Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mondjuk az MRAP-gépek nem a terepjárás bajnokai. A Gidrán a független felfüggesztéseivel egyértelműen a normális útviszonyok közötti nagyobb sebességű és kevésbé borulékony feladatra lett hangolva. A klasszikus cipős doboz forma MRAP legnagyobb nyűgje a magas tömegközéppont, ami terepen veszélyes. Ezt felismerve kezdték a merev tengelyeket leváltani, mert baromi felesleges. Normális körülmények között hátrány, terepen meg hamarabb borul meg a büdös bogár, mint hogy ki lehetne használni a merev tengelyek előnyét. Ezen mondjuk a lánc sem segítene, ha fogjuk a Gidránt, lecseréljük a hátsó kerekeket lánctalpra az attól ugyanolyan borulékony lesz.Egy 4x4 (Gidrán) miért akadna el olyan könnyen??Amúgy nem véletlen van mindegyiken csörlő...!
Ezt nem értem, mitől lenne olcsóbb, attól, hogy oldalanként 3 méterrel rövidebb a láncos tag? Cserébe lehet szórakozni az első kerekek kormányzásával meg hajtásával is.Az az elképzelés, hogy ha ezt majd jól kifejlesszük magunknak akkor olcsóbb lesz mint láncos és jobb terepjáróképessége lesz mint a kerekesnek, legalábbis én ezt olvasom ki a gondolatmenetből.
A sár az máshogyan viselkedik. Az ezerkecske esetén nem gond a súly, mert szilárd talaj van a kerék alatt. Sárnál az a gond, hogy az alja felül a sárra és onnantól esélytelen vagy. Ezt láncossal is meg lehet csinálni. Az extrém sárban dolgozó gépek ezért szoktak széles ballonos kereket, vagy baromi széles lánctalpat kapni.A tapadásnál még előny is a nagyobb súly!Szerintetek véleltlenűl raktak télen régen vagy akár most is pl. homokzsákot a személyautók hátuljába?Pont akkor nincs tapadásod ha könnyű az autó és elforog alatta a kerék!
Hát én sem szoktam általában érteni a gondolatmenetet, de nem vagyok gépész szóval nem vitatkozom.Ezt nem értem, mitől lenne olcsóbb, attól, hogy oldalanként 3 méterrel rövidebb a láncos tag? Cserébe lehet szórakozni az első kerekek kormányzásával meg hajtásával is.
Simán felázott alföldi sáros talajon lehet majd gondja meg télvíz idején mondjuk ha rámész egy szántóföldre (az jó sok van az országban), a törökök sziklás hegyi üzemre jól felkészítették, meg sivatagira mert az a saját terepük otthon jórészt.Nem értem az egészet!Hol akarjátok használni a Gidránt?Meg akarjátok vele mászni a mount blanc-t egész a csúcsig, és ezért kéne rá lánctalp?? A Gidrán az átlagos magyar terep és időjárási viszonyok között simán el fog menni elhihetitek!
Nem értem az egészet!Hol akarjátok használni a Gidránt?Meg akarjátok vele mászni a mount blanc-t egész a csúcsig, és ezért kéne rá lánctalp?? A Gidrán az átlagos magyar terep és időjárási viszonyok között simán el fog menni elhihetitek! Persze lehet menni 2 kilós uaz-al is csak azt egy csúzlival átlövöm!
Így van. Ez simán járható út.
Pont ugyan annyi a meghajtás, mint a kerekesnél.
Igazán ez egy dologra lett kitalálva, ha kerék kell akkor azt, ha lánctalp akkor azt szerelnek fel rá. Ellenben az ára, sérülésállósága és üzemeltetése horror a kerékhez képest. Ha akarsz utána tudsz olvasni, hogy mezőgazdaságban mik a tapasztalatok vele. Nagyából az lesz a válasz, ha láncos kell, akkor vegyél egy ilyet.
![]()
Milyen fölényt? Fogja végigbassza lánctalppal az egész gép alját. Neked van 3 neki meg 7 méter lánctalpa. Na ki bír el nagyobb puskát vagy több páncélt?
Ha nem akar ilyet, akkor meg marad a 8 vagy több keréknél, aztán megfelelő viszonyok között körbeautózza a cuccodat.
A francokat! Gyenge talajon a futó meg feszítőgörgők szépen nyomódnak a talajba. Egy kerekesnél felláncozod a lengőkart oszt csoki.
2-3 hiányzó kerékkel is képesek ezek a szarok elvergődni.
![]()
Ennél a féllánctalpas meg a kerekeket cseréljük le gumihevederes tagokra megoldásoknál akkor már több értelme lenne a hibái ellenére visszahozni a Christie felfüggesztést és hajtott futógörgőket.
Mondjuk az MRAP-gépek nem a terepjárás bajnokai. A Gidrán a független felfüggesztéseivel egyértelműen a normális útviszonyok közötti nagyobb sebességű és kevésbé borulékony feladatra lett hangolva. A klasszikus cipős doboz forma MRAP legnagyobb nyűgje a magas tömegközéppont, ami terepen veszélyes. Ezt felismerve kezdték a merev tengelyeket leváltani, mert baromi felesleges. Normális körülmények között hátrány, terepen meg hamarabb borul meg a büdös bogár, mint hogy ki lehetne használni a merev tengelyek előnyét. Ezen mondjuk a lánc sem segítene, ha fogjuk a Gidránt, lecseréljük a hátsó kerekeket lánctalpra az attól ugyanolyan borulékony lesz.
![]()
Ezt nem értem, mitől lenne olcsóbb, attól, hogy oldalanként 3 méterrel rövidebb a láncos tag? Cserébe lehet szórakozni az első kerekek kormányzásával meg hajtásával is.
A sár az máshogyan viselkedik. Az ezerkecske esetén nem gond a súly, mert szilárd talaj van a kerék alatt. Sárnál az a gond, hogy az alja felül a sárra és onnantól esélytelen vagy. Ezt láncossal is meg lehet csinálni. Az extrém sárban dolgozó gépek ezért szoktak széles ballonos kereket, vagy baromi széles lánctalpat kapni.
Nézd meg, a Vityaznak milyen széles a talpa egy sima lánctalpashoz képest.
![]()
Vagy nézd meg ennek az erdészeti teherautónak, milyen szélesre cserélték az első kerekét is.
![]()
Ha leér az alja ez ugyanúgy elakad, mint a kerekes. Annyi előnye van, hogy a kerekes sokkal hamarabb el fog akadni, mint a láncos. Láncosnak meg az a hátránya, hogy a sárban könnyen lehet szakítani vagy kiléptetni a lánctalpat és akkor az csúnya munka, meg az, hogy önerőből közel menthetetlen. Kerekesnél azért vannak trükkök amivel van esély a kibányászására.
![]()
Ez egy elég erőteljes költői túlzás.8X8-as konstrukció ami terepen használhatatlan
Ezek régi franci 6x6okEgy olyan 4X4(vagy a hibatűrőbb "kedvencem": 6X6) konstrukciójú gumihevederes eszköz ami nem akad el. az (nen csak) "relatíve" olcsóbb, mint az a 8X8-as konstrukció ami terepen használhatatlan (az első eső után).
Egy gumiheveders 4X4 fajlagos talajnyomása(ugyanannál a teknőnél+felépítménynél mint a 8X8 ! ) jobb min a kerekes 8X8-nak!
Ez a video részlet mutatja, hogy egy katonai 8X8 (civil verzója, súllyal leterhelve) döntetlenre, de inkább enyhe vesztésre áll a "szimpla" mezőgazdasági John Deere ellenében:
...és közvetlenül utána egy 4x(terep-traktor gumis ! ) triplakerekes (12X12-es ) veszít egy 4X4 elrendezésű gumihevederes ellen !!!
Lefordítva terepes nyelvezetre: a 12X12-es terepes gép veszít a 4X4-es gumihevederes gép ellen ! ! !
A RÁBA egy ilyet szimplán tud "koppintani" egy ilyet, és ha a mezőgazdasági/erdő-gazdálkodási területtel kompatibilis modult csinálnak (ha van egy csöpp eszük ! ), akkor a gazdaságos darabszám is megvan.
A gumiheveder gyártás pedig mindenféle üveg/kevlár/szén-szállal itthon gyártva biztosítaná a technológiai függetlenségünket! (Mennyi szomszédnak "csípné a szemét" ez a tecnika/technológia !!!+
)
Nekem jó kombinációnak, nyerő kompromisszumnak tűnik!
Az ellenzék biztos bukja a Lobby-(kenő-)pénzt, biztos nem tetszik majd nekik!!!+
+
![]()
Ahogy nézem, ezek se jutnak el Moszkváig.Csak 1 példa. Magyar környezetre nagyon hasonlít.
Ez egy elég erőteljes költői túlzás.
, "mindig elfelejtem, hogy nem a mentalista fórumba(gondolatolvasók
) írok:
1, Bocccccs!,
2, bővebben: Egy adott kerék(szélesség) méretű 8X8 kontra 4X4 (ugyanolyan széles)gumihevederes esetén, ugyanazzal a virtuális súlyú teknővel+felépítménnyel zajló versenyben, --mint a korábban 2x mellékelt videóban látható-- esélye nem lenne a 8X8-nak ahogy nehezedne terep.
De a szimpla, szemmel történő összehasonlítás is azt adja, hogy a 8X8 kerékméretéből adódó (8 db)enyhe elipszis alakú (talajra nyomódó felfekvő-) felületek összesen sokkal kisebbek, mint a lánctalpas/gumihevederes meghajtás a teljes, vagy osztott(4X4-es) elrendezésű talajra felfekvő felületei.
...a 6X6-os meg főleg !!!
Az "eccerű" fizikát próbálják itt is, az autózásban is "meghágni", de az első eső után bizony: "Meztelen a Király!".
Most a piacon még nincs ilyen IFV/APC, a jelenlegi Nagyok(a gyártók) köpködik, pfujolják most is ezt a megoldást, de majd(ahogy szkott lenni...) milyen nagy hanggal fogják újra-felfedezni/dicsérni, mikor nekik lesz már !!!
Én ennek a dolognak a szakmai jelentőségét a Ganz-mozdonyok technikai/piaci súlyához sikereihez merem hasonlítani ezen a katonai eszköz/technikai rész-területen!
.
Nem veletlen hanyagolják őket..
Igen azért írtam, hogy közel lehetetlen. Egy rönk sokszor semmit nem számít a sárban. Ahol van fa, ott lehet alá szórni, de rohadt sok meló.Önmentő rönk?
A Gidránnak megvan a maga helye. Egyszerűen tudomásul kell venni, hogy mire lehet használni és hol.Nem értem az egészet!Hol akarjátok használni a Gidránt?Meg akarjátok vele mászni a mount blanc-t egész a csúcsig, és ezért kéne rá lánctalp?? A Gidrán az átlagos magyar terep és időjárási viszonyok között simán el fog menni elhihetitek! Persze lehet menni 2 kilós uaz-al is csak azt egy csúzlival átlövöm!
Szerintem itt lerobbanás van, ha megnézed nemigen van ott sár.Csak úgy szemléltetésül
![]()
Nem hinnémSzerintem itt lerobbanás van, ha megnézed nemigen van ott sár.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..