[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 150
130 393
113
Nem értem az egészet!Hol akarjátok használni a Gidránt?Meg akarjátok vele mászni a mount blanc-t egész a csúcsig, és ezért kéne rá lánctalp?? A Gidrán az átlagos magyar terep és időjárási viszonyok között simán el fog menni elhihetitek!
Simán felázott alföldi sáros talajon lehet majd gondja meg télvíz idején mondjuk ha rámész egy szántóföldre (az jó sok van az országban), a törökök sziklás hegyi üzemre jól felkészítették, meg sivatagira mert az a saját terepük otthon jórészt.
Kár, hogy nincs arról videóm amikor a Maxxpro vezetési gyakorlaton elássa magát itthon, aztán ott átment előttte egy felpáncélozott HMVV is. El kell fogadni a tényt, hogy ezek viszonylag nagy gépek, 4 kerékhez nagy tömeggel és vannak korlátaik, ez nem csökkenti a harcértéket csak majd a parancsnoknak meg a kezelőszemélyezetnek fel kell készülni az eshetőségekre a kiképzés során.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Nem értem az egészet!Hol akarjátok használni a Gidránt?Meg akarjátok vele mászni a mount blanc-t egész a csúcsig, és ezért kéne rá lánctalp?? A Gidrán az átlagos magyar terep és időjárási viszonyok között simán el fog menni elhihetitek! Persze lehet menni 2 kilós uaz-al is csak azt egy csúzlival átlövöm!

Csak 1 példa. Magyar környezetre nagyon hasonlít.

 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Így van. Ez simán járható út.


Pont ugyan annyi a meghajtás, mint a kerekesnél.
Igazán ez egy dologra lett kitalálva, ha kerék kell akkor azt, ha lánctalp akkor azt szerelnek fel rá. Ellenben az ára, sérülésállósága és üzemeltetése horror a kerékhez képest. Ha akarsz utána tudsz olvasni, hogy mezőgazdaságban mik a tapasztalatok vele. Nagyából az lesz a válasz, ha láncos kell, akkor vegyél egy ilyet.
190419p84858687Fendt943VarioTracked44201912030_Main.jpg




Milyen fölényt? Fogja végigbassza lánctalppal az egész gép alját. Neked van 3 neki meg 7 méter lánctalpa. Na ki bír el nagyobb puskát vagy több páncélt?
Ha nem akar ilyet, akkor meg marad a 8 vagy több keréknél, aztán megfelelő viszonyok között körbeautózza a cuccodat.


A francokat! Gyenge talajon a futó meg feszítőgörgők szépen nyomódnak a talajba. Egy kerekesnél felláncozod a lengőkart oszt csoki.

2-3 hiányzó kerékkel is képesek ezek a szarok elvergődni.
1-54.jpg



Ennél a féllánctalpas meg a kerekeket cseréljük le gumihevederes tagokra megoldásoknál akkor már több értelme lenne a hibái ellenére visszahozni a Christie felfüggesztést és hajtott futógörgőket.

Az a MAZ vontató... basszus, nagyon durva!

Mondjuk az MRAP-gépek nem a terepjárás bajnokai. A Gidrán a független felfüggesztéseivel egyértelműen a normális útviszonyok közötti nagyobb sebességű és kevésbé borulékony feladatra lett hangolva. A klasszikus cipős doboz forma MRAP legnagyobb nyűgje a magas tömegközéppont, ami terepen veszélyes. Ezt felismerve kezdték a merev tengelyeket leváltani, mert baromi felesleges. Normális körülmények között hátrány, terepen meg hamarabb borul meg a büdös bogár, mint hogy ki lehetne használni a merev tengelyek előnyét. Ezen mondjuk a lánc sem segítene, ha fogjuk a Gidránt, lecseréljük a hátsó kerekeket lánctalpra az attól ugyanolyan borulékony lesz.
IFSvsSolid.png



Ezt nem értem, mitől lenne olcsóbb, attól, hogy oldalanként 3 méterrel rövidebb a láncos tag? Cserébe lehet szórakozni az első kerekek kormányzásával meg hajtásával is.


A sár az máshogyan viselkedik. Az ezerkecske esetén nem gond a súly, mert szilárd talaj van a kerék alatt. Sárnál az a gond, hogy az alja felül a sárra és onnantól esélytelen vagy. Ezt láncossal is meg lehet csinálni. Az extrém sárban dolgozó gépek ezért szoktak széles ballonos kereket, vagy baromi széles lánctalpat kapni.
Nézd meg, a Vityaznak milyen széles a talpa egy sima lánctalpashoz képest.
vtyz5.jpg

Vagy nézd meg ennek az erdészeti teherautónak, milyen szélesre cserélték az első kerekét is.
297041802479e6ca50e102330ee0de5c.jpg

Ha leér az alja ez ugyanúgy elakad, mint a kerekes. Annyi előnye van, hogy a kerekes sokkal hamarabb el fog akadni, mint a láncos. Láncosnak meg az a hátránya, hogy a sárban könnyen lehet szakítani vagy kiléptetni a lánctalpat és akkor az csúnya munka, meg az, hogy önerőből közel menthetetlen. Kerekesnél azért vannak trükkök amivel van esély a kibányászására.
3.jpg

Önmentő rönk?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and papi

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 044
14 049
113
Egy olyan 4X4(vagy a hibatűrőbb "kedvencem": 6X6) konstrukciójú gumihevederes eszköz ami nem akad el. az (nem csak) "relatíve" olcsóbb, mint az a 8X8-as konstrukció ami terepen használhatatlan (az első eső után), hanem (kib@szottul) abszolút olcsóbb, mint a használhatatlan.

Egy gumihevedeers 4X4 fajlagos talajnyomása(ugyanannál a teknőnél+felépítménynél mint a 8X8 ! ) jobb min a kerekes 8X8-nak!

Ez a videó részlet mutatja, hogy egy katonai 8X8 (civil verziója, súllyal leterhelve) döntetlenre, de inkább enyhe vesztésre áll a "szimpla" mezőgazdasági John Deere ellenében:


...és közvetlenül utána egy 4x(terep-traktor gumis ! ) triplakerekes (12X12-es ) veszít egy 4X4 elrendezésű gumihevederes ellen !!!

Lefordítva terepes nyelvezetre: a 12X12-es terepes gép veszít a 4X4-es gumihevederes gép ellen ! ! !

A RÁBA egy ilyet szimplán tud "koppintani" egy ilyet, és ha a mezőgazdasági/erdő-gazdálkodási területtel kompatibilis modult csinálnak (ha van egy csöpp eszük ! ), akkor a gazdaságos darabszám is megvan.
A gumiheveder gyártás pedig mindenféle üveg/kevlár/szén-szállal itthon gyártva biztosítaná a technológiai függetlenségünket! (Mennyi szomszédnak "csípné a szemét" ez a tecnika/technológia !!! :cool::cool::cool: + :p:p:p)

Nekem jó kombinációnak, nyerő kompromisszumnak tűnik!
Az ellenzék biztos bukja a Lobby-(kenő-)pénzt, biztos nem tetszik majd nekik!!! ;) + :cool: + :p
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 217
33 481
113
Egy olyan 4X4(vagy a hibatűrőbb "kedvencem": 6X6) konstrukciójú gumihevederes eszköz ami nem akad el. az (nen csak) "relatíve" olcsóbb, mint az a 8X8-as konstrukció ami terepen használhatatlan (az első eső után).

Egy gumiheveders 4X4 fajlagos talajnyomása(ugyanannál a teknőnél+felépítménynél mint a 8X8 ! ) jobb min a kerekes 8X8-nak!

Ez a video részlet mutatja, hogy egy katonai 8X8 (civil verzója, súllyal leterhelve) döntetlenre, de inkább enyhe vesztésre áll a "szimpla" mezőgazdasági John Deere ellenében:


...és közvetlenül utána egy 4x(terep-traktor gumis ! ) triplakerekes (12X12-es ) veszít egy 4X4 elrendezésű gumihevederes ellen !!!

Lefordítva terepes nyelvezetre: a 12X12-es terepes gép veszít a 4X4-es gumihevederes gép ellen ! ! !

A RÁBA egy ilyet szimplán tud "koppintani" egy ilyet, és ha a mezőgazdasági/erdő-gazdálkodási területtel kompatibilis modult csinálnak (ha van egy csöpp eszük ! ), akkor a gazdaságos darabszám is megvan.
A gumiheveder gyártás pedig mindenféle üveg/kevlár/szén-szállal itthon gyártva biztosítaná a technológiai függetlenségünket! (Mennyi szomszédnak "csípné a szemét" ez a tecnika/technológia !!! :cool::cool::cool: + :p:p:p)

Nekem jó kombinációnak, nyerő kompromisszumnak tűnik!
Az ellenzék biztos bukja a Lobby-(kenő-)pénzt, biztos nem tetszik majd nekik!!! ;) + :cool: + :p
Ezek régi franci 6x6ok
Rába gyártotta a Rába-Steigert,amire szintén lehetett plusz kerekeket rakni,és bármeik gépre lehet azt a kerékhelyettesitő gumilánctalpat tenni.De attol még a 4x4 az 4x4 marad,hogy dupla vagy triplakerekesre van kialakitva.
traktorok-250_le_felett-raba_steiger-250-es_dupla_kerekkel_1183218.jpg
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 044
14 049
113
Ez egy elég erőteljes költői túlzás.


:) , "mindig elfelejtem, hogy nem a mentalista fórumba(gondolatolvasók ;) ) írok:
1, Bocccccs!,
2, bővebben:
Egy adott kerék(szélesség) méretű 8X8 kerekes kontra 4X4 (ugyanolyan széles)gumihevederes esetén, ugyanazzal a virtuális súlyú teknővel+felépítménnyel zajló versenyben, --mint a korábban 2x mellékelt videóban látható-- esélye nem lenne a 8X8-nak ahogy nehezedne terep.

De a szimpla, szemmel történő összehasonlítás is azt adja, hogy a 8X8 kerékméretéből adódó (8 db)enyhe elipszis alakú (talajra nyomódó felfekvő-) felületek összesen sokkal kisebbek, mint a lánctalpas/gumihevederes meghajtás a teljes, vagy osztott(4X4-es) elrendezésű talajra felfekvő felületei.
...a 6X6-os "super-túlélőképes" kedvencem meg főleg !!!

Az "eccerű" fizikát próbálják itt is, az autózásban is "meghágni", de az első eső után bizony: "Meztelen a Király!".

Most a piacon még nincs ilyen IFV/APC, a jelenlegi Nagyok(a gyártók) köpködik, pfujolják most is ezt a megoldást, de majd(ahogy szokott lenni...) milyen nagy hanggal fogják újra-felfedezni/dicsérni, mikor nekik lesz már !!!

Én ennek a dolognak a szakmai jelentőségét a Ganz-mozdonyok technikai/piaci súlyához sikereihez merem hasonlítani ezen a katonai eszköz/technikai rész-területen!


Ismét: "Magunknak szurkolok ! ! !"

.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 405
113
:) , "mindig elfelejtem, hogy nem a mentalista fórumba(gondolatolvasók ;) ) írok:
1, Bocccccs!,
2, bővebben: Egy adott kerék(szélesség) méretű 8X8 kontra 4X4 (ugyanolyan széles)gumihevederes esetén, ugyanazzal a virtuális súlyú teknővel+felépítménnyel zajló versenyben, --mint a korábban 2x mellékelt videóban látható-- esélye nem lenne a 8X8-nak ahogy nehezedne terep.
De a szimpla, szemmel történő összehasonlítás is azt adja, hogy a 8X8 kerékméretéből adódó (8 db)enyhe elipszis alakú (talajra nyomódó felfekvő-) felületek összesen sokkal kisebbek, mint a lánctalpas/gumihevederes meghajtás a teljes, vagy osztott(4X4-es) elrendezésű talajra felfekvő felületei.
...a 6X6-os meg főleg !!!

Az "eccerű" fizikát próbálják itt is, az autózásban is "meghágni", de az első eső után bizony: "Meztelen a Király!".

Most a piacon még nincs ilyen IFV/APC, a jelenlegi Nagyok(a gyártók) köpködik, pfujolják most is ezt a megoldást, de majd(ahogy szkott lenni...) milyen nagy hanggal fogják újra-felfedezni/dicsérni, mikor nekik lesz már !!!

Én ennek a dolognak a szakmai jelentőségét a Ganz-mozdonyok technikai/piaci súlyához sikereihez merem hasonlítani ezen a katonai eszköz/technikai rész-területen!

.

Nem veletlen hanyagolják őket..
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 044
14 049
113
Nem veletlen hanyagolják őket..


Igaz! Teljesen igazad(/igazam) van: A Toyota Prius technológiával is ugyanezt csinálták, ugyanezért, nem véletlen, 10+ évig !!!
(Azok a gyártók, most éppen a nagy Jedi, Obi van alázatos tisztelői ...)


(Bár lehet, hogy nem így/nem erre gondoltál, de ez van! ;) )
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Nem értem az egészet!Hol akarjátok használni a Gidránt?Meg akarjátok vele mászni a mount blanc-t egész a csúcsig, és ezért kéne rá lánctalp?? A Gidrán az átlagos magyar terep és időjárási viszonyok között simán el fog menni elhihetitek! Persze lehet menni 2 kilós uaz-al is csak azt egy csúzlival átlövöm!
A Gidránnak megvan a maga helye. Egyszerűen tudomásul kell venni, hogy mire lehet használni és hol.
Ezt sanszosan ő is tudni fogja gond nélkül.
DINGO1-KMW-005.jpg

Az UAZ utódja inkább az NMS lenne, az MRAP őrület lecsengésével nem véletlen jönnek ezek az aknaálló alvázzal rendelkező, de terepen is jól mozgó 6-10 tonna körüli terepjárók. Ez nem csak a tömegről szól, hanem az építés, felhasználás módjairól is. Itt nem az akna és IED állóság az elsődleges szempont és nem ennek rendelnek alá mindent. Így a gépek alacsonyabbak lettek, ami jót tesz a terepjáró képességnek és a terepen biztonságos sebesség is jelentősen megnő.
AMPV-KMW-004.jpg

00_7.jpg
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 710
72 044
113
Kéne megint valamit alkotni , tuningolt T72-es alapra valami sár szárítógépet , vagy terep javítót , ami megy elől és csinálj az utat a saras terepen hogy sokkal járhatóbb legyen ...

17635318_198019230689437_4525104958445670216_o.jpg


Mint a jó kis big wind, példakép az ilyen vad gép ötletekre ...
Éppenséggel műszaki útfektető lehet belőle. :D
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ez szimpla vezetői hiba. Mi a toszért nem használta ki a mély keréknyomok mellett lévő csontszáraz talajt?
Én is jártam úgy, hogy elment előttem egy nagyobb kerekű terepjáró vagy teherautó valamikor amikor sár volt, aztán ez szépen megszáradt. Én meg belecsúsztam a kerekek után maradt árkokba, a gép alja felült, gyakorlatilag a kerekek szabadon pörögtek a 2 árokban. Itt ugyanez történt, csak sárral. Simán nem kellett volna belemászni a mély keréknyomba, hanem közölni.
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 101
3 815
113
Ez szimpla vezetői hiba. Mi a toszért nem használta ki a mély keréknyomok mellett lévő csontszáraz talajt?
Én is jártam úgy, hogy elment előttem egy nagyobb kerekű terepjáró vagy teherautó valamikor amikor sár volt, aztán ez szépen megszáradt. Én meg belecsúsztam a kerekek után maradt árkokba, a gép alja felült, gyakorlatilag a kerekek szabadon pörögtek a 2 árokban. Itt ugyanez történt, csak sárral. Simán nem kellett volna belemászni a mély keréknyomba, hanem közölni.
Erre gondolsz a megközöléskor? (neki sikerült)
5f5170622e6bb180891417.jpg