Én sem igazán tudom, hogy mire kéne gondolljak a "szalagos" gyártósor alatt. Boki idézi folyton.
Ahhoz, hogy teljesíteni tudják a 76 darabos állami megrendelést a gyárban újraszervezni kell a gyártási folymatott, létrehozni az ún. "szalagos gyártósort" , ami optimalizálja, konszolidálja za egyes alkatrész/részegység/berendezés gyártási folyamatát és azok összeszerelését. A cél, hogy rengeteg időt megspóroljanak a gép összeszerelésekor és azokat, ha lehet egy üzemcsarnokban végezzék.
Jelen helyzetben évi 1 gépet tudnak összerakni. A "szalagos gyártósor " létrehozásával fokozatosan tudják emelni a legyártott gépek számát.
Remélem így érthető. Nem a klasszikus szalagos gyártásra kell gondolni, azért is tettem idézőjelbe.
De már több anyagot is linkeltem. Ha nem veszitek a fáradságot, hogy legalább fordítóval elolvasnátok...(nekem nincs időm mindent fordítgatni)
Fordítóval:
"A műhely feladata ma a megszerzett tapasztalatok felhasználásával egy gyártósor létrehozása az 5. generációs Su-57 repülőgép sorozatgyártásához. A Su-57 sorozatgyártásának elindításával növekvő gyártási feladatok hatékony és időben történő teljesítéséhez meg kell növelni az üzlet áteresztőképességét. Ebben az esetben a termék kiadásának ciklusát egyértelműen szinkronizálni kell a fogyasztói műhellyel. „Az új repülőgép összetett - mondja Viktor Passar, az előgyártás műhelyének vezetőhelyettese -, a bőr összetett, a legújabb technológiák, a legmagasabb minőségi követelmények. De műhelyünkben magasan képzett munkatársak is vannak, szinte mindegyikük 5. osztályos, erős kézműves csapat a legenergikusabb korban. A műhely kicsi - minden látható, nem fog rosszul működni. A gyártósor előkészítésére vonatkozó program elkészítésekor több irányt választottak. Az első az optimális modell megszervezése a termék mozgatásához az üzleten keresztül. A második az elimináció, és ha ez lehetetlen, a nem termelési mozgások veszteségeinek csökkentése, a normálok kiválasztása, szállítása és tárolása, a műszakos feladatok elvégzése a munkahelyeken. Ebben az esetben a gyártósoron lévő DSE mennyiségének pontosan meg kell felelnie egy adott gép készenléti fokának. Az összeszerelési ciklust csökkenteni kell további készletfelszerelések bevezetése miatt. Ennek egy részét már megkapták, a telepítés folyamatban van. Év végéig megépül a fülke alatti fülke összeszerelésére szolgáló csúszda. A 8. műhely szerszámkészítői, Nazarenko, Dmitrij és Oleg testvérek állítják össze. Mindkettő a repülőgépgyártók dinasztiájából az 5. kategóriába tartozik, majdnem 20 éve az üzemben. Munkájuk jól megy. "Mi már összeállítottuk ennek az épületnek a bázisát" - mondja Dmitrij Nazarenko. - Kevés helyet foglal, de nagy épülő autók áramlása esetén ez nagyon szükséges lesz. Figyelembe véve a Su-57 repülőgép vázának tervezési jellemzőit, a főtechnológus osztály szakemberei azt javasolták, hogy a törzsfej-szerelvényt két szakaszra kell osztani - a 9. keretet és a pilótafülke alatti rekeszt külön kell összeszerelni. Az alegységeket a GCHF készleteibe táplálják, ami lerövidíti az összeszerelési ciklust. A légbeszívó szerelvény további szakaszát is bevezették. Külön középső részének összeszereléséhez külön csúszda készült, amely időt is megspórol. A műhely 2021-ben egy újabb légbeömlő nyílást kap."
Vannak problémák - vannak megoldások
A 45. számú műhelyben a projekt során a fő probléma a szabad hely hiánya volt. A műhely két szomszédos műhely területe között helyezkedik el, így hiányos a gyártósor a gyártósor építéséhez. Nehéznek bizonyult a légbeszívó egység további két épülethelyének elhelyezése. A termelési területek viszonylag kis mérete jelenlegi formájában nem teszi lehetővé a gyártósor felépítését annak klasszikus változatában. Ennek ellenére az üzletvezetés optimista. "A Su-35-nél sokkal nehezebb volt" - mondja Viktor Passar, a gyártást előkészítő üzlet helyettes vezetője. - Megváltoztattuk a telkek helyét, különböző lehetőségeket próbáltunk ki. Most, tapasztalat birtokában, meglátjuk, hogyan kell csinálni, vegye figyelembe azokat az árnyalatokat, amelyekről korábban nem tudtunk. A Sukhoi termelési rendszer fejlesztésének részeként projekt indult az ipari zóna területének növelésére a műhely közepén a helyhiány kezelése érdekében. Ehhez szükség van némi átalakításra az adminisztrációs és a kényelmi helyiségekben annak érdekében, hogy befogadhassák azokat a munkavállalókat, akik most ipari zónában dolgoznak. Ezzel körülbelül 60 négyzetméter szabadul fel. m. A sajtót már szétszerelték és egy másik helyre költöztették. A megüresedett négyzetmétereket a Su-57-es csúszdafelszerelése alatt adják meg. A kidolgozott műszaki specifikációkat most egyeztetjük. "Alkalmazottaink nagyon jól fogadták a projektet" - mondta Artem Oshchepkov, a 45. számú műhely vezetője. - A tőlünk összegyűjtött kötetek mindegyike összekapcsolódik egyetlen láncban, nincsenek másodlagos helyek. Mindent elsősorban azért tesznek, hogy az emberek kényelmesebbé tegyék számukra a munkát. Az ötödik generációs repülőgépek sorozatgyártására vonatkozó állami megrendelés végrehajtására szolgáló gyártósor létrehozása napjainkban a legfontosabb feladat a 45. számú üzlet dolgozói számára. A második csúszósín-felszerelés telepítésének befejezése és a folyamat beállítása után a vezeték teljes kapacitással fog működni.