A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Az a baj,hogy nem nagyon lehet ezt gyorsabban csinálni,akkor se,ha emiatt néhányan a seggüket a földhöz verve hisztiznek is... A 12 Leo A4 már itthon van,a kiképzés már zajlik velük. Az első A7-esek '23-ban már itt lesznek,'25-26-ra pedig már teljes lesz a "flotta". Igazából ez baromi kevés idő,főleg azt figyelembe veve,hogy Tata kb. romokban hever,a teljes infrastruktúrát rendbe kell hozni,és mind harckocsizóból,mind műszaki személyzetből a mostani állomány többszörösét kell előteremteni és kiképezni. Ezek a dolgok egyszerűen nem mennek csettintésre... Ráadásul a 72-es felújítással kapcsolatban is számtalanszor le lett írva,ha minden feltétel adott lenne(háttéripar,szakembergárda stb.,amik közül egyik sincs),és most elindulna a projekt,4-5 évnél hamarabb nem lenne eredménye,a 2020-as évek második felénél hamarabb értelmezhető mennyisegű modernizált 72-es egyszerűen sehogy se lenne,nyugodtan meg lehet nézni a cseh,szerb,lengyel stb. modernizációk időintervallumát,hogy erről reális képet kapjunk. Ezzel szemben az évtized közére teljes lesz a megrendelt Leopárdok száma,innentől én személy szerint messze a legkézenfekvőbb és legértelmesebb megoldásnak látom egy második 44db-os A7 rendelést.
Többek között én is jobban örülnék még 44 A7-nek. A probléma az, hogy a döntéshozó már kipipálta a hk beszerzést. A világon semmi jele, hogy a Z30-ban lenne újabb hk beszerzés. Egyetértek az időintervallumban is. Több év, de a különbség az, hogy ezalatt már itt van a hk. Nem tökéletes megoldás a régi technika felújítása, de mindig felmerül kérdésként, hogy akkor ezek a - általad is említett - csehek, szerbek, lengyelek, de egyébként oroszok, románok is - miért ilyen tudatlanok, hogy nem hallgatnak ránk? Ja és attól, hogy még valakinek nem ugyanaz a véleménye, mint neked, nem biztos, hogy hisztizik.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Az a baj,hogy nem nagyon lehet ezt gyorsabban csinálni,akkor se,ha emiatt néhányan a seggüket a földhöz verve hisztiznek is... A 12 Leo A4 már itthon van,a kiképzés már zajlik velük. Az első A7-esek '23-ban már itt lesznek,'25-26-ra pedig már teljes lesz a "flotta". Igazából ez baromi kevés idő,főleg azt figyelembe veve,hogy Tata kb. romokban hever,a teljes infrastruktúrát rendbe kell hozni,és mind harckocsizóból,mind műszaki személyzetből a mostani állomány többszörösét kell előteremteni és kiképezni. Ezek a dolgok egyszerűen nem mennek csettintésre... Ráadásul a 72-es felújítással kapcsolatban is számtalanszor le lett írva,ha minden feltétel adott lenne(háttéripar,szakembergárda stb.,amik közül egyik sincs),és most elindulna a projekt,4-5 évnél hamarabb nem lenne eredménye,a 2020-as évek második felénél hamarabb értelmezhető mennyisegű modernizált 72-es egyszerűen sehogy se lenne,nyugodtan meg lehet nézni a cseh,szerb,lengyel stb. modernizációk időintervallumát,hogy erről reális képet kapjunk. Ezzel szemben az évtized közére teljes lesz a megrendelt Leopárdok száma,innentől én személy szerint messze a legkézenfekvőbb és legértelmesebb megoldásnak látom egy második 44db-os A7 rendelést.

A második 44 Leo árából kb. 440 modernizált T-72-t lehet építeni(...csak a számmisztikusok kedvéért!).
Akár --szinte teljesen-- Leo kompatibilis kezelési módra is lehet megvalósítani.
Mégegyszer: 440 db! Amennyi egyébként nem kell! kb. 300 elég.
Maradna pénz máshova is!

Vagyis nem jó ötlet.
 
Többek között én is jobban örülnék még 44 A7-nek. A probléma az, hogy a döntéshozó már kipipálta a hk beszerzést. A világon semmi jele, hogy a Z30-ban lenne újabb hk beszerzés. Egyetértek az időintervallumban is. Több év, de a különbség az, hogy ezalatt már itt van a hk. Nem tökéletes megoldás a régi technika felújítása, de mindig felmerül kérdésként, hogy akkor ezek a - általad is említett - csehek, szerbek, lengyelek, de egyébként oroszok, románok is - miért ilyen tudatlanok, hogy nem hallgatnak ránk? Ja és attól, hogy még valakinek nem ugyanaz a véleménye, mint neked, nem biztos, hogy hisztizik.
A szerbeknek nincs pénze és az oroszoktól kapnak ingyen hk-t.

A csehek beszerzési rendszere életképtelen és most vontak el egy valag pénzt fejlesztési programjaikból. (amúgy pont egy zászlóalj új hk-t akartak venni)

A lengyelek meg a közepén vannak egy 800 -1000 hk-it igénylő fejlesztési tervnek aminek a végére a mostani elavult 600 körüli t-72 és twardy állomány kiszanálódik és a mostani 200 leó lesz a másodvonal. (a lengyeleknél még az itteninél is parázsabb viták mennek a T-72-esek cseréjéről elég sokan a fórumaikon hazaárulást és PGZ féle korrupciót kiabálnak)

Illetve mindhárom országnál tényező a régi keleti alapokon nyugvó hadiipar életben tartása. Ami nálunk már kimúlt és emiatt nem játszik.
 
A második 44 Leo árából kb. 440 modernizált T-72-t lehet építeni(...csak a számmisztikusok kedvéért!).
Akár --szinte teljesen-- Leo kompatibilis kezelési módra is lehet megvalósítani.
Mégegyszer: 440 db! Amennyi egyébként nem kell! kb. 300 elég.
Maradna pénz máshova is!

Vagyis nem jó ötlet.
Nem akarok szemétkedni veled,bántani meg végképp nem szeretnélek,de a kommentjeidet olvasva egyszerűen döbbenetes,hogy mennyire kiszakadtál a realitásból,és mennyire egy saját álomvilágban élsz.
 
...és még néhányan.
Reális gazdasági lehetőségekből kiindulva nincs más megoldás!
Egyszerű. Tudod: LMzek ;)
Elemzel csak nem teljes képből, mechanikai lehetetlenségekből meg álmodozásokból. Meg a haverok kocsmai fejtegetéséből amit egy csomó ország ezzel foglalkozó mérnökei nem tudnak üzembiztosan megoldani, de a srácok tutira tudják.
Ez meg az én véleményem.
mondja ezt az aki 3 hónapja még azt mondta hogy egy APS megduplázza egy harckocsi gyári árát...
A T-72-ét mondjuk meg.
 
Többek között én is jobban örülnék még 44 A7-nek. A probléma az, hogy a döntéshozó már kipipálta a hk beszerzést. A világon semmi jele, hogy a Z30-ban lenne újabb hk beszerzés. Egyetértek az időintervallumban is. Több év, de a különbség az, hogy ezalatt már itt van a hk. Nem tökéletes megoldás a régi technika felújítása, de mindig felmerül kérdésként, hogy akkor ezek a - általad is említett - csehek, szerbek, lengyelek, de egyébként oroszok, románok is - miért ilyen tudatlanok, hogy nem hallgatnak ránk? Ja és attól, hogy még valakinek nem ugyanaz a véleménye, mint neked, nem biztos, hogy hisztizik.
A fentebb leírt indokok miatt értelmetlen lett volna egyszerre többet berendelni. Mivel a Magyar Köztársaság Honvédelmi Minisztériuma is Magyar Költségvetésből gaudálkodik, így egy ilyen fejlesztési tervnek nincs értelme úgy nekimenni, hogy megrendelünk 100-150 harckocsit a legelején, mivel azt szállításra ki is kell fizetni. Viszont a kiképzési és integrációs terveket nem nagyon van értelme felgyorsítani, amikor maga a toborzás sokkal lassabban halad, mintsem minden beérkező harckocsira azonnal pattan kiképzett személyzet.
És mivel nekünk mindent IS le kell cserélni, így az elején megspórolt harckocsik árát van hova elkölteni.
Az ideális állapot az a Z tervben, hogy mindig minden pont az ideális időpontban érkezzen meg.
Tudod, ha kiszedik a levest, akkor az sem jó, ha túl.korán zabálod be, de az sem jó, ha már túl.későn jéghidegen...
 
Többek között én is jobban örülnék még 44 A7-nek. A probléma az, hogy a döntéshozó már kipipálta a hk beszerzést. A világon semmi jele, hogy a Z30-ban lenne újabb hk beszerzés. Egyetértek az időintervallumban is. Több év, de a különbség az, hogy ezalatt már itt van a hk. Nem tökéletes megoldás a régi technika felújítása, de mindig felmerül kérdésként, hogy akkor ezek a - általad is említett - csehek, szerbek, lengyelek, de egyébként oroszok, románok is - miért ilyen tudatlanok, hogy nem hallgatnak ránk? Ja és attól, hogy még valakinek nem ugyanaz a véleménye, mint neked, nem biztos, hogy hisztizik.
A hisztit nem az ellenkező véleményre írtam,és nem is rád,hanem a konkrét,minden valóságalapot nélkülöző hisztire,amire azért volt már példa itt a fórumon,nem is kevés. A többire meg úgylátom @krisss már megírta a választ.
 
A szerbeknek nincs pénze és az oroszoktól kapnak ingyen hk-t.

A csehek beszerzési rendszere életképtelen és most vontak el egy valag pénzt fejlesztési programjaikból. (amúgy pont egy zászlóalj új hk-t akartak venni)

A lengyelek meg a közepén vannak egy 800 -1000 hk-it igénylő fejlesztési tervnek aminek a végére a mostani elavult 600 körüli t-72 és twardy állomány kiszanálódik és a mostani 200 leó lesz a másodvonal. (a lengyeleknél még az itteninél is parázsabb viták mennek a T-72-esek cseréjéről elég sokan a fórumaikon hazaárulást és PGZ féle korrupciót kiabálnak)

Illetve mindhárom országnál tényező a régi keleti alapokon nyugvó hadiipar életben tartása. Ami nálunk már kimúlt és emiatt nem játszik.
Akkor folytathatnánk a sort az angolokkal (Challenger), németekkel (az összes Leot A7-re korszerűsítik), dánokkal, románokkal, spanyolokkal de még a jenkik is korszerűsítik az ősöreg Bradley-ket lassan az egész Nato-t felsorolhatjuk plusz idevehetjük az oroszokat is akik sokkal több T-72-t korszerűsítenek, mint Armatát vesznek. De tudom, nekünk van igazunk. Mindenki szembe jön az autópályán.
 
+ van !eg egy bonusz variacio.
+10 c d beszerzes. Atterni a 12 gepes szazad rendszerre. Marad minden ahogy van nem modernizalunk semmit. Cserebe a modernizacio aran es a 4 hasznalt gep aran veszunk 2 db saab legterellenorzo gepet. Arba ez is kb annyi mint a fentiek.

+1 variáció, hogy legyen min izgulni... :)

1. század: marad a jenlegi 12 db együléses C kb. 2040-ig, ezalatt folyamatos upgrade, újabb fegyverek integrálása.

2. század: kiképző század. A jelenlegi 2 db D mellé be lesz beszerezve még 2 db D változat. Ezek mellé érkezik még 8 db L-39NG.

(Az nem tűnik valószínűnek hogy a svédek beszámítással visszavennék a C/D Gripeneket és adnának helyette E/F változatokat, ha 2026-re teljesen ki lesznek fizetve, mert nincs kinek eladni a használt EBS HU gépeket... ha viszont nem lennének 2026-ig teljesen kifizetve, akkor 2026-ban jöhet helyettük 12 db E + 4 db F egy újabb lízing szerződéssel és 2035 helyett már 2045-ig lehet gondolkodni a váltótípuson. Persze a 12+4 E/F mellé is jönne a 8 db L-39NG és Szolnokra a 4-8 db Super Tucano. :D )