PSZH-2 (Rába Magyar Vagon- és Gépgyár,1971)

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 993
15 762
113
Ezeket azért érdemes elolvasni:

http://www.hotdog.hu/hadilap/szarazfoldi-hadviseles/pszh-2-pancelozott-szallito-harcjarmu

http://www.szekesfehervar.polgarinfo.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2198

 

pszh23.jpg


 
 
A Csepel rége elkészített egy 8X8 típust.

http://www.csepel-sziget.hu/wordpress/files/teherauto/d588.htm

 

"
A PSZH-2 műszaki tervének leírása
A PSZH-2 kifejlesztésére vonatkozó műszaki terv egy orrmotoros, 4 tengelyes, összkerékhajtású, szólókerekes, független kerék-felfüggesztésű, toronykomplexummal ellátott, úszóképes páncélozott szállító harcjármű kialakítását irányozta elő. A jármű konstrukciós kialakítása az akkor már rendszeresített D-566 típusú katonai rendeltetésű terepjáró tehergépkocsi bázisára épült, vagyis felépítésénél a bázisjármű számos főegysége alkalmazásra került azonos, vagy módosított formában. Ez az elv valósult meg a motor, a hajtóművek, a futóművek, a rugózás, a fékszerkezet és a csörlőmű vonatkozásában.
A páncéltest olyan önhordó konstrukciójú, teljes egészében hermetizált, úszóképes szerkezet, amelyet differenciált vastagságú (max. 20 mm-es, min. 4 mm-es), különböző szögben döntött páncéllemezek alkotnak. A páncéltest összeállítása hegesztési technológiával készül, és tetőlemezét a szokásos merevítéseken kívül 4 darab, nagy szilárdságú acélcsőből készült oszlop is tartja, amelyek a fenéklemezre támaszkodnak. A kialakított páncéltest védelmet nyújt a 20-30 mm-es gépágyú 500 m-nél távolabbról jövő tüze ellen főirányból (szemből), valamint a kézi lövészfegyverek 100-200 m-nél távolabbi tüze és tüzérségi repeszek ellen minden irányból."
 
Gyanítom a kézi lövészfegyverek kategóriájába a 12,7 mm-es nehézgéppuskák már nem tartoznak bele. Az ennek való ellenállás ma alapkövetelmény már? Igen, azt akartam írni, hogy orrmotoros elrendezésű lett volna.
 
A mai technológiai színvonalon egy ilyen gép szörnyen alulpáncélozott lenne!Azt se felejtsd el,hogy az alu páncéllal az amiksem írnak pedig ők egy kicsit előrébb járnak mint mi.
 
A 12,7-es géppuska már a Strykernél is gyenge fegyverzetnek bizonyult.
 
Tudom, hogy nem a topic témájához tartozik, de nem tudna valaki valami anyagot küldeni a magyar PSZH 2 fejlesztésről?
 
zC6kyFb.png

Ha gyártani akarunk valamit,ebből a tervből kéne kiindulni.Volt egy 3tengelyes farmotoros PSZH-2 terv is,de arrol nem találok semmit a neten.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Horgos Gyula miniszter azzal vette védelmébe a PSzH konstrukciót, hogy a FUG jármű továbbfejlesztésekor eleve adottak voltak bizonyos főegységek (motor, futómű stb.); utóbb ezek lettek a D–944 páncélozott szállító harcjármű kritikus pontjai.

Czinege Lajos honvédelmi miniszter leszögezte, hogy a BTR–70-es nagyobb harcértékű, mint a PSZH, ezért a HM-nek a román beszerzés lenne kedvezőbb.

Szóval szerintetek jobban jártunk volna a román gyártású TAB-77-essel (BTR-70)?
A PSZH-1nél jobb lett volna tőbb szempontbol a TAB77.8x8as,jobb terepjáró,és a BTR70nel ellentétben már az is dizelmotoros.De pl az ajtaja rosszabb lett volna.
Viszont a PSZH-2nél minden szempontbol rosszabb.
tn_800x600_1517704_62780_PSZH_2005.jpg

Csakhát drágább lett volna a a ruszki teknyikánál-még a román változatánál is.Hogy hosszútávon megérte volna rendsen megcsinálni a teljes D566ra épülő teher és harcjárműcsaládot,az meg senkit nem érdekelt-nekik akkor kellett valamit occsón csinálni,és azonnal.Azonkivűl kellett a gyártási kapacitás a buszgyártáshoz.Ezért inkább vettek Zilt meg (akkor még benzines)Uralt,meg IFAt.Meg használták tovább az öreg Csepzonokat és nyűtték a PSZH-1et,amigcsak lehetett.Mert erre volt pénz.
NDKsok elégedettek voltak a FUG/PSZH gépekkel.Irakiakrol meg nem tudni szinte semmit.Valon részt vehettek még az Irak-Iráni háborúban?
 
@Hpasp Keresgélem a neten a 3 tegelyes PSZH tervet,amit a PSZH-2 helyett akartak mint occsóbb változatot,de nem találok semmit.Nem tudsz róla valamit prezentálni?(tudom,az még addig se jutott,mint a PSZH-2,csak egy koncepcióterv volt)
 
A PSZH-1nél jobb lett volna tőbb szempontbol a TAB77.8x8as,jobb terepjáró,és a BTR70nel ellentétben már az is dizelmotoros.De pl az ajtaja rosszabb lett volna.
Viszont a PSZH-2nél minden szempontbol rosszabb.
tn_800x600_1517704_62780_PSZH_2005.jpg

Csakhát drágább lett volna a a ruszki teknyikánál-még a román változatánál is.Hogy hosszútávon megérte volna rendsen megcsinálni a teljes D566ra épülő teher és harcjárműcsaládot,az meg senkit nem érdekelt-nekik akkor kellett valamit occsón csinálni,és azonnal.Azonkivűl kellett a gyártási kapacitás a buszgyártáshoz.Ezért inkább vettek Zilt meg (akkor még benzines)Uralt,meg IFAt.Meg használták tovább az öreg Csepzonokat és nyűtték a PSZH-1et,amigcsak lehetett.Mert erre volt pénz.
NDKsok elégedettek voltak a FUG/PSZH gépekkel.Irakiakrol meg nem tudni szinte semmit.Valon részt vehettek még az Irak-Iráni háborúban?

Igen részt vettek,de nem nagyon maradt fent semmi kézzelfogható az alkalmazásukról.
 
  • Szomorú
Reactions: Negan
Ezt kifejtenéd?
Remélem nem a több mint fél évszázaddal későbbi járművekkel összevetve nem érted.
Nagyon is jó ugródeszka volt az iparnak, sokat tanultak belőle, ami kamatozhatott volna a 8x8-as PSZH gyártásában, ami akkor egy modern eszköz lett volna, valószínűleg jobb, mint az akkori BTR. Csak sajnos elkaszálták az idióta KGST-s iparfelosztás miatt. (minekünk jutott a buszgyártás, így végezték ki a motorkerékpár gyártást is)

Amennyit láttam a PSZH 2-ből az sem lett volna jobb ergonómiailag:
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator