A RM abban a dealben szimplan a maintenance meg a training a dolga, hosszu evek ota, logikusan kellett a Sikorskynak egy helyi partner, most az uj verzional sem valtanak, ez szamunkra nem jelent sokat - no meg az a legdragabban repulo helikopter, kell a fenenek.
Egyetertek @pöcshuszár kartarssal, heavy lift celra 3-4 Chinook lenne a legcelszerubb.
Sokkal olcsobban repul, raadasul azzal a jovoben kisebb rampas szallitokra jelentkezo igenyt is kivaltanank (kis orszag vagyunk), kulso fuggesztett teherrol mar nem is beszelve (10-12t max, duplaja a Caracalnak.) Kerdes, mi lesz akkor a szitu, amikor a Minyok kifutnak... a CH47F Block II elvileg nemsokara kijon (2022?), abbol 4 supporttal szerintem $150M korul megallna, akkor ugy 2050-ig meg lenne oldva a kerdes.
A Chinook-ot hová kellene vinni gyári karbantartásra és milyen gyakran? Olaszokhoz, angolokhoz, hollandokhoz? Nekik van jogsultságuk a legújabb változatra? Vagy mindig vissza Amerikába?
Ez volt a legutolsó jóváhagyás kis tételre:
"November 7, 2019 - The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the United Arab Emirates of ten (10) CH-47F Chinook cargo helicopters and related equipment for an estimated cost of $830.3 million. "