Az a baj,hogy nem nagyon lehet ezt gyorsabban csinálni,akkor se,ha emiatt néhányan a seggüket a földhöz verve hisztiznek is... A 12 Leo A4 már itthon van,a kiképzés már zajlik velük. Az első A7-esek '23-ban már itt lesznek,'25-26-ra pedig már teljes lesz a "flotta". Igazából ez baromi kevés idő,főleg azt figyelembe veve,hogy Tata kb. romokban hever,a teljes infrastruktúrát rendbe kell hozni,és mind harckocsizóból,mind műszaki személyzetből a mostani állomány többszörösét kell előteremteni és kiképezni. Ezek a dolgok egyszerűen nem mennek csettintésre... Ráadásul a 72-es felújítással kapcsolatban is számtalanszor le lett írva,ha minden feltétel adott lenne(háttéripar,szakembergárda stb.,amik közül egyik sincs),és most elindulna a projekt,4-5 évnél hamarabb nem lenne eredménye,a 2020-as évek második felénél hamarabb értelmezhető mennyisegű modernizált 72-es egyszerűen sehogy se lenne,nyugodtan meg lehet nézni a cseh,szerb,lengyel stb. modernizációk időintervallumát,hogy erről reális képet kapjunk. Ezzel szemben az évtized közére teljes lesz a megrendelt Leopárdok száma,innentől én személy szerint messze a legkézenfekvőbb és legértelmesebb megoldásnak látom egy második 44db-os A7 rendelést.
A második 44 Leo árából kb. 440 modernizált T-72-t lehet építeni(...csak a számmisztikusok kedvéért!).
Akár --szinte teljesen-- Leo kompatibilis kezelési módra is lehet megvalósítani.
Mégegyszer: 440 db! Amennyi egyébként nem kell! kb. 300 elég.
Maradna pénz máshova is!
Vagyis nem jó ötlet.