Csak arra akartam célozni, hogy ezt a “jajj, az orosz hajtóművek de füstölnek” dolgot el kéne felejteni.
Csak, mert a MiG-29-es füstölt.
Elárulok egy érdekes dolgot: a MiG-29-es RD-33-as hajtóművének megjelenéséig egyetlen szovjet-orosz hajtómű sem füstölt úgy, mint az amerikai GE J79-ese, vagy a P&W TF-30-asa.
Csak ugye az istenadta káeurópai nép meglátta a nyolcvanas évek végén a MiG-29-est, ami a modern vonalvezetése mellett füstölt úgy, mint egy régi F-4E, vagy F-4F, netán egy F-14A.
De írhatnám az F-15A, vagy F-16A gépek F100PW100-asát is nyugodtan. Ezek itthon egyszerűen nem voltak ismertek.
Ami pedig a Szu-57-esek AL-41F-1-esét illeti, ez hol füstöl, hol meg nem. Szu-35-ösökben egyátalán nem, a Szu-57-esekben meg a 2013-as MAKSz-on pl az egyik gép nagyon füstölt, de csak a forszázs kapcsolása előtt közvetlenül, egy pillanatra, mikor a 100% fölé megy a fordulatszám az utánégetés betáplálásának megkezdése előtt.
Ilyenkor a fölösleges, el nem égett üzemanyag egy része megsül, a hőtől reakció nélkül a szénhidrogén szétbomlik, korommá válik.
De ez nem olyan folyamatos füstölés, mint az RD-33-asnál 80% felett, vagy az említett amerikai gépeknél, ahol folyamatosan volt füstcsík.
Amit a Szu-57-esnél láttok, az pontosan olyan, mint a Typhoon EJ200-asánál figyelhető meg.
Itt van a szingapúri F-15SG. Olyan F110GE129-es van bennük, mint a koreai első negyven F-15K-ban, vagy akár a block 50-es F-16C gépekben, mely utóbbiakat az 1997-es és 98-as kecskeméti repülőnapon figyelhettünk meg, hogy szemre NULLA füstjük van, szemben a házigazda MiG-29-esekkel.
Nos, az F-15-ösben ezek is tudnak kormolni, pont, mint a Szu-57-es, a forszázs kapcsolásakor:
https://youtu.be/RvxGoE-RrmY
Vadonat új F-15QA:
Valamennyire minden füstöl, főleg az üzemmód váltásoknál és a gyors fordulatszám változásoknál.
Csak, mert a MiG-29-es füstölt.
Elárulok egy érdekes dolgot: a MiG-29-es RD-33-as hajtóművének megjelenéséig egyetlen szovjet-orosz hajtómű sem füstölt úgy, mint az amerikai GE J79-ese, vagy a P&W TF-30-asa.
Csak ugye az istenadta káeurópai nép meglátta a nyolcvanas évek végén a MiG-29-est, ami a modern vonalvezetése mellett füstölt úgy, mint egy régi F-4E, vagy F-4F, netán egy F-14A.
De írhatnám az F-15A, vagy F-16A gépek F100PW100-asát is nyugodtan. Ezek itthon egyszerűen nem voltak ismertek.
Ami pedig a Szu-57-esek AL-41F-1-esét illeti, ez hol füstöl, hol meg nem. Szu-35-ösökben egyátalán nem, a Szu-57-esekben meg a 2013-as MAKSz-on pl az egyik gép nagyon füstölt, de csak a forszázs kapcsolása előtt közvetlenül, egy pillanatra, mikor a 100% fölé megy a fordulatszám az utánégetés betáplálásának megkezdése előtt.
Ilyenkor a fölösleges, el nem égett üzemanyag egy része megsül, a hőtől reakció nélkül a szénhidrogén szétbomlik, korommá válik.
De ez nem olyan folyamatos füstölés, mint az RD-33-asnál 80% felett, vagy az említett amerikai gépeknél, ahol folyamatosan volt füstcsík.
Amit a Szu-57-esnél láttok, az pontosan olyan, mint a Typhoon EJ200-asánál figyelhető meg.
Itt van a szingapúri F-15SG. Olyan F110GE129-es van bennük, mint a koreai első negyven F-15K-ban, vagy akár a block 50-es F-16C gépekben, mely utóbbiakat az 1997-es és 98-as kecskeméti repülőnapon figyelhettünk meg, hogy szemre NULLA füstjük van, szemben a házigazda MiG-29-esekkel.
Nos, az F-15-ösben ezek is tudnak kormolni, pont, mint a Szu-57-es, a forszázs kapcsolásakor:
Vadonat új F-15QA:
Valamennyire minden füstöl, főleg az üzemmód váltásoknál és a gyors fordulatszám változásoknál.