Ez itt most nem valami Toyota felszopkodás akart lenni, hanem úgy gondolom, hogy megint nem hosszú távon gondolkodunk. Vettünk Suzukit rohangászósnak. Tökéletesen megfelel, régen is volt Golf, nincs vele semmi különösebb gond, igaz, ha valami normálisabb SUV-t választunk, akkor necces helyzetben van 500 + terepjárónk. Ezek mellett van Hilux, ami tök süti, jó cucc, szeressük, lehet ütni vágni, nem egy kényes jószág. Mellette 1-2 éve elkezdtünk venni VW Transportereket, amivel nincs baj, mert minden seregnek kellenek kisteherautók is, mivel a Tranyó azért nem egy óriás elkezdtünk venni MB Sprintereket is. És érzed mi a gond?
Ugyanezt tökéletesen le lehetett volna fedni mondjuk a Touareg-Amarok-Transporter-Crafter típusokkal. A militarizálásuk akár történhetett volna itthon is, jelen van az országban a VW, nem gondolom, hogy ez egy 15 éves ciklusra rosszabb konstrukció lett volna, mint 4 különböző gyártótól beszerezni a járműveket.
Naaaaaaaaaaa.......... Naaaaaaaaa.......... Naaaaaaaaaaa....
A VW az a márka ami felejtősnek kellene legyen az állami szférában, azzal a karbantartással és nyüstöléssel. Vettünk 3 féle autót, ha "terepjárókról" beszélünk. 1. A Viatara azért el-el sétál a terepen is, ráadásul olcsó, üzembiztos, egyszerű és még van csomagtere is. Suzuki.. itthon a Suzuki nagyon sok esetben lenézzük, de hány ilyen megbízható márkát tudtok még? Mert elég sok rohangál belőlük, mégis más márkákból láttam többet "szétesve". Szóval az irodistát, a fénymásoló alosztályt meg az iratokat , kisebb csomagokat simán elviszik velük , akár kis motorral, gazdaságos üzemeltetéssel. 2. Az egyik csapatom boldog Hilux üzemeltető, nem is tudom pontosan, hogy a 2018 vagy 2019-es gyártmányú, 2,4-es motorral. Próbálunk rá vigyázni, de a feladata miatt sokat van nyüstölve és nem úgy, amire kitalálták, viszont nagyon bízunk benne, mert eddig semmi baja.. a vele egyidős hasonló körülmények között lévő Amarok hamarabb elprüszköl. Terepre nagyon jó, elférsz benne, nagyon stabil, nagy a plató is. Okos, erős és kevésbé igényes gép. Ezzel betudsz menni terepre, olyan helyeken is elmegy, amire nem igazán gondolnál. Rendészeti és hasonló feladatokra (amit már írtak), tökéletes és nem lóg a bele ha taposod. A páncélosok meg nyilván egy másik szint.. Az Amarok és a Crafter egy hatalmas nagy tragédia, de a Transporterben is volt 1 motor sorozat, ami 500.000km után kuka. Ráadásul Európán a Down-size korszakot éljük, ami ilyen körülmények között nem egészséges. Persze, hogy vettek Sprinter hiszen a Transzport az mikrobusz, a sprinter meg "áruszállító" és jóval nagyobb is, a honvédségi mentő még így is gagyi, de legalább bent már "normálisan" ellehet látni 1 beteget / sérültet, mert elférsz és tudsz felszerelést tárolni, pakolni az autóban, a KR-esben pedig nem tudom mi van, de valószínűsítem, hogy nem csak üléssorok. (Tudom van, busz változat a Sprinterből, de annak az ára a Tranyóhoz képest..) Ja és egyébként a BM-ben + OMSZ azért van ilyen sok VW, mert valakinek érdeke... de tessék, most találtam:
http://real.mtak.hu/82374/1/167.pdf (én még nem olvastam)