A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 674
32 301
113
+orszagosan kiepitett marka szervizhalozat komnyitett alkatresz ellatassal... Olcso a javitas es az uzemeltetes meg a gumik is joval olcsobbak hozza es eleg teli nyari. Hiluxnal meg csak menne a zavar hogy most mit rakjanak ra. :) meg menne a szitkolozas hogy miert az van rajta mikozbe a raktar tele van a masikkal. Jo az utolso resz elenyeszo erv tipikus folyamat.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
+orszagosan kiepitett marka szervizhalozat komnyitett alkatresz ellatassal... Olcso a javitas es az uzemeltetes meg a gumik is joval olcsobbak hozza es eleg teli nyari. Hiluxnal meg csak menne a zavar hogy most mit rakjanak ra. :) meg menne a szitkolozas hogy miert az van rajta mikozbe a raktar tele van a masikkal. Jo az utolso resz elenyeszo erv tipikus folyamat.
Ez itt most nem valami Toyota felszopkodás akart lenni, hanem úgy gondolom, hogy megint nem hosszú távon gondolkodunk. Vettünk Suzukit rohangászósnak. Tökéletesen megfelel, régen is volt Golf, nincs vele semmi különösebb gond, igaz, ha valami normálisabb SUV-t választunk, akkor necces helyzetben van 500 + terepjárónk. Ezek mellett van Hilux, ami tök süti, jó cucc, szeressük, lehet ütni vágni, nem egy kényes jószág. Mellette 1-2 éve elkezdtünk venni VW Transportereket, amivel nincs baj, mert minden seregnek kellenek kisteherautók is, mivel a Tranyó azért nem egy óriás elkezdtünk venni MB Sprintereket is. És érzed mi a gond?
Ugyanezt tökéletesen le lehetett volna fedni mondjuk a Touareg-Amarok-Transporter-Crafter típusokkal. A militarizálásuk akár történhetett volna itthon is, jelen van az országban a VW, nem gondolom, hogy ez egy 15 éves ciklusra rosszabb konstrukció lett volna, mint 4 különböző gyártótól beszerezni a járműveket.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and borisz

Catles

Well-Known Member
2021. február 5.
497
1 688
93
5 éven belül a siemens minden gyartast mo-ra hoz át.késmárk utca.egyidejuleg felszamolja a gorlitzi és berlini gyárakat. hasonlót tervez a bosch. és a ge europe.
Én egy rövid googlizás után nem találtam. Küldenéd hogy hol jelentettek be? A GE-ről amúgy én úgy tudtam hogy inkább elfele megy (bár az igaz hogy nem követtem figyelemmel)
 
G

Galthran

Guest
Én egy rövid googlizás után nem találtam. Küldenéd hogy hol jelentettek be? A GE-ről amúgy én úgy tudtam hogy inkább elfele megy (bár az igaz hogy nem követtem figyelemmel)
a general electric pár éve adta el a lámpagyárat, de van még valami üzemük veresegyházán , úgy tudom
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
5 éven belül a siemens minden gyartast mo-ra hoz át.késmárk utca.egyidejuleg felszamolja a gorlitzi és berlini gyárakat. hasonlót tervez a bosch. és a ge europe.

Ezt hol olvastad vagy hallottad?

Szerintem valaki nagyon nincs tisztéában azzal hogy pl. a Boschnak hány üzletága és gyára van...
A Siemens meg az elmúlt egy évben adta el a Hungária körúti irodaházát és a magyarországi elektromos repülőgéphajtás fejlesztésével foglalkozó részlegét is...
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and Blitz97

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
a general electric pár éve adta el a lámpagyárat, de van még valami üzemük veresegyházán , úgy tudom
A GE magyarországi telephelyei

GE Aviation - Veresegyház
GE Gas Power - Veresegyház, Százhalombatta
GE Healthcare - Budapest, Fót, Szeged
GE Váci Greens Campus – GE CoreTech & Cyber; GE Global Operations, GE Healthcare, GE Renewable Energy


De mintha már a GE Gas Power-t is eladták volna.

Van itt olyan fórumtárs, aki Veresegyházán dolgozott, majd ő útba igazít minket, ha erre jár.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Galthran

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
A GE magyarországi telephelyei

GE Aviation - Veresegyház
GE Gas Power - Veresegyház, Százhalombatta
GE Healthcare - Budapest, Fót, Szeged
GE Váci Greens Campus – GE CoreTech & Cyber; GE Global Operations, GE Healthcare, GE Renewable Energy


De mintha már a GE Gas Power-t is eladták volna.

Van itt olyan fórumtárs, aki Veresegyházán dolgozott, majd ő útba igazít minket, ha erre jár.

GE Gas Power nincs eladva és nem is tervezik.
A GE Steam Power eladásáról van szóbeszéd, de hivatalosan nincs megerősítve.

 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 640
886
113
Ez itt most nem valami Toyota felszopkodás akart lenni, hanem úgy gondolom, hogy megint nem hosszú távon gondolkodunk. Vettünk Suzukit rohangászósnak. Tökéletesen megfelel, régen is volt Golf, nincs vele semmi különösebb gond, igaz, ha valami normálisabb SUV-t választunk, akkor necces helyzetben van 500 + terepjárónk. Ezek mellett van Hilux, ami tök süti, jó cucc, szeressük, lehet ütni vágni, nem egy kényes jószág. Mellette 1-2 éve elkezdtünk venni VW Transportereket, amivel nincs baj, mert minden seregnek kellenek kisteherautók is, mivel a Tranyó azért nem egy óriás elkezdtünk venni MB Sprintereket is. És érzed mi a gond?
Ugyanezt tökéletesen le lehetett volna fedni mondjuk a Touareg-Amarok-Transporter-Crafter típusokkal. A militarizálásuk akár történhetett volna itthon is, jelen van az országban a VW, nem gondolom, hogy ez egy 15 éves ciklusra rosszabb konstrukció lett volna, mint 4 különböző gyártótól beszerezni a járműveket.
Naaaaaaaaaaa.......... Naaaaaaaaa.......... Naaaaaaaaaaa....

A VW az a márka ami felejtősnek kellene legyen az állami szférában, azzal a karbantartással és nyüstöléssel. Vettünk 3 féle autót, ha "terepjárókról" beszélünk. 1. A Viatara azért el-el sétál a terepen is, ráadásul olcsó, üzembiztos, egyszerű és még van csomagtere is. Suzuki.. itthon a Suzuki nagyon sok esetben lenézzük, de hány ilyen megbízható márkát tudtok még? Mert elég sok rohangál belőlük, mégis más márkákból láttam többet "szétesve". Szóval az irodistát, a fénymásoló alosztályt meg az iratokat , kisebb csomagokat simán elviszik velük , akár kis motorral, gazdaságos üzemeltetéssel. 2. Az egyik csapatom boldog Hilux üzemeltető, nem is tudom pontosan, hogy a 2018 vagy 2019-es gyártmányú, 2,4-es motorral. Próbálunk rá vigyázni, de a feladata miatt sokat van nyüstölve és nem úgy, amire kitalálták, viszont nagyon bízunk benne, mert eddig semmi baja.. a vele egyidős hasonló körülmények között lévő Amarok hamarabb elprüszköl. Terepre nagyon jó, elférsz benne, nagyon stabil, nagy a plató is. Okos, erős és kevésbé igényes gép. Ezzel betudsz menni terepre, olyan helyeken is elmegy, amire nem igazán gondolnál. Rendészeti és hasonló feladatokra (amit már írtak), tökéletes és nem lóg a bele ha taposod. A páncélosok meg nyilván egy másik szint.. Az Amarok és a Crafter egy hatalmas nagy tragédia, de a Transporterben is volt 1 motor sorozat, ami 500.000km után kuka. Ráadásul Európán a Down-size korszakot éljük, ami ilyen körülmények között nem egészséges. Persze, hogy vettek Sprinter hiszen a Transzport az mikrobusz, a sprinter meg "áruszállító" és jóval nagyobb is, a honvédségi mentő még így is gagyi, de legalább bent már "normálisan" ellehet látni 1 beteget / sérültet, mert elférsz és tudsz felszerelést tárolni, pakolni az autóban, a KR-esben pedig nem tudom mi van, de valószínűsítem, hogy nem csak üléssorok. (Tudom van, busz változat a Sprinterből, de annak az ára a Tranyóhoz képest..) Ja és egyébként a BM-ben + OMSZ azért van ilyen sok VW, mert valakinek érdeke... de tessék, most találtam: http://real.mtak.hu/82374/1/167.pdf (én még nem olvastam)
 
T

Törölt tag 008

Guest
Ez meg már minek? Vót má ilyenünk, ne menjünk már vissza 80 évet.
images
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: ms07 and LMzek 2.0