Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Leírtam. Az összes felület belépőélének rádiuszára. Nézz meg egy F-35-öt, F-16-ost, Rafale-t, Gripen-t, Hornet-et, vagy akár a MiG-31-es LERX-ét. Ezekkel szemben a Szu-27-esek, ezek leszármazottai, vagy a Szu-57-es belépőélei sokkal “tompábbak”, lekerekítettebbek.Milyen rádiuszra gondolsz pontosan?
Már értem, de nem lehe, hogy azért van, mert az 57-esben ott antenna van? De valóban sokkal tompább, mint az említett típusoké.Leírtam. Az összes felület belépőélének rádiuszára. Nézz meg egy F-35-öt, F-16-ost, Rafale-t, Gripen-t, Hornet-et, vagy akár a MiG-31-es LERX-ét. Ezekkel szemben a Szu-27-esek, ezek leszármazottai, vagy a Szu-57-es belépőélei sokkal “tompábbak”, lekerekítettebbek.
Ez így eleve nagyobb torlófelület, rosszabb alaktényező, valószínű egyszerűbb gyárthatóság mellett.
Csakhogy így az örvénygenerálás is egyenetlenebb.
Nincs antenna sem a függőleges, sem a vízszintes vezérsíkokban, sem a lehajtható LERX-ben sem. De a szárny teljes belépőélének is csak egy kisebb részét foglalják el a szenzorok. De még az orrig előrefutó él is jóval tompább, mint a Raptornál, vagy az F-35-ösnél.Már értem, de nem lehe, hogy azért van, mert az 57-esben ott antenna van? De valóban sokkal tompább, mint az említett típusoké.
Nincs antenna sem a függőleges, sem a vízszintes vezérsíkokban, sem a lehajtható LERX-ben sem. De a szárny teljes belépőélének is csak egy kisebb részét foglalják el a szenzorok. De még az orrig előrefutó él is jóval tompább, mint a Raptornál, vagy az F-35-ösnél.
Ilyen éleket miért nem tud a Szuhoj?
Illetve tud, mert a NAPO-féle Szu-34-eseken látni egyedül valami majdnem hasonlót:
De nem olyat, mint a MiG-35-ösökön.
Leírtam. Az összes felület belépőélének rádiuszára. Nézz meg egy F-35-öt, F-16-ost, Rafale-t, Gripen-t, Hornet-et, vagy akár a MiG-31-es LERX-ét. Ezekkel szemben a Szu-27-esek, ezek leszármazottai, vagy a Szu-57-es belépőélei sokkal “tompábbak”, lekerekítettebbek.
Ez így eleve nagyobb torlófelület, rosszabb alaktényező, valószínű egyszerűbb gyárthatóság mellett.
Csakhogy így az örvénygenerálás is egyenetlenebb.
Már miért lenne fura? A MiG-31-es nem hangsebesség alatti elfogásokra van tervezve. Ez csak egy modern kori nyugati félreértelmezés. A MiG-31-es a legnagyobb szuperszonikus hatótávú vadászrepülőgép. Nem beszélve arról, hogy a szuperszonikus mellett a felső szubszonikus tartomány fekszik neki, hiszen igen magas az átesési sebessége.A MiG-31 esetében pont fura, hogy az meg milyen élesek a felületek (gondolom a 25-ös öröksége) - mikor az a gép éppen bazi nagy hatótávolságú eszköz. Annak pont jobb lett volna valami subsonic profle, ahol a Cy/Cx max a lehető legjobb, vagyis egy töltéssel minél tovább őrjáratozhasson fenn északon.
Már miért lenne fura? A MiG-31-es nem hangsebesség alatti elfogásokra van tervezve. Ez csak egy modern kori nyugati félreértelmezés. A MiG-31-es a legnagyobb szuperszonikus hatótávú vadászrepülőgép. Nem beszélve arról, hogy a szuperszonikus mellett a felső szubszonikus tartomány fekszik neki, hiszen igen magas az átesési sebessége.
De tovább megyek, az F/A-18-as Hornet és az ő legendásan lehetetlenül alacsony átesési sebességű manőverezhetősége miért igényelt ilyen éleket?
Ezeknek az éleknek a szerepe a minél kisebb oszcillációjú, minél stabilabb örvény generálása, hogy ne rázzák úgy a vezérsíkokat.
Amúgy meg a Szu-57-es is hangsebesség fölé tervezett típus, kb, mint az F-35-ös.
Nekem úgy tűnik, hogy a KnAAZ-nál egyszerűen ilyen rádiuszú sablonok mentén hajlítják le a lemezeket.
A “de” az előtte levő félmondatot automatikusan érvényteleníti.Allesmor okos , értelmes embernek tartalak de
Már miért lenne fura? A MiG-31-es nem hangsebesség alatti elfogásokra van tervezve. Ez csak egy modern kori nyugati félreértelmezés. A MiG-31-es a legnagyobb szuperszonikus hatótávú vadászrepülőgép. Nem beszélve arról, hogy a szuperszonikus mellett a felső szubszonikus tartomány fekszik neki, hiszen igen magas az átesési sebessége.
De tovább megyek, az F/A-18-as Hornet és az ő legendásan lehetetlenül alacsony átesési sebességű manőverezhetősége miért igényelt ilyen éleket?
Ezeknek az éleknek a szerepe a minél kisebb oszcillációjú, minél stabilabb örvény generálása, hogy ne rázzák úgy a vezérsíkokat.
Amúgy meg a Szu-57-es is hangsebesség fölé tervezett típus, kb, mint az F-35-ös.
Nekem úgy tűnik, hogy a KnAAZ-nál egyszerűen ilyen rádiuszú sablonok mentén hajlítják le a lemezeket.
A “de” az előtte levő félmondatot automatikusan érvényteleníti.
A CAGI mérnökei és a KnAAZ gyártástechnológiája az két külön dolog.
A CAGI a K+F-et végzi, a KnAAZ pedig az eredményeket átülteti az általa elérhető gyakorlatba.
Szemben a Szu-27-essel, a Szu-57-es egyetlen példánya sem készült más üzemben, de még az OKB Szuhoj moszkvai kísérleti üzemében sem.
Sőt, ez utóbbi már évtizedek óta nem gyárt prototípusokat, hiszen a Szu-27M, a Szu-47 és a Szu-35BM is a Komszomolszk-i gyár mérnökeinek munkája.
Hozzájuk képest a CAGI (ami szintén Moszkvában van) csak az alapvető kialakítást határozta meg.
Köze nincsen a gyár lemezeseinek munkájához, vagy lehetőségeikhez.
A megkapott terveket a KnAAZ mérnökei konvertálják le/át a helyi képességek szintjére.
Velük szemben a Luhovoci-ben levő MiG gyár (ma már inkább csak manufaktúra) tud ilyen élekkel kontúrokat kialakítani.
Ez már sokszor volt itt téma. A gép a felszállástól a leszállásig, megállásig mindössze 45 perc alatt képes 1200 km-re elrepülni, ott feladatot végrehajtani és visszatérni. Mindezt teljes fegyverzettel.Tudom, hogy minek tervezték - csak rá kell nézni, meg azok a nem éppen harmatos hajtóművek....
Én arra gondoltam a koncepció volt rossz, sokkal nagyobb hatótávolságot/endurancet ki lehetett volna hozni (ergo kevesebb gép kell vagy nagyobb területet fed le ennyi) egy ásféle sárkánnyal, de lelkük rajta. A raksi volt a lényeg a hasa alatt, meg az a bazi nagy radar... nem a legideálisabba kialakítás a feladathoz, ennyi, nem a géppel magával van a gond.
A megvalósítás egy másik dolog, nem ismerem az ő minőségbiztosítási rendszerüket....
Te félreérted. Ez nem technológia, hanem helyi szabvány. A KnAAZ kapta meg 11 évvel ezelőtt a PAK-FA program gyártási jogát. A NAPO akkor a Szu-34-essel volt elfoglalva, a gyár restaurálása közben, míg az Irkut teljesen le volt terhelve, ráadásul a sok export projekt miatt egymásnak adták a kilincset a külföldi vevők megbízottjai.A technológia rendelkezésre áll ezek szerint a 29-es óta ami 30+ éves típus.Nehezen tudom elképzelni,hogyha nagyon akarnák a KnAAZ akkor ne férhetne hozzá ahoz a technológiához, amivel ilyen éleket lehet gyártani,főleg annak fényében,hogy már elég régóta UAC van Oroszországban.
Te félreérted. Ez nem technológia, hanem helyi szabvány. A KnAAZ kapta meg 11 évvel ezelőtt a PAK-FA program gyártási jogát. A NAPO akkor a Szu-34-essel volt elfoglalva, a gyár restaurálása közben, míg az Irkut teljesen le volt terhelve, ráadásul a sok export projekt miatt egymásnak adták a kilincset a külföldi vevők megbízottjai.
Az akkori KnAAPO műszaki kultúrája és szakember állománya épp a beindított alacsony ütemű Szu-35Sz gyártással küszködött, miközben előtte csak a Szu-27UB és Szu-27P szerkezeti színvonalán álló Szu-30M2 és Szu-27SzM/SzM3 modernizáció volt az egyetlen profiljuk.
Ettől eltérő gép utoljára a gyár saját kísérleti részlegében egyetlen példányban összerakott Sz-32/Szu-47 volt, még 1996-97 közötti építéssel.
A T-50-1 prototípus 2009-ben teljes egészében a Szu-27/35 gyártási színvonalán került összeszerelésre és bár egészében véve sokat fejlődött a gép, egyéb részleteiben - lásd az ominózus belépőéleket - nem nyúltak hozzá.
Simán megtehetnék, de a gép úgy néz ki, már így marad.
Ha anno nem ez az üzem kapja a PAK-FA programot, akkor sanszos, hogy az ilyen részletek tekintetében ma máshogy nézne ki a gép.
Lehetséges, bár nézetem szerint az is benne van a pakliban, hogy nincs pénzük új gyártósorra. Ugyanúgy manufaktúraszinten gyártják a sorozatpéldányokat is, mint a protókat, azzal ami épp kéznél van.Ezt fogják gyártan,ha akarták volna lett volna idejük új szabványt bevezetni a SZU-57 gyárósorra.
Lehetséges, bár nézetem szerint az is benne van a pakliban, hogy nincs pénzük új gyártósorra. Ugyanúgy manufaktúraszinten gyártják a sorozatpéldányokat is, mint a protókat, azzal ami épp kéznél van.
Korábban írtam, hogy az OAK(UAC) 4 milliárd Rubelt utalt a Szuhoj számára 2020 elején, hogy kialakítsák Komszomolszkban a "szalagos" gyártósort a Szu-57 számára. A gyártósor kialakítása 2020 végéhez kell, hogy megvalósuljon. Idén átadtak egy gépet(01) 2021-ben 4 gép átadása van betervezve (02,03,04,05). Orosz VM nyilatkozata szerint 2024év végéig 22 gép átadásával számolnak(ennyire van pénz elkülönítve). Tehát 2020-ban 1 gép, 2021-ben 4 gép, maradt 17 gép 2024. dec- 31-ig. (5+6+6). 76 darab Szu-57 gépet rendelt összesen az orosz VM 2028-ig. (2027.12.31) 76-22´=54 gép 3 év alatt( évi átlag 18 gép 2025-2027 években)Lehetséges, bár nézetem szerint az is benne van a pakliban, hogy nincs pénzük új gyártósorra. Ugyanúgy manufaktúraszinten gyártják a sorozatpéldányokat is, mint a protókat, azzal ami épp kéznél van.
Hát, olvasd el boki válaszát, amit fennebb írt. Ami a "szallagos" gyártósort illeti, 5 gen géphez '5 gen' szerszámgépek kellenek, amit eddig az EU-ból vásároltak.Ezt te sem hiszed el ugye?
Ráadásul pont a manufaktúrália gyártásnál tudnának eltérni a helyi szabványtól...
Azok megvannak mert megvették őket.Nem csak Flankert lehet velük gyártani.Hát, olvasd el boki válaszát, amit fennebb írt. Ami a "szallagos" gyártósort illeti, 5 gen géphez '5 gen' szerszámgépek kellenek, amit eddig az EU-ból vásároltak.
Nézd, elhiszem, hogy összejön a tervezett mennyiség, de látszik, hogy kevés a pénz a projektben.