Spanyol! Egyébként 2 Boeing KC-135R Stratotanker is akkor repült át az ország felett, Gyöngyös magasságában.
Belga gép volt, CT-02-es lajstromszámú.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Spanyol! Egyébként 2 Boeing KC-135R Stratotanker is akkor repült át az ország felett, Gyöngyös magasságában.
En a mienket onmagaban (HForce stb nelkul) meg olcsobbnak is tartom, mert vadiuj es modernebb.A szlovák haderős topicba @Terminator által a cseh oldalról belinkelt cikkből kikaptam egy elég érdekes táblázatot. Az USA fegyveres erőinél rendszerben lévő helikopterek repült óra költségeit tartalmazza:
![]()
Bár nálunk csak a Lakota öccse van rendszerben, de érdekes lehet, hogy az amerikaiak kb. 2600USD-t számolnak rá, óránként.
Itt mindent tulszamlaznak, ne feledd (reszben a Pentagon agyament elvarasai miatt is.)Ami megdöbbentő, az MH-139A 5200 USD-s költsége. Azért meglepő, mert egy gyors keresés kapcsán azt találtam, hogy a mi leendő H225-ös gépeink olyan 3600 USD/óra körül lehetnek.
Nem olyan magas az. Ami pofatlanul dragan megy, az a Sikorskyk a USNnel, na azok tenyleg verlazitoak, kulonosen a Sea King.Érdemes még megfigyelni az UH-1 platform igen erős költségeit (knédli mellé szeretettel).
Abban egyetertek, 4 pont elferne, ar-ertekben azok a legolcsobbak a heavyk kozul, de en azert vmi uj avionikaval meg esetleg mar az erosebb motorokkal rendelnem inkabb addig is, amig az Airbus megszuli a HTHt (ki tudja, mikorra lesz meg, 10-20 ev?):Ami viszont továbbra is röhejes, hogy a Chinook meg elvan 6-8.000USD/órából.
/ezt az ötletem is egyre nehezebb lesz elengednem!/
Mondjuk 4-6db-ra azonnal bejelentkeznék az ERIP program keretébe én is, amint kipörögnek a jelenlegi Mi-8/17-eseink.
A szlovák haderős topicba @Terminator által a cseh oldalról belinkelt cikkből kikaptam egy elég érdekes táblázatot. Az USA fegyveres erőinél rendszerben lévő helikopterek repült óra költségeit tartalmazza:
Bár nálunk csak a Lakota öccse van rendszerben, de érdekes lehet, hogy az amerikaiak kb. 2600USD-t számolnak rá, óránként.
Ami megdöbbentő, az MH-139A 5200 USD-s költsége. Azért meglepő, mert egy gyors keresés kapcsán azt találtam, hogy a mi leendő H225-ös gépeink olyan 3600 USD/óra körül lehetnek.
Érdemes még megfigyelni az UH-1 platform igen erős költségeit (knédli mellé szeretettel).
Ami viszont továbbra is röhejes, hogy a Chinook meg elvan 6-8.000USD/órából.
/ezt az ötletem is egyre nehezebb lesz elengednem!/
Mondjuk 4-6db-ra azonnal bejelentkeznék az ERIP program keretébe én is, amint kipörögnek a jelenlegi Mi-8/17-eseink.
Úgy emlékszem mintha az Airbus és/vagy a magyar fél a H145M-re más repült óra költséget mondott volna, de nem találom a cikket...
A Boeing eddig nem került szóba a magyar haderőfejlesztéssel kapcsolatban. Ellenben a Lockheeddal, aki a Sikorsky tulajdonosa. Aki a Rheinmetallal közösen próbálja eladni a CH-53K-t a Bundeswehrnek... csak hogy legyen még egy teljesen valószerűtlen összeesküvéselméletünk.
A szlovákok akkor ingyen kaptak 2 helikoptert... vagy ha úgy vesszük kaptak 50 millió USD kedvezményt, így csak 261 millió USD-t fizettek 11 Black Hawkért.
Kell nekünk a H225M-nél nagyobb helikopter?A RM abban a dealben szimplan a maintenance meg a training a dolga, hosszu evek ota, logikusan kellett a Sikorskynak egy helyi partner, most az uj verzional sem valtanak, ez szamunkra nem jelent sokat - no meg az a legdragabban repulo helikopter, kell a fenenek.
Egyetertek @pöcshuszár kartarssal, heavy lift celra 3-4 Chinook lenne a legcelszerubb.
Sokkal olcsobban repul, raadasul azzal a jovoben kisebb rampas szallitokra jelentkezo igenyt is kivaltanank (kis orszag vagyunk), kulso fuggesztett teherrol mar nem is beszelve (10-12t max, duplaja a Caracalnak.) Kerdes, mi lesz akkor a szitu, amikor a Minyok kifutnak... a CH47F Block II elvileg nemsokara kijon (2022?), abbol 4 supporttal szerintem $150M korul megallna, akkor ugy 2050-ig meg lenne oldva a kerdes.
Kell nekünk a H225M-nél nagyobb helikopter?
Kell nekünk a H225M-nél nagyobb helikopter?
A kérdés jogos. Jó lenne, de szerintem ez a nice to have kategoria.Kell nekünk a H225M-nél nagyobb helikopter?
Nekem állandó vesszőparipám a légiszállítású tüzérség. Amennyiben a MH vezetői is így gondolkodnak, akkor az jelentős logisztikai kihívás lesz.Kell nekünk a H225M-nél nagyobb helikopter?
Nekem állandó vesszőparipám a légiszállítású tüzérség. Amennyiben a MH vezetői is így gondolkodnak, akkor az jelentős logisztikai kihívás lesz.
Szerintem erre a feladatra ha csak 105mm-es ágyúkban gondolkodunk, akkor elég lesz a H225M, azonban ha terveben van mondjuk M777 beszerzése, akkor ahhoz már Chinook kell. De ha maradunk a 105-ös űrméretnél, akkor ott az 1 helyett egyből 2 löveg akasztható alá. 2 Chinook meg elvisz egy komplett tűzszakaszt személyzetestül, alap lőszermennyiségestűl.
Alapvetően szerintem a H225-ösök elsősorban a KRD kiszolgálására lesznek felhasználva (folyamatos mozgatásuk, logisztikájuk). Miközben a Chinook csinálhatja helyettük az egyéb logisztikai feladatokat. Persze az alap szállításnak a kerekes szárazföldinek kell lennie, de sürgős esetben (márpedig lesz olyan!) nagyon jól fog jönni. Mellesleg durva erősokszorozó hatása van.
Természetesen a civil szektorban is a leghasználhatóbb típus (árvízi védekezés, erdőtüzek, ipari nagyberuházások).
A civil szektoros felhasználásokat én kimondottan forszíroznám is a teljes flottára.
Ez utóbbival trükközni is lehetne a beszerzésüknél. Mondjuk EU-s pénzt lehívni pl. 2 db esetében....
Amennyire kellemes ezeknek a fenntartása, szerintem könnyen lehetne nekik feladatokat találni a civil szektorban is. Ehhez persze aktív promócióra lenne szükség.
Ha a tervekben szerepel egy valódi könnyű dandár felállítása is, akkor meg kimondottan kell a plusz szállítási kapacitás. Az pedig egyértelmű, hogy ha könnyű alakulat lesz akkor egyben légiszállításúnak is kell lennie - minimum 1 zászlóalj erejéig.
Persze, 4 Chinook abszolút elférne és úgy békében mind háborúban jól kihasználhatóKell nekünk a H225M-nél nagyobb helikopter?
Igen, valami ami egy PZH-2000-est tud szállítani.Kell nekünk a H225M-nél nagyobb helikopter?
+4 db Bronco-t!!!
Hát, ha rosszul záródott akkor kerozinMi folyik Gyöngyösön??
Az 400 millió USD minimum.... nem hiszem, hogy most erre lenne keret.Persze, 4 Chinook abszolút elférne és úgy békében mind háborúban jól kihasználható
A RM abban a dealben szimplan a maintenance meg a training a dolga, hosszu evek ota, logikusan kellett a Sikorskynak egy helyi partner, most az uj verzional sem valtanak, ez szamunkra nem jelent sokat - no meg az a legdragabban repulo helikopter, kell a fenenek.
Egyetertek @pöcshuszár kartarssal, heavy lift celra 3-4 Chinook lenne a legcelszerubb.
Sokkal olcsobban repul, raadasul azzal a jovoben kisebb rampas szallitokra jelentkezo igenyt is kivaltanank (kis orszag vagyunk), kulso fuggesztett teherrol mar nem is beszelve (10-12t max, duplaja a Caracalnak.) Kerdes, mi lesz akkor a szitu, amikor a Minyok kifutnak... a CH47F Block II elvileg nemsokara kijon (2022?), abbol 4 supporttal szerintem $150M korul megallna, akkor ugy 2050-ig meg lenne oldva a kerdes.
Én sem hiszem...viszont roppant hasznos lenne.Hát, ha rosszul záródott akkor kerozin
Az 400 millió USD minimum.... nem hiszem, hogy most erre lenne keret.
Feltételezem nagyjavításra és komolyabb sérüléses javításokra gondolsz...A Chinook-ot hová kellene vinni gyári karbantartásra és milyen gyakran? Olaszokhoz, angolokhoz, hollandokhoz? Nekik van jogsultságuk a legújabb változatra? Vagy mindig vissza Amerikába?
Feltételezem nagyjavításra és komolyabb sérüléses javításokra gondolsz...
A válasz az hogy igen Spanyoloknál, Angoloknál és az Olaszoknál tutira van Chinook üzem.
Amúgy egy Chinook sem bonyolultabb mint egy A320, úgyhogy akár az Aeroplex is fel tudna készülni elég magas szintű karbantartásokra is...
Az olaszokhoz, mint legközelebbi kapcsolat. Az olaszok maguknak gyártották a Chinookokat. (by Leonardo)A Chinook-ot hová kellene vinni gyári karbantartásra és milyen gyakran? Olaszokhoz, angolokhoz, hollandokhoz? Nekik van jogsultságuk a legújabb változatra? Vagy mindig vissza Amerikába?
Ez volt a legutolsó jóváhagyás kis tételre:
"November 7, 2019 - The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the United Arab Emirates of ten (10) CH-47F Chinook cargo helicopters and related equipment for an estimated cost of $830.3 million. "
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..