összesen sokkal kisebbek, mint a lánctalpas/gumihevederes meghajtás a teljes, vagy osztott(4X4-es) elrendezésű talajra felfekvő felületei.
...a 6X6-os "super-túlélőképes" kedvencem meg főleg !!!

Az "eccerű" fizikát próbálják itt is, az autózásban is "meghágni", de az első eső után bizony: "Meztelen a Király!".

Most a piacon még nincs ilyen IFV/APC, a jelenlegi Nagyok(a gyártók) köpködik, pfujolják most is ezt a megoldást, de majd(ahogy szokott lenni...) milyen nagy hanggal fogják újra-felfedezni/dicsérni, mikor nekik lesz már !!!

Én ennek a dolognak a szakmai jelentőségét a Ganz-mozdonyok technikai/piaci súlyához sikereihez merem hasonlítani ezen a katonai eszköz/technikai rész-területen!


Ismét: "Magunknak szurkolok ! ! !"

.
 
:) , "mindig elfelejtem, hogy nem a mentalista fórumba(gondolatolvasók ;) ) írok:
1, Bocccccs!,
2, bővebben: Egy adott kerék(szélesség) méretű 8X8 kontra 4X4 (ugyanolyan széles)gumihevederes esetén, ugyanazzal a virtuális súlyú teknővel+felépítménnyel zajló versenyben, --mint a korábban 2x mellékelt videóban látható-- esélye nem lenne a 8X8-nak ahogy nehezedne terep.
De a szimpla, szemmel történő összehasonlítás is azt adja, hogy a 8X8 kerékméretéből adódó (8 db)enyhe elipszis alakú (talajra nyomódó felfekvő-) felületek összesen sokkal kisebbek, mint a lánctalpas/gumihevederes meghajtás a teljes, vagy osztott(4X4-es) elrendezésű talajra felfekvő felületei.
...a 6X6-os meg főleg !!!

Az "eccerű" fizikát próbálják itt is, az autózásban is "meghágni", de az első eső után bizony: "Meztelen a Király!".

Most a piacon még nincs ilyen IFV/APC, a jelenlegi Nagyok(a gyártók) köpködik, pfujolják most is ezt a megoldást, de majd(ahogy szkott lenni...) milyen nagy hanggal fogják újra-felfedezni/dicsérni, mikor nekik lesz már !!!

Én ennek a dolognak a szakmai jelentőségét a Ganz-mozdonyok technikai/piaci súlyához sikereihez merem hasonlítani ezen a katonai eszköz/technikai rész-területen!

.

Nem veletlen hanyagolják őket..
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Nem veletlen hanyagolják őket..


Igaz! Teljesen igazad(/igazam) van: A Toyota Prius technológiával is ugyanezt csinálták, ugyanezért, nem véletlen, 10+ évig !!!
(Azok a gyártók, most éppen a nagy Jedi, Obi van alázatos tisztelői ...)


(Bár lehet, hogy nem így/nem erre gondoltál, de ez van! ;) )
 
Igen azért írtam, hogy közel lehetetlen. Egy rönk sokszor semmit nem számít a sárban. Ahol van fa, ott lehet alá szórni, de rohadt sok meló.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

dc89a5f9f78fa1689f99b089e1c50e93.jpeg
 
Nem értem az egészet!Hol akarjátok használni a Gidránt?Meg akarjátok vele mászni a mount blanc-t egész a csúcsig, és ezért kéne rá lánctalp?? A Gidrán az átlagos magyar terep és időjárási viszonyok között simán el fog menni elhihetitek! Persze lehet menni 2 kilós uaz-al is csak azt egy csúzlival átlövöm!
A Gidránnak megvan a maga helye. Egyszerűen tudomásul kell venni, hogy mire lehet használni és hol.
Ezt sanszosan ő is tudni fogja gond nélkül.
DINGO1-KMW-005.jpg

Az UAZ utódja inkább az NMS lenne, az MRAP őrület lecsengésével nem véletlen jönnek ezek az aknaálló alvázzal rendelkező, de terepen is jól mozgó 6-10 tonna körüli terepjárók. Ez nem csak a tömegről szól, hanem az építés, felhasználás módjairól is. Itt nem az akna és IED állóság az elsődleges szempont és nem ennek rendelnek alá mindent. Így a gépek alacsonyabbak lettek, ami jót tesz a terepjáró képességnek és a terepen biztonságos sebesség is jelentősen megnő.
AMPV-KMW-004.jpg

00_7.jpg