http://www.hotdog.hu/hadilap/szarazfoldi-hadviseles/pszh-2-pancelozott-szallito-harcjarmuTudom, hogy nem a topic témájához tartozik, de nem tudna valaki valami anyagot küldeni a magyar PSZH 2 fejlesztésről?
A PSZH-1nél jobb lett volna tőbb szempontbol a TAB77.8x8as,jobb terepjáró,és a BTR70nel ellentétben már az is dizelmotoros.De pl az ajtaja rosszabb lett volna.Horgos Gyula miniszter azzal vette védelmébe a PSzH konstrukciót, hogy a FUG jármű továbbfejlesztésekor eleve adottak voltak bizonyos főegységek (motor, futómű stb.); utóbb ezek lettek a D–944 páncélozott szállító harcjármű kritikus pontjai.
Czinege Lajos honvédelmi miniszter leszögezte, hogy a BTR–70-es nagyobb harcértékű, mint a PSZH, ezért a HM-nek a román beszerzés lenne kedvezőbb.
Szóval szerintetek jobban jártunk volna a román gyártású TAB-77-essel (BTR-70)?
A PSZH-1nél jobb lett volna tőbb szempontbol a TAB77.8x8as,jobb terepjáró,és a BTR70nel ellentétben már az is dizelmotoros.De pl az ajtaja rosszabb lett volna.
Viszont a PSZH-2nél minden szempontbol rosszabb.
![]()
Csakhát drágább lett volna a a ruszki teknyikánál-még a román változatánál is.Hogy hosszútávon megérte volna rendsen megcsinálni a teljes D566ra épülő teher és harcjárműcsaládot,az meg senkit nem érdekelt-nekik akkor kellett valamit occsón csinálni,és azonnal.Azonkivűl kellett a gyártási kapacitás a buszgyártáshoz.Ezért inkább vettek Zilt meg (akkor még benzines)Uralt,meg IFAt.Meg használták tovább az öreg Csepzonokat és nyűtték a PSZH-1et,amigcsak lehetett.Mert erre volt pénz.
NDKsok elégedettek voltak a FUG/PSZH gépekkel.Irakiakrol meg nem tudni szinte semmit.Valon részt vehettek még az Irak-Iráni háborúban?
@Hpasp Keresgélem a neten a 3 tegelyes PSZH tervet,amit a PSZH-2 helyett akartak mint occsóbb változatot,de nem találok semmit.Nem tudsz róla valamit prezentálni?(tudom,az még addig se jutott,mint a PSZH-2,csak egy koncepcióterv volt)
Danke sör!Én nem találtam.
Ezt kifejtenéd?
Remélem nem a több mint fél évszázaddal későbbi járművekkel összevetve nem érted.
Nagyon is jó ugródeszka volt az iparnak, sokat tanultak belőle, ami kamatozhatott volna a 8x8-as PSZH gyártásában, ami akkor egy modern eszköz lett volna, valószínűleg jobb, mint az akkori BTR. Csak sajnos elkaszálták az idióta KGST-s iparfelosztás miatt. (minekünk jutott a buszgyártás, így végezték ki a motorkerékpár gyártást is)
Pedig de, sokkal nagyobb deszanttér, orrmotor, hátsó deszantajtó. Mindenben jobb lett volna a BTR-eknél is.Amennyit láttam a PSZH 2-ből az sem lett volna jobb ergonómiailag:
Pedig de, sokkal nagyobb deszanttér, orrmotor, hátsó deszantajtó. Mindenben jobb lett volna a BTR-eknél is.
Inkább csak odáig még nem jutott el a projekt, hogy valójában megtervezzék a deszantteret.Akkor az a rajz a katonát elhelyezéséről kamu?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..