Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 802
4 966
113
Szerintem nézd vissza azokat a videókat, amiket betettünk a projekt kapcsán. Nem lehet a 3. hidat megspórolni. Sehogy.

Anélkül nincs elővárosi vasút fejlesztés. Sehogy. Már ma kapacitáshiány van, azért nem tudnak megállás nélkül sem sűríteni. Ha megállna ma a tervezett állomásokon vonat, az kapacitáscsökkenést okozna.

Az, hogy minden hídnak nagy sebességűnek kell lenni az amiatt van, hogy minden hidat előbb utóbb felúítanak.
Tehát MINDEGYIKEN fog menni nagy sebességgel vonat.
A szervezésben semmi horror nincs. A kapacitásnövelés után ebben semmi csoda nincs. A világban működnek ilyen rendszerek sokkal nagyobb kapacitással és komplexebb kapcsolatokkal. Csak magyar szemmel csoda az, ami máshol évtizedek óta megy. Amikor hol volt olyan folyamatirányítás és egyéb alkalmazás, mint ma? Sehol.
Csak copypaste újra a sajátomból amire válaszoltál. "Maga a három híd 100 % jó. Nyilván lehetett volna spórolni az egyik hídon, hogy ne legyen nagy sebességűre kiépítve de akkor meg nem lehet tartalékként használni."
Az egyetlen amiben nem értünk egyet az az, hogy az állomásokat képesek lesznek-e máshol sikeresen üzemeltetett analógiára logisztikai értelemben hatékonyan üzemeltetni hazai keretek között. Na ezt meglátjuk.
Amúgy meg azért is dühös vagyok, hogy az összekötő vasúti alagút Délinél tervezett helyére épül a buszpályaudvar a kerületünkben, igaz csak 10 vagy 15 évre, de akkor is, addig biztosan nem indulhat el a beruházáson kapavágás sem, pedig ha tartós covid-konjunktúra ígérkezik az infrastrukturális beruházások egy jó eszköznek ígérkeznének.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A szervezésben semmi horror nincs. A kapacitásnövelés után ebben semmi csoda nincs. A világban működnek ilyen rendszerek sokkal nagyobb kapacitással és komplexebb kapcsolatokkal. Csak magyar szemmel csoda az, ami máshol évtizedek óta megy. Amikor hol volt olyan folyamatirányítás és egyéb alkalmazás, mint ma? Sehol.


Nálunk 2023-ig nem is lesz, mivel akkor jár le a 2008-ban politikai nyomásra megvásárolt osztrák metróirányító rendszer szerződése (ami tartalmazza a kötelező használatot is, hogy referenciaként hivatkozhassanak a MÁV-ra...).
Metrókhoz első osztályú cucc, de sejtheted mennyire használható egy országos hálózat irányítására, még olyan ficsörökért is 2 évig ment a harc, hogy 2 vágányú pályán menetirányt lehessen fordítani.
 
  • Hűha
Reactions: enzo and vilmoci
M

molnibalage

Guest
Csak copypaste újra a sajátomból amire válaszoltál. "Maga a három híd 100 % jó. Nyilván lehetett volna spórolni az egyik hídon, hogy ne legyen nagy sebességűre kiépítve de akkor meg nem lehet tartalékként használni."
Az egyetlen amiben nem értünk egyet az az, hogy az állomásokat képesek lesznek-e máshol sikeresen üzemeltetett analógiára logisztikai értelemben hatékonyan üzemeltetni hazai keretek között. Na ezt meglátjuk.
Amúgy meg azért is dühös vagyok, hogy az összekötő vasúti alagút Délinél tervezett helyére épül a buszpályaudvar a kerületünkben, igaz csak 10 vagy 15 évre, de akkor is, addig biztosan nem indulhat el a beruházáson kapavágás sem, pedig ha tartós covid-konjunktúra ígérkezik az infrastrukturális beruházások egy jó eszköznek ígérkeznének.
Ez meg van tervezve. Ha nem létezne, akkor a semmire nem építenének hidat és állomásokat.
A MOL sem úgy épít távvezetéket vagy bármit, hogy vagy jó lesz vagy nem.
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 802
4 966
113
Ez meg van tervezve. Ha nem létezne, akkor a semmire nem építenének hidat és állomásokat.
A MOL sem úgy épít távvezetéket vagy bármit, hogy vagy jó lesz vagy nem.
A Budapest-Bécs vasút is rég meg lett tervezve meg építve, ha jól emlékszem a menetidő mégis a Horthy korszakban volt a legrövidebb...
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 802
4 966
113
A Budapest-Bécs vasút is rég meg lett tervezve meg építve, ha jól emlékszem a menetidő mégis a Horthy korszakban volt a legrövidebb...
Helyesbítek: A Budapest-Bécs vasút 1930-ban volt 2 óra 58 perc, 90 év alatt 30 percet sikerült lefaragni... néha a fejlődés ólomlábakon jár, illetve hiába terveznek, néha az jobban sikerül és maradandó eredményt sikerül elérni, néha meg rosszabbul, és nem...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 010
14 102
113
Lazításképpen:


acb2c00f1f07967e1a36ba9408af7293.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: bolneroll

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 432
34 330
113
Autopilot szepen elvitte egy tenyleges veszelyrol a temat. Mitol borult langba a tesla? Azert az nem szerencses ha balesetnel kigyuladnak majd az autok. Litium ugye csunya munkat vegez ha eg. Vizzel oltani veletlen sem szabad.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 082
10 275
113
Csak copypaste újra a sajátomból amire válaszoltál. "Maga a három híd 100 % jó. Nyilván lehetett volna spórolni az egyik hídon, hogy ne legyen nagy sebességűre kiépítve de akkor meg nem lehet tartalékként használni."
Az egyetlen amiben nem értünk egyet az az, hogy az állomásokat képesek lesznek-e máshol sikeresen üzemeltetett analógiára logisztikai értelemben hatékonyan üzemeltetni hazai keretek között. Na ezt meglátjuk.
Amúgy meg azért is dühös vagyok, hogy az összekötő vasúti alagút Délinél tervezett helyére épül a buszpályaudvar a kerületünkben, igaz csak 10 vagy 15 évre, de akkor is, addig biztosan nem indulhat el a beruházáson kapavágás sem, pedig ha tartós covid-konjunktúra ígérkezik az infrastrukturális beruházások egy jó eszköznek ígérkeznének.
Nem.
Pont azért lehet ott buszpályaudvar mert fent kell tartani a helyet a vasúti fejlesztésnek, és amíg az az építkezés elindulhat (ekkora melón a tervezés legalább öt év engedélyezéssel, de inkább több, arra jön még egy közbeszerzés is), addig lehet ott a buszparkoló. Eredetileg egy böszme apartmanház lett volna ott meg sportpályák a Testnevelési Egyetemnek.
Ez volt kiirva oda tervezési feladatnak: "Lesz itt - többek között - egy 12800 négyzetméteres apartmanház, egy közel 6 ezer négyzetméteres jégcsarnok, és egy ugyanekkora területű tenisz centerpálya squash pályákkal, 2000 négyzetméteren szabadtéri teniszpályák, továbbá streetball pálya, futsal pályák 1000 négyzetméteren, golf gyakorló pályák 1000 négyzetméteren és gyermek sípálya ugyanekkora területen.
Tervezni kell még falmászó sziklát, futókört és extrémsport pályát, éttermet és játszóteret is. A garázsok közül a lakóépületé 40, a sportlétesítményeké 180, és egy másik 78 személykocsit fogad be. Lesz mélygarázs 42 busznak is." Ezeket nem valósítják meg a vasútfejlesztés miatt el, lett napolva úgy, hogy már volt nyertes tervező 1 milliárdért. Szóval azért lehet ott buszpályaudvar hogy lehessen vasúti alagút.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 082
10 275
113
Helyesbítek: A Budapest-Bécs vasút 1930-ban volt 2 óra 58 perc, 90 év alatt 30 percet sikerült lefaragni... néha a fejlődés ólomlábakon jár, illetve hiába terveznek, néha az jobban sikerül és maradandó eredményt sikerül elérni, néha meg rosszabbul, és nem...
És 1930-ban az Árpád nem állt meg sehol, most meg megállnak a vonatok Tatabányán, Győrben, Mosonmagyaróváron és Hegyeshalmon. Ez még kb 15 perc, vagyis jó 45 percet sikerült faragni, ami nem is olyan rossz szerintem. Már a többi vonalon elérthez képest. :)
 
M

molnibalage

Guest
Na, a kocsinak kiderült, hogy egyelőre semmi baja. Csak az akksi merült le, még azt se kellett cserélni.
A baj az, hogy bőven van benne benya. Eltart egy darabig, mire elvezetem. Elvileg 45 literes tankja van és kicsit több, mint 3/4-ig volt, amikor a bátyám ment vele egy 80 km-es kört kb.

Megéri már korábban higítani a 95-öst 100-sal vagy inkább vezessük el majdenm teljesen és csak a kevés 7-8 literra tankoljunk rá?
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 802
4 966
113
Nem.
Pont azért lehet ott buszpályaudvar mert fent kell tartani a helyet a vasúti fejlesztésnek, és amíg az az építkezés elindulhat (ekkora melón a tervezés legalább öt év engedélyezéssel, de inkább több, arra jön még egy közbeszerzés is), addig lehet ott a buszparkoló. Eredetileg egy böszme apartmanház lett volna ott meg sportpályák a Testnevelési Egyetemnek.
Ez volt kiirva oda tervezési feladatnak: "Lesz itt - többek között - egy 12800 négyzetméteres apartmanház, egy közel 6 ezer négyzetméteres jégcsarnok, és egy ugyanekkora területű tenisz centerpálya squash pályákkal, 2000 négyzetméteren szabadtéri teniszpályák, továbbá streetball pálya, futsal pályák 1000 négyzetméteren, golf gyakorló pályák 1000 négyzetméteren és gyermek sípálya ugyanekkora területen.
Tervezni kell még falmászó sziklát, futókört és extrémsport pályát, éttermet és játszóteret is. A garázsok közül a lakóépületé 40, a sportlétesítményeké 180, és egy másik 78 személykocsit fogad be. Lesz mélygarázs 42 busznak is." Ezeket nem valósítják meg a vasútfejlesztés miatt el, lett napolva úgy, hogy már volt nyertes tervező 1 milliárdért. Szóval azért lehet ott buszpályaudvar hogy lehessen vasúti alagút.
Annak örülök, hogy a vasúti alagút halad. Egy kicsit félreérthetően fogalmaztam, de az ügy bonyolult. Itt van pár kihasználatlan vasúti vágány, amire kerülne ez a buszakármi, a kerület parkolónak hívja de ahol csak 5 percre lehet megállni azt bajos szerintem annak hívni. Itt folyamatosan fog pörögni többszáz busz. A bérleti szerződést úgy írták meg, hogy ha kormányzati beruházás miatt ki kell lépni onnan akkor kártalanítani kell az önkormányzatot (szerintem pont erre bazírozik a polgi, a kártalanításra, és a politikai tőkére amit ebből kovácsolhat, hogy az ő általa épített buszpályaudvart lebontatja a kormány). De a bérlet mint írtam úgy van megírva, hogy 10 évre szól a szerződés fixen, és maximum egyszer 5 évre meghosszabbítható, legkésőbb akkor le kell bontani a buszpályaudvart. Teljesen érthetetlen számomra, hogy mire várnak milyen egyéb lehetőség lesz ebben az időintervallumban a buszterminál pótlására, amire számítanak, mert nem mondják el. Igen tudok a TFes beruházásról, de azt hittem hogy az nem konkuráló, hanem az alagúttal már szinkron terv volt, micsoda közpénzpazarlás ezek az újratervezések, mert átgondolatlanul csinálják, és most a kerület is átgondolatlanul szórja a pénzt a buszterminálra úgy látom, és a valódi megoldás még sehol a láthatáron... az egyetlen jó, hogy az alagút meglesz ezek szerint, aztán épül a közalapítványos sportcentrum meg apartmanház, de a kerületi turistabuszőrület nem oldódik meg. Valaki nagyon akarja a buszterminált mert beleírták a szerződést, hogy ha nem létesül meg a beruházás akkor egyösszegben kell kifizetni 10 évi bérleti díjat. Nagyon érdekelne, hogy ehhez ki ragaszkodott, sejtéseim szerint a polgármester, mivel a MÁV szerintem akitől béreljük azt marhára nem érdekli mi lesz, ők bontva kérik vissza a bérlet lejártakor a területet. Szóval valami rohadtul bűzlik e körül az egész körül.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 969
19 214
113
Na, a kocsinak kiderült, hogy egyelőre semmi baja. Csak az akksi merült le, még azt se kellett cserélni.
A baj az, hogy bőven van benne benya. Eltart egy darabig, mire elvezetem. Elvileg 45 literes tankja van és kicsit több, mint 3/4-ig volt, amikor a bátyám ment vele egy 80 km-es kört kb.

Megéri már korábban higítani a 95-öst 100-sal vagy inkább vezessük el majdenm teljesen és csak a kevés 7-8 literra tankoljunk rá?
Szerintem pancsold el a felét legalább. Pár kör esti krúzolás, és tada!
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 389
10 981
113
Na, a kocsinak kiderült, hogy egyelőre semmi baja. Csak az akksi merült le, még azt se kellett cserélni.
A baj az, hogy bőven van benne benya. Eltart egy darabig, mire elvezetem. Elvileg 45 literes tankja van és kicsit több, mint 3/4-ig volt, amikor a bátyám ment vele egy 80 km-es kört kb.

Megéri már korábban higítani a 95-öst 100-sal vagy inkább vezessük el majdenm teljesen és csak a kevés 7-8 literra tankoljunk rá?
Szerintem a második verziót válaszd.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 097
32 660
113
A kocsi kint van Miklóson én meg itt Bp-n.
Meg vezetni végképp nem éjszaka kezdenék el 5 év nem vezetés után.

Hát, ha nincs szükséged rá, se a családban másnak, el is lehet adni, a kötelező és a gépjárműadó fizetése helyett, bár lehet hogy én is sajnálnám, esetleg érzelmi okból.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Hát, ha nincs szükséged rá, se a családban másnak, el is lehet adni, a kötelező és a gépjárműadó fizetése helyett, bár lehet hogy én is sajnálnám, esetleg érzelmi okból.
Fogom használni csak keveset. Csak addig újra meg kell tanulni vezetni is.
Az eladással járó nyűg, majd az újra beszerzés és rulettezés (vagy jó lesz a vétel vagy nem) nem éri meg a kockázatot.
Amennyit én fogok vele menni, az idők végezetéig elmegy ez a kocsi majd.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 389
10 981
113
Fogom használni csak keveset. Csak addig újra meg kell tanulni vezetni is.
Az eladással járó nyűg, majd az újra beszerzés és rulettezés (vagy jó lesz a vétel vagy nem) nem éri meg a kockázatot.
Amennyit én fogok vele menni, az idők végezetéig elmegy ez a kocsi majd.
Balesetmentes közlekedést kívánok!
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
A kocsi kint van Miklóson én meg itt Bp-n.
Meg vezetni végképp nem éjszaka kezdenék el 5 év nem vezetés után.



RGR
Pont a késő esti ritka forgalomban lehet nyugodtan gyakorolni egyébként. :) Csak pár racse gyerek mászkál maximum, a hülyék és a forgalom nagy része otthon.
Nekem legalábbis anno sokkal komfortosabb volt.