[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 040
113
Egy olyan 4X4(vagy a hibatűrőbb "kedvencem": 6X6) konstrukciójú gumihevederes eszköz ami nem akad el. az (nem csak) "relatíve" olcsóbb, mint az a 8X8-as konstrukció ami terepen használhatatlan (az első eső után), hanem (kib@szottul) abszolút olcsóbb, mint a használhatatlan.

Egy gumihevedeers 4X4 fajlagos talajnyomása(ugyanannál a teknőnél+felépítménynél mint a 8X8 ! ) jobb min a kerekes 8X8-nak!

Ez a videó részlet mutatja, hogy egy katonai 8X8 (civil verziója, súllyal leterhelve) döntetlenre, de inkább enyhe vesztésre áll a "szimpla" mezőgazdasági John Deere ellenében:


...és közvetlenül utána egy 4x(terep-traktor gumis ! ) triplakerekes (12X12-es ) veszít egy 4X4 elrendezésű gumihevederes ellen !!!

Lefordítva terepes nyelvezetre: a 12X12-es terepes gép veszít a 4X4-es gumihevederes gép ellen ! ! !

A RÁBA egy ilyet szimplán tud "koppintani" egy ilyet, és ha a mezőgazdasági/erdő-gazdálkodási területtel kompatibilis modult csinálnak (ha van egy csöpp eszük ! ), akkor a gazdaságos darabszám is megvan.
A gumiheveder gyártás pedig mindenféle üveg/kevlár/szén-szállal itthon gyártva biztosítaná a technológiai függetlenségünket! (Mennyi szomszédnak "csípné a szemét" ez a tecnika/technológia !!! :cool::cool::cool: + :p:p:p)

Nekem jó kombinációnak, nyerő kompromisszumnak tűnik!
Az ellenzék biztos bukja a Lobby-(kenő-)pénzt, biztos nem tetszik majd nekik!!! ;) + :cool: + :p
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 117
31 100
113
Egy olyan 4X4(vagy a hibatűrőbb "kedvencem": 6X6) konstrukciójú gumihevederes eszköz ami nem akad el. az (nen csak) "relatíve" olcsóbb, mint az a 8X8-as konstrukció ami terepen használhatatlan (az első eső után).

Egy gumiheveders 4X4 fajlagos talajnyomása(ugyanannál a teknőnél+felépítménynél mint a 8X8 ! ) jobb min a kerekes 8X8-nak!

Ez a video részlet mutatja, hogy egy katonai 8X8 (civil verzója, súllyal leterhelve) döntetlenre, de inkább enyhe vesztésre áll a "szimpla" mezőgazdasági John Deere ellenében:


...és közvetlenül utána egy 4x(terep-traktor gumis ! ) triplakerekes (12X12-es ) veszít egy 4X4 elrendezésű gumihevederes ellen !!!

Lefordítva terepes nyelvezetre: a 12X12-es terepes gép veszít a 4X4-es gumihevederes gép ellen ! ! !

A RÁBA egy ilyet szimplán tud "koppintani" egy ilyet, és ha a mezőgazdasági/erdő-gazdálkodási területtel kompatibilis modult csinálnak (ha van egy csöpp eszük ! ), akkor a gazdaságos darabszám is megvan.
A gumiheveder gyártás pedig mindenféle üveg/kevlár/szén-szállal itthon gyártva biztosítaná a technológiai függetlenségünket! (Mennyi szomszédnak "csípné a szemét" ez a tecnika/technológia !!! :cool::cool::cool: + :p:p:p)

Nekem jó kombinációnak, nyerő kompromisszumnak tűnik!
Az ellenzék biztos bukja a Lobby-(kenő-)pénzt, biztos nem tetszik majd nekik!!! ;) + :cool: + :p
Ezek régi franci 6x6ok
Rába gyártotta a Rába-Steigert,amire szintén lehetett plusz kerekeket rakni,és bármeik gépre lehet azt a kerékhelyettesitő gumilánctalpat tenni.De attol még a 4x4 az 4x4 marad,hogy dupla vagy triplakerekesre van kialakitva.
traktorok-250_le_felett-raba_steiger-250-es_dupla_kerekkel_1183218.jpg
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 040
113
Ez egy elég erőteljes költői túlzás.


:) , "mindig elfelejtem, hogy nem a mentalista fórumba(gondolatolvasók ;) ) írok:
1, Bocccccs!,
2, bővebben:
Egy adott kerék(szélesség) méretű 8X8 kerekes kontra 4X4 (ugyanolyan széles)gumihevederes esetén, ugyanazzal a virtuális súlyú teknővel+felépítménnyel zajló versenyben, --mint a korábban 2x mellékelt videóban látható-- esélye nem lenne a 8X8-nak ahogy nehezedne terep.

De a szimpla, szemmel történő összehasonlítás is azt adja, hogy a 8X8 kerékméretéből adódó (8 db)enyhe elipszis alakú (talajra nyomódó felfekvő-) felületek összesen sokkal kisebbek, mint a lánctalpas/gumihevederes meghajtás a teljes, vagy osztott(4X4-es) elrendezésű talajra felfekvő felületei.
...a 6X6-os "super-túlélőképes" kedvencem meg főleg !!!

Az "eccerű" fizikát próbálják itt is, az autózásban is "meghágni", de az első eső után bizony: "Meztelen a Király!".

Most a piacon még nincs ilyen IFV/APC, a jelenlegi Nagyok(a gyártók) köpködik, pfujolják most is ezt a megoldást, de majd(ahogy szokott lenni...) milyen nagy hanggal fogják újra-felfedezni/dicsérni, mikor nekik lesz már !!!

Én ennek a dolognak a szakmai jelentőségét a Ganz-mozdonyok technikai/piaci súlyához sikereihez merem hasonlítani ezen a katonai eszköz/technikai rész-területen!


Ismét: "Magunknak szurkolok ! ! !"

.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 374
77 056
113
:) , "mindig elfelejtem, hogy nem a mentalista fórumba(gondolatolvasók ;) ) írok:
1, Bocccccs!,
2, bővebben: Egy adott kerék(szélesség) méretű 8X8 kontra 4X4 (ugyanolyan széles)gumihevederes esetén, ugyanazzal a virtuális súlyú teknővel+felépítménnyel zajló versenyben, --mint a korábban 2x mellékelt videóban látható-- esélye nem lenne a 8X8-nak ahogy nehezedne terep.
De a szimpla, szemmel történő összehasonlítás is azt adja, hogy a 8X8 kerékméretéből adódó (8 db)enyhe elipszis alakú (talajra nyomódó felfekvő-) felületek összesen sokkal kisebbek, mint a lánctalpas/gumihevederes meghajtás a teljes, vagy osztott(4X4-es) elrendezésű talajra felfekvő felületei.
...a 6X6-os meg főleg !!!

Az "eccerű" fizikát próbálják itt is, az autózásban is "meghágni", de az első eső után bizony: "Meztelen a Király!".

Most a piacon még nincs ilyen IFV/APC, a jelenlegi Nagyok(a gyártók) köpködik, pfujolják most is ezt a megoldást, de majd(ahogy szkott lenni...) milyen nagy hanggal fogják újra-felfedezni/dicsérni, mikor nekik lesz már !!!

Én ennek a dolognak a szakmai jelentőségét a Ganz-mozdonyok technikai/piaci súlyához sikereihez merem hasonlítani ezen a katonai eszköz/technikai rész-területen!

.

Nem veletlen hanyagolják őket..
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 040
113
Nem veletlen hanyagolják őket..


Igaz! Teljesen igazad(/igazam) van: A Toyota Prius technológiával is ugyanezt csinálták, ugyanezért, nem véletlen, 10+ évig !!!
(Azok a gyártók, most éppen a nagy Jedi, Obi van alázatos tisztelői ...)


(Bár lehet, hogy nem így/nem erre gondoltál, de ez van! ;) )
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Nem értem az egészet!Hol akarjátok használni a Gidránt?Meg akarjátok vele mászni a mount blanc-t egész a csúcsig, és ezért kéne rá lánctalp?? A Gidrán az átlagos magyar terep és időjárási viszonyok között simán el fog menni elhihetitek! Persze lehet menni 2 kilós uaz-al is csak azt egy csúzlival átlövöm!
A Gidránnak megvan a maga helye. Egyszerűen tudomásul kell venni, hogy mire lehet használni és hol.
Ezt sanszosan ő is tudni fogja gond nélkül.
DINGO1-KMW-005.jpg

Az UAZ utódja inkább az NMS lenne, az MRAP őrület lecsengésével nem véletlen jönnek ezek az aknaálló alvázzal rendelkező, de terepen is jól mozgó 6-10 tonna körüli terepjárók. Ez nem csak a tömegről szól, hanem az építés, felhasználás módjairól is. Itt nem az akna és IED állóság az elsődleges szempont és nem ennek rendelnek alá mindent. Így a gépek alacsonyabbak lettek, ami jót tesz a terepjáró képességnek és a terepen biztonságos sebesség is jelentősen megnő.
AMPV-KMW-004.jpg

00_7.jpg
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 096
113
Kéne megint valamit alkotni , tuningolt T72-es alapra valami sár szárítógépet , vagy terep javítót , ami megy elől és csinálj az utat a saras terepen hogy sokkal járhatóbb legyen ...

17635318_198019230689437_4525104958445670216_o.jpg


Mint a jó kis big wind, példakép az ilyen vad gép ötletekre ...
Éppenséggel műszaki útfektető lehet belőle. :D
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Ez szimpla vezetői hiba. Mi a toszért nem használta ki a mély keréknyomok mellett lévő csontszáraz talajt?
Én is jártam úgy, hogy elment előttem egy nagyobb kerekű terepjáró vagy teherautó valamikor amikor sár volt, aztán ez szépen megszáradt. Én meg belecsúsztam a kerekek után maradt árkokba, a gép alja felült, gyakorlatilag a kerekek szabadon pörögtek a 2 árokban. Itt ugyanez történt, csak sárral. Simán nem kellett volna belemászni a mély keréknyomba, hanem közölni.
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 102
3 816
113
Ez szimpla vezetői hiba. Mi a toszért nem használta ki a mély keréknyomok mellett lévő csontszáraz talajt?
Én is jártam úgy, hogy elment előttem egy nagyobb kerekű terepjáró vagy teherautó valamikor amikor sár volt, aztán ez szépen megszáradt. Én meg belecsúsztam a kerekek után maradt árkokba, a gép alja felült, gyakorlatilag a kerekek szabadon pörögtek a 2 árokban. Itt ugyanez történt, csak sárral. Simán nem kellett volna belemászni a mély keréknyomba, hanem közölni.
Erre gondolsz a megközöléskor? (neki sikerült)
5f5170622e6bb180891417.jpg
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Erre gondolsz a megközöléskor? (neki sikerült)
5f5170622e6bb180891417.jpg
Arra, hogy nem az előtted menő nyomában mész, hanem készítesz magadnak mellé egy újat.
A képből nem tudom kivenni, hogy mi történik, de ha ez, akkor jól csinálta.
Ez nem mindég a legjobb megoldás, ezt csak akkor érdemes használni, ha az előtted elmenő keréknyoma mély és esélyes, hogy a géped alja felül a 2 keréknyom közötti magas részre. Hátránya, hogy ha elég sok gép van, így készül az igazi jó kis vendégmarasztaló puding azzal, hogy a sarat mindég egyik keréknyomból a másikba tologatjátok. Így szoktak kialakulni az oroszok 20 méter széles folyékony sárral borított útjai is. Elmész, hagysz egy mély keréknyomot, jön a következő, 50 centivel a te nyomod mellett, hogy kisebb legyen az elakadás esélye, a harmadik megint egy picit eltérő nyomon, így szépen folyamatosan gyúrják a sarat.
Ilyen esetben én simán bent maradnék még a bal keréknyomban, mert nem mély és elég keménynek is tűnik az alja.
dirty-forest-impassable-road-spring-260nw-1374489980.jpg


Ezt már csak valami nagy hasmagasságú géppel. Egy terepjáróval inkább a nyomok mellet próbálnék elevickélni.
3949802.jpg
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 102
3 816
113
Én nem vezetek ilyen járgányokat, legföljebb azt amin átmentek :). Kb negyven 8kerekű ment át a ponton hídon, és nyilván az utolsóknak már nem volt hova közölni, mert mindent széttatpostak az előtte haladók. Ráadásul a lövegesek mentek a végén, gondolom azok nehezebbek.
Mindezt nem az öszi/tavaszi nagy esőzések idején, hanem a forró száraz júliusban egy relatíve kis folyónál.