United States Marine Corps - Az Amerikai Egyesült Államok Tengerészgyalogsága

Ki mondta, hogy a light carrier az nem katapultos lesz..??????
Ha lesz.
Nem katapult nélküli, hanem kisebb egységeket akarnak építeni. Pontosabban ezt dobta fel valaki, aztán majd kiderül lesz-e értelme.
Vannak kétségeim.
Jelenleg rendelkezésükre áll egy rendszerben lévő light carrier? Van hozzá való teljes fegyverrendszerük az F-35B képében. Szerinted mennyi esélye van, hogy egy újat fejlesszenek? :rolleyes:
A FFG(X) program esetén az LCS hajók kal kapcsolatos komplikációk miatt kellett gyorsmegoldásként egy már működöő platform.
De ez nem jelenti azt, hogy emiatt mástól vegyenek design-t. Kitől is vennének? Csak a franciák üzemeltetnek CATOBAR hajót. Ráadasul ök maguk is már az utódot tervezik.
 
Akkor szerinted az angolok mit rendeltek volna?
Mégegyszer felsorolom neked, hogy ki mindenki rendelte a B-t:
USMC, UK, Olaszország, Szingapúr, Dél-Korea, Japán.
A C-t ki is?
Ugye azzal is tisztában vagy, hogy a csendes-óceáni szigetek védelmét is a USMC-nek kell ellátni. Ami ugyan azokat a problémákat hozza elő, amikkel a briteknek kell megküzdeni Falklanddal kapcsolatban. Egy szétbombazott kifutóról nem tudsz sem A-t , sem C üzemeltetni, miközben az Osprey-k az F-35B-vel közösen tök jól elvannak addig is, amíg rendberakják a betont.

Ugye nem az angol rendeléssel akarod az F35B létjogosultságát alátámasztani?
Az amit a QE kapcsán összehoztak az olyan mintha egy Monthy Python filmből szedték volna
És továbbra is kevered az ok-okozati kapcsolatot

A britek a birodalmi múlton való merengés kapcsán akartak maguknak megint komoly hordozót. De (valszeg a CdG kapcsán) azt meg tudták, hogy 1 hordozó nem hordozó...nosza akkor legyen 2....ja de hogy az rohadt drága lesz...nembaj, akkor Catobar helyett legyen Stobar a hajó, mert így olcsóbb...úgyis pont lesz itt egy B variáns az F35-ből
abba meg már bele sem megyek, hogy vajon az Atlantió-Óceánra hova is kell egy ekkora méretű hordozó

megjegyzem én az Izumo esetében sem nagyon értem, minek neki F35...2 Izumo el tud vinni kb. 35-40 gépet (mármint a 2 együtt)....egy kínai supercarrier mennyit is tud majd?
szerinted egy valódi dél-kelet-ázsiai konfliktus esetén az Izumók bármit csinálnának egyedül? mármint bármi olyat amihez f35-re van szükség....
szerintem rohadtul nem, hanem betagozódnának valamelyik CSG-be
 
Ugye nem az angol rendeléssel akarod az F35B létjogosultságát alátámasztani?
Az amit a QE kapcsán összehoztak az olyan mintha egy Monthy Python filmből szedték volna
És továbbra is kevered az ok-okozati kapcsolatot

A britek a birodalmi múlton való merengés kapcsán akartak maguknak megint komoly hordozót. De (valszeg a CdG kapcsán) azt meg tudták, hogy 1 hordozó nem hordozó...nosza akkor legyen 2....ja de hogy az rohadt drága lesz...nembaj, akkor Catobar helyett legyen Stobar a hajó, mert így olcsóbb...úgyis pont lesz itt egy B variáns az F35-ből
abba meg már bele sem megyek, hogy vajon az Atlantió-Óceánra hova is kell egy ekkora méretű hordozó

megjegyzem én az Izumo esetében sem nagyon értem, minek neki F35...2 Izumo el tud vinni kb. 35-40 gépet (mármint a 2 együtt)....egy kínai supercarrier mennyit is tud majd?
szerinted egy valódi dél-kelet-ázsiai konfliktus esetén az Izumók bármit csinálnának egyedül? mármint bármi olyat amihez f35-re van szükség....
szerintem rohadtul nem, hanem betagozódnának valamelyik CSG-be
Azért kell a japánoknak az Izumo mert egy haderőnek legyen része bármilyen szövetségi rendszer része képesnek kell lennie önállóan is harcolni.
 
Azért kell a japánoknak az Izumo mert egy haderőnek legyen része bármilyen szövetségi rendszer része képesnek kell lennie önállóan is harcolni.

És az Izumo tervezésekor erre vajon még nem gondoltak? Csak mert amikor azokat tervezték/építették már régen lehetett tudni, hogy lesz F35B, eredetileg mégsem úgy tervezték, hogy azok üzemeljenek róla...
ez nekem sokkal inkább ilyen polcorrect szükségmegoldásnak tűnik: "ugyan látjuk, hogy Kína masszívan fejleszti a flottáját és a haditengerészeti légierejét, amire nekünk is lépni kéne valamit, de továbbra sem merünk egy carriert éptíeni...szóval inkább tegyünk F35B-t az Izumora, mert az nem az"
 
Ugye nem az angol rendeléssel akarod az F35B létjogosultságát alátámasztani?
Az amit a QE kapcsán összehoztak az olyan mintha egy Monthy Python filmből szedték volna
És továbbra is kevered az ok-okozati kapcsolatot

A britek a birodalmi múlton való merengés kapcsán akartak maguknak megint komoly hordozót. De (valszeg a CdG kapcsán) azt meg tudták, hogy 1 hordozó nem hordozó...nosza akkor legyen 2....ja de hogy az rohadt drága lesz...nembaj, akkor Catobar helyett legyen Stobar a hajó, mert így olcsóbb...úgyis pont lesz itt egy B variáns az F35-ből
abba meg már bele sem megyek, hogy vajon az Atlantió-Óceánra hova is kell egy ekkora méretű hordozó

megjegyzem én az Izumo esetében sem nagyon értem, minek neki F35...2 Izumo el tud vinni kb. 35-40 gépet (mármint a 2 együtt)....egy kínai supercarrier mennyit is tud majd?
szerinted egy valódi dél-kelet-ázsiai konfliktus esetén az Izumók bármit csinálnának egyedül? mármint bármi olyat amihez f35-re van szükség....
szerintem rohadtul nem, hanem betagozódnának valamelyik CSG-be
A vicc az, hogy olcsóbb sem lett. Az angolok a drágább ÉS szarabb megoldásra szavaztak valamiféle balfasz Harrier nosztalgia által. Ennél még a F-35C és sáncos és fékhorgos megoldás is jobb lett volna. Az F-35B belső keró kapacitása gyalázat.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
És az Izumo tervezésekor erre vajon még nem gondoltak? Csak mert amikor azokat tervezték/építették már régen lehetett tudni, hogy lesz F35B, eredetileg mégsem úgy tervezték, hogy azok üzemeljenek róla...
ez nekem sokkal inkább ilyen polcorrect szükségmegoldásnak tűnik: "ugyan látjuk, hogy Kína masszívan fejleszti a flottáját és a haditengerészeti légierejét, amire nekünk is lépni kéne valamit, de továbbra sem merünk egy carriert éptíeni...szóval inkább tegyünk F35B-t az Izumora, mert az nem az"
Szerintem gondoltk.
 
Hát szerintem ha már eleve gondoltak volna erre, akkor nem kellett volna utólag átépíteni a hajókat, hogy alkamlasak legyenk az F35 üzemeltetésére
Amennyire en tudom a fedelzetet kell meerősíteni de pl a hangarokhoz nem kell nyúlni, mer az kompatibilisre lett tervezve a liftekkel együtt.
 
És az Izumo tervezésekor erre vajon még nem gondoltak? Csak mert amikor azokat tervezték/építették már régen lehetett tudni, hogy lesz F35B, eredetileg mégsem úgy tervezték, hogy azok üzemeljenek róla...
ez nekem sokkal inkább ilyen polcorrect szükségmegoldásnak tűnik: "ugyan látjuk, hogy Kína masszívan fejleszti a flottáját és a haditengerészeti légierejét, amire nekünk is lépni kéne valamit, de továbbra sem merünk egy carriert éptíeni...szóval inkább tegyünk F35B-t az Izumora, mert az nem az"
Szerinted Kína miért helikopter hordozókkal meg orosz hordozók felvásárlásával kezdte, és miért nem kezdett bele egyből egy Nimitz osztály copyjába?
Na látod, pontosan ezért csinál minden ország olyat, amilyet.
Az európai hatalmak szimplán csak pénzügyi okokból nem akarnak CATOBAR-t. A franciák is csak 1-et engedhetnek meg maguknak...
 
Pontosan azért, mert ezzel - hagyományos repülők esetén - egyrészt megszüntetik a helyben állomásozó vadászflotta kiszolgálását, másrészt pedig a gyors utánpótlás nem tud megérkezni szállítógépeken.
Japán is Pearl Harbournál az első hullámban támadta a repteret.
A repteret akkor is megpróbálják tönkretenni, ha esetleg a légvédelmet esetleg nem is sikerül elsőre teljesen.
 
A britek a birodalmi múlton való merengés kapcsán akartak maguknak megint komoly hordozót. De (valszeg a CdG kapcsán) azt meg tudták, hogy 1 hordozó nem hordozó...nosza akkor legyen 2....ja de hogy az rohadt drága lesz...nembaj, akkor Catobar helyett legyen Stobar a hajó, mert így olcsóbb...úgyis pont lesz itt egy B variáns az F35-ből
abba meg már bele sem megyek, hogy vajon az Atlantió-Óceánra hova is kell egy ekkora méretű hordozó
Ezek szerint nem olvastad/nézted meg a múltkorában általam betett videót a Royal Navy volt vezetőjével. Egészen világosan kifejtette, hogy a QE hajók elsősorban Falkland miatt lettek pótolva.
És nem! Eredetileg a QE hajók nem CATOBAR-nak lettek tervezve. 2010-ben döntöttek a katapultos kialakítás mellett, amit végül elmeszeltek, bár elvileg a tervezésben nyitva hagyták a lehetőséget az - viszonylag egyszerű - átalakításra.
 
Pontosan azért, mert ezzel - hagyományos repülők esetén - egyrészt megszüntetik a helyben állomásozó vadászflotta kiszolgálását, másrészt pedig a gyors utánpótlás nem tud megérkezni szállítógépeken.
Japán is Pearl Harbournál az első hullámban támadta a repteret.
A repteret akkor is megpróbálják tönkretenni, ha esetleg a légvédelmet esetleg nem is sikerül elsőre teljesen.
Egy felszállópályát 1-2 óra alatt kijavítasz,ha a kiszolgáló létesítmenyt pusztítod el azt rendbe nem hozod max ha kicseréled.
 
Különben ezt az 1-2 órát honnan vetted?
Van erre NATO szabvány a különböző technológiakra.Van olyan betonozási tehnológia amivel az alkalmazott beton 1 óra alatt megköt annyira,hogy használható legyen.Vannak olyan technológiák amivel nem befoltozod a "lyukat" hanem ráraksz acél vagy akármilyen anyagú lapokak megfelelően rögzítve.
 
Van erre NATO szabvány a különböző technológiakra.Van olyan betonozási tehnológia amivel az alkalmazott beton 1 óra alatt megköt annyira,hogy használható legyen.Vannak olyan technológiák amivel nem befoltozod a "lyukat" hanem ráraksz acél vagy akármilyen anyagú lapokak megfelelően rögzítve.
Linkeljél már ebből valamit! Mert szerintem ez egy városi legenda.
Igen léteznek gyors megoldások a pálya javítására, de ez csak abban az esetben, ha maga felület felső rétege sérült valamilyen oknál fogva.
Ha meg van rajta több 8-10 méteres kráter, az egy egészen már ügy. :)
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis
Linkeljél már ebből valamit! Mert szerintem ez egy városi legenda.
Igen léteznek gyors megoldások a pálya javítására, de ez csak abban az esetben, ha maga felület felső rétege sérült valamilyen oknál fogva.
Ha meg van rajta több 8-10 méteres kráter, az egy egészen már ügy. :)
Gyorsan kötő betonról?Ne viccelj már,erre tényleg csak azt tudom mondani,hogy gugli a barátod.
 
Gyorsan kötő betonról?Ne viccelj már,erre tényleg csak azt tudom mondani,hogy gugli a barátod.
Nem véletlenül kérdeztem vissza, mert én olyan infót találtam, ami 4 órás intervallumot adott meg, de ehhez nagyon sok feltételnek együtt kell állnia (pl.: kell legyen a helyszínen egy erre megfelelően felszerelt műszaki alakulatnak), és 12-20 órán belül az emergency repair-t véglegesre kell cserélni, mert az eljárás szerint a gyorsjavítás csak korlátozott le- és felszállást bír.
 
Nem véletlenül kérdeztem vissza, mert én olyan infót találtam, ami 4 órás intervallumot adott meg, de ehhez nagyon sok feltételnek együtt kell állnia (pl.: kell legyen a helyszínen egy erre megfelelően felszerelt műszaki alakulatnak), és 12-20 órán belül az emergency repair-t véglegesre kell cserélni, mert az eljárás szerint a gyorsjavítás csak korlátozott le- és felszállást bír.
Minden reptéren kell legyen ilyen képesség főleg hábkrúban.Megsúgon kecsón is megvan a kellő infrastruktúra még akkor is ha egy raktárban.

Nem is mondtam egyszer sem,hogy ezek végleges dolgok.
 
Minden reptéren kell legyen ilyen képesség főleg hábkrúban.Megsúgon kecsón is megvan a kellő infrastruktúra még akkor is ha egy raktárban.

Nem is mondtam egyszer sem,hogy ezek végleges dolgok.
De 4 órával sem mented meg a már levegőben lévő gépeket. Ne felejtsük, arról beszéltünk csendes-óceáni környezetben kell a USMC-nek helyt állnia.
Meg 4 óra alatt az ellenség is vissza tud jönni....