Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 128
113
Az F-22-esnél így van, de az F-35-ösnél meg nem.

Igen, az F-35-ösnél már messzebb van, mint pl. az F-22-esnél. De közelebb, mint bármelyik 4. genes gépnél, ami eszembe jut, F-16, F-15, F-14...

Érte én...
  • Minden gépnek egy rohadt nagy szárnya, amin van akár orrsegédszárny, meg csűrők vagy akár elevonok is a tököm tudja, hogy most melyik, amik kitérnek
  • De ha van egy kisebb szárnyad is, akkor már nem megy...? Mikor ott van möhötte a hatalmas másik, ami mögött normál esetben van teljesen kitérített vezérsík...?
  • A B-2 meg egyetlen rohadt nagy szárny.
Minden a geometrián múlik, nem számít, hogy van canard vagy sem.
A megfelelő szögek beállításával adott irányokba alacsony lehet az RCS.

Néha azért gondolkozzunk már el egy picit...


No kicsit megpróbáltam utánajárni a dolognak.

Először találtam egy ilyet:

https://aviation.stackexchange.com/questions/21718/do-stealth-designs-have-canard-configuration

Itt ugye többek között azt írják, hogy ha nincs egy síkban a szárnnyal (és az X-36 kivételével nem nagyon van így, mert aerodinamikailag ez hátrányos), akkor már problémás.

Aztán itt is a RCS-re hátrányosnak nevezik meg a teljesen kitéríthető kacsaszárnyakat:

https://ntrs.nasa.gov/api/citations/19960000737/downloads/19960000737.pdf

Itt is súlyos hátránynak nevezik:

https://asmedigitalcollection.asme.org/GT/proceedings/GT1990/79054/V002T02A003/240938

És még valahol azt olvastam, hogy a hátsó vezérsíkok hátulról, a kacsaszárnyak pedig szemből és oldalról növelik meg a RCS-t.

Én meg nem vagyok radarszakértő és sajna olyan doksikat sem találtam, ahol konkrét mérésekkel hasonlítják össze a kacsa és a normál hátsó vezérsíkos elrendezést. Szóval a gyanúm egyelőre nem múlt el.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
A szöveg az érdekes infó.
k3e4nJkAqus.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
Megtennéd kérlek, hogy ezt az összesen 2db mondatot a képről lefordítod nekünk? Köszi!
Az előző poszthoz kapcsolódik. Az első szériagyártású Szu-57(01 oldalszámú) ami ma Novoszibirszkben szállt le, Ahtyubinszkben a GLIC-ben a hiperszónikus fegyverrendszerek tesztelésére lesz felhasználva .
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
A gömb/kerek formájú szenzort a kabin előtt nem fogom soha megbocsátani az oroszoknak.
Olyan nagy bűnt nem követken el. Lásd Rafale, EF Typhoon, block 60-as F-16-os, mind szép, modern repülőgép. Ezzel szemben amivel én nem tudok kibékülni, az a digit camo festés, ami már rég lejárt lemez, illetve a Szuhoj gépekre jellemző, múltszázadi rádiuszok a különféle éleken. Ha GD már a hetvenes évek közepén tudott pengeéles belépőéleket csinálni az összes felületére, ahogy azóta az összes gyártó, beleérte a szovjet-orosz MiG-et is, nem értem, hogy ez a Szuhojnál miért nem megy?
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 592
26 339
113
Mi tőrtént a

Hát fasza! Egy ujabb gep tesztre, nem volt még elég teszt 11 ev alatt. Hát a hmd hol van?

Csak 1 valós indokot mondj ami sürgeti őket ? Ha rendszerbe áll valszeg 20-30 évre ott is marad , akkor már nem jobb ha minél több dolgot tesztelnek le velük a sorozatgyártás tényleges véglegesítése előtt ?
 
  • Tetszik
Reactions: duckdodgers™

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
Mi tőrtént a

Hát fasza! Egy ujabb gep tesztre, nem volt még elég teszt 11 ev alatt. Hát a hmd hol van?
Megszokott eljárás, hogy a szériagépeket is tesztelik, hiszen vannak fegyverek, amik még fejlesztés alatt vannak. Ismert volt még korábban, hogy azelső két gép vagy LIpeckbe vagy a GLIC-be kerül.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
Hogy jobban megértsd,bemásolom a FB hsz-met:

A képen lévő gép T-50Sz-2, szériaszáma 51002. Eredetileg ez lett volna a 02-es oldalszámú, ha nem zuhan le tavaly dec. 24-én az első legyártott szériagép a T-50Sz-1/51001. Mivel lezuhant az első 01-es, így a második legyártott lett a 01-es oldalszámú.
 

amos

Active Member
2015. március 10.
160
59
28
Olyan nagy bűnt nem követken el. Lásd Rafale, EF Typhoon, block 60-as F-16-os, mind szép, modern repülőgép. Ezzel szemben amivel én nem tudok kibékülni, az a digit camo festés, ami már rég lejárt lemez, illetve a Szuhoj gépekre jellemző, múltszázadi rádiuszok a különféle éleken. Ha GD már a hetvenes évek közepén tudott pengeéles belépőéleket csinálni az összes felületére, ahogy azóta az összes gyártó, beleérte a szovjet-orosz MiG-et is, nem értem, hogy ez a Szuhojnál miért nem megy?
Ezek a gömb formák nem köszönnek vissza semelyik amerikai, de már kínai 5 gen gépen sem, gondolom meg van az oka. Milyen rádiuszra gondolsz pontosan?

Nekem teljesen vegyes a kép - látszik, hogy a gép formáját nagy gonddal tervezték alacsony észlelhetőségűnek, aztán mire a felülethez értek elfogyott a lendület, alig van "cakkozott" szerelő nyílás, illesztés, illetve a cakkozás méretezése jóval nagyobb, - mintha más frekvenciára lőtték volna be.(?) Az orrsegédszárny bekötése is a törzshöz közelebbinél hasonlít az F-22 megoldására, de a szárnynál már hagyományosnak tűnik a fotókról. A radarkúpból úgy látszik az antenna sincs mögötte megdöntve, hanem mint egy nagy visszaverő felület merőleges a szemből érkezőre. (pl. J-10D-nél megoldották)

De amit a legkevésbé értek, ha az orosz források szerint 1-0,1m2 az RCS, amit elértek akkor minek ez a sok hűhó. Csak jobb kell legyen (legalább egy vagy két nagyságrenddel) mint a 4+ EU gépek ezen a téren, különben semmi értelme az egésznek.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and Bleroka