Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Na hol van a sisakkijelző ?
Még 2015-ből
45.jpg

42.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Amikor 2014 nyarán kigyulladt a PAK-FA T-50-5:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Az ábra kiválóan szemlélteti, hogy miért lett a Szu-57-es összes belépőéle jókora (azért annyira nem vészes) rádiusszal legyártva, mondjuk összevetve a nyugati gépekével.
Minden valamire való belépőélében egy-egy antenna található (kivétel a függőleges és vízszintes vezérsíkok).
Igen, és talán arra is választ ad, hogy miért nem ferde a gép radar kúpja mint a nyugati gépeken. Mögötte az aesa antenna ugyanúgy felfelé van döntve alaphelyzetben, viszont szinte biztosan mechanikusan is mozgatható és így egy lefelé keresés esetén hatalmas szögben dolgozhat. Pl.nagy magasságból a gép alatti vagy kissé mögötti terepet is láthatja a célokkal együtt.
 
Egy friss cikk az OAK(UAC) magazinbjából: Automatizáció és mesterséges inteligencia a Szu-57 pilótafülkéjében

részlet...
"Az automatizálás, az információ-integráció és a szellemi támogatás a modern vadászgép pilótafülke ergonómiájának meghatározó követelményei" - mondta Nikita Dorofejev, az OKB Suchovo ( Sukhoi Design Bureau) vezetője (az UAC része) az OAK "Gorizonty" vállalati magazinnak adott interjújában. Elmondása szerint a Szu-57 maximálisan automatizálta a "rutin" repülési és harci felhasználási folyamatokat. Neki köszönhetően sikerült együléses multifunkcionális vadászgépet létrehozni. „Elméletileg a pilótának felszállás után és a leszállási megközelítés előtt egyáltalán nem kell foglalkoznia a repüléssel, hanem célokat keres és támad meg. Sőt, ez a folyamat is kellően automatizált ”- magyarázta Nikita Dorofeev.

 
Mi lehet az a "vibráció" a bal beömlőnyílás alsó részén? 2:24-nél a videoban. Mi szerepe lehet?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Mi lehet az a "vibráció" a bal beömlőnyílás alsó részén? 2:24-nél a videoban. Mi szerepe lehet?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szerintem csupán a kamera 30 fps körüli felvétele kerülhetett valamilyen interferenciába az árnyékkal és onnan jött az anomália. Általában An-12 nyitott rámpájáról szokták a felvételeket készíteni, lehet ott a légcsavarok árnyéka keltette a furcsa jelenséget a beömlőnél, igaz az a gép többi részén is látszódna.
 
Mi lehet az a "vibráció" a bal beömlőnyílás alsó részén? 2:24-nél a videoban. Mi szerepe lehet?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ugyanaz, mint a Szu-27-es családnál. A zsalu, ami az örvényeket iktatja ki.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and gacsat
Mi lehet az a "vibráció" a bal beömlőnyílás alsó részén? 2:24-nél a videoban. Mi szerepe lehet?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Tetszik a fülke, tágas és logikus, bár látszik az eltérő filozófia.

1, Számomra továbbra is kevésbé innovatív a középső botkormány, de ez náluk gondolom jobban bejött a pilótáknak (+ ha van mechanikus kapcsolat akkor nagyobb erőt tudsz kifejteni, ha elmegy a hidraulika, de nem ismerem a gépet, hogy milyen a vezérlése).

2, A két képernyő miatt ez nem gond, mert ahol a bot van, ott úgyis csak gombok vannak - lepillantásnál nincs útban. Ez amúgy nagyon fontos, repülés közben ka kell onnan valami (nincs a HUD-on, mondjuk EGT), csak lepillantani van időd aztán vissza ki, na ilyenkor jobb a minél tisztább látótér. F-35 egy nagy tepsiben kirakja, itt kettő félből áll ugyanaz. Szerintem egyformán jó.

3, Kevés már itt is a mechanikus kezelőszerv - ez mondjuk nem akkora baj, ha mondjuk kabinfüst van, vagy töksötét lesz (lehal valamelyik DC BUS), az ember emlékből tudja mi hol van és az érintésből tudja hol áll a kapcsoló. Harci gépnél ennek látom előnyét.

4, A HUD mindenképpen hátrány, azt kár kimagyarázni, az F-22 pilóták is sírnak miatta. Gondolom majd lecserélik. Az FCP itt is be van vágva a látótér közepébe, de ezen legalább van kijelzés is, így igazából van érteme odatették.

Összességében nekem tetszik a fülke, kissé konzervatív, de végre letisztult, nem a régebbi orosz gépekre jellemző zsúfoltság és atomreaktorpanel felling.
Csak azt az undorító alapszínt hagynák már el...
 
Tetszik a fülke, tágas és logikus, bár látszik az eltérő filozófia.

1, Számomra továbbra is kevésbé innovatív a középső botkormány, de ez náluk gondolom jobban bejött a pilótáknak (+ ha van mechanikus kapcsolat akkor nagyobb erőt tudsz kifejteni, ha elmegy a hidraulika, de nem ismerem a gépet, hogy milyen a vezérlése).

2, A két képernyő miatt ez nem gond, mert ahol a bot van, ott úgyis csak gombok vannak - lepillantásnál nincs útban. Ez amúgy nagyon fontos, repülés közben ka kell onnan valami (nincs a HUD-on, mondjuk EGT), csak lepillantani van időd aztán vissza ki, na ilyenkor jobb a minél tisztább látótér. F-35 egy nagy tepsiben kirakja, itt kettő félből áll ugyanaz. Szerintem egyformán jó.

3, Kevés már itt is a mechanikus kezelőszerv - ez mondjuk nem akkora baj, ha mondjuk kabinfüst van, vagy töksötét lesz (lehal valamelyik DC BUS), az ember emlékből tudja mi hol van és az érintésből tudja hol áll a kapcsoló. Harci gépnél ennek látom előnyét.

4, A HUD mindenképpen hátrány, azt kár kimagyarázni, az F-22 pilóták is sírnak miatta. Gondolom majd lecserélik. Az FCP itt is be van vágva a látótér közepébe, de ezen legalább van kijelzés is, így igazából van érteme odatették.

Összességében nekem tetszik a fülke, kissé konzervatív, de végre letisztult, nem a régebbi orosz gépekre jellemző zsúfoltság és atomreaktorpanel felling.
Csak azt az undorító alapszínt hagynák már el...
A Szu-35Sz-nek szinte egy az egyben ugyanez a műszerfala.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat
Ez egy viszonylag új fotó Zsukovszkijból.
Érdekes, hogy a nagy sebességű földi kigurulásnál nem az eddig látott módon, a függőleges vezérsíkok szimmetrikus szétterpesztésével és a vízszintes vezérsíkok húzott helyzetével oldják meg az aerodinamikai fékezést, hanem a LERX-et hajtják le véghelyzetig.
Ez hasonló a Gripenek vízszintes vezérsíkjainak kitérítéséhez:

278793.jpg
Laikusként a témában: ez mekkora fékezőerőt jelent?
 
Jó, de mit tudunk a kínai sisakizékről azon túl, hogy van rajtuk szines plexi?
Ja hogy semmit? Ja hogy kb még 10 éve is kínának az űrtechnológia volt a sisakcélzó.
Most meg becsszóra el kell hinni, hogy nekik van sisakdisplayük
Úgy, hogy amúgy egy szaros telefonoprendszerrel rohantal a ruszkikhoz hogy léééci segítsetek
Nem tudhatjuk. Az oroszok képtelenek voltak egy Zsigulit kifejleszteni, vagy akár befesteni, de az űrhajósokat üzembiztosan hozzák-viszik.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Azt kell mondanom, a kínaiaktól függetlenül Roninak igaza van. Miért is nincs orosz sisakcélzó?
 
Azt kell mondanom, a kínaiaktól függetlenül Roninak igaza van. Miért is nincs orosz sisakcélzó?
Egyrészt van. Sisakcélzó lassan 50 éve, de gondolom Displayre gondolsz. Az harci repülőre nincs, de sisakcélzójuk ettől függetlenül van.
Másrészt fogalmam sincs, de szerintem senkinek. Az majdnem biztos, hogy nem technikai korlátok miatt.
Több okból is.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Egyrészt van. Sisakcélzó lassan 50 éve, de gondolom Displayre gondolsz. Az harci repülőre nincs, de sisakcélzójuk ettől függetlenül van.
Másrészt fogalmam sincs, de szerintem senkinek. Az majdnem biztos, hogy nem technikai korlátok miatt.
Több okból is.
Akkor olyan mindennel felszerelt vason is átlátó sisak. Vagy lehet hogy van, csak jó orosz szokás szerint 42 kiló lett.
 
Egyrészt van. Sisakcélzó lassan 50 éve, de gondolom Displayre gondolsz. Az harci repülőre nincs, de sisakcélzójuk ettől függetlenül van.
Másrészt fogalmam sincs, de szerintem senkinek. Az majdnem biztos, hogy nem technikai korlátok miatt.
Több okból is.
Nehez megcsinálni amúgy.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell