Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 603
14 762
113
Alacsony ütemü,tényleges sorozatgyártás beinditásához,szükség lesz a gép exportjára,(Kina kilöve),csakis keményvalutáért.
Naigen, nem tudom mennyire él még az indiai lehetőség? Kína kemény dió, mert ő nagyon rugalmas ilyen téren, simán lebartelezik az exportgépek árát.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 505
84 710
113
Én sem igazán tudom, hogy mire kéne gondolljak a "szalagos" gyártósor alatt. Boki idézi folyton.
Ahhoz, hogy teljesíteni tudják a 76 darabos állami megrendelést a gyárban újraszervezni kell a gyártási folymatott, létrehozni az ún. "szalagos gyártósort" , ami optimalizálja, konszolidálja za egyes alkatrész/részegység/berendezés gyártási folyamatát és azok összeszerelését. A cél, hogy rengeteg időt megspóroljanak a gép összeszerelésekor és azokat, ha lehet egy üzemcsarnokban végezzék.
Jelen helyzetben évi 1 gépet tudnak összerakni. A "szalagos gyártósor " létrehozásával fokozatosan tudják emelni a legyártott gépek számát.

Remélem így érthető. Nem a klasszikus szalagos gyártásra kell gondolni, azért is tettem idézőjelbe.

De már több anyagot is linkeltem. Ha nem veszitek a fáradságot, hogy legalább fordítóval elolvasnátok...(nekem nincs időm mindent fordítgatni) :)

Fordítóval:
"A műhely feladata ma a megszerzett tapasztalatok felhasználásával egy gyártósor létrehozása az 5. generációs Su-57 repülőgép sorozatgyártásához. A Su-57 sorozatgyártásának elindításával növekvő gyártási feladatok hatékony és időben történő teljesítéséhez meg kell növelni az üzlet áteresztőképességét. Ebben az esetben a termék kiadásának ciklusát egyértelműen szinkronizálni kell a fogyasztói műhellyel. „Az új repülőgép összetett - mondja Viktor Passar, az előgyártás műhelyének vezetőhelyettese -, a bőr összetett, a legújabb technológiák, a legmagasabb minőségi követelmények. De műhelyünkben magasan képzett munkatársak is vannak, szinte mindegyikük 5. osztályos, erős kézműves csapat a legenergikusabb korban. A műhely kicsi - minden látható, nem fog rosszul működni. A gyártósor előkészítésére vonatkozó program elkészítésekor több irányt választottak. Az első az optimális modell megszervezése a termék mozgatásához az üzleten keresztül. A második az elimináció, és ha ez lehetetlen, a nem termelési mozgások veszteségeinek csökkentése, a normálok kiválasztása, szállítása és tárolása, a műszakos feladatok elvégzése a munkahelyeken. Ebben az esetben a gyártósoron lévő DSE mennyiségének pontosan meg kell felelnie egy adott gép készenléti fokának. Az összeszerelési ciklust csökkenteni kell további készletfelszerelések bevezetése miatt. Ennek egy részét már megkapták, a telepítés folyamatban van. Év végéig megépül a fülke alatti fülke összeszerelésére szolgáló csúszda. A 8. műhely szerszámkészítői, Nazarenko, Dmitrij és Oleg testvérek állítják össze. Mindkettő a repülőgépgyártók dinasztiájából az 5. kategóriába tartozik, majdnem 20 éve az üzemben. Munkájuk jól megy. "Mi már összeállítottuk ennek az épületnek a bázisát" - mondja Dmitrij Nazarenko. - Kevés helyet foglal, de nagy épülő autók áramlása esetén ez nagyon szükséges lesz. Figyelembe véve a Su-57 repülőgép vázának tervezési jellemzőit, a főtechnológus osztály szakemberei azt javasolták, hogy a törzsfej-szerelvényt két szakaszra kell osztani - a 9. keretet és a pilótafülke alatti rekeszt külön kell összeszerelni. Az alegységeket a GCHF készleteibe táplálják, ami lerövidíti az összeszerelési ciklust. A légbeszívó szerelvény további szakaszát is bevezették. Külön középső részének összeszereléséhez külön csúszda készült, amely időt is megspórol. A műhely 2021-ben egy újabb légbeömlő nyílást kap."

Vannak problémák - vannak megoldások
A 45. számú műhelyben a projekt során a fő probléma a szabad hely hiánya volt. A műhely két szomszédos műhely területe között helyezkedik el, így hiányos a gyártósor a gyártósor építéséhez. Nehéznek bizonyult a légbeszívó egység további két épülethelyének elhelyezése. A termelési területek viszonylag kis mérete jelenlegi formájában nem teszi lehetővé a gyártósor felépítését annak klasszikus változatában. Ennek ellenére az üzletvezetés optimista. "A Su-35-nél sokkal nehezebb volt" - mondja Viktor Passar, a gyártást előkészítő üzlet helyettes vezetője. - Megváltoztattuk a telkek helyét, különböző lehetőségeket próbáltunk ki. Most, tapasztalat birtokában, meglátjuk, hogyan kell csinálni, vegye figyelembe azokat az árnyalatokat, amelyekről korábban nem tudtunk. A Sukhoi termelési rendszer fejlesztésének részeként projekt indult az ipari zóna területének növelésére a műhely közepén a helyhiány kezelése érdekében. Ehhez szükség van némi átalakításra az adminisztrációs és a kényelmi helyiségekben annak érdekében, hogy befogadhassák azokat a munkavállalókat, akik most ipari zónában dolgoznak. Ezzel körülbelül 60 négyzetméter szabadul fel. m. A sajtót már szétszerelték és egy másik helyre költöztették. A megüresedett négyzetmétereket a Su-57-es csúszdafelszerelése alatt adják meg. A kidolgozott műszaki specifikációkat most egyeztetjük. "Alkalmazottaink nagyon jól fogadták a projektet" - mondta Artem Oshchepkov, a 45. számú műhely vezetője. - A tőlünk összegyűjtött kötetek mindegyike összekapcsolódik egyetlen láncban, nincsenek másodlagos helyek. Mindent elsősorban azért tesznek, hogy az emberek kényelmesebbé tegyék számukra a munkát. Az ötödik generációs repülőgépek sorozatgyártására vonatkozó állami megrendelés végrehajtására szolgáló gyártósor létrehozása napjainkban a legfontosabb feladat a 45. számú üzlet dolgozói számára. A második csúszósín-felszerelés telepítésének befejezése és a folyamat beállítása után a vezeték teljes kapacitással fog működni.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 505
84 710
113
Naigen, nem tudom mennyire él még az indiai lehetőség? Kína kemény dió, mert ő nagyon rugalmas ilyen téren, simán lebartelezik az exportgépek árát.
Vannak külföldi érdeklődők, akik kétüléses gépet szeretnének, konkrét ország megnevezése nélkül.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 991
13 947
113
Alacsony ütemü,tényleges sorozatgyártás beinditásához,szükség lesz a gép exportjára,(Kina kilöve),csakis keményvalutáért.

Naigen, nem tudom mennyire él még az indiai lehetőség? Kína kemény dió, mert ő nagyon rugalmas ilyen téren, simán lebartelezik az exportgépek árát.


Egy külföldi megrendelő nagyot dobhat a fejlesztés ütemén, de kik is lehetnének ???


Ő közülük például:
- Irán, szinte biztos, de mikor is: ha akarja, pénze is van ( !!! ),
- Törökország: a V400-as üzlet óta bármi lehet, a saját programjukat önállóan szinte biztos nem tudják befejezni, az szerintem csak a partnerekkel való tárgyalási pozíció erősítésére elég,
- "megbízhatatlan" arab országok 1-2 tuti, de hogy melyik, az a változó politikai helyzet és az olaj-ár függvénye,
- Egyiptom (a "szokásos" szaúdi pénzügyi háttérrel), ami mögött "nemtommééér", én továbbra is az izrael elleni burkolt készülődést látom ---a tévedés jogának fenntartásával---,
- Vietnam/Szingapur/Indonézia( ? )/még valaki a környékről "közül" 1 biztos hosszabb távon.


Ekkora "csapatból" a következő pár évben meglesz nekik az a legkevesebb 2 amelyik(anyagilag) átlendíti őket a holtponton, addig meg Putyin biztosan nem engedi el a dolgot.


U.i: Ha az Aero Vodochody dologgal hosszútávon komolyan tervez mindkét fél, akkor valami hasonlótechnikát mutató képeket szeretnék látni tőlük a 20-as években. ;) + :hadonaszos:

(...az is elég, ha csak a második felében ((repül :) )) . )
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 930
10 611
113
@Mackensen
Az F-35 gyártása sem a teljes kapacitással indult, sőt még most sem érte el azt.
Szóval attól még, hogy nem rögtön teljes gőzzel megy a sorozat gyártás, ez már egy példány amit a sorozatban készülő példányok gyártási technológiájával keszitettek.
Mivel konkrét infónk csak az amerikai és az orosz gépekről van, így csak azt lehet mondani, hogy valószínűleg soha nem lesz a Su-57 úgy, olyan utemben gyártva, mint az F-35, annál is inkább, mert az F-35 előtt már gyártottak a jenkik nagy mennyiségben több féle 5. gen gépet, tehát maga a gyártás technológia már elő volt készítve, míg az oroszoknak ezt most kell felépíteniük. Kínáról és a J-20-ról meg kár beszélnünk, mert zéró info áll rendelkezésre a gépek gyártásáról.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 114
59 558
113

boki


Lehet én értem rosszul, de kifejlesztettek csittrilliárd rubelért egy 5. generációs gépet, aminek a gyártásához nem sikerült felépíteni egy új üzemcsarnokot?
Komolyan ez a helyzet? o_O
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 505
84 710
113

boki


Lehet én értem rosszul, de kifejlesztettek csittrilliárd rubelért egy 5. generációs gépet, aminek a gyártásához nem sikerült felépíteni egy új üzemcsarnokot?
Komolyan ez a helyzet? o_O
Tulajdonképpen igen. Nem tudják a teljes gyártási/összeszerelési folyamatokat egy csarnokban elhelyezni...
 
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 114
59 558
113

boki


"Tulajdonképpen igen. Nem tudják a teljes gyártási/összeszerelési folyamatokat egy csarnokban elhelyezni..."

Ne haragudj, de ez így nagyon égő. :(
Ez ugyan az a szint, mint amikor mi az orosz államadósság fejében megkaptuk a 100 milliárdos értéket képviselő MIG-29-eseket, majd a szabad ég alatt rohadtak szét, mert nem tudtunk nekik kb. 1 milliárdért felépíteni pár könnyű szerkezetes hangárt. :hadonaszos:
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 687
65 869
113
A T-50-es program kezdetekor nem a KnAAPO/KnAAZ gyár volt a leginkább alkalmas ipari környezet a gép kifejlesztésére ÉS sorozatgyártására, hanem sokkal inkább az Irkut.
De oda nem lehetett vinni a projektet.
A KnAAPO korábban is gyártott teljesen új fejlesztésű gépeket, lásd Szu-27M, vagy Szu-47, de ezek közül az egyik egy minimálisan módosított, továbbgondolt Szu-27-es volt, míg a másik egy egyetlen példányban összerakott kísérleti darab.
Érdemes megnézni, hogy mikor hosszú-hosszú idő után beindult egy ténylegesen új típus alacsony ütemű sorozatgyártása 2012-ben, abból is mi volt.
Ez a gép a Szu-35Sz volt, ami még mindig csak egy modernizált Szu-27-es, sok elemében ráadásul a korábbi Szu-27M technológiájának átvételével (lásd FbW, Pitot-cső helyett Venturi csöves jeladók, PESA radar, miegyéb), mégis vissza kellett hívni a komplett első 12 darabos szériát, mert hibás volt.
Most már sokkal jobb a helyzet, de a Szu-57-es az nagyon magasra tette a lécet.
Akárhogy is nézzük, 1980, az első T-10Sz prototípus óta tartó kvázi helybenjárás után a Szu-57-essel fognak valami ténylegesen újat nagyobb tételben előállítani és ez nem épp kis feladat.
Még jó is, hogy a Szu-35Sz miatt emelni kellett a gyártástechnológiai színvonalat és kultúrát, de azért egyből még most se fognak fejest ugrani a nagyütemű termelésnek.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 505
84 710
113

boki


"Tulajdonképpen igen. Nem tudják a teljes gyártási/összeszerelési folyamatokat egy csarnokban elhelyezni..."

Ne haragudj, de ez így nagyon égő. :(
Ez ugyan az a szint, mint amikor mi az orosz államadósság fejében megkaptuk a 100 milliárdos értéket képviselő MIG-29-eseket, majd a szabad ég alatt rohadtak szét, mert nem tudtunk nekik kb. 1 milliárdért felépíteni pár könnyű szerkezetes hangárt. :hadonaszos:
A kérdés megéri-e új csarnokot építeni, kifizetődik-e? Szerintem ők arra várnak, hogy majd idővel leáll a Szu-35Sz gyártósor (nem lesz már rá megrendelés) és majd azt az üzemcsarnokot is átalakítják a Szu-57 gyártás alá. Addig az évi 4-5 Szu-57 gépet megtudják építeni jelenlegi körülmények között is.

Emlékszel a T-14 esetére?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 114
59 558
113

boki


Lehet csűrni csavarni, de szerintem ez akkor is egy komoly szegénységi bizonyítvány a részükről.

"Emlékszel a T-14 esetére?"

Fogalmam sincs most mi van vele, de szívesen elolvasom a válaszodat a topikjában. Úgy tudom, mintha, talán, esetleg gyártják majd valamikor :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 533
25 908
113

boki


Lehet csűrni csavarni, de szerintem ez akkor is egy komoly szegénységi bizonyítvány a részükről.

"Emlékszel a T-14 esetére?"

Fogalmam sincs most mi van vele, de szívesen elolvasom a válaszodat a topikjában. Úgy tudom, mintha, talán, esetleg gyártják majd valamikor :cool:
Szerintem meg a fenyegetettséghez és a pénztárcához igazítják a projektet !
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface and boki

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 991
13 947
113

boki


Lehet csűrni csavarni, de szerintem ez akkor is egy komoly szegénységi bizonyítvány a részükről.

"Emlékszel a T-14 esetére?"

Fogalmam sincs most mi van vele, de szívesen elolvasom a válaszodat a topikjában. Úgy tudom, mintha, talán, esetleg gyártják majd valamikor :cool:


"Rokon": szintén "sorozat-gyártás", hasonló darabszámban (évi 4-20 között :rolleyes: ) . . .

A kínai marketing(hiánya) nekem szimpatikusabb a folyamatos fejlesztéssel a háttérben.

A pár-tucat marketinges (fele) helyett technológia-specialisták és mérnökök kellenének.
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 603
14 762
113
Nekem is a marketinggel van bajom. Ok, megértem, hogy ebből a pénzből ezt lehet kihozni, csak az egészet úgy tálalják, mint valami fenomenális sikertörténetet.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and fip7

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 505
84 710
113
"Rokon": szintén "sorozat-gyártás", hasonló darabszámban (évi 4-20 között :rolleyes: ) . . .

A kínai marketing(hiánya) nekem szimpatikusabb a folyamatos fejlesztéssel a háttérben.

A pár-tucat marketinges (fele) helyett technológia-specialisták és mérnökök kellenének.
Nem értem, hogy miért kell rugózni meg gúnyolódni a szériagyártás darabszámain. Nehéz a felfogás vagy nehezen értelmezhető amit leírtam?
76 darabot rendelt az orosz VM 2028-ig, tehát 2017.dec-31-ig kell leszállítani az utolsó darabokat. Nem egy év alatt kell leszállítani mind a 76 darabot, hanem 7 év alatt. Ahogy írtam 2024 végéig 22 darabot kell átadnia a KnAAZ-nak. Ezen darabszámokat az orosz VM határozza meg éves szinten. Annyi darabra van pénz a védelmi költségvetésben elkülönítve a Szu-57-re. Leírom megegyszer( 2021-ben 4 darab átadása van betervezve- annyira van pénz elkülönítve, 2022-ben 5, 2023-6,2024-6) Egy gép ára 4 milliárd Rubel, ami kb 50 millió USD. Orosz védelmi kiadásokat 2021-2022 évekre 10%-al megrövidítették. Csak évi 40 milliárd USD-nek megfelelő Rubelből gazdálkodnak. A jenkik 740 milliárd USD-ből. Orosz prioritás, hogy 2024-ben a stratégiai rakétás erők ICBM-jei 100% orosz gyártású rakétákból álljanak(Jarsz, Avangard,Szarmat). Prioritás number 1!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

Törölt tag 4082

Guest
"Rokon": szintén "sorozat-gyártás", hasonló darabszámban (évi 4-20 között :rolleyes: ) . . .

A kínai marketing(hiánya) nekem szimpatikusabb a folyamatos fejlesztéssel a háttérben.

A pár-tucat marketinges (fele) helyett technológia-specialisták és mérnökök kellenének.
Ehhez képest az elmúlt 10 évben nem gyártottak több gépet, mint az itt lesajnált oroszok. Mert ezt azért nem kéne elfelejteni, hogy csak maguknak összereszeltek 350+ új gépet+ exportra is jópár darabot. Ehhez képest Kína is csak kb ennyit rakott össze, sőt még az USA se sokkal többet.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 991
13 947
113
"Rokon": szintén "sorozat-gyártás", hasonló darabszámban (évi 4-20 között :rolleyes: ) . . .

A kínai marketing(hiánya) nekem szimpatikusabb a folyamatos fejlesztéssel a háttérben.

A pár-tucat marketinges (fele) helyett technológia-specialisták és mérnökök kellenének.

Nem értem, hogy miért kell rugózni meg gúnyolódni a szériagyártás darabszámain. Nehéz a felfogás vagy nehezen értelmezhető amit leírtam?
76 darabot rendelt az orosz VM 2028-ig, tehát 2017.dec-31-ig kell leszállítani az utolsó darabokat. Nem egy év alatt kell leszállítani mind a 76 darabot, hanem 7 év alatt. Ahogy írtam 2024 végéig 22 darabot kell átadnia a KnAAZ-nak. Ezen darabszámokat az orosz VM határozza meg éves szinten. Annyi darabra van pénz a védelmi költségvetésben elkülönítve a Szu-57-re. Leírom megegyszer( 2021-ben 4 darab átadása van betervezve- annyira van pénz elkülönítve, 2022-ben 5, 2023-6,2024-6) Egy gép ára 4 milliárd Rubel, ami kb 50 millió USD. Orosz védelmi kiadásokat 2021-2022 évekre 10%-al megrövidítették. Csak évi 40 milliárd USD-nek megfelelő Rubelből gazdálkodnak. A jenkik 740 milliárd USD-ből. Orosz prioritás, hogy 2024-ben a stratégiai rakétás erők ICBM-jei 100% orosz gyártású rakétákból álljanak(Jarsz, Avangard,Szarmat). Prioritás number 1!

Ez itt a félreértés-tisztázás: Nem gúnyolódtam a darabszámon, nem gúnyolódtam a technológia szintjén(minden nyilvánvaló "döccenője" ellenére), sőt, mint az alább olvasható hozzászólásban írtam, szeretném ha valami hasonlót/e közeli szinvonalat tudna az Aero Vodochody kb. 10 év múlva. :rolleyes:



Egy külföldi megrendelő nagyot dobhat a fejlesztés ütemén, de kik is lehetnének ???


Ő közülük például:
  • Irán, szinte biztos, de mikor is: ha akarja, pénze is van ( !!! ),
  • Törökország: a V400-as üzlet óta bármi lehet, a saját programjukat önállóan szinte biztos nem tudják befejezni, az szerintem csak a partnerekkel való tárgyalási pozíció erősítésére elég,
  • "megbízhatatlan" arab országok 1-2 tuti, de hogy melyik, az a változó politikai helyzet és az olaj-ár függvénye,
  • Egyiptom (a "szokásos" szaúdi pénzügyi háttérrel), ami mögött "nemtommééér", én továbbra is az izrael elleni burkolt készülődést látom ---a tévedés jogának fenntartásával---,
  • Vietnam/Szingapur/Indonézia( ? )/még valaki a környékről "közül" 1 biztos hosszabb távon.


Ekkora "csapatból" a következő pár évben meglesz nekik az a legkevesebb 2 amelyik(anyagilag) átlendíti őket a holtponton, addig meg Putyin biztosan nem engedi el a dolgot.


U.i: Ha az Aero Vodochody dologgal hosszútávon komolyan tervez mindkét fél, akkor valami hasonlótechnikát mutató képeket szeretnék látni tőlük a 20-as években. ;) + :hadonaszos:

(...az is elég, ha csak a második felében ((repül :) )) . )

Viszont valóban iróniával illettem a "vodka-kreatív" és egyéb jelzőkkel illethető kontra-produktív marketinget, amit bár egy negyed mondatban ironizáltam, de utána --mellőzve a "rugózás" többek által művelt és általam is utált "technikáját"--" ugrottam" is a jó-példára, majd a szerintem előremutatóbb és célravezetőbb emberi-erőforrás gazdálkodásra.



Mivel ezzel igyekezetem szerint a félreértést tisztáztam, én is ugrok is inkább a fórum témájára:
Kíváncsi leszek, hogy a szerintem Gripen-eknél nekünk is célszerű Fegyverhordozó/Loyal Wingmankoncepció mikor kap nagyobb hangsúlyt az orosz medve barlangjában, ami sokkal olcsóbban és hatékonyabban (kisebb személyi/anyagi kockázattal) növeli meg jelentősen egy kötelék képességeit, mint a személyzetes repülők számának emelése.

Ahogy egy hazai Leopard/T-72 munkamegosztás, együttműködés is sokkal jobb ár/érték aránnyal rendelkezik a Leo-k világszínvonalú szenzoros képességeinek megosztásával, ugyanígy "medvééknél" is jelentős költségcsökkentő és hatékonyságnövelő tényező lenne a náluk amúgy is szűk keresztmetszetű elektronikai építő-elemeknél.

Itt "dobom be" a témakörbe a --szerintem a háttérben keményen kiépítés alatt álló/jelen lévő műholdas hálózatos kommunikációt-- amit Mr. Musk éppen a civil fogyasztókkal fizettet/építtet meg a Pentagon számára.
Mint minden ilyen rendszer, "Nemzetbiztonsági Érdek" címszóval ez is rövid idő alatt a hadsereg/"hárombetűsek" rendelkezésére áll majd! ! !

...és ebben mindenki le van maradva ismét, újabb 1-2 évtizeddel, mint az a GPS-nél is történt.

A rohamosan fejlődő Kínán kívül nem látok ( Én ) senkit, aki hasonlót, rövid időn belül "el tud követni" ! ! !

( . . . csöndben, suttogva említem meg még, ennek a rendszernek a kulcsszerepét lopakodók felderítése szempontjából perspektivikus passzív radar rendszerek ---nehezen semlegesíthető--- "háttér-zajforrásaként" ! ! ! ) Oooopsz... :eek: :eek: :eek:
 
M

molnibalage

Guest
Ehhez képest az elmúlt 10 évben nem gyártottak több gépet, mint az itt lesajnált oroszok. Mert ezt azért nem kéne elfelejteni, hogy csak maguknak összereszeltek 350+ új gépet+ exportra is jópár darabot. Ehhez képest Kína is csak kb ennyit rakott össze, sőt még az USA se sokkal többet.


OETMX4Z.png


Nem igazán értelek. Kína ez idő alatt legyártott csak a J-10-ből vagy 400 darabot.
A J-15-ból vagy 40-50 darabot.
Az új iskolagépből mennyit is?
Meg a J-11B.
Meg a JF-17.
Meg a J-16.

Szóval nem, az orosz gyártás mennyiségileg sehol nincs már Kínához képest.
 
  • Tetszik
Reactions: deze75 and Roni

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 603
14 762
113
Meg a JH-7A. Nem fedi át pontosan a fenti táblázatot, mivel 2004-ben kezdődött a rendszeresítése, de 2018-ban álltak le a gyártásával.